Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yurtdışından Araç Getirme Hk.

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Adza

Merhabalar

Geçenlerde malum ilan sitesinde dolaşırken şu ilandaki araç dikkatimi çekti

195678917

Benim bildiğim 6 ay vize oluyor. 2 yıla çıkacak diye duyumlar aldık ancak resmi gerçekliği var mı bilmiyorum. Eger varsa cok iyi olacak babam Abhaz vatandaşı zaten. Şöyle güzel bir makina alırız. 😄

Var mi bilginiz. Getirip 2 yil kullanan?

:alfisti: :alfisti: :alfisti: :alfisti:

erdem1904

1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

tunerviper

Bildiğim kadarı ile aracı alabilmek için yurt dışı ithalat yada ihracat yapabilen bir şirket sahibi yada ortağı olmanız gerekiyor. Bu durumda 2 sene yalnızca üzerine kayıtlı olan kişi aracı kullanabiliyor.
Turbo Twin Spark

murat_016

benim annem alman vatandaşı,geçen sene almanya gidip mercedesle döndüler vatandaşlığın olması farketmiyor gerçi 6 ay kullandık sonra gümrüğe terk ediyoruz diye bıraktık gerçi modeli düşüktü 2001mi 2002mi neydi.eğer satın almak isteseydik alman vatandaşlığından çıkması gerekiyordu öyle hakkı oluyordu oda 3 yaşına kadar sanırım.

erk1n

O 2 yıl olayı AKP'nin gurbetçilere seçim vaadi. Henüz bırakın yasalaşmayı detayları bile belli değil.

Eskiden yurtdışından yabancı plakalı araç getirip Türkiye'ye sokup 6 ay sonra sınırdan gir çık yapıp aracı aynı gün Türkiye'ye geri sokabiliyordunuz.

Tabii daha sonra bunu araç en az 6 ay yurtdışında kalacak daha sonra 6 ay Türkiye'de kullanılabilir şeklinde değiştirdiler. Benim eski patrona Audi R8 almayı düşündük, ne olacak... Kışın Avrupa'da garajda yatırırız, yazın Türkiye'de kullanırız diye. Tabii bunun için patronun yurtdışında çalışma izni alması gerekiyordu. Onu da yapacaktık. Ancak bunun da önüne geçmişler. Yönetmelik diyor ki aracı kullanacak kişinin de en az 6 ay yurtdışında ikamet etmiş olması gerekiyor.

Şimdi yaygın Gürcistan plaka olayı var. Onda Gürcistan'a gidip 2nci el bir aracı uygun fiyata satın alıyorsunuz ancak aracın mülkiyetini bir Gürcü üzerine alıyorsunuz. Yani araç  sizin olmuyor. Ve aracı Türkiye'de kullanabilmeniz aracın sahibi Gürcü size noterde vekaletname veriyor. Sizde arabayı Türkiye'ye sokup 6 ay kullanıyorsunuz. Süre dolunca aracı Gürcistan'a geri götürüp orada satıyorsunuz. Sonra yeni bir araç satın alıp bu sefer başka bir Gürcü vatandaşının üzerine yapıp noterden vekaletname alıyorsunuz. Bu sefer o aracı kullanıyorsunuz 6 ay. Araç sizin üzerinize olmadığı için riskli iş bence.

Dünyada arabaların ve yakıtın en pahalı olduğu ülkede yaşıyoruz. Ve bunun sebebi dünyada eşi benzeri görülmemiş ağır vergiler.. Ama herkes halinden memnun. Yapacak bir şey yok.

En son bu konuyu dile getirdiğimde neredeyse forumdan atılıyordum :)
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

Adza

Rusya' da şirket sahibi babam zaten. Hem vatandaşlığı var hem sirket var.
You are not allowed to view links. Register or Login bu bilgiler kesinse babami gaza getirmeye başlayayım😄

You are not allowed to view links. Register or Login abi siyasetle hic alakam yok. Aracı getirelim adam gibi kullanalim 2 yılda bir satarız zaten. Alfa olmaz buyuk ihtimal 😄

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login
O 2 yıl olayı AKP'nin gurbetçilere seçim vaadi. Henüz bırakın yasalaşmayı detayları bile belli değil.

Eskiden yurtdışından yabancı plakalı araç getirip Türkiye'ye sokup 6 ay sonra sınırdan gir çık yapıp aracı aynı gün Türkiye'ye geri sokabiliyordunuz.

Tabii daha sonra bunu araç en az 6 ay yurtdışında kalacak daha sonra 6 ay Türkiye'de kullanılabilir şeklinde değiştirdiler. Benim eski patrona Audi R8 almayı düşündük, ne olacak... Kışın Avrupa'da garajda yatırırız, yazın Türkiye'de kullanırız diye. Tabii bunun için patronun yurtdışında çalışma izni alması gerekiyordu. Onu da yapacaktık. Ancak bunun da önüne geçmişler. Yönetmelik diyor ki aracı kullanacak kişinin de en az 6 ay yurtdışında ikamet etmiş olması gerekiyor.

Şimdi yaygın Gürcistan plaka olayı var. Onda Gürcistan'a gidip 2nci el bir aracı uygun fiyata satın alıyorsunuz ancak aracın mülkiyetini bir Gürcü üzerine alıyorsunuz. Yani araç  sizin olmuyor. Ve aracı Türkiye'de kullanabilmeniz aracın sahibi Gürcü size noterde vekaletname veriyor. Sizde arabayı Türkiye'ye sokup 6 ay kullanıyorsunuz. Süre dolunca aracı Gürcistan'a geri götürüp orada satıyorsunuz. Sonra yeni bir araç satın alıp bu sefer başka bir Gürcü vatandaşının üzerine yapıp noterden vekaletname alıyorsunuz. Bu sefer o aracı kullanıyorsunuz 6 ay. Araç sizin üzerinize olmadığı için riskli iş bence.

Dünyada arabaların ve yakıtın en pahalı olduğu ülkede yaşıyoruz. Ve bunun sebebi dünyada eşi benzeri görülmemiş ağır vergiler.. Ama herkes halinden memnun. Yapacak bir şey yok.

En son bu konuyu dile getirdiğimde neredeyse forumdan atılıyordum :)

durum tam olarak böyle. Ek olarak; artık gürcü araçları da bu şekilde TR'de vekaletle çok kullanıldığı için toplamaya başladılar. Çeşitli illerde operasyonlar yapıldı, arabalar toplandı. Yoksa mahallemde satılık bir 330 ci var cabrio e46. 28 bine veriyor. Ama arabayı değil işte, vekaletini :) sakat iş artık. Güzel ülkemin güzel vergi sisteminde bugün bir 520d almak istiyorsan öyle bir para veriyorsun ki; bir tane kendine, 2 tane de devlete alıyorsun.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

erk1n

Ben siyaset yapmıyorum. Bu ülkenin vatandaşı olarak, benim Türkiye'de GTV aldığım paraya Bulgaristan'da Bulgar vatandaşı 4 tane GTV alıyor.  :duvar:
Ben bunu sorguluyorum. Sorgulamaya herkesin hakkı olduğunu düşünüyorum.

Yurtdışından araç getirmekle ilgili her şey burada yazıyor. Malesef sizin anlattığınız kadar kolay değil işler. :( Bende zamanında çok araştırmıştım.

You are not allowed to view links. Register or Login
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
Rusya' da şirket sahibi babam zaten. Hem vatandaşlığı var hem sirket var.
You are not allowed to view links. Register or Login bu bilgiler kesinse babami gaza getirmeye başlayayım😄

You are not allowed to view links. Register or Login abi siyasetle hic alakam yok. Aracı getirelim adam gibi kullanalim 2 yılda bir satarız zaten. Alfa olmaz buyuk ihtimal 😄

Benim duyumum 2 yıl muhabbetinin çıktığı yönündeydi. Fakat arkadaşlar daha bilgili bu konuda ben yanlış yönlendirmeyeyim.
Turbo Twin Spark

Erdinc küflü

Eger tanıdığınız varsa kolay işi bilen bir kişi ....Araç seçilir "carsbg."den  Bulgar vatandaşın üzerine alınır , araç size kullanım vekaleti verilir , yeşil sigortası yaptırılır , Araç kullanılır , 6 ay sonra vekalet ile araç satılır , yeşil sigorta yaptırılır. Gibi gibi ....Ama unutmayalım yasal olmayan bir durum 
Birisi şikayet ettiğinde. Araç takibe alınır , gümrüğe çekilir ,,, şikayet etmez ise  sürmeye devam HGS cıkarta bilirsiniz ...

Adza

Bilgilendirme için teşekkürler. 6 Ay mevzusuna babamı zor kandırırım. 6 ayda 1 2000km den fazla yol yapmaz. 1 yıl olsa yazdan yaza binilir gidilir.
Hele ki vekalet vs. hiç sanmam. :D
2 Yıla çıkacağını o da söyledi bana. Ama net değilmiş. Çıktığı gün gün doğar ya :D
9000TL ye 2.2JTDm 159 lar  İnsanın içi gidiyor.
24.000TL ödeyerek 3.2 Toureg aldı orda, 2004 model 70 tl ye depo fulluyorum diyor :D  :haydi: :haydi: :haydi:

erk1n

Vekalet işi kesinlikle sakat iş bence. Aracın gerçek sahibi Bulgar bu araba benim yürü git dediği anda ortada kalınır..

Ben dediğim gibi bu işi çok araştırdım. Şuanda gerçekten yurtdışında 6 ay yaşayan birisi arabayı yalnızca 6 aylığına Türkiye'ye getirip kullanabilir. Benim eşim çifte vatandaş o da getiremiyor.

Yalnızca yabancı bir ülkenin vatandaşı (Türk vatandaşlığı olmaması gerekiyor), Türkiye'de çalışma ve oturma izni var ise yurtdışındaki arabasını 2 yıl Türkiye'de kullanabiliyor. Araba'ya Türk plakası alınıyor. Yalnız arabanın değeri kadar banka teminat mektubunu Turing kurumuna vermesi gerekiyor. Arabayı 2 sene içerisinde Türkiye'den çıkartırken teminat mektubunu geri alıyor.

Bu arada bu anlattığım yabancı vatandaşının Türkiye'deki oturum izni Türk eşinden dolayı verilmiş ise bu haktan yararlanamıyor. Gerçekten iş ve eğitim dolayısı ile Türkiye'de oturum iznine sahip olması gerekiyor.

Şuanda gündemdeki 2 yıllık mevzu ise tamamen gurbetçilere yönelik seçim vaadi. İleride gerçekleşebilir. Ama muhtemelen onunda ciddi şartları olur, yalnızca gerçekten yıllardır yurtdışında yaşayan insanlara bu hak verilir.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

mahoretti

başka bir pencere açayım size. En az bunun kadar çetrefilli ama aynı zamanda karlı. ENGELLİ aracı... Tabiki allah engel vermesin de, biz %200 vergi verelim o başka... Ama ailenizde bir engelli varsa çok avantajlı sonuçlar doğuyor. Kayınvalide de parkinson hatalığından dolayı özür raporu var. Üşenmedim oturdum formül çıkardım.

1.6 ve altındaki araçlar için ARAÇGERÇEKFİYAT x 0,5263 = CEPTEN ÇIKACAK PARA
1.7 ve yukarısı araçlar için ARAÇGERÇEKFİYAT x 0,6896 = CEPTEN ÇIKACAK PARA

Mesela Gui QV ve Mercedes A250 için bir araştırmıştım ki, insanın içinde kuşlar ötüyor...

Ormanci

You are not allowed to view links. Register or Login
Eger tanıdığınız varsa kolay işi bilen bir kişi ....Araç seçilir "carsbg."den  Bulgar vatandaşın üzerine alınır , araç size kullanım vekaleti verilir , yeşil sigortası yaptırılır , Araç kullanılır , 6 ay sonra vekalet ile araç satılır , yeşil sigorta yaptırılır. Gibi gibi ....Ama unutmayalım yasal olmayan bir durum 
Birisi şikayet ettiğinde. Araç takibe alınır , gümrüğe çekilir ,,, şikayet etmez ise  sürmeye devam HGS cıkarta bilirsiniz ...

Hocam yasal olmayan niye olsun, karşı taraftaki adam vekaleti verdikten ve siz belgeleri gösterdikten sonra sınırdan içeri arabayı sokabildikten sonra daha hiçbir kimse birşey diyemez.

Ama şimdilerde polisler duruma uyanmışlar, mümkün mertebe engellemeye çalışıyolarmış, gıcık olurlarsa arabayı bağlayıp "sahibi gelsin" diyorlarmış.

Halbuki eldeki vekaletle zaten sahibi sensin. Adam sana vermiş arabayı. Ötesi yok. Mahkemeye bile gidersin ama millet korkup başa bela olmasın diye uğraşmıyor tabi. Polis de kıllığına çekiyor, rüşvet müşvet bilmemne çıkarıyor arabayı oradan. Yoksa sahibi belli değil bilmemne zaten bir sürü uğraş var işin içinde. Hani nereden sahibini bulacaksın da gelecek. Öyle saçmalık olur mu...

Kanunda uygulamada boşluk var, böyle kullanılabiliyor. Kanun değiştirilmediği sürece aslında polisin falan da böyle birşey yapmaya yetkisi yok. Fakat işin "güvenilir" yönünü bulmak lazım. Nedir, elin Bulgarına Gürcüsüne güvenmek yerine, akraba vs. olacak ki anca öyle.

Hanımın akrabaları var Gürcistan'da. Alalım birinin üzerine gelelim diyorum. Onlarla iş yapmam diyor :)

Bir arkadaşım yeni kasa A6 3.0 TDI almış, misler gibi geziyor, biraz konuştuk bu mevzuları, o da bir arkadaşı-akrabası üzerinden almış getirmiş arabayı. Genelde polis durdurup bağlamaya kalkanlar aslında ya süresini geçirenler, ya da başka şeyler, evrağı eksik falan filan dedi. Beni de durdurdular, polis ne zaman görse durduruyo yabancı plaka diye, evrakları gösterip devam ettim her seferinde dedi... Bağlamaya çalışanlar gıcıklık yapanlar herhalde...

Ama tekrar ediyorum, bağlamaya, toplamaya falan yetkileri yok bence. Sınırdan geçmiş girmişsin zaten, devlet, denetim organı vs. kabul etmiş demektir ben bu şekilde içeri girebildiysem... Yoksa daha kapıda engel olurlardı.

Millet keşfetmesin, üşüşmesin diye önlemler bence :)

Erdinc küflü

Hocam şöyle bir yazı  vardı,
TASİŞ : Merhaba Gürcistan, Bulgaristan vb ülkelerden Türk vatandaşına 2. el araç satışı söz konusu değildir. Yasadışı yollardan oturma izni çıkartılıp bu şekilde araç alanlar mevcut fakat buda vergi kaçakçılığına giren bir suçtur. Bu ülkelerden araç satışı yapanlar yani ticaret yapanlar hakkında direk olarak suç duyurusunda bulunulması gerekmektedir veya ihbar edilmelidir. Yabancı plakalı bir araca maximum 6 aylık vize verilmektedir 6 ay sonra ülkeyi terketmek zorundadır tekrar girişi için 6 ay yurtdışında kalmalıdır. Bu işi yapanlar ise 6 ay sonra yurtdışında aracı başkasının üzerine satış gösterip birkaç gün sonra tekrar sahibine satışı yaparak aynı aracı getirmektedirler. Fakat bu işlemde başlı başına bir suçtur. Vatandaşlar Alo ihbar Hattı'na veya Bulunduğunuz bölgedeki gümrük müdürlüğü telefonlarını arayarak ihbarda bulunabilirler.
: Bize gelen maillerde vekalet ile araç kullanımınında yapıldığı bilgisi var. Yani vekalet ile araç kullanımında sorun olmadan kullanılabiliyor. Böyle birşey mümkün müdür ?
TASİŞ : Hayır vekaletle de araç kullanmakta yasak. Herhangi bir vekalet ile araç kullanamıyorsunuz. İhbarlar son zamanlarda tarafımıza yavaş yavaş yapılmakta. Yoğunluk olursa Emniyet Birimleriyle bu konu hakkında harekete geçeceğimizden şüpheniz olmasın.
TASİŞ : TASVİYE İŞLER DÖNER SERMAYE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.... 
Böyle bir yazı okumuştum , sadece bil olsun diye ...

halil

bulgar plakalı 147 yi, vekaletle satıyor.

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Erdinc küflü

Grey markette yasal gözüküyor , Ancak mahkeme kararıyla ceza gelen arkadaşım var .. Araç sıfır ama 3.el ...BAyi çıkışlı diye üstüne basabasa yazıyorlar !!! Neden?

Ormanci

Yine devletin saçmalıkları ama...
Vekalet yasaksa sınırdan nasıl vekaletle geçebiliyorum o arabayı kullanarak?

Saçma sapan işler, uğraşmaya değmez ve gerizekalı ordusu "aman vergi kaybı olmasın" diye elinden gelen her türlü şekilde engellemeye çalışıyor :)

Yasak veya suç değil, kanundaki boşluk diyelim TASİŞ'in anlattıklarına :)

Arabanın 6 ay kalması gerekiyor, tamam, satar başka araba alır gelirsin. Uzasa bile ufak bi cezası varmış 600-700 TL gibi, sınırda ödeyip geri gelebiliyormuşsunuz :) Suç muç değil yani :) Ya da suç diye açıklama yaptığı şey, öyle hapislik, arabaya el konulacak anlamda değil, para cezası şeklinde suç demek istiyor ama korkutmak için detay vermiyor :D


Adza

1 araba alip 3 araba parasi odeyecegime cezayı oderim. Ama 6 ay kisa. 20 saatten fazla suruyor sadece burdan sınır. Yılda1 olsa çekilir ama 6ay icin çekilmez. En azından babami ikna etmem zor. Tabi turkiyede pert linea fiyatina mislee gibi arabalar alınıyor da neyse...

erdem1904

You are not allowed to view links. Register or Login
başka bir pencere açayım size. En az bunun kadar çetrefilli ama aynı zamanda karlı. ENGELLİ aracı... Tabiki allah engel vermesin de, biz %200 vergi verelim o başka... Ama ailenizde bir engelli varsa çok avantajlı sonuçlar doğuyor. Kayınvalide de parkinson hatalığından dolayı özür raporu var. Üşenmedim oturdum formül çıkardım.

1.6 ve altındaki araçlar için ARAÇGERÇEKFİYAT x 0,5263 = CEPTEN ÇIKACAK PARA
1.7 ve yukarısı araçlar için ARAÇGERÇEKFİYAT x 0,6896 = CEPTEN ÇIKACAK PARA

Mesela Gui QV ve Mercedes A250 için bir araştırmıştım ki, insanın içinde kuşlar ötüyor...

You are not allowed to view links. Register or Login %90 ve üzeri raporu varsa çok avantajlı...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

mahoretti

4C ye kaça bineceğin bi hesapla )))))))))))))))) yaklaşık 180000 TL

halil

You are not allowed to view links. Register or Login

bakanlık açıklama yapmış.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

erk1n

2 sene işi seçimden önce resmileşti. Daha önce bu süre 6 aydı.

Eğer son 1 yılda 185 gününüz yurtdışında geçti ise, yurtdışında oturumunuz var ise, yurtdışında oturumunuzun olduğu ülkeye kayıtlı olan otomobilinizi Türkiye'ye getirip 2 yıl kullanabiliyorsunuz. Yalnız otomobili sizden başkası (eş, dost, akraba) kullanamaz. Siz otomobildeyken çok sorun olmaz ama siz otomobilde değilken eşinizde dahil başkası otomobili kullanırken yakalanırsa otomobil sınır dışı ediliyor ve ciddi cezai yaptırımlarla yüzleşmek durumunda kalıyorsunuz.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

delıfısek

paşa paşa % 200 vergisini ödesin herkes.

herkes halinden memnun.

5-10 yıla kalmaz, rus arabaları gibi 20-30 yasındaki arabalara şasesi kırılana kadar bineriz. :D