Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa 147 100.000 Km. testi  (Okunma sayısı 1833 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 147 100.000 Km. testi
« : 24 Kasım 2007, 21:56:05 »
Alfa kullanmak zevk katsayısını arttırıyor
Cuma, saat 18.30. Hamburg?tan çıkıyoruz ve hafta sonunu karşılamaya gidiyoruz. Test Bölüm Şefi bize test aracının anahtarı verdi ve ardından hemen yola çıktık. Bundan sonra ise gece yarısını kısa bir süre sonra Viyana şehrinin kıyısına gelmiştik. Ancak arabayı kullanan sürücü hala daha devam edebilirdi. Alfa kullanmak insanı resmen ?gaza? getiriyor, özellikle arkada 147 yazınca. Kırmızı aydınlatmalı kokpit, ele iyi oturan ve daha hala gerçek deri gibi kokan direksiyon, yüksek devirlerdeki tipik motor sesi, bu zevkli arabanın ve dar kesimli koltuktan kimse inmek istemiyor.



Zaten bu sebepten ötürü de 16 aylık test süresi boyunca Alfa 147 devamlı birisini elinde ve devamlı yolda idi. Yorgun düşmüş motorun soğurken çıkardığı çıtırtı seslerini de zaten pek duyma imkanız da olmadı. ?İş Gezisi??nden dönen tüm arkadaşlarımız iki litrelik dört sübaplı motorun tork, devir sayısı ve sesinden bahsetmeden edemiyordu. Ve cümleyi sonuna ?ama yakıt tüketimi de? diyerek noktalayanlar da az değildi. Devamlı ?dip gaz? kullanımı yakıt tüketimini de arttırıyordu hali ile. Çok ekstrem durumlarda 100 km mesafede tüketim rakamı 18 litreye kadar çıkabiliyordu. (Bu cümlenin sonuna kendi fikrimi yazma gereği hissettim. Geçen hafta sonu otoyolda oldukça yüksek devir ve süratte kullandığım aracımın yakıt tüketimi, ki İstanbul-Hereke arasındaki mesafeyi yapmamam gerektiği halde başka bir araç ile kapışarak kat etmiştim, 11,3 litre çıktı) 500 km?den itibaren tek kişilik bir uçak bileti daha pahallı olmaz bu durumda.

Ama otomobil temasına bu kadar pragmatik bakan birisi zaten kullanmak için bir Alfa seçmeyecektir. Tutku ile tasarlanmış olan 147, bir Golf Sınıfı temsilcisinin de kadınları cezp edebilecek bir çekim kuvvetine sahip olabileceğinin açık bir ispatı. Bir Zafira?nın camından bakan bir anne, mutlaka sahip olduğu yaşam şeklini sorguluyordur. Ama sahip oldukları arabayı sorgulamıyorlardır, çünkü bel hizasından bir kıvrıma sahip olan 147 bir aile için en fazla ikinci seçim olacaktır. Ama biz bunu teste başlamadan önce zaten biliyorduk.

Problem yok, sadece kullanım biraz sinir ediyordu
Aslında sorulması gereken soru farklı idi. Alfa güzel arabaların yanında artık sorunsuz arabalar yapabilecek miydi? Alfa 147 bizi eski ve klişeleşmiş düşünceler ile hiç karşılamadı. Yaşanmış bir motor problemi yok, şanzıman sorunu yok, ve evet, test sürücülerine en ufak bir kablo yanığı kokusu bile tattırmadı. Aksine, şık İtalyan bize günlük hayatta sorunsuz kullanımı ile eşlik eden hayat arkadaşı gibi idi. Diğer tüm arabalar gibi bir araba mı? Evet, nerede ise o kadar.

18.531. kilometrede sol çamurluk sinyalimiz aşağı sarkıyordu, yine de eski zamanları hatırlatan bir anı. Periyodik bakımda kendisini yerine sabitlediler, bunu yaparken ayrıca vites kutusundaki geri vites müşirünü de değiştirdiler. Işıklarda değişiklik yapılırken bizde başka bir ışık yanmış oldu. 147?yi kullanmak alışkanlık gerektiriyor, kullanım yeri geldiğinde biraz sinirlendirebiliyor. Dert-Kutusu Test Sürücümüz Stefan Szych geceleri klimayı kullanırken kendini aşırı zorlanmış hissediyordu, detayları en ince ayrıntısına kadar inceleyen sürücümüz Manfred Klangwald ise ?sürüş notlarında? kokpitteki düğmelerle bir savaştan bahsediyordu.

Bu karmaşıklığın baş sebebini 2140 Euro?luk en yüksek ekstra donanımımız fiyatı ile bize navigasyon cihazımız oluşturuyordu. Daha sonraları zaten elektronik pusulanın kullanımı kolaylaştırılmış oldu. Eski navigasyon aletini bu durumda tavsiye edemiyoruz, bir atlas veya iç güdü ile yolları daha kolay bulabileceğinize emin olabilirsiniz. Ve aramaya başlamışken, koltuk ısıtıcısının düğmesi nerede idi? Koltuğun dış tarafında, sırtlık ayarının olduğu yerde. Bu düğmeyi saklamak için daha zor bir yer olamazdı. Kullanımdaki bu zorlukları okunaklı göstergeler ve bize nazik bir şekilde eşlik eden Board Computer ama unutturmayı başarıyor.

100.000 km?de 19 Litre yağ tüketimi
Test sürücümüz Margret Hucko menzil göstergesi ?menzil kritik? diye gösterdiğinde ne diyeceğini şaşırdı bireden. Benzin deposu göstergesi son çeyrekten sonra çok da güvenilir değil ve birden çok hızlı boşalmakta. İşletim sisteminin (Motormanagment System?in bir parçası) şakası ise öyle kolay kaldırılacak cinsten değildi. 34.755 km?de bir çok hata göstermeye başlayınca değiştirilmesi gerekiyordu. Değişimden sonra her şey yoluna girmişti bile.  

Ama yağ tüketimi olmasaydı! Tüm mesafe boyunca 19 litre eklememiz gerekti. Gerçi bu tüketim değeri ile üreticinin vermiş olduğu tüketim sınırları içerisinde kalmakta ama bu yine de masrafları yükseltmekte. Ama yine de unutmamak gerekir ki bu tüketim değerinin tam gaz ortamında gerçekleştiğidir ki bunu çok bol miktarda yaşamış oldu motor. Devirlenmeyi seven motor baştan çıkarıcı sesi ile sürücüleri ofansif sürüşlere zorlamakta ve çok sivil bir sürüş tarzını benimsemiş olan test sürücülerimizin bile ilkel genlerini harekete geçirmekte.  

Testin sonuna gelinip araç bölünmeye başlandığında işlere biraz daha ciddi gözle bakmaya başlasık. Vites kolu bağlantısının biraz yağlanması ile test mesafesinin son 10.000 km?sinde vites geçişleri biraz daha rahat yapılabilirdi. Yine silecek kolu bağlantısında da biraz yağ eksikti. 100.000 km boyunca yapılan bir çok yıkama buradaki yağları silmişti. Ayrıca kışın olan tuzlu su sebebi ile yağ çubuğu borusunun paslanmasına sebep olmuştu. Ne olursa olsun eskiden kalite sorunları nedeni ile fıkralara bile konu olan bir marka için harika bir sonuç. Geriye bir tek Ana Marka Fiat?ın 147?nin kalitesi ve güzelliğinden kendine bir sonuç çıkartıp bunu devam ettirmesi temennisi kalıyor.


Teknik Değerler ve Değerlendirme
Alfa 147 orta sıralarda kendine hakkı ile bir yeri bulmuş oldu. Ancak karşılaşılan çok ufak aksaklıklar yine de test kriterlerinde aksaklık olarak karşımıza çıkmakta ve bu da onun daha iyi bir yerde olmasını engelledi. Alfistiler için bu bir sorun teşkil etmez.

Teknik değerler
Motor: Dört Silindir/önde enlemesine
Sübap/Egzantrik: Silindir başına 4/2
Hacim: 1970 cm³
kW (PS) d/d: 110 (150)/6300
Nm d/d: 181/3800
Azami Sürat: 208 km/h
Egzoz Emisyon Derecesi/CO2: Euro 3/211 g/km
Şanzıman/Çekiş: 5-Vites/Önden
Depo Kapasitesi/Yakıt Tipi: 60 l/Super
Bagaj Kapasitesi: 280/1030 l
Boş Ağırlık/Yükleme: 1320/470 kg
   
Fiyat ve Masraflar
Bu iki litrelik bir Alfa ucuz değil. Değer kaybı yüksek ve diğer test araçlarımızın ortalama yüzde elli değerinin üstünde seyretmekte. Değer kaybı olmadan olan kilometre başına 19 centlik bile Audi A6 Avant 2.8 Multitronic?in üstünde seyretmekte.


Evet evet, iki lirtelik seçenek JTD kadar akıllı bir seçim olmayabilir, ancak bir günah kadar çok büyük zevk vermekte.


Ele iyi oturan üç kollu bir direksiyon ve çift bölge kumandalı otomatik klima Distinctive donanımında seri olarak sunuluyor.


Alfa Tekniker'leri sportif motorlarında ince işçiliği esirgemediler. uzun test maratonu sonunda mühendislerimiz silindir ile piston arasında sadece milimetrenin yüzde biri kadar bir aşınma tespit edebildiler. Bu nerede ise hiç bir şey...


Bu motorun kendisi her şeyi itiraf ediyor. Evet, ben zevk sahibiyim, kanımda yeteri kadar benzin var ve benzin istasyonlarında cimri değilim.


Alfa parçalarına ayırmak için saatler gerekti. Neticede resimde yer alabilmek için en küçük vidanın bile yıkanması gerekmekte.


Arıza şeytanı devamlı yüzünü gösteriyordu. ABS, Airbag ve Motor İşletimi devaml ıarıza gösteriyordu. En sonunda yapılan değişim her şeyi bir anda iyileştirmiş oldu.


Isı yansıtma sacı çok ince olduğu için vida deliklerinin etrafında çatlaklar meydana geldi. Bu da akustik olarak rahatsız edici seslere sebep olabiliyordu.


Üçüncü vites son 10.000 km'de çartlamaya başlamıştı. Ölçümler bunun açıklamasını buldu; senkron yüzüğü görevini sadece öylesine yerine getiriyordu.


Yıkama suyu ve agresiv temizleme maddeleri silecek kolu akslarındaki ince yağ tabakasını yok etmiş oldu. Sonuç; silecekler titreme yapıyordu.


Geri vites müşiri 20.000 km'nin sonunda değiştirilmesi gerekiyordu. Yazıda bahsettiğimiz ufak aksaklıklardan biri.


Renk seçimi bir zevk meselesidir, ancak bize göre bu resimde arabanın dışında görünen her şey gri. Bu arada en sevilen renk siyah.


İtalyanın dağlarında 147 kendini çok iyi hissediyordu ve virajlı yollarda bizleri aşka getiriyordu.
« Son Düzenleme: 24 Kasım 2007, 21:56:05 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı