Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Alfa Romeo İle İlgili Genel Bilgilendirmeler => Konuyu başlatan: naxos - 20 Ocak 2009, 16:51:31

Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: naxos - 20 Ocak 2009, 16:51:31
Aracınızı alırken muıtlaka şası ve motor nosunu sordurun derim
ben cok uctan döndüm bazı seferler

Edited by - naxos on 20/01/2009  17:12:46
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: Dentist - 20 Ocak 2009, 17:13:21
Ucuz kurtulmuşsun.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: bLaCk PeArL - 20 Ocak 2009, 17:16:04
Aynısı başıma geldi, tanıdık vasıtasıyla akşam el sıkıştık. sabah işlemleri yapmak üzere ayrıldık, şeytan bu ya eşimi dürttü sabah.
Tabi o da beni, ve sonra;
sözde lokal boyası olan arabanın sol tarafı komple değişmiş.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: murat_016 - 20 Ocak 2009, 17:44:16
kesinlikle baktırılmalı alırken.benim iş arkadaşının başına bu konuda olay geldi gazete ilanıyla aracı bulmuştu sahibinden turlamak bahanesiyle aldı bi göstereyim demiş  sahibinede az miktarda kapora vermişti uyanık sahibi km geri aldırmış ve araçta kaputun ve ön tamponun değişmiş olduğu ortaya çıktı hemen aracı geri verdi.kaporayıda geri aldı bizimkide ucuz kurtulanlardan
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: Anıl - 21 Ocak 2009, 14:17:37
İnternette vs ilanlarda temiz yazanların %80'i gerçeği yansıtmıyor, ben yakın zamanda aracımı aldığımdan baya deneyim sahibi oldum, heleki eski model alfada düşük km'ye dikkat edin bunların çoğunun km'si oynanmış! Birde kaporta, boya vs düzgün ama motoru ölü olanlar var kazasız diye baktırdığınız aracın motorunda büyük masraf çıkabiliyor, kazasız olması da bu durumda farketmiyor...Özellikle alfa alırken 2-3 kat daha dikkat edin, iyice araştırın soruşturun
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: agucba - 21 Ocak 2009, 14:37:48
Sadece Alfa değil, bir çok markanın km'si ile oynanıyor ve sadece Türkiye'de değil, bir çok ülkede yapılıyor bu.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: Anıl - 22 Ocak 2009, 09:36:42
Evet birçok markanın km'si ile oynanıyor ama ülkemizde alfa az satılan bir araç ve modeline göre düşük km'de çok az var, düşük km yazanların yarısıda oynanmış oluyor...Ama diğer marka araçlardan çok fazla olduğundan az km'li olanları bulması daha kolay...Birde kilometre düşürenlerin hepsi 200binden 100bin yapmıyor, az olsun göze batmasın diye 20-30 bin düşürenlerde çok araçta göstermeyince, servis kayıtları da olmayınca aldanma ihtimali daha yüksek oluyor.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: fevkalbeser12 - 13 Aralık 2011, 23:08:46
Arkadaşlar bu konudada 1 hafta bile geçmeyen bi olay anlatayım: Sitede takip edenler bilir geçen cuma günü abime fiorino aldık. Biz izmir selçukta otuyoruz küçük bi ilçede o yüzden internetten baktığımız arabaların hepsi izmir merkezdeydi. Kafamızda 2 araba vardı izmir merkeze gitmeden önce sahiplerini aramıştık ufak bi telefonda pazarlık yaptık ve bornova 3. Sanayide ege alfada buluştuk aracı göstermek için. İlk gelen fiorino 2009 model siyah 34.000 kmde emotion paketti(dolu paketi fiorinonun) ve fiyatı piyasanın 3000 tl aşağıdaydı. 22.000 lira demişti. Aracın kazası yoktu. Fakat gerçekler ise şöyleydi: İlk olara ilan 1 haftalık ilandı ve 34.000 kmlik araç 42.000 km de geldi 1 haftada bırakın Türkiye turunu avrupa turu yapmış neredeyse. Araç komple boyalı çıktı 4 hava yastığı var arabada ve hepsi açılmıştı kilometresi ile oynanmış herhalde kilometreyi tam geri çekememişler 42.000 de kalmış:) hatta aracı satmak isteyen kisi tamirciye "kardeşim evlenicem para lazım şunlara bi ayar çekiver"demiş:) Biraz çakal bi tipti zaten. İlk arabayı öyle gönderdik. İkinci araçta ise telefonda konuştuğumuzda aracı bi müştersinden aldığını söyledi kendisinin çankayada bi derici olduğunu söyledi sadece o almadan önce aracın üstüne 2. Kattan ütü düştüğünü söyledi ve kaputun değiştığini söyledi. Araç geldi ve araçta sadece kaput değişmemiş diğer geri kalan herşey değişmiş ama bu adam hakikaten bilmiyordu işi o adamada itelemişler arabayı adam özür dileye dileye bi hal oldu. İşin enteran tarafıda bu iki aracında izmirde olmasına rağmen ikiside 42 plakaydı:) herhalde birbiriyle çarpmışlar:)
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: tufanfb - 14 Aralık 2011, 02:18:53
komedi filmine senaryo olur bundan :)


quote:

Arkadaşlar bu konudada 1 hafta bile geçmeyen bi olay anlatayım: Sitede takip edenler bilir geçen cuma günü abime fiorino aldık. Biz izmir selçukta otuyoruz küçük bi ilçede o yüzden internetten baktığımız arabaların hepsi izmir merkezdeydi. Kafamızda 2 araba vardı izmir merkeze gitmeden önce sahiplerini aramıştık ufak bi telefonda pazarlık yaptık ve bornova 3. Sanayide ege alfada buluştuk aracı göstermek için. İlk gelen fiorino 2009 model siyah 34.000 kmde emotion paketti(dolu paketi fiorinonun) ve fiyatı piyasanın 3000 tl aşağıdaydı. 22.000 lira demişti. Aracın kazası yoktu. Fakat gerçekler ise şöyleydi: İlk olara ilan 1 haftalık ilandı ve 34.000 kmlik araç 42.000 km de geldi 1 haftada bırakın Türkiye turunu avrupa turu yapmış neredeyse. Araç komple boyalı çıktı 4 hava yastığı var arabada ve hepsi açılmıştı kilometresi ile oynanmış herhalde kilometreyi tam geri çekememişler 42.000 de kalmış:) hatta aracı satmak isteyen kisi tamirciye "kardeşim evlenicem para lazım şunlara bi ayar çekiver"demiş:) Biraz çakal bi tipti zaten. İlk arabayı öyle gönderdik. İkinci araçta ise telefonda konuştuğumuzda aracı bi müştersinden aldığını söyledi kendisinin çankayada bi derici olduğunu söyledi sadece o almadan önce aracın üstüne 2. Kattan ütü düştüğünü söyledi ve kaputun değiştığini söyledi. Araç geldi ve araçta sadece kaput değişmemiş diğer geri kalan herşey değişmiş ama bu adam hakikaten bilmiyordu işi o adamada itelemişler arabayı adam özür dileye dileye bi hal oldu. İşin enteran tarafıda bu iki aracında izmirde olmasına rağmen ikiside 42 plakaydı:) herhalde birbiriyle çarpmışlar:)

Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: ismail - 14 Aralık 2011, 08:44:57
Daha önce ben duyduğum ilginç bir şeyi burada paylaşmıştım. Şöyleki, perte çıkmış arabaları, araç sahibi ve sigorta ile anlaşıp alan insanlar var piyasada. Perte çıkarmadan toplatıyorlar ve başka bir ile götürüp orda satmaya çalışıyorlar.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: obasar - 14 Aralık 2011, 08:55:02
daha dün bir arkadaşım için GT baktık internetten, fiyatı için mail attık. konuştuk, plakası 38VV300 'dü. ilan da şöyle yazıyor. "çizik yüzünden kapısı boyalıdır, ilk günkü gibi tertemiz bir araçtır." sonrasında araştırdık, aracın plakası değişmiş eski plakası 06AZ3386 araçta 44.500 TL 'lik hasar olmuş ve pert ' e ayrılmış... arabanın önü bildiğiniz yok olmuş... bu aracı çizikten boyalı deyip, ilk günkü gibi temiz deyip satmaya çalışıyor.. bende ilgili ilanı site yönetimine şikayet ettim.. araca da 20.000 TL verdim. artık kendisi bilir.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: ihsany - 14 Aralık 2011, 10:15:06
İkinci el araç alırken TRAMER sorgusu ve ekspertiz mutlaka yaptırılmalı diye düşünüyorum.
Ben alfamı alırken bunlara ek olarak, büyük usta olarak gördüğüm babamla kaporta, motor ve yürür aksam incelemesi de yapmıştım :)
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: obasar - 14 Aralık 2011, 10:35:09
quote:

İkinci el araç alırken TRAMER sorgusu ve ekspertiz mutlaka yaptırılmalı diye düşünüyorum.
Ben alfamı alırken bunlara ek olarak, büyük usta olarak gördüğüm babamla kaporta, motor ve yürür aksam incelemesi de yapmıştım :)



Tramer sorgusu plaka değişmiş ise doğru olmuyor.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: fevkalbeser12 - 14 Aralık 2011, 10:51:12
quote:

İkinci el araç alırken TRAMER sorgusu ve ekspertiz mutlaka yaptırılmalı diye düşünüyorum.
Ben alfamı alırken bunlara ek olarak, büyük usta olarak gördüğüm babamla kaporta, motor ve yürür aksam incelemesi de yapmıştım :)


Tramer falan hikaye Onur'un dediği gibi bazı arabalar sokak aralarında tamir oluyor hiçbirşeyde çıkmıyor kazaları. Tabi ki tramer genede bi önlem:)
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: Foxy - 14 Aralık 2011, 10:55:15
En sağlamı şasi numarası ve en az iki servise göstermek lazım hoş ben hep bir servise giderim.Birde o yalan söyleyenlerin yalanı çıkınca nasıl bir yüz ifadesi alırlar hep merak etmişimdir.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: master - 14 Aralık 2011, 11:49:46
Kendi kontrolüm + TRAMER + güvendiğim servis çözümünü kullanıyorum. 159'u alırken kadın kaza yok dedi, TRAMER'den baktım, kaza kaydı çıktı, aracın sağ ön çamurlukta çizikler vardı kadın da kaydın çıkmasına şaşırarak "kaskodan yaptırmadık, görüyosun zaten çizik, onun kaydıdır" dedi ve gerçekten de iyi niyetine inandım. Servisime de gösterdiğimde aracın hiçbir kazası olmadığı, gerçekten sadece o çizik olduğu görüldü.

Enriko'da bakımları yapıldığı için Enriko'yu da aradım, en son bakım km'sini teyit ettim. Aldığım kadın da aynılarını söyledi zaten.

İçim rahat bir şekilde aldım, farklı bir durumla da karşılaşmadım.

Araç bendeyken ufak bir kaza yapıp boyandı, servisime satın alma niyetiyle gelecek olan olursa da servisim hiç yalan dolan işine girmeden aracımın hangi parçalarında boya olduğunu gösterir ama tertemiz olduğunu da söyler. Ne zaman kendi servisime bir araba sorsam en ince detayına kadar söylüyorlar. Kendi müşterileri olsun ya da olmasın. "Bu alınır" , "bu alınmaz" gibi çok güzel yönlendirmeleri oldu.

Ben eski müşterilerinden olduğum için böyle bir güven var aramızda. Dolayısıyla en güzel çözüm TRAMER + yetkili servis kayıtları + güvendiğiniz servise kontrol ettirmek. Bunların üçünden de tutarlı bilgiler çıkarsa araç alınır. Tabii işin en temelinde kendi kontrolünüzü yapmak var. En basitinden yürüyen aksam, trim sesleri, genel performans seviyesi, iç mekan vsvs bunlar da sizin bakacağınız şeyler.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: sp4rc0 - 14 Aralık 2011, 13:15:22
Tramer'e güvenmeyin. benim aracımın çeşitli yerlerine park halindeyken boya sökücü döktüler. kasko ile boyattım, tramer sorgusunda hasar, park halinde çarpma olarak görünüyor. tek tutan şey park kelimesi..
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: obasar - 14 Aralık 2011, 13:30:00
şasi numarası da yalan.
nedenini de söyleyeyim. bu kontrolü şirketlerin kasko poliçelerinden ve hasarlarından yapıyor....
şimdi benim şase numaram ZAR9370000045678 diyelim, bende aradaki sıfırlardan birini "o" harfi olarak yazdım ya da acenteye bu şekilde yazdırdım diyelim kaskomda... bu durumda siz şasi ' den hiçbir şey veya kayıt kuyut bulamazsınız... ya da her şirket kasko 'da şasinin tamamını yazmıyor ki? çoğu sadece son 6 rakkamını yazıyor... sorguda bunu bulması imkansız...
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: obasar - 14 Aralık 2011, 13:33:06
quote:

Tramer'e güvenmeyin. benim aracımın çeşitli yerlerine park halindeyken boya sökücü döktüler. kasko ile boyattım, tramer sorgusunda hasar, park halinde çarpma olarak görünüyor. tek tutan şey park kelimesi..



bu konuda şöyle; bu şirketlerden değil....
tramer şirketlere diyor ki; bana hasar dosyalarınızı aşağıdaki gruplara göre gönderin;

1.Park halinde hasar
2.Cam Kırılması
3.Çarpma-Çarpışma
4.Pert Hasar

bu alan kısıtlı olunca şirketlerde bunlara uygun olarak gönderiyorlar tabii ki,

bir de şu var ama park halinde hasar olarak açılır bu dosya, hiçbir şirket çizikten dolayı boya, ufak tampon hasarı vb. gibi dosya açmaz.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: sp4rc0 - 14 Aralık 2011, 15:04:13
park halinde çarpma olarak geçiyor maalesef.. park halinde hasar olsa anlarım ama çarpma nedir?
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: brkcnn - 14 Aralık 2011, 16:56:24
bu anlatılanlardan sonra en güveniliri sıfır almak sanırım
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: agucba - 14 Aralık 2011, 17:32:41
Sıfır otomobillerin de hasarlı olabileceğini, taşıma esnasında hasara uğrayabileceklerini unutmamak gerek. Daha önce çalıştığım Taşımacılık şirketinde, ki o zamanlar Doğuş Otomotiv, Opel, Hyundai, Mazda, Suzuki, Daihatsu gibi markalar taşınıyordu, zaman zaman kazalar ve hasarlar meydana geliyordu. Büyük hasarlarda şirket Y. Kurulu Başkanı VW'leri alır, tamir ettirir ve kendi VW bayisinde satardı.
Bu durum bir çok taşıma şirketinde olan hadiseler ve ufak çaplı hasarlarda boya, düzeltme yoluna gidilir.
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: sp4rc0 - 14 Aralık 2011, 17:52:13
birde arkadan ağır hasarlı araca, önden ağır hasarlı aracın arkasını ekleme sanatı var :) Bu şekilde toplanmış aracı yetkili servisin kazasız diye aldığını kendim gördüm. marka vermiyorum ama Alfa değil.. Kimseye güven yok maalesef, temiz araç birazda şans işi..
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: Burak1985 - 14 Aralık 2011, 18:34:13
sonuçta trafikte gidiyoruz. kaza olabiliyor önemli olan başına gelenleri alıcıya belirtmek. benim arabayı çoğu kişi olmak istemez belki. ön kaput tampon değişti satarken desem vazgeçerler halbuki patlamadım ağır hasar yapmadım hatta kaputun altında tek parçaya zarar gelmedi ... fotoları var hala tutuyorum park halinde kamyonet geri gelip kasasıyla kaputun burnuna çarptı ve deldi tamponda aşağı indi... yaklaşık 10-15 km hızla oldu muhtemelen sese koştum bende sinir krizi geçirecektim. şimdi satmak istesem beline beline vurucaklar ki beni bilen bilir hakikaten temiz bakarım ve kendi yapmış olduğum kazada yok çok şükür. şans meselesi
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: fevkalbeser12 - 14 Aralık 2011, 18:36:22
quote:

birde arkadan ağır hasarlı araca, önden ağır hasarlı aracın arkasını ekleme sanatı var :) Bu şekilde toplanmış aracı yetkili servisin kazasız diye aldığını kendim gördüm. marka vermiyorum ama Alfa değil.. Kimseye güven yok maalesef, temiz araç birazda şans işi..


Bu baya ilginçmiş ya bende sadece bunları Top gearda yaparlar sanıyordum:)
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: fevkalbeser12 - 14 Aralık 2011, 18:38:36
quote:

sonuçta trafikte gidiyoruz. kaza olabiliyor önemli olan başına gelenleri alıcıya belirtmek. benim arabayı çoğu kişi olmak istemez belki. ön kaput tampon değişti satarken desem vazgeçerler halbuki patlamadım ağır hasar yapmadım hatta kaputun altında tek parçaya zarar gelmedi ... fotoları var hala tutuyorum park halinde kamyonet geri gelip kasasıyla kaputun burnuna çarptı ve deldi tamponda aşağı indi... yaklaşık 10-15 km hızla oldu muhtemelen sese koştum bende sinir krizi geçirecektim. şimdi satmak istesem beline beline vurucaklar ki beni bilen bilir hakikaten temiz bakarım ve kendi yapmış olduğum kazada yok çok şükür. şans meselesi


Burak ben senin arabayı alırım 3 sene sonra falan gördüğümde çok hoşuma gitmişti:)
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: KAKIRMAN - 14 Aralık 2011, 21:18:01
Sıfır da alsan yaratık oğlu yaratık gelip sana çarpacak. İstanbul'dan kaçmak lazım oldu...
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: antihero - 15 Aralık 2011, 10:39:53
quote:

birde arkadan ağır hasarlı araca, önden ağır hasarlı aracın arkasını ekleme sanatı var :) Bu şekilde toplanmış aracı yetkili servisin kazasız diye aldığını kendim gördüm. marka vermiyorum ama Alfa değil.. Kimseye güven yok maalesef, temiz araç birazda şans işi..



gözlerimle gördüm:)
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: Burak1985 - 15 Aralık 2011, 11:57:01
quote:

quote:

sonuçta trafikte gidiyoruz. kaza olabiliyor önemli olan başına gelenleri alıcıya belirtmek. benim arabayı çoğu kişi olmak istemez belki. ön kaput tampon değişti satarken desem vazgeçerler halbuki patlamadım ağır hasar yapmadım hatta kaputun altında tek parçaya zarar gelmedi ... fotoları var hala tutuyorum park halinde kamyonet geri gelip kasasıyla kaputun burnuna çarptı ve deldi tamponda aşağı indi... yaklaşık 10-15 km hızla oldu muhtemelen sese koştum bende sinir krizi geçirecektim. şimdi satmak istesem beline beline vurucaklar ki beni bilen bilir hakikaten temiz bakarım ve kendi yapmış olduğum kazada yok çok şükür. şans meselesi


Burak ben senin arabayı alırım 3 sene sonra falan gördüğümde çok hoşuma gitmişti:)



teşekkür ederim
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: obasar - 15 Aralık 2011, 13:13:49
quote:

Sıfır otomobillerin de hasarlı olabileceğini, taşıma esnasında hasara uğrayabileceklerini unutmamak gerek. Daha önce çalıştığım Taşımacılık şirketinde, ki o zamanlar Doğuş Otomotiv, Opel, Hyundai, Mazda, Suzuki, Daihatsu gibi markalar taşınıyordu, zaman zaman kazalar ve hasarlar meydana geliyordu. Büyük hasarlarda şirket Y. Kurulu Başkanı VW'leri alır, tamir ettirir ve kendi VW bayisinde satardı.
Bu durum bir çok taşıma şirketinde olan hadiseler ve ufak çaplı hasarlarda boya, düzeltme yoluna gidilir.



doğru, ben mini cooper S alırken öğrenmiştim.
borusan kendisine gelen sıfır araçlardan birini çarpıyor, sonra onarıp boyatıyor. sonra da sıfır olarak satıyor.

sorsanız garantisi devam ediyor diyor ama satarken de araç hasarlandı yaptık demiyor...
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: Aykut - 26 Aralık 2011, 11:41:08
BİZİM Bİ ABİMİZİN LAFI VAR biraz abes olacak otomobil firmaları için ama "aynı bokun sarısı".
Başlık: Uyanık satıcılar Alfadan soğutuyorlar
Gönderen: murat - 26 Aralık 2011, 11:46:45
O lafın orjinali laciverti şeklindedir ;)