0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
tfnsmsk
misket
AnilAlkan
Anıl Bey'e katılıyorum. Bizim arabalar düşük deviri sevmiyor, anında bayılıyorlar. Ben eski arabam Fabia'dan 147'ye alışıncaya kadar çok çektim. 7 aydır kullanıyorum ve artık asla sıkıntı yaşamıyorum. 2000'den 2500 devrine gelene kadar gaza çok hafif basmak gerekiyor. Yani motoru boğmadan gazı iyice yedirmek için. 2500 den sonra abanırsanız bir de ara gaz yaparsanız o yokuşta boğulmalar falan kalmayacaktır.
Rampaya girdiğinizde aracınız belirlenen en iyi torq aralığında ise sorun yaşamamanız gerekli. Bastıkça hızlanmanız lazım. Düz yol gibi hızlı hızlanamazsınız ama ibre sürekli artmalı. Artmıyorsa yo yanlış vitesdesiniz ve vitesi düşürün hızlanın yada bir arıza vardır diye düşünoyorum. 1.6 lpg li bir taksi (corolla) yokuşda bir gidiyordu bu araç lpg limi diye sormak zorunda kalmıştım adama. Uygun vites ve devir diyorum ben. Hatta yokuşlarda basmaya bayılıyorum iyice koltuğa yapışıyorum çünkü. Hey maşaAllah yokuşda ne gidiyor diye duymuşluğum vardır. Bendeki motor biraz güçlü onunda etkisi var tabi bunda =)
Bu rampa çıkma olayı biraz kişiden kişiye değişir.Şimdi sabit hızda çıkmanın ilk kuralı aslında aracın torkunun maksimum olduğu devirlerde başlar.Mesela TS motorlarda bu 3500 civarı ve sonrası bir devir.Siz 90 ile 5. viteste gidiyorsanız ve vites düşürmezseniz rampada yavaşlama olur.Ama siz 4. vitese alır ve öyle çıkarsanız rampayı hızınız düşmez.Yüksek viteste ve düşük hızda rampa çıkmak boşu boşuna aracınızı yormanıza sebeptir.Ben rampa çıkarken mesela en az 1 vites düşürmeyi uygun görüyorum ki aracım 2.0 ve LPGsiz.
Bahsettiğiniz rampaları bilmiyorum ancak, Manisa-İzmir arasında yaklaşık 8-9 km'lik kesintisiz hatırı sayılır bir rampa var......
Alıntı yapılan: sp4rc0 - 24 Nisan 2013, 14:29:18Bahsettiğiniz rampaları bilmiyorum ancak, Manisa-İzmir arasında yaklaşık 8-9 km'lik kesintisiz hatırı sayılır bir rampa var......Sizinde bahsettiğiniz rampa bu olsa gerek ?http://harita.yandex.com.tr/?ll=27.235022%2C38.477986&spn=0.542450%2C0.076916&z=12&l=map%2Cstv&ol=stv&oll=27.23502231%2C38.47798645&ost=dir%3A52.64%2C0~spn%3A89.99999987427145%2C39.22492713338414
Bahsettiğiniz rampaları bilmiyorum ancak, Manisa-İzmir arasında yaklaşık 8-9 km'lik kesintisiz hatırı sayılır bir rampa var. Buraya eğer 90km/h ile girersem rampa sonuna doğru artan eğim ile devir düşmeye başlıyor en keskin viraj ve en dik rampaya gelmeden yaklaşık 2-3 km önce 4ncü vitese düşmek gerekiyor. Eğer rampa başında 110-120km/h ile gidiyorsam bahsettiğim keskin viraj ve en dik rampaya kadar en fazla 90km/h'e kadar hız düşüyor ve 5nci vites ile tamamlayabiliyorum. Ancak o virajda mecburen vitesi küçültüp 3'e almak gerekiyor. Aracım 147/1,6lt motor ve lpg yada benzin ile bu şekilde çıkabiliyorum, aralarında hiçbir fark yok.
Alıntı yapılan: sp4rc0 - 24 Nisan 2013, 14:29:18Bahsettiğiniz rampaları bilmiyorum ancak, Manisa-İzmir arasında yaklaşık 8-9 km'lik kesintisiz hatırı sayılır bir rampa var. Buraya eğer 90km/h ile girersem rampa sonuna doğru artan eğim ile devir düşmeye başlıyor en keskin viraj ve en dik rampaya gelmeden yaklaşık 2-3 km önce 4ncü vitese düşmek gerekiyor. Eğer rampa başında 110-120km/h ile gidiyorsam bahsettiğim keskin viraj ve en dik rampaya kadar en fazla 90km/h'e kadar hız düşüyor ve 5nci vites ile tamamlayabiliyorum. Ancak o virajda mecburen vitesi küçültüp 3'e almak gerekiyor. Aracım 147/1,6lt motor ve lpg yada benzin ile bu şekilde çıkabiliyorum, aralarında hiçbir fark yok.120 den 90 a düşmek bana ciddi bir fark gibi geliyor. Ben 90 ile çıkarken yanımdan ticariler sollayarak geçiyor. Belki de benzinliyide alışamamış olabilirim dizeller Torku yüksek oldugundan çok daha rahat ve ivmelenerek çıkıyor sanırım
Alıntı yapılan: sp4rc0 - 24 Nisan 2013, 14:29:18Bahsettiğiniz rampaları bilmiyorum ancak, Manisa-İzmir arasında yaklaşık 8-9 km'lik kesintisiz hatırı sayılır bir rampa var. Buraya eğer 90km/h ile girersem rampa sonuna doğru artan eğim ile devir düşmeye başlıyor en keskin viraj ve en dik rampaya gelmeden yaklaşık 2-3 km önce 4ncü vitese düşmek gerekiyor. Eğer rampa başında 110-120km/h ile gidiyorsam bahsettiğim keskin viraj ve en dik rampaya kadar en fazla 90km/h'e kadar hız düşüyor ve 5nci vites ile tamamlayabiliyorum. Ancak o virajda mecburen vitesi küçültüp 3'e almak gerekiyor. Aracım 147/1,6lt motor ve lpg yada benzin ile bu şekilde çıkabiliyorum, aralarında hiçbir fark yok. Ümit Sabuncubeli virajında trafik yoğun değilse ve limit hızlarda girersen 4.viteste kurtarıyor:) ama bende 3 e alıyorum genelde.Rampayı gördüğümde arabanın bayılmaması için önceden hızı arttırıyorum bu şekilde sıkıntı olmuyor.
AlıntımisketÇok farkediyor mu peki ?
Rampa çıkmak değilde bir sıkıntı olduğu kesin benim araçta. Az önce 4. Vites 4500 devirde 120ye çıkabildi üstelik aşağıya hafif meyilli bir yoldu. Sonrasında pek basmadım ama sanki gitmiyordu arac. LPG bitsin benzinde deneyeceğim sonrasında çözüm gerekirse bakmam gerek