159-saab-opel yakından uzaktan alakası yok demişsiniz, jant bijon aralıklarından motor ve şaselerine, ar-ge ofislerinden fabrika çıkış lastik markalarına kadar anlaşmalı uzlaşmalı otomobiller hatta markalar bile denebilir.. Yani eleştireceğim ya da aşağılayacağım diye de bu kadar bodoslama koşmaya konula dalmaya gerek yok diye düşünüyorum
Orada sıfır aşağılama ve sıfır eleştiri var ya.
Orası teknik bilgi tamamen. Saab, GM altındaydı ve Opel platformlarını kullandı. Bana da iyi oldu bilgim tazelendi, tam olarak örneklerle şöyle:
GM 2900 platformu: Vectra A, Vectra B, Saab 9-3 2003 öncesi, Saab 9-5 2009'a kadar tamamı.
GM Epsilon platformu: Vectra C, Saab 9-3 2003 sonrası
GM Epsilon II platformu: Insignia, Saab 9-5 2010'dan itibaren
GM/Fiat Premium platformu:
SADECE 159, Brera, Spider. Başka hiçbir seri üretim araç bu platformu kullanmadı.
Bu araçlar arasında motor numarası benzerliği olabilir çünkü ortak motor kullanımı var. Şanzıman da ortak görürsünüz (AF40 ile 159 şanzımanı mesela). O durumda bizim hanımın Citroen C5'i de, bir sürü Volvo ile birlikte ortak oluyor bu arkadaşlara çünkü o şanzıman bunlarda da var.
Şasi numarası benzerliği olamaz tabii ki.
Çünkü, çünküleri sizin 156 kasıntınız ile benim insignia kasıntımın gerekçeleri.. Ve aynı şeyler.. Bir kere daha fazla sunumları ikramları ferahlıkları olmasına rağmen ucuzlar..Daha az yakıyorlar.. Daha donanımlılar.. Falan filan.. O yüzden insignia benim için sadece opelin kendilerinin itiraflarıyla yaptığımız gelmiş geçmiş en iyi aracımız değil tüm sınıfları içinde benim en iyisidir. Yakıt fiyat donanım yol tutuş performans sağlamlık gibi tüm kriterler baz alındığında..Ki nitekim nasıl ki sizin alfalarınıza bir renocu bir seatçı (ha belki seatçılar olmaz, onların kafa klasik vagcı ) bir opelci ya da fordcu sempati ile önünü ilikleyerek yaklaşıyorsa; insignia için de aynı tavrı takınırlar..
Değil işte onu demeye çalışıyorum.
Bende naçizane bir de hanımın Citroen C5 var, 2005 model ellerinizden öper. O saydıklarınızın hepsi aslında C5'i tarif ediyor. 156 ne ferahlık, ne kullanışlılık, ne donanım, ne konfor yönünden C5'e yaklaşabilir. Zaten o paraya yaklaşabilen başka araç da yok ona.
156'yı alma sebebim bunların hiçbiri değil benim. Ben 156'yı bu konulardaki eksiklerine
rağmen aldım. Ruh ruh dediğimiz mevzu bu. Siz tamamen mantıklı tercihlerden bahsediyorsunuz. Ben arabayı 4 yaşındaki kızımın ehliyet hediyesi olarak saklamaktan bahsediyorum.
Passatçı olmadığı sürece..
Iyk. Hakikaten, onlar niye öyle ya? 156'yı da C5'i de İstanbul'dan aldım. 156'yı getirirken dizel repmobil Golf, C5'i getirirken Passat musallat oldu. Vag grubunda bulaşıcı mı neyse, normalde Skoda sahipleri genelde düzgün insanlar gibi görünüyorlardı, bir tane Superb bile musallat oldu durup dururken sollama sırasında gaza basıp kapışmaya çalışarak.
Estetik konusunda zaten aslında meseleyi özetlemişsiniz ve size katılıyorum her ne kadar girişteki cümlenizle çelişiyor olsanız da çünkü estetik dediğimiz şey işte kişiden kişiye göre değişiyor.. Siz ya da genel olarak toplum beğenmiyor diye bu beğenilmeyen şeyi berbat etmiyor. Örn herkes akp ye oy veriyor diye bu onu iyi bir parti yapmıyor ya da ne bileyim mesela vag grubu milyonlar satıyor diye bu o araçları harika mükemmel güzel süper araçlar yapmıyor...
Aslında kişisel beğeniden bahsetmiyordum ya bir de o var. Kişisel beğeniyle alakalı kısım Bugatti'ye Alfa logosu takma kısmı.
Hem özel hayatımda ilgi alanım, hem de bu ay başında bıraktığım eski mesleğim dolayısıyla otomotiv mevzularında profesyonel arkadaşlarla tanışma/çalışma olanağı buldum. O sözleri kişisel beğeniyle değil, otomotiv tarihiyle ilgili yaptığım okumalardan ve kişisel olarak tanışma fırsatı bulduğum bu profesyonellerle sohbetlerimden söylüyorum.
Benim tahminim, bu konularda tasarım tarihini falan okumuş tiplere Bugatti'yi sorduğunuzda konunun hız falan etrafında döneceği, 159'u sorduğunuzda ise tasarım etrafında döneceği yönünde. Hani uzmanı sayılmam ama şimdiye kadar okuduğum ettiğim şeyler bu yönde.
Velhasıl, bugün sıfır km sedan araba almaya gitsem ve Insignia artı-eksi bir param olsa, Mercedes C, VW Passat, Audi A4, Renault'nun o sınıfta neyi varsa, hatta Mondeo'dan önce Insignia düşünürüm. Esasen o 136hp dizel motor ilk geldiği sırada hanıma almak üzereyken direkten dönmüştüm. Belirli nedenlerle BMW 3'ü ve Skoda Superb'ü tercih listesine ekler aralarında seçmeye çalışırım. Insignia mantıklı bir araba, üstelik öbür Almanların aksine belirli bir tarzı da var. Sorun, alfa tercihi yaparken bunlara bakmıyor olmam.
Yani şu küresel olaylar bitse daha da odaklanacağım ama şu an için 159 için toplayabildiğim tüm istihbaratı biriktirmeye çalışıyorum. Bu arada varsa bilgisi olan 2.4 dizelin turbosunu 1.9 dizele hibritlemek suretiyle takabiliyor muyuz? Egzantrikler emmeler vs de değişmeli mi? Map? Kabaca? Tasarım olarak zaten huzurlarınızda Alfa Argesine şükranlarımı iletiyorum. Bizi yormayacaklar ya da yormamışlar pek
Ona forumda bir arama yaptıktan sonra ayrı konu açın lütfen ya. Burada araya kaynar o. Hem sizden sonra arayan da bulsun.