Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: RotoTest  (Okunma sayısı 691 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
RotoTest
« : 10 Temmuz 2007, 10:47:19 »
1995'den beri bircok otomobilin testini uygulayan Stockholm'lu RotoTest firmasi'nin Alfa dahil olmak uzere uzerinde calisip sonuc aldigi birkac marka'nin verileri;

Alfa 159 2.2 JTS

Fabrika verisi: 185 PS
RotoTest sonucu: 157 PS

Audi S6 Avant

Fabrika verisi: 430
Rototest sonucu: 348

ve daha bircogu...

* Veriler tekerlege aktarilan gucu gosterir...

Edited by - CuoreSportivo on 10/07/2007  10:56:10
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2007, 16:39:11 Gönderen: selim »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #1 : 10 Temmuz 2007, 10:52:19 »
Yalnız bunda dikkat etmek gereken nokta, testin sonuçlarında açıklanan verilerin, aracın motoruna değil, tekerleğe aktardıkları güçler olduğudur. Doğal olarakta böyle düşük çıkmaları normaldır.
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 10:52:19 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
RotoTest
« #2 : 10 Temmuz 2007, 10:54:32 »
Bak onu unutmusum yazmayi :) Fakat yinede bazi araclarda tam veya daha fazla beygir gucu cikiyor. Bu sonuclarin sebebi sanziman ayarlari ve bilimum gereksiz oyuncak olsa gerek...

Edited by - CuoreSportivo on 10/07/2007  10:58:52
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 10:54:32 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #3 : 10 Temmuz 2007, 10:58:21 »
Bunlar eskiden beri var. Ve genellike insanlar bu verileri, bir markayı ya da modeli karalamak istediğinde kullanıyor.

- Olm bak senin aleti test etmişler, taaamm 40hp düşük çıkmış.
- Hadi be
- Vala test öle diyo, ahanda baak
- Satarım ben bunu
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 10:58:21 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

CuoreSportivo

  • Ziyaretçi
RotoTest
« #4 : 10 Temmuz 2007, 11:01:28 »
Dogru. Bunlarin bir diger sebebi ise (AutoCar'dan okudum) pazarlamacilarmis. Yuksek gosterip istah kabartan birtakim mor ineklerin isi bunlar
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 11:01:28 Gönderen: CuoreSportivo »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #5 : 10 Temmuz 2007, 11:20:25 »
Bir de bazı üreticiler (bir zamanlar Tofaş'ın Kuş Serisi ve Tipo/Tempra'da yaptığı gibi) DIN Normu yerine SAE Norm değerlerini yazarlardı.

Örnek: Doğan SLX - 76 Bg/DIN. Ama 76 Bg yerine 86 Bg/SAE (76 Bg x 1.123 = 86 Bg) yazılırdı.
Veya ilk çıkan Subaru Impreza GT 211 Bg/DIN iken 236 Bg/SAE yazmışlardı.



Edited by - agucba on 10/07/2007  11:23:52
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 11:20:25 Gönderen: agucba »

///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #6 : 10 Temmuz 2007, 11:47:06 »
Bkz. C180 Compressor
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 11:47:06 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

ermansavut

  • Membro
  • İleti: 339
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #7 : 10 Temmuz 2007, 11:56:30 »
hocam simdi bizim selespeed gercek 155 hp di mi
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 11:56:30 Gönderen: ermansavut »
34 AE 4277
2001 156 selespeed

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #8 : 10 Temmuz 2007, 13:01:42 »
Ölçümlerin nasıl yapıldığı ile ilgili önceden kısaca Bektaş ve benim vermiş olduğumuz bir cevap var.
Link

Kısaca SAE'ye motorun çıplak iken vermiş olduğu güç, DIN (şu anda ECE) olarak geçen norma arabanın bir test odasında ama gerekli parçalar takılı iken verdiği güç diyebiliriz. Bir de ilk linkte verildiği gibi motorun tekerlere veya yere ilettiği gücün ifade edildiği güç değerleri var.

Bir de merak etmeyin Selespeed'in gücü 155/150 Bg

Edited by - agucba on 10/07/2007  13:03:15
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 13:01:42 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
RotoTest
« #9 : 10 Temmuz 2007, 16:05:22 »
serkanın dediği DIN Normu yerine SAE Norm değerlerini bir zamanlar 98 yılında piyasaya çıkan honda civic sedanlarda olmuştu...DIN norm değerinde 110Bg çıkan araç SAE norm değerine göre 120Bg çıkıordu...Civic'in teknik verilerindede 120Bg olduğu yazmaktaydı..O zamanlar piyasaya çıkan civic'lerde bu konu büyük tartışmalara yol açmıştı...Konu hakkında autoshow'un onna usta bölümünde sanırım onno usta vardı o zmanlar,o bu konuya açıklık getirmişti.. :)  

Fakat benimde bu konuda şöyle bir duyumum vardı..o zmnlar 156'ıma chip taktırmayı düşünüyordum izmirde...bir arkadaşım vasıtası ile oradaki ustadan 156 1.6 'larda chip ile fazla verim alınamadığını ve chip yaptırmak için dyno'ya aracını çıkartan bir 156 1.6 sahibi chip takmadan önce aracının 120Bg değilde 110Bg çıktığını sölemişti..
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 16:05:22 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #10 : 10 Temmuz 2007, 16:24:51 »
Fabrika değeri olarak verilen güç her zaman birebir tutmayabiliyor. Yani 156 lar 120 ise bu 115 te olabilir 125 te. Bu normal bir olay.
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 16:24:51 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #11 : 10 Temmuz 2007, 16:35:29 »
Başka bir örnek vereyim. Maserati 3200 GT ilk çıktığında normalde 370 Bg olması gerekirken ölçümü yapılan modellerden hiç biri 385 Bg'in altında çıkmamış.
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2007, 16:35:29 Gönderen: agucba »

///////////////

selim

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
RotoTest
« #12 : 12 Temmuz 2007, 16:39:11 »
Aracımı dyno da ölçtürdüm,122.5 çıktı.(1600-156)
k&n apollo,kat iptali(yanlışlıkla olması gerekenden daha dar bir susturucu takılmıştı),ss son susturucu race typ.
Lamba sensörü,potansiyometre de arızalı idi.
Ancak tekerlek gücü 100 beygirin altında çıktı.
İsteyen olursa dyno çıktısını atarım.
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2007, 16:39:11 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
147 1.6 T.S
147 2.0 T.S Selespeed (Güncel)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal