Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Tekerlek gücü  (Okunma sayısı 2516 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« : 21 Ağustos 2005, 18:24:07 »
155hp (euro2) 2.0 156 ların tekerlekte kaç hp verdiğini bilen varmı?
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2005, 08:32:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #1 : 21 Ağustos 2005, 18:43:23 »

Eğer deneyen biri yoksa yaklaşık olarak  -%15 olarak hesaplayabilirsin.. Ben kendi alfamı sokmuştum dinanometreye buna yakın bir sonuç çıkmıştı..


Hatta orda kayıtlı bazı araçlara da bakmıştım Hondalar şanzuman kaybı en az olan otomobil olarak göze çarpıyordu..



Edited by - Tolga on 21/08/2005  18:44:50
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 18:43:23 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #2 : 21 Ağustos 2005, 18:57:59 »
sağol. daha kesin bi sayı arıyorum. bronz debriyaj yaptırdım tekerlekte güç aldımmı acaba onu merak ediyorum
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 18:57:59 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #3 : 21 Ağustos 2005, 19:09:38 »

%8 düş derim.


bronz debriyajda araba Vurmuyomu? Tak Tak Diye? bende yaptırıcaktım Vurur diye yaptırmadım.    

« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 19:09:38 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #4 : 21 Ağustos 2005, 19:12:34 »




quote:

SerCy wrote:

%8 düş derim.


bronz debriyajda araba Vurmuyomu? Tak Tak Diye? bende yaptırıcaktım Vurur diye yaptırmadım.    




kardeş debriyajdan çok memnunum korkuttular yaptırırken titreme yapar falan diye ama bi rahatsızlık vermiyor bide komple bronz değil yarı organik yarı bronz yapıldı. ama sert kullanımda kavradığını duyuyorum çat diye
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 19:12:34 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #5 : 21 Ağustos 2005, 19:19:39 »
işte ben o ses yüzünden yaptırmadım önceki debriyajı 11o bin kullandım ben şimdiki işte 25 binde falan önceki balatam Ap Markayı orjinal fabrikadan cıkışı şimdiki Valeo ama Ap daha iyiydi valeo baya yumuşak Ap Sert olur. Ap daha uzun ömürlü diye düşünüyorum Valeo yarılamışımdır 25 binde yani.
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 19:19:39 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #6 : 21 Ağustos 2005, 19:24:34 »
kaç para vermiştin standart debriyaja hatırlıyomusun?
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 19:24:34 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #7 : 21 Ağustos 2005, 19:35:53 »

ben şanz. ellettirdim sert kullanım yüzünden o yüzden tam rakamlar aklımad degil ama 250 civarı sadece balataydı diye biliorum 1oo ytl falan da bilyası cartı curtu


işçilik falan 45o civarında bişidi diye hatırlıyorum

« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 19:35:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #8 : 21 Ağustos 2005, 21:45:27 »
esasında bu durum biraz karışık.bizim arabalarımızda belirtilen motor gücü dın normuna göre  dir.ve bütün kayıplar çıkılmış halidir.amerikan normuna göre ölçüm ise motorun volant çıkışından güç ölçümü yapar ve haliyle % 15-20 fazla çıkar.yani bizim ruhsatta yazan güçlerin yere aktarılan güç olması gerekiyor.patikte öyle değil tabi.dinamometreye soktuğunda aracın ne kadar güç göstereceği ise tamamen değişken bir durumdur.dinamometrenin kalibrasyonundan tutda,motordaki sanzıman diferansiyeldeki aşınmalar,lastikler,kullandığın benzinin bile etkisi olur.debriyaj taktırmadan önce ölçüm yaptırsaydın kazanç daha net ortaya çıkardı.
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 21:45:27 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #9 : 21 Ağustos 2005, 22:13:13 »




quote:

halil wrote:

esasında bu durum biraz karışık.bizim arabalarımızda belirtilen motor gücü dın normuna göre dir.ve bütün kayıplar çıkılmış halidir.amerikan normuna göre ölçüm ise motorun volant çıkışından güç ölçümü yapar ve haliyle % 15-20 fazla çıkar.yani bizim ruhsatta yazan güçlerin yere aktarılan güç olması gerekiyor.patikte öyle değil tabi.dinamometreye soktuğunda aracın ne kadar güç göstereceği ise tamamen değişken bir durumdur.dinamometrenin kalibrasyonundan tutda,motordaki sanzıman diferansiyeldeki aşınmalar,lastikler,kullandığın benzinin bile etkisi olur.debriyaj taktırmadan önce ölçüm yaptırsaydın kazanç daha net ortaya çıkardı.


benim de niyetim oydu ama debimetre ve lambda bozukken dyno ya çıkmanın pek bi anlamı yoktu debriyajla debi arasındada fırsatım olmadı...
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 22:13:13 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #10 : 21 Ağustos 2005, 22:32:01 »
alp debimetren bozuksa redline'a sokma aracı yolda kalırsın.
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 22:32:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #11 : 21 Ağustos 2005, 22:38:03 »




quote:

SerCy wrote:

alp debimetren bozuksa redline'a sokma aracı yolda kalırsın.


yok kardeş debimetre de lambda da değişti yolda kalırsam varyatör den kalıcam başladı ufaktan ilk çalışmada gır gır etmeye
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 22:38:03 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Tekerlek gücü
« #12 : 21 Ağustos 2005, 23:36:38 »
halil haklı, herşeyin optimum olduğu şartlarda ki dyno kalibrasyonu, volan aşınması d.balata aşınması lastik aşınması gibi şeyler; DIN normunda yazan beygiri vermesi gerekir; +-5 hp belki kabul edilebilir ama %8 ya da %10-15 ciddi düşük rakamlar..Basit bir mantıkla motor modifiyesine harcadığın orta çaptaki parayı aslında motorun asıl vermesi gereken güce getirmek için harcıyoruz demek ki...
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 23:36:38 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #13 : 21 Ağustos 2005, 23:42:11 »




quote:

Alfadanadam wrote:

halil haklı, herşeyin optimum olduğu şartlarda ki dyno kalibrasyonu, volan aşınması d.balata aşınması lastik aşınması gibi şeyler; DIN normunda yazan beygiri vermesi gerekir; +-5 hp belki kabul edilebilir ama %8 ya da %10-15 ciddi düşük rakamlar..Basit bir mantıkla motor modifiyesine harcadığın orta çaptaki parayı aslında motorun asıl vermesi gereken güce getirmek için harcıyoruz demek ki...


dyno da tabiki tolerans var ama bizim bahsettiğimiz tekerlek gücü yani aktarmadaki kayıplar düşüldükten sonra arabanın yere ilettiği güç ki onunda 125-130hp civarı bişey çıkacağını tahmin ediyorum tabi eğer arabanın hala bozuk bi yeri yoksa... yani gerçekten motor 155hp üretiyorsa...
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 23:42:11 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Tekerlek gücü
« #14 : 21 Ağustos 2005, 23:46:13 »
DIN normunda ölçüm yapmak için motor , aktarma lastikler motora takılır ve öyle ölçüm yapılır..kısaca DIN değeri yere iletilen güç değeridir. En azından öyle olmalı ama bazen olmayabiliyor maalesef. İşin orası da biraz şans..vaktiyle aynı marka ve model iki araçta 10-12 beygire varan güç kayıplarına şahit olmuştum..aslında bu konuda bir yaptırım gücümüz olmalı en azından araba sıfırsa..neticede resmen 1.6 için 120 beygir vaadediliyor...

Edited by - Alfadanadam on 21/08/2005  23:46:51
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 23:46:13 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #15 : 21 Ağustos 2005, 23:55:34 »

spec olarak verilen ve ruhsatlarımızda yazan güçler motorum ürettiği brüt güçtür... aktarmadaki kayıplar sebebiyle bu gücün hepsi yere aktarılamaz...


sıfır 1.6 araç zaten volanda 120hp güç üretir ama yere hepsini iletmez dyno larda çıkan sayılar tekerlek beygiridir.

« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2005, 23:55:34 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Tekerlek gücü
« #16 : 22 Ağustos 2005, 00:01:25 »

SAE : volandan alınan değer


DIN: tüm aktarma organları takılmış halde ölçülen değerdir..


SAE cinsinden verilmişse güç, rakam konusunda emin değilim ama SAE/1.123:DIN dir..bu ölçüm ortalama bir ölçümdür.çekiş aksının hangisi olduğundan tutun da kullanılan teknolojilere kadar bir çok şey bunu etkiler..

« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:01:25 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #17 : 22 Ağustos 2005, 00:17:28 »




quote:

Alfadanadam wrote:

SAE : volandan alınan değer


DIN: tüm aktarma organları takılmış halde ölçülen değerdir..


SAE cinsinden verilmişse güç, rakam konusunda emin değilim ama SAE/1.123:DIN dir..bu ölçüm ortalama bir ölçümdür.çekiş aksının hangisi olduğundan tutun da kullanılan teknolojilere kadar bir çok şey bunu etkiler..



burada hem fikiriz ama hiç bir üretici volanda 120hp üreten aracının DIN normuna göre 120hp ürettiğini iddia edemez

« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:17:28 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Tekerlek gücü
« #18 : 22 Ağustos 2005, 00:20:55 »
ama adamlar 1.6 156'nın gücü için DIN 120 hp diyo... benim arabaya da DIN 103 diyo...o zaman bu değerler volandan ölçülen değerler olmamalı..ya da italyadan birileribizi kafaya alıyo :)
« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:20:55 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #19 : 22 Ağustos 2005, 00:30:22 »




quote:

Alfadanadam wrote:

ama adamlar 1.6 156'nın gücü için DIN 120 hp diyo... benim arabaya da DIN 103 diyo...o zaman bu değerler volandan ölçülen değerler olmamalı..ya da italyadan birileribizi kafaya alıyo :)



Eğer 1.6 156 için DIN 120hp diyosa kitapçık DIN ne gücü onu yanlış biliyosun demektir. Ben bilmiyodum açıkçası DIN ve SAE arasındaki farkı...


1 DIN hp = .98269 SAE hp tekerlek le volan la falan alakası yokmuş yani



Edited by - yiltawar on 22/08/2005  00:35:00
« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:30:22 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Tekerlek gücü
« #20 : 22 Ağustos 2005, 00:35:08 »

DIN : Alman norm enstitüsü


SAE: Amerikan otomotiv üreticileri standartları


----------------------------------------------------------------------------


SAE: ölçümde sadece aktarma organları değil, hava filtresi bile sökülür.


DIN ise araba montajı tamamen bittikten sonra ölçülen değerdir..


Yukarıdakiler kesin bilgi, ama Alfa, değerleri DIN olarak mı veriyor şüpheye düştüm şimdi..

« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:35:08 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #21 : 22 Ağustos 2005, 00:36:52 »
1 DIN hp = .98269 SAE hp tekerlek le volan la falan alakası yokmuş yani
« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:36:52 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Tekerlek gücü
« #22 : 22 Ağustos 2005, 00:43:45 »
tamam,  hepsini kafadan salladım, ben en anlarım zaten bunlardan..bir dahaki sefere dersimi daha iyi çalışacağım..........................................................
« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:43:45 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #23 : 22 Ağustos 2005, 00:49:34 »




quote:

Alfadanadam wrote:

tamam,  hepsini kafadan salladım, ben en anlarım zaten bunlardan..bir dahaki sefere dersimi daha iyi çalışacağım..........................................................


biraz hafızan yanılttı sanırım seni
« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:49:34 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Tekerlek gücü
« #24 : 22 Ağustos 2005, 00:55:14 »
ortamı germeye hiç gerek yok arkadaşlar.
« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2005, 00:55:14 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
9 Yanıt
793 Gösterim
Son İleti 13 Mart 2008, 09:48:33
Gönderen: n/a
7 Yanıt
632 Gösterim
Son İleti 16 Mart 2009, 03:36:21
Gönderen: tolga_ozhan
3 Yanıt
586 Gösterim
Son İleti 27 Aralık 2011, 10:51:11
Gönderen: Tolga033
8 Yanıt
1174 Gösterim
Son İleti 05 Temmuz 2013, 21:24:11
Gönderen: egeozal1
36 Yanıt
3334 Gösterim
Son İleti 16 Temmuz 2013, 23:22:45
Gönderen: egeozal1

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal