01.05.2021 Tarihinde gümrük mevzuatında değişiklik oldu ve 150€ üstü ürünler ticari ürünmüş gibi işem görüp, beyanname ile çekilmesi gerekti.
Eskiden bu sınır 1500€ idi.
Bu 150€ sınırı devreye girdikten sonra denemelik sipariş verdim 2021 Mayıs ayında. Başıma gelicekleri görmek için.
Not: Ürün bedeli + nakliye= 150€ ve üstündeyse işlemler bu şekilde oluyor. Ürün 130€ nakliyesi 30€ ben sınıra takılmam diye düşünmeyin.
Burdan sonrasi başka bir forumda yazdığımı kopyala yapıştır olarak yazıyorum.
Ürün fiyatı + nakliye, 150€ veya daha üstündeyse;
Ben Mayıs ayında aracım için parçalar aldım. USD Kur yaklaşık 16TL
Ürünlerin nakliye dahil bedeli: 1432$
1432$ x 16= 22912TL ama gümrük böyle hesaplamıyor. Yanına çeşitli şeyler koymuş ve toplam matrah: 26.090TL (Kırmızı ile işaretli bölüm)
Sonra vergiler geliyor. Kredi kartı ile ödediğim için, KKDF diye bişden %6 ek masraf geldi. Swift yapsam bu olmayacakmış. Vergi bölümünü mavi ile işaretlerim ve KDV olarak toplamda 5698TL ödedim. Sarı ile işaretli.
Ama aldığım coiloverlara ekstra vergi ödemeişim, yakşalık 3k TL. Vergi olarak toplamda ödediğim: 8262TL
Yani 1432$ = 22912TL karşılığında sadece 8262TL vergi ödedim.
Bunların önceside; Gümrükçüye vekalet noterden: 300-500TL falan
Tareks için taahhütname (TSE ile alakalı) noterden: 300TL civarında
Gümrükte Tareks ücreti: 454TL
Benim ürünlerim ardiyede 1 ay bekledi: 2755TL ardiye ücreti
DTM bedeli (Nedir Bilmiyorum) : 100TL
Ordino ücreti: 300TL
+ olarak gümrük müşaveriliği firmasını ücreti: Benden 650TL aldılar.
Bu üst tarafta uzun uzun yazdığım vergisi, ardiyesi, noteri vs toplamında 13.500TL para verdim. 13.500/kur(16)= 843$
Yani 1432$ için 843$ ödedim. Ürün + nakliye bedelinin yaklaşık %60'ı.
Sipariş tutarı daha düşük olursa, noter ücreti, gümrük müşavirlik ücreti vs değişmeyecek ama ardiye tutarı azabilir. Bu belki yüzdesel olarak masrafı değiştirebilir.
Benim tahminim ürüne ve nakliyeye ödenen ücret + %50 gibi birşey düşünülebilir en iyi ihtimalle.
Ben siparişi Amerikadan verdim. Avrupa siparişlerde daha düşük vergi çıkabilir.