Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa 8C III  (Okunma sayısı 772 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 8C III
« : 10 Kasım 2007, 21:16:16 »
Böyle bir Alfa Romeo bugüne kadar hiç olmadı. Sekiz silindir, 450 BG ve 292 km/s?lik değerler 8C?ye Ferrari ve ortaklarının diyarında bir yer ayarlamakta. Bunun için istenen fiyat da aşağı yukarı 175.000 Euro. 81 alman müşteri de bu vahşi Alfa için siparişte bulundular.



Aqua? 90 derecenin biraz üstünde. Olio? Hararet makul değerlerde. Rölantideki basınç ise biraz titrek. Benzina? Mezzo pieno, daha deponun yarısı dolu. Tansiyon? Bunu gerçekten öğrenmek istemiyoruz. E o zaman daha neyi bekliyoruz? Evet! Sağ işaret parmağımız birinci vitesi aktif hale getiriyor, sağ ayağımız gaz pedalına sonuna kadar basıyor, ateşli Pirelli lastikler ESP tarafından kontrol altında tutulmaya çalışılıyor ? ve eğlence başlıyor. 6000 turda ikinci vitese geçiyoruz, sonra ? biraz daha cesaretle ? 6500?de üçüncüye. Balocco?daki Test Pisti hiç de çocuk oyuncağı gibi bir yer değil. 6 veya 7 farklı sürüş dinamiği parkurundan hiç biri diğerine benzemiyor ama bu kullandığımız gerçekten ?molto arrabiato?.

V8?in sesi Gaip?ten gelen bir ses gibi
Sikan?lar su ile doldurulmuş kırmızı beyaz şapkalar ile belirlenmiş, Kerb?ler Kojak?ın keli kadar kaygan, fren ve viraja girme noktaları köprü ve yükseltilerin arkasına gizlenmiş olarak bizleri beklemekte. İki uzun düzlük var. Signori?ler birincisini şapkalar ile biraz yumuşatmışlar, diğerinde serbest uçuşa izin verilmiş. 7000/dak.?da dördüncüye takıyoruz, en kısa zamanda da beşinciyi sesleniyoruz ve altıncıyı da hazır bekletiyoruz. Bunlar çok çabuk gelişiyor ve çok büyük bir zevk veriyor. Otomatikleştirilmiş vites kutusu Cambiocorsa vitesleri çabucak yerine takmakta ve artık uzun bir düşünme zamanı ile bizi bekleten geri vitese de takabiliyoruz. Teorik olarak kırmızı yarışçı 292 km/s?te sona geliyor. Ama 240 km?den itibaren trafiğe kapalı parkurda cehennemi yaşıyor gibiyiz. Rüzgar sesi ve motor sesi sanki karşılıklı olarak birbirlerinin sesini bağırarak bastırmaya çalışıyor. V8?in sesi gerçekten de gaipten gelen bir ses gibi ve her zaman sanki ensemizde her an belirecekmiş gibi içimizde bir yer edinmiş olmakta.



8C genetik olarak yarı Maserati ve çeyrek bir Ferrari
İtalyan Karışımı: Alfa 8C?nin içinde Maserati ve Ferrari?nin genleri saklı.
20? tekerler yol üstündeki her yol çizgisine savaş ilan etmekte. Direksiyon her anda bir operatörün aletlerinin keskinliğine sahip. Frenler o denli başarılı ki kafa tasımızın içinde beyin ile beyincik sanki yer değiştireceklermiş gibi oluyorlar. Ve bir tilki kurnazlığı ile şekillendirilmiş olan aerodinamiğin yardımı ile yürüyen aksam o denli başarılı bir şekilde yola tutuş özellikleri gösteriyor ki söyleyecek tek bir şey kalıyor geriye: Sadece uçmak daha zevkli olabilir. Alfa?cılar bunu duymayı pek haz etmiyorlar ama  8C genetik olarak yarı Maserati ve çeyrek Ferrari genlerine sahip bir yarışçı. Süspansiyon Sistemi , Direksiyon, Frenler ve Transaxle Şanzıman prensipte Gran Sport?un alet çantasından gelmekte. V8 ise F430?da da dizlerimizn bağının çözen makinenın akrabası. 4,7 litre ile ama üç başlı mızrak ile şahlanan attan daha büyük bir ciğere sahip. Ferrari?ye duyulan saygıdan ötürü aracın gücü 450 beygir ile sınırlandırıldı ama iki kişilik alet yine de muhteşem bir gidişe sahip. Sıfırdan 100 km/s sprintini 4,2 saniyede tamamlamakta ve 200 km?ye de hatırı sayılır bir kısalıkta ulaşmakta. Ama dört subaplı motorun 480 Nm?lik torku ile ne F430 ne de Quattroporte baş edebiliyorlar.



Centro Stile tarafından kesimi yapılmış 8C?nin karoseri yolda, Armani, Prada veya Versace?nin güncel koleksiyonları podyumda nasıl bir etki bırakıyorlarsa öyle bir etki bırakıyor. Subjektif olarak ise şöyle bir etki yaratıyor; İniş ve binişler biraz zahmetli olsa da içeride çok iyi bir hareket serbestiyesi var. Bacak hareket alanı biraz kısıtlı olsa da yeteri kadar alan var, bazı yönlere görüş bira kısıtlı. Nereler biraz sıkıyor? Spor koltuklar nedeni ile basenlerimize doğru biraz sıkışıyoruz, bu durum fazladan yemiş olduğumuz Pasta?ya (Pasta İtalyanca da Makarna demek) lanet okumamıza sebep oluyor.  210 meraklı almandan sadece 81?i bu zevki tatma olanağına kavuşmuş olacak. Bunlar da ortalama olarak 174.600 Euro?yu hesaplarından aktarmış olacaklar. Niye bu kadar çok? Çünkü bu arabayı sipariş eden her müşteri ortalama olarak 13.400 Euro değerinde ekstra aksesuarlar da sipariş ettiler. En çok sevilen ve tercih edilen ekstra aksesuarlar ise Racing-Jantlar, Schedoni-Bavul Seti, delikli deri döşeme ve tabi ki Tipo 33 Stradale?nin açık kırmızı renginden Giulia Mavisi?ne kadar uzanan çeşitli 60?ların özel Alfa renkleri sayılabilir. Arabaların teslimatı Modena Maserati?de çok tarz bir şekilde gerçekleşirken bunun akabinde Ristorante Fini?de yenen bir akşam yemeği ile tamamlanmakta.



8C kesinlike bulvarlarda 2 vitese atarak turlar atmak için yapılmış bir ?showcar? değil. Aksine, Alfa gerçek bir ?Hardcore-Sportcar??ı tekerlerin üstüne oturtmuş oldu. Nerede ise unutulmaya yüz tutmaya başlamış bir geçmişin üstüne konulmuş bir araba. Ferrari?nin sadece bir soy isim olarak kullanıldığı zamanları hatırlatan bir geçmişe.  



Sonuç
500 ile sınırlandırılmış bir üretim adedine sahip bu iki kişilik araba, bir Diva?nın çekiciliği ile profesyonelliği birleştirerek Competizione ekini almaya layık bir arabadan beklenen her şeyi veriyor. İtalyanlar sınırlı sayıda üretilmiş bir arabadan çabuk kazanma denemesini bir kenara bırakarak yavaş yavaş solmaya yüz tutan Alfa yıldızını parlatmak için kullanarak Alfa?nın hızlı atan kalbi?ni canlandırmaya başladılar. Bravo.



Alfa 8C Competizione Teknik Bilgiler
V8, önde enlemesine ? Hacim 4691 cm³ ? Performans 331 kW (450 PS) bei 7000/dak. ? maks. tork 480 Nm 4750/dak ? arkadan itiş ? arka aksta konumlandırılmış otomatik altı viteş şanzıman (Transaxle) ? bağımsız süspansiyon ? soğutmalı disk frenler  ? tekerler önde 245/35 R 20, arkada 285/35 R 20 ? karbon-karosserie ? U/G/Y 4381/1894/1341 mm ? aks aralığı 2646 mm ? boş ağırlık 1585 kg ? depo 88 lt. ? hızlanma 0-100 km/s, 4,2 sn ? azami sürat  292 km/s ? tüketim EU-Mix (CO2-üretimi) 15,8 Liter Super Plus/100 km (377 g/km) ? Baz Fiyat: ab 159.860 Euro























« Son Düzenleme: 10 Kasım 2007, 21:16:16 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı