Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Yarı bağımsız & Tam bağımsız süspansiyon sistemi  (Okunma sayısı 7572 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
konuştuğumuz konuda geçen makas fotosu aşağıdadır.kağıt,bez kestiğimiz makasla karıştırılmasın aman ha.

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
aşağıdaki linkte corvet c6 nın süspansiyon sistemi ile ilgili foto ve açıklamalar var.

http://www.corvetteonline.com/tech-stories/brakes-suspension/c5c6-corvette-suspension-tech-coilovers-vs-leafs/


açıklamada ilginç
The leaf spring reduces the true independence of the suspension, although it is still technically geometrically independent.

c6 nın ki torsiyon bile değil makasmış :S :S :S
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Halil Bey ( @halil ), zaten Onur Bey ( @Ormanci ) en başından beri Corvette için "makaslı" arka süspansiyondan bahsediyor ve nispeten eski teknoloji olsa da iyi yol tutuş özellikleri sergilediğini belirtiyor.
Yani son yazdığınız ile Onur Bey'in anlatmaya çalıştığını teyit etmiş oluyorsunuz.

Son olarak burada konu sadece Corvette'te makas var veya yok değil. Konu "Yarı bağımsız & Tam bağımsız süspansiyon sistemi". Yani bununla ilgili bir şeyler yazacaksanız, lütfen devam edin. Eğer Corvette'te takılı kalacaksınız, lütfen kalsın.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Gönderdigim linki incelerseniz corvetin tam bagımsız süspansiyonu olduğunu görürsünüz.makas tabir edilen parca ise viraj demir cubugunun degisik versiyonu.makas fotografı koymustum.corvette oyle bir parca varmı
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Tamam, o noktada ben yanlış yapmışım evet, çünkü Jeremy dahil bütün millet "makas var makas var" diyip diyip "leaf springs" lafını ağızlarından düşürmüyorlar. Ancak sistem önceki Corvette'lerde şöyleymiş, daha sonra C6 ile "evrilmiş":



C6'da yapı biraz değişmiş ve "klasik" makas yerine kompozit malzeme kullanılmış, tek parça görünmesi bu yüzden. Ancak "bağımlı-bağımsız süspansiyon" şeklinde tanımlanması enteresanmış. Bu arada bunu "viraj çubuğu" diye kestirip atmak da yanlış olur, zira amortisörlerin etrafında "bağımsızlığı" ilan ettirecek bir yay yok. Yay görevini halen "makas" görüyor, ister dikine olsun, ister at arabası makası gibi dursun... Anca Coilover modifiyesi ile tam bağımsızlık sağlamışlar. Yanlış görmüyor-okumuyorum değil mi?

@admin
Zaten vatandaş halen "asıl nokta"yı kaçırdığı için, makasmış, değilmiş, bunların bi önemi yok.

"Önde motor, arkadan itiş Amerikan arabalarının uyguladığı birşeydi, düz yolda çok iyiydi ama yol tutuş yoktu" diye aptalca bir tanımlama ile yazıya başlayan ve otomotivle ilgisinin sorgulanması gereken bir yerden link verip, daha 3-5 gün önce açıklanan, aynı yöntemle "yaratılmış" şaheser Giulia'nın Nurburgring zamanını görmedi sanıyorum.

M3, M4'ü ve birçok "önde motor-arkadan itiş"e sahip "efsane" İtalyan'ları Ferrari'leri Lamborghini'leri Alfa Romeo'ları, Maserati'leri falan da sildi, hala benim yazdıklarım arasından abidik gubidik şeyleri cımbızlayıp cımbızlayıp beni oturtma derdinde :)

İşine geldiği gibi anlayıp cevap veriyor.
Neyse, eğlencelik olarak alıp devam edeceğiz, ne yapalım :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
motor önde,çekiş arkada olunca araba çok mu iyi yol tutar.bunu mu demek istiyorsunuz.sadece bunlar yol tutmak için yetmez.yeteceğini de kimse iddia etmez..öyle olsaydı piyasadaki doğan görünümlü şahinlerin de motoru önde,çekiş arkada.onlardan iyi yol tutan araç olmazdı.aracın yol tutuşunu  etkileyen faktörlerin başında,süspansiyon geometrisi,ağırlık,ön arka ağırlık oranı ,aerodinamik yapı vs vs. gelir.örnek verdiğiniz araçların süspansiyon yapısına bir bakın ,inceleyin.jeremy'nin dedikleri ile bu işler olmuyor....
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Hahahahah yahu cidden kamera şakasısınız :yukari-ok: :duvar:

"Yol tutan" Amerikanlardan bahsettiğimde, "Amerikanlar yol tutmaz, amerikanlar motor önde, çekiş arkada bilmemne yaptı, İtalyanlar böyle yaptı, Corvette de yakında buna dönecek" diye başlayan ve ana fikri bu olan bir yazıyı bana okutuyor, peşinden de bunu mu diyorsunuz :D

Yapmayın yahu, iyi ki söylediniz... De bu söylediklerimi önceki mesajlarda neden dikkate almadınız da şimdi haksız duruma düştüğünüzü düşününce mi aklınıza geldi onu çakamadım :D

Oooof of, çok güldüm ya :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

KUY65

  • Membro
  • İleti: 540
    • Çevrimdışı
ya su yari bagimli tam bagimsiz olayinda neye karar kildik, arabaya gore optimum olan iyi mi dedik yoksa tam bagimsiz hep daha iyi mi dedik birde onu konussak olmaz mi :D
06KUY65-MiTo Kutay Yıldız, Ankara

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Hahahahah yahu cidden kamera şakasısınız :yukari-ok: :duvar:

"Yol tutan" Amerikanlardan bahsettiğimde, "Amerikanlar yol tutmaz, amerikanlar motor önde, çekiş arkada bilmemne yaptı, İtalyanlar böyle yaptı, Corvette de yakında buna dönecek" diye başlayan ve ana fikri bu olan bir yazıyı bana okutuyor, peşinden de bunu mu diyorsunuz :D

Yapmayın yahu, iyi ki söylediniz... De bu söylediklerimi önceki mesajlarda neden dikkate almadınız da şimdi haksız duruma düştüğünüzü düşününce mi aklınıza geldi onu çakamadım :D

Oooof of, çok güldüm ya :D

allah gülücüklerinizi eksik etmesin.

yazdıklarım yukarda.sen  istediğni anlayabilirsin.anlamayadabilirsin.sorun yok.kulaktan dolma bilgiler ile,jeremy bunu dedi ,filanca şöyle söyledi gibi şeyler ile,ahkam kesmeyelim.

@KUY65  tam bağımsız olan iyidir.araçlarımızın iyi yol tutmasının en büyük sebeblerinden biridir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Süspansiyon ve lastik ayarı parametreleri, araçta yol tutuşa en çok etki eden faktörler, ama neyin, ne şekilde, nasıl etki ettiğini nedense hiç anlayamayacağım gibi :)

Çok fazla parametre var. Bu parametreler birbirlerini etkileyebildiği gibi, etkilemeyedebiliyor. Aracın yol tutuşunu, sadece süspansiyon mekanizmasına bakarak yorumlamak, bilemiyorum ne derece doğrudur. Zira her şeyin başında kullanılan lastik herşeyi değiştirir. Lastik basıncı, zemin sıcaklığı yol tutuşu doğrudan etkileyen faktörlerdir. Camber, Toe in-out ve süspansiyon bump re-bound ve eğer varsa fast B RB ayarlarına hiç gimiyorum :) Aracın ağırlık merkezi, bu noktanın yere yakınlığı... Daha bunlar gibi aklıma gelmeyen bir sürü de parametre var :)

Ve evet, seçim yaparken Onur Bey' in de bahsettiği gibi ciddi bir optimizasyon yapılıyor ve en uygun değerler seçiliyor. Günümüzde en uygun kelimesi de aslında en ekonomiğe eşdeğer oldu. Mito, Punto gibi araçların pazardaki "hedef" kitlesine bakıldığında, yapılan optimizasyonun da bu düşünceler ile geliştirildiğini görebiliriz aslında.

Bu kadar değişken parametre varken de, iki mekanizma arasındaki farkı test etmek, zor değil bence imkansız. Aynı model iki araç alacaksınız, her ikisi de aynı parametrelerde olacak ve biri bağımsız, diğeri yarı bağımlı süspansiyon olacak.

Bence Halil abinin de anlatmaya çalıştığı şey, bağımsız süspansiyonun daha yeni bir teknoloji olması ve bunun avantajları. Eğer makas yay, tüm sistemlerden iyi olsaydı, muhtemelen bu münazara da olmayacaktı :) Gün geçtikçe yeni teknolojiler hayatımıza giriyor. Yeni teknolojinin avantajları muhakkak var ama, fiyat ve uyum konusunda da sıkıntıları mevcut.

Ve yol tutuş konusuna gelince, neticede bizler araçlarımızı pistte kullanmıyoruz, Alfalarımız da yarış aracı değil :) MiTo yu tasarlayan mühendisler, aman nolacak yaa buna da yarı bağımsız takalım, bakalım ne oluyor demiyorlar elbet :) Her türlü hesabı kitabı yapılıyor, test ediliyor ve uygulanıyor. Her aracın limiti vardır. Ferrari de virajda savrulur, Murat 124' de. Bu noktada önemli olan, kullanıcının, kullandığı aletin limitlerini biliyor olmasıdır. Mümkün mertebe altındaki aleti limit altında kullanmalı (kamu spotu içerir), limit üstüne çıktığında ise ne yapması gerektiğini bilmelidir.  :yukari-ok:

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.445
    • Çevrimdışı
Aman, kırmayın birbirinizi, gerek yok. :)

Bağımsız süspansiyon yeni bir teknoloji değil. Bunun da tipleri var malum. MacPherson, çok noktadan bağlantılı filan.

Öncelikle yol tutuş ve "handling"i ayıralım. Yol tutuş, gavur milletinin "grip" veya "road holding" dediği, yolda kaymama yeteneği olsun. Bu daha çok lastik ve yayların kalitesiyle ilgili bir durum. Süspansiyonla alakası ağırlık transferi ve lastiklerin yola açısında ortaya çıkıyor. Lastiklerin yola açısı da serbestlik dereceleri ile alakalı. Mühendisler için diğer değişkenleri hiç etkilemeden oynayabilecekleri parametreler arabanın yol tutuş karakterini değiştirebiliyor.

Handling ise ağırlık transferi, yön değiştirme, limitin sonuna gelindiğinde arabanın tahmin edilebilir davranmasıyla ilgili, daha çok subjektif bir kavram. Mesela eski, arkadan çekişli bazı klasik Alfa'lar için "böyle handling'i olan arabayı Alfa bile bir daha yapamadı" filan gibisinden fanatikliğe varan yorumlar gelir, gerçekte ise hiç de öyle GT'nin 150 ile döndüğü virajı o hızlarla alamaz muhtemelen o arabalar.

Yine yaprak/makas yay illa ki bağımsız olmaz diye bir şey yok. O da bağımsız olabilir. Anılan Amerikan arabasında da öyle muhtemelen. :)

Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere: Tam bağımsız süspansiyonu olan illa ki daha iyi yol tutuş veya handling sağlayacak diye bir şart yok. Süspansiyon /tuning/'i konfora yatkın ama tam bağımsız süspansiyonu olabilir ve sert yaylı, hızlı tepki veren amortisörlü yarı bağımsız süspansiyonu olan bir araba bundan daha iyi yol tutabilir.

Bu işler artık arabanın hedef pazarıyla ilgili. Daha arabanın tasarımı başlamadan önce hedef pazar belirleniyor. Arabayı kime satacaksınız? Şehirli, modern, genç ailelere ikinci araba olarak? Bu insanlar nispeten rahat süspansiyon seviyor, market alışverişini bagaja sığdırmak istiyor, tutup da aracı yol tutuş limitlerinde kullanmıyorlar. Markanızın aracına da X Euro vermeye gönüllüler; X+5000 Euro vermezler.

Pazarlama departmanları bu çalışmaları yaptıktan sonra mühendislik tarafına da verilen bütçe dahilinde, bu kriterleri öncelikli olarak karşılayan arabayı en iyi şekilde yapmak kalıyor. Bu MiTo'sundan D segmentine geçerli. Eskisi gibi bardaklığı olmayan 156'yı artık kolay kolay satamazsınız, çünkü hedef pazarınızdaki insanlar artık bunu istiyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.732
    • Çevrimdışı
tartışmaya gerek yok yolu en çok lastik tutar. Ha bide 147 1.6 tivinsıpark :D ne güzel günlerdi, ne güzel bi dengesi vardı.. çok özledim
"AlfaRomeo 159 JTDM Dist.Plus Qtronic
"MercedesBenz C180 AMG Selection
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)
"BMW 320ied 40th year(sold)
"BMW X5 3.0i (sold)
"BMW 320ia (sold)
"MercedesBenz C180 AMG(sold)
"VW Passat B8 Highline(sold)
"Honda Civic SportPlus 182(sold)
"Nissan Navara 4x4 Platinum(sold)

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Yani muhatap olmayayım olmayayım diyorum, illa bi "tırtıklama" ve söz hakkı oluşturma durumu söz konusu, çok ilginç gerçekten :) Evet mesajlar gerçekten baya bi açık, seçik, net...

Konuyu uzatıyorum, çok özür dilerim ama cidden zorluyor. Çok güzel siyasetçi olurmuş yav, manevra lokomotifi gibi adam :D

1. Ahkam kesmedim, sistemi hep beraber gördük, anladık, halen de sistem "leaf springs" yani "makas" olarak geçiyor, normal makas sisteminden farkı "transverse" yani "enine" yerleştirilmiş makas sistemi. Burada yanlış yok, ben tamamen yanlış söyledim sanmıştım ama makas sistemi olduğu doğru imiş :) Link verilen yazı bağımsız bir yazı olduğu için burada geçen "sistem aslında bağımsız süspansiyon geometrili" lafının referans alınarak bana geri sokuşturulmaya çalışılması, komiklikten ve basitlikten öte birşey değildir.

2. Hala Amerikanlar yol tutmaz diye diretip, özellikle son yıllarda geliştirilen Amerikanların çok iyi yol tutabildiklerini (artık süper tam bağımsız mı kullanıyorlar ne yapıyorlarsa :D ) söyleyince, "Sadece bir Amerikan bu gerçeği değiştirmez" diye saçma bir şekilde kestirip atan sizsiniz.

Ki bu söylem, "Japonların gaportası ince" söyleminden pek farksızdır :)

Kaldı ki ben 1 tane demedim, bir sürü marka model var. Corvette, Camaro, Cadillac, Ford GT40 vb., örnekler çoğaltılabilir, ancak anlamak istendiği gibi okunduğu için.... İşine gelmiyor herhalde.

3. Sonra bunu desteklemek adına Amerikalıların önde motor, arka çekiş yöntemini kullandığını, ancak bu yöntemin bir halta yaramadığı gibi bir anlam çıkarılmasına sebep olan komik bir giriş cümlesine sahip yazıyı paylaşıp, sanki bu yöntem çok kötüymüş gibi, Corvette'in gelecekte ortadan motor, arkadan itiş yöntemi ile İtalyanlara benzeyeceğini söyleyen yazıyı bana "al oku" diye veriyorsunuz.

Bu arada da Amerikanlarla ilgili 10-20 sene öncesinde kalmış yaygın görüşle diyorsunuz ki,
Alıntı
amerikan araçları  avrupalı rakiplerine göre yol tutmaz.bütün otomotiv kaynaklarında bu böyledir.aralarından bir tanesinin pistte iyi derece yapması bu sonucu değiştirmez.daha yeni yeni bu teknolojileri araçlarında uygulamaya başladılar. linkteki yazıda bunun bir örneğidir.bunun tersini savunmak ferrari,lamborghini vs gibi firmaların bu işi bilmediğini söylemektir.

4. Ben de sırf bu önyargınız yıkılsın diye "örnekler bol, inceleyin" diyorum, siz hala "bi araba" diyip birşeyler geveliyorsunuz. Yani ya okuduklarınızı gerçekten anlamıyorsunuz, ya da bana gıcık gitmek gibi bir gayeniz var :)

5. O arada da diyorsunuz ki, işte Amerikanlar Ferrari Lamborghini yöntemini yeni yeni uyguluyor...
Ben de uyarıyorum, eh peki madem "önde motor-arka çekiş"i bu yazı ile sildiniz, bugüne kadar bu yöntemle üretilen bir sürü araç ne oldu diyorum...

6. Bu sefer de 180 derece artistik spin ile "ha sırf bu yöntemle mükemmel yol tutuş sağlandığını mı söylüyorsunuz, süspansiyon geometrisi bilmemnesi gibi başka faktörler hiç mi önemli değildir" diye iyice saçmalayıp çarpıtarak üste çıkmaya çalışıyorsunuz.

E siz demin sırf bu yöntemin dandik olduğunu söyleyen makaleyi bana link verip, Amerikanı çamurlamak uğruna bu kriterleri baştan oyun dışı bırakan sizsiniz????????

Ha size gelince olur, bana gelince olmaz mı :)

7. Bilgiler doğru olmasına rağmen hala beni ahkam kesmekle itham edip, güya maymun etmeye çalışmanız da apayrı bi "garip" çaba.

8. Ama evet, mesajlar ortada. Anlatılmak istenen de ortada.


Bu arada aklıma da geldi, yanlış hatırlamıyorsam başka bir konuda da isminizin geçtiği ve "kesinlikle laf anlatılamadığı" bir tartışma konusu daha vardı. İçinde ben de var mıydım yoksa sadece okumuş muydum hatırlayamadım ama deja-vu gibi yaşayınca dank etti. Bu yüzden sizin için kendimi daha fazla yormayacağım.

Sadece kendimi anlatabilmek adına yazıyorum, üzerinize alınıp yine saçma bi çarpıtma çabasıyla üste çıkmaya çalışmayın sakın :)

Ignore - engelleme düğmesi falan yok mu yav, yoksa niye yok, varsa nerededir :) Allah aşkına yardım edin :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Aha da... Bahsettiğim şeyi buldum ama edit edemediğim için önceki mesajıma ekleyemiyorum.

http://www.alfistiturkey.com/forum/modifiye/bunca-lastik-markasi-arasindan-hangisi/msg328162/#msg328162

Hemi de Amministratore arkadaşımız agucba ile, doğru hatırlamışım :) Aynı tarz, aynı yöntem, aynı çarpıtma ve bi tarafına sokuşturmaya çalışma taktiği... cümle kalıbı bile aynıymış yav, "......... mı demeye çalışıyorsun?"... "......... diyorsun öyle mi?"....

ve örnekte görüldüğü gibi illa "açık açık" yazarak, laf sokarak iade etmek gerekiyor ki anlatmak istediğiniz gibi anlayabilsin. Zira arkadaşın "açıklama" mesajından sonra bi itiraz gelmemiş mesela :)

İlginçmiş, ne diyim, "bu modeller de böyle" demek ki :)
Verdiğim rahatsızlık için özür diliyor, allah ön-arka takımlarınıza zarar vermesin, hepsi bağımsız bağımsız takılsın diyorum :D
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2015, 16:03:55 Gönderen: Ormanci »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
sitenin sherlock holmes'i.koyduğun linkte yazdıklarım içinde anormal bir şey mi var?ne ispat etmeye çalışıyorsun.anlamış değilim.sana bol makaslı günler..
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
12 Yanıt
840 Gösterim
Son İleti 01 Aralık 2009, 00:30:11
Gönderen: serkan44
11 Yanıt
403 Gösterim
Son İleti 13 Ağustos 2012, 01:35:18
Gönderen: Sercan Keklik
6 Yanıt
493 Gösterim
Son İleti 08 Mart 2015, 22:24:34
Gönderen: AykMito
8 Yanıt
938 Gösterim
Son İleti 07 Nisan 2015, 11:19:53
Gönderen: FAKmito
0 Yanıt
357 Gösterim
Son İleti 13 Nisan 2015, 14:42:36
Gönderen: Alfadanadam

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal