Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: hiç birsey olmaz  (Okunma sayısı 1123 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #25 : 09 Ekim 2005, 16:55:26 »

----Kimi geliyor, 150 ile kamyona girdim, burnum bile kanamadı diyor. Kimi, 200'le bariyere taktım, sapasağlamım diyor.. :) O kaza anında, araç nasil bir açı ile, ne kadarlık bir sürat ile çaptı, kazadan önce ne kadar fren yapıldı... vs. Bunların hepsi muallakta. Sadece, yorumlar dinleniyor: Çaktık ama, araba sağlammış valla, bize bişi olmadı. E Allah korusun, bir yeriniz kırılsa, bu sefer de araba dandikmiş mi olacaktı :) Rahmetli Prenses Diana'ya bakarsanız, Merso pek de güvenli alet değil... ----


 


Ben de tam olarak bundan bahsediyorum :) Kazaların çoğu bu tür kombinasyonlarla meydana geliyor , EuroNCAP'teki gibi bodoslama dümdüz girerek oluşan kazaların sayısı az , çünkü kaza anında insan mutlaka direksiyonu bir yere kırıyor fakat bazen kırdığı yerdeki nesneye dümdüz girebiliyor. Yani söylediğim , EuroNCAP mutlaka fikir verir ancak EuroNCAP'ten kötü sonuç alan bir araç her koşulda rakiplerinden güvensiz diye bir sonuç çıkarılmamalı. Önden ve yandan çarpışma sonuçlarımız mevcut. Ama ne bileyim sağ farın 12 cm solundaki kısımla bir boğanın sol boynuzunun 27 derecelik açıyla 110 km/s süratte giderken freni kökleyerek 72 km/s sürate düştüğünüz andaki çarpışma sonucu mevcut değil ve belki 147'nin darbeyi tam oradan o şekilde alması EuroNCAP'ten 5 yıldız alan Laguna'dan daha güvenlidir. Kim bilebilir ki ?

« Son Düzenleme: 09 Ekim 2005, 16:55:26 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

kaiserhose

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #26 : 28 Aralık 2006, 21:44:29 »
quote:

benim geçemediğim tek araba 2.5 Mondeo:) bir arkadaşımda var delirtiyo beni...




Abi bir şey soracam benim 147 TS var 120 hp ve 1.6 motor. Şimdi benim tanıdık çoğu arkadaşım 150 hp'lık arabanın torkundan dolayı yanına yaklaşamadığını söylemişlerdi. Geçenlerde bir arkadaşımın eczanesine uğradım. Sağolsun Nescafe filan derken araba aldığından bahsetti. Bir baktım Honda Civic 4 kapı station almış. Hayırlı uğurlu olsun derken "-Ya dedi; Bizim ki seninki kadar spor değil evli barklı adamız station aldırdı hanım falan!" Ben de ya olur mu bu da güzel araba filan diyorum. Neyse konuşma geldi dayandı beygir gücüne ne kadar dedi seninki? 120 dedim Honda çıktı 125 HP


Ben dedim ; "-Beygir araba sattırır Tork yarış kazandırır.!"

Ne kadar dedi senin tork söyledim ama hafif tırsıyorum. benden fazla ...

Ağırlık diyorum benden az....

Ya ben Alfanın tekerini değişmem ama koca arabaya ama..Maşallah  Japonlar yapmış.

Şimdi beni düelloya davet ediyor hayırlısı bakalım
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2006, 21:44:29 Gönderen: kaiserhose »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #27 : 28 Aralık 2006, 22:07:12 »
Honda civicin stationu yok 4 kapı sedandır o..Bence şööle virajlı bir parkurda iyi bir pilotajla rahat ekersin :)) Gaza getirmek gibi olmasın ama...
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2006, 22:07:12 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #28 : 28 Aralık 2006, 23:08:26 »
murat bey doğru demiş...kalkişta falan belki bişiler yapar kendini gösterir ama 2. - 3. vites 4500 devirlerde eğlence başlar ve viraja geldiğinizde caminizi sonuna kadar indirip elinizi sallayip uzayabilirsiniz =)
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2006, 23:08:26 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #29 : 28 Aralık 2006, 23:27:44 »
quote:

Honda civicin stationu yok 4 kapı sedandır o..Bence şööle virajlı bir parkurda iyi bir pilotajla rahat ekersin :)) Gaza getirmek gibi olmasın ama...



Hatta benim bildiğim, Civic'in hiçbir modeli Station olarak üretilmedi.
Ancak performans konusunda, Civic'in motorunun karakter olarak Alfa'nın T.S motoruna çok benzediği, maksimum gücünü yüksek devirlerde verebildiği, hatta VTEC sebebiyle maksimum torkunu da 4200 devirde verdiği düşünüldüğünde, bunlara ilaveten gerek beygir gücü, gerekse torkunun 1.6 T.S motordan yüksek olduğu, ağırlık olarak ta yaklaşık 90 kg. hafif olduğunu düşündüğümüzde; benzer pilotajlarla Civic'in daha başarılı olacağı gibi bir sonuç çıkıyor.

Ancaaak, bu karşılaştırmaya konu olan iki motordan birinin 1996, diğerinin ise 2006 yılı tasarımı olduğu düşünüldüğünde "asıl galibin" kim olduğu bence aşikar :)
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2006, 23:27:44 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaiserhose

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #30 : 29 Aralık 2006, 10:41:22 »
Dalgınlık abi sedan demek istemiştim. SEDAN :) o vardır umarım. Abi galibiyet gerçekten üretim yıllarına bakarak anlaşılabiliniyor. bizim 96'daki motor teknolojimize şimdi şimdi ulaşabilmeleri bile galibiyeti sağlar. Ancak araba gerçekten yol tutuş özellikleri açısından alfayla karşılaştırılmaz bence. Abi söz dönüp dolaşıp "Alfa'nın bir hamle yapmasının zamanı geldi" 'ye geliyor. 96'da gösterdikleri motor yeniliğini bir başka motor üreterek yine sergilemeleri gerekiyor.
Bakalım şimdi virajlı bir yol aramasına başlayım :)
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 10:41:22 Gönderen: kaiserhose »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #31 : 29 Aralık 2006, 10:53:02 »
quote:

Dalgınlık abi sedan demek istemiştim. SEDAN :) o vardır umarım. Abi galibiyet gerçekten üretim yıllarına bakarak anlaşılabiliniyor. bizim 96'daki motor teknolojimize şimdi şimdi ulaşabilmeleri bile galibiyeti sağlar. Ancak araba gerçekten yol tutuş özellikleri açısından alfayla karşılaştırılmaz bence. Abi söz dönüp dolaşıp "Alfa'nın bir hamle yapmasının zamanı geldi" 'ye geliyor. 96'da gösterdikleri motor yeniliğini bir başka motor üreterek yine sergilemeleri gerekiyor.
Bakalım şimdi virajlı bir yol aramasına başlayım :)



Mersin Antalya arası Silifke bölümün önerebilirim ama Allah korusun çok da tehlikeli bilirsiniz Allah beni bir daha otobüsle düşürmesin o yola
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 10:53:02 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

kaiserhose

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #32 : 29 Aralık 2006, 10:54:37 »
Aklıma gelmedi değil de radar var abi orada:(
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 10:54:37 Gönderen: kaiserhose »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #33 : 29 Aralık 2006, 18:19:24 »
Alfa Honda'larla düz yolda kapışabilecek makineler üretmiyor şu anda. Honda'lar gerek yakıt tüketimi gerekse performans olarak bizden iyi motorlara sahipler. Saf bu yönden bakarsak Honda belirgin bir şekilde önde.
Ama işin içine motorun karakteristiği , sesi gibi özellikleri de girdiğinde Alfa öne çıkmaya başlıyor , hele hele aracın sürüş özelliklerini de eklerseniz Honda ile karşılaştırılmayacak kadar öne çıkıyor. Honda'nın araçlarının çoğu yol tutamayan ve frenleri kötü olan araçlardır. 50/50 gibi mükemmel ağırlık dağılımına sahip ve kilitli diferansiyele sahip S2000 bile kendisinden beklendiği kadar iyi yol tutamıyor ve frenleri de gücüne göre zayıf. Civic VTI'ların yol tutuşu da frenleri de felaket vsvs. Örnekler çoğalır.
Ama saf motor yönünden konuşuyorsak eğer henüz 90'lı yılların başında 1.6 litreden 160 hp'yi vermiş , EK9'da 1.6 litre 185 hplik motor kullanan bir markadan bahsediyoruz. 99 yılında sundukları 2 litre 240 hplik sanat şaheseri S2000 motorunu tartışmaya bile gerek yok.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 18:19:24 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #34 : 29 Aralık 2006, 18:37:03 »
Honda iyidir, kötüdür tartışmasına girmeden bir şey söylemek istiyorum.
Bu marka bildiğiniz üzere kia gibi, hyundai gibi hatta tata gibi bir uzakdoğu markası. Buradan çıkan araçların kalitesizliği tüm dünyaya nam salmıştır. Herkes bunu bilir ve buna görev davranır bu araçlara karşı. Şimdi hal böyleyken sizce bu markanın satış yapabilmesi mümkün müdür. Değil. Ne yapması gerek, hiç değilse ürünlerinin bir noktasından başarıyı yakalayıp bunun pazarlamasını yaparak satışlarını artırmaktır.
Peki adamlar ne yapıyorda satıyor ve tutuluyor. Motorda kullandıkları tüm parçalar kaliteli çelikten ve alaşımlardan, haliylede ömrü uzun bir motor, sorunsuz bir motor. Burdan ABD yi fethediyorlar çünkü orada işçilikler felaket düzeyde pahalı, yağ değişimi için bile sıra alıyorsunuz.  Birim hacme düşen güç yüksek, öyle bir malzeme ile yüksek devir çevirmek son derece sorunsuz bir durum. O zaman çevir çevirebildiğin kadar. Nasıl olsa düşük hacim, az hareket eden parça, az sürtünen parça ve yüksek ömür. Yüksek devir ne demek, yüksek hp demek. Peki yüksek hp araçtan ne götürür tork. S2000 e bakın, o güçte ve hafiflikte bir aracın mantık olarak daha iyi bir hızlanması olması gerekmez mi?
Madem çok iyiler niye yüksek hacimli motorları yok ya da nebilim V8 - V10-V12 leri  yok... aslında böyle uzar gider bu mevzu.

Unutulmamalıki sırtınızı koltuğa yapıştıran HP değil NM dir.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 18:37:03 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

kaiserhose

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #35 : 29 Aralık 2006, 18:38:42 »
Önder Bey çok güzel özetlemişsiniz 100 kilometre hızla 40 metrede duruyormuş refleks frenle. belirteyim.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 18:38:42 Gönderen: kaiserhose »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #36 : 29 Aralık 2006, 21:42:09 »
yaa iyi kötü karşılaştırmayalım dedin bektaş abi ama honda yı da asla KİA,hyundai ile karşılaştırmayalım lütfen..

olsa olsa kalite konusunda toyota ile mükayese edilir çünkü senin dediklerin kore .. bu 2 si JAPOn.. araç içinden fln bahsetmiyorum..
aracın genelinin nekdr dayanıklı vs. olduğundan bahsediyorum..genele vurunca toyota hepsini eziyor o ayrı mesele ama honda bnce g.kore araçlarıyla karşılaştıralamaz..
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2006, 21:42:09 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #37 : 30 Aralık 2006, 00:16:51 »
elma ile armut'u karıştırmayalım lütfen.alfa ile honda farklı kulvarlardaki araçlar.ucuz,hafif,ve birazcık az tüketen sıradan araçlar.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2006, 00:16:51 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #38 : 30 Aralık 2006, 00:57:39 »
Yaptığım karşılaştırma değil Can, sadece uzakdoğu diyerek bir genelleme konusu. Nasılki avrupa dediğimizde mercedes ve skoda aynı anda anılıyorsa öyle bişey.
Toyota da aklıma gelmedi o an açıkçası.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2006, 00:57:39 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #39 : 30 Aralık 2006, 15:58:20 »
Hüseyin Abi haklısın tabii , tork konusunda çok fakir aletler. Yine bana inanmayan çıkar ama ben VTEC açmamış S2000'le 2. viteste birlikte gittim 156 ile , tabii VTEC açınca uzuyor o ayrı. Aynı şekilde VTEC açtığında inanılmaz giden Civic VTI VTEC kapalıyken diğer 1.6'ların gerisinde kalıyor , Civic Type-R'da aynı vsvs.
Ben zaten Honda'yı savunmuyorum , Honda'lar kalkış arabaları , devir bitire bitire giderken onların üstüne araba yok , vitesleri kurcaladığınız sürece hacimlerine göre çok iyi performans veriyorlar. Düz yolda çok güzel giden arabalar ve çok uzun ömürlü , dayanıklı , az yakan motorlar.
Ruh var mıdır ? Yoktur. O ayrı. Ama motor teknolojisinde Honda'nın ürün gamına bakınca , Alfa'nın önünde olduğunu söyleyebilirim ben. Ama sadece motorda. Zaten Honda'yı sattıran olay da motoru.
Ayrıca birisinden duydum gerçek midir bilmiyorum , S2000'de fabrika çıkışı forged pistonlar mevcut imiş.
Ayrıca standart Civic Type-R'ı turboyla motorun içine hiç dokunmadan 350 hp'nin üstüne çıkaran ve sorunsuz kullanan birisi de var Türkiye'de.
Motor diyince ben Honda'ya saygı duyuyorum , her ne kadar ruhsuz olsa da...
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2006, 15:58:20 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Nicola Larini

  • Membro
  • İleti: 487
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #40 : 30 Aralık 2006, 16:28:59 »
önder o civic type r 400 hp veriyor ve inanılmaz uzuyor şaka gibi, ne m3 ler ne subaru lar ..tokat tokat tokat... ciddi iyi makina.. 1.6 kategorisini merak ediyorsanız şöyle bir araştırma yapın 0-100 listesini A3 , bmw 116,golf, honda civic (125HP), focus, astra, 147, corolla..ve altınızdaki makinanın ne kadar başarılı olduğunu görürsünüz.. kalkışı başarılı olmasa da  alfayı 4000 d/dnin üzerine çıktıktan sonra geçebilecek makina pek yok
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2006, 16:28:59 Gönderen: Ali Gediz »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #41 : 01 Ocak 2007, 19:54:15 »
Evet Ali Abi videolarını seyrettim ben de. Yanılmıyorsam dynoda 392 hp çıkıyordu. Modifiyeli bir E36 M3'le videosu var , M3 sanki duruyormuş gibi uzuyordu Type-R yanından :) Turbo kitini satıyordu o adam daha güçlüsünü alacakmış. Sanırım bu sefer motora da dokunması gerekir , ama standart motorla 400 hpye yakın yapması da motorun başarısını gösterir.

147 1.6'nın bence kalkışta ve orta devirlerde pek bir numarası yok , ancak hız 100'ü geçtikten sonra diğer 1.6'lardan daha iyi gitmeye başlıyor. Yine de Civic'i geçebilir mi emin değilim.
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2007, 19:54:15 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
9 Yanıt
644 Gösterim
Son İleti 23 Mayıs 2007, 09:18:55
Gönderen: Alfadanadam
15 Yanıt
763 Gösterim
Son İleti 11 Eylül 2007, 16:15:02
Gönderen: BARLAS
10 Yanıt
813 Gösterim
Son İleti 22 Nisan 2013, 16:51:50
Gönderen: Gouki
25 Yanıt
2055 Gösterim
Son İleti 31 Ağustos 2013, 21:30:38
Gönderen: hi_cazz
7 Yanıt
1140 Gösterim
Son İleti 14 Ekim 2015, 09:45:40
Gönderen: Alper

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal