Önümüzde sert geçeceği sinyallerini varan bir mevsime giriyoruz, sizlere bazı önerilerde bulunmak istedim....
* Kesinlikle lastiklerinizi, kış lastikleriyle değiştirin, Istanbul da oturanlar için Aksaray daki Vatan Tic.tavsiye ederim, kendisi yurt dışından özel ithal kış lastikleri getirmiş, Nokian fabrikasında , kış şartları için üretilen lastikler., veya gislaved winter, pirelli...bilyorsunuz ki kış lastiklerinin hamuru çok yumuşak olup, kısa ömürlüdür, sizlere aktardığım markaların fiyatları da 15" olanların tanesi 100.00 YTL civarında değişiyor...aynı ebattaki continental, 220.00 YTL ...hatta var ise , saç jantınıza bu lastikleri monte edip kışı öyle geçirmenizi tavsiye ederim....
* lastik havalarınız 30'un altında olmasın....
* mevcut lastiklerinize zincir vs.piyasa ekipmanlarını takmayın, özellikle 156, 147 yürevi Alfanız zarar görür, zaten fabrika da buna müsade etmiyor...ön tk., ve de elektronik sisteminiz zarar görebilir....
* Bagajınızda, iç buğu önleyici bulundurmanızda yarar var, kesinlikle işinize yarayacaktır, bunda da arexon ürünlerini tercih edin...diğerleri pek bir işe yaramıyor maalesef....
* Kesinlikle antifirizlerinizi ölçültün, derecesi düşük ise mutlaka değiştirin...,
* Fren sisteminizi kontrol ettirin,
* Sabah çalıştırdığınızda, motordan bir uğultu gelir ise, ve direksiyonunuzu hafifçe sağa , sola çevirdiğinizde bu ses fazlalaşıyorsa sakın telaşlanmayın....Direksiyon hidrolik sistemi içindeki nem, aşırı soğukdan donmuştur, hararetiniz yükseldikçe , buz kristalleri yok olacagı için bu ses kaybolur....
* Selespeed ler de hidroliklerini kontrol ettirsin, keçelerinize dikkat, sızıntı olmasın...
* Düz vitesler, soğuk havada sabahları zor geçen vitesiniz , Alfanız ısındıkça rahatlayacaktır, Debriyaj pedalınız da öyle...ama yine de debriyajınızı kontrol ettirin...yarım debriyaj yapmaktan kaçının...
* Motor yag ve filtrenizi değiştirin, kışa girerken, aşırı soğuklarda süresi geçmiş yağların viskozite yapısı azaldığından, ilk çalışmadaki gömlek aşınması fazla olur,
* Hava filtrenizi de kontrol ettirin, bakımda değişen filtreniz 1000 km.den gözenekleri dolmaya başladığından performansınızı etkiler, hatta bulursanız K&N kutu içi önemle tavsiye ederim, aynı rahatlıkdaki hava geçişini en az 50.000 km. sağlayacaktır, ayrica normal filtreye göre de ömrü çok daha fazladır...
* Aydınlatma sisteminizi de kontrol etmeyi veya ettirmeyi unutmayın...,
* Cam suyu nuniçine çok az deterjan damlatın, bu şekilde suyunuzun donmasını önlersiniz...,
* Üzerinizke kalın mont. vs, giysilerle Alfa nızı kullanmayın., refleksleriniz kısıtlanmasın....
* Cam silgilerinizi de kontrolettirin , gerekiyorsa değiştirin... yazın sertleşen silgiler kışın işe yaramaz...
* Polis kontrollerine karşın, maalesef çoğunun kış lastikleri konusunda bilgisi olmadığı için, bagajınızda bir zincir bulundurun! (ama takmayın...)
Herkesin sıhhatli ve kazasız bir kış mevsimi geçirmesi dileklerimle....