Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Spider J6  (Okunma sayısı 1130 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Spider J6
« : 10 Kasım 2007, 22:29:42 »
Autodelta Brera'nın ardından, Spider'a da bir güçlendirme yenilemesi gerçekleştirdi.

Olağanüstü, güçlü ve esnek bir motor. V6 motor Alfa Romeo?nun tutkulu sportifliğinin kalbidir. Ancak ?zaman? durağan değildir ve otuz yıllık bir sürenin ardından çok sevilen bir şaheser olan ?Arese V6??sı yerini yepyeni 3.2 litrelik V6?ya bırakırken Autodelta mühendislik takımı için de taze fikirler üretmek için yeni yollar açmış oldu.



Autodelta, Spider?ın mevcut ürün gamı içerisinde en güçlü motor olan 3.2 litre V6 24V JTS motoruna bir Rotrex Supercharger ekleyerek 6300 devir dakikada 260 HP olan gücünü 348 HP?ye, 4500 devir dakikada 322 Nm olan torkunu da 430 Nm?ye yükseltmeyi başarmış.

Rotrex C30 94 Ünitesi, hafifliği ve dayanıklılığı ile ön plana çıkarken çabuk tepki vermesi de yine artı bir özellik olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca bu özellikleri ile Supercar kategorisinde bir araba olan Koenigsegg CCR2de de kullanılması, bu ünitenin başarısını da açık bir kanıt olarak gösteriyor. Model tanımlamasındaki ?C? harfi ile ?Compressor?, yani aşırı besleme ünitesi ifade edilmek istenmiş.

Spider 3.2 J6C bu geliştirme ile 0-100 km/s sprintini 5.4 saniyede (eski performans 7.0 sn) tamamlarken saatte 260 km?nin (eski değer 239 km/s) üstüne kadar çıkabiliyor.

Egzoz gazının rahat atılabilmesi için teknik partner Ragazzon ile maksimize edilmiş bir egzoz sisyemi geliştirilmiş.

Yürüyen aksam ise yine artan gücü karşılayabilmesi için Silverstone, Spa-Franchorchamps ve Nürburgring pistlerinde denenerek geliştirilmiş. Süspansiyon Brera J5 3.2C?den alınmasına rağmen daha farklı bir karakter sergileyen Spider?in üstü açık yapısı nedeni ile buna uygun olarak modifiye edilmiş.  Ancak bu yapılırken Spider?in yapısı gereği komfor da ihmal edilmemiş.

Lastik markası olarak uzun zamandır Dunlop ile olan beraberlik devam ederken bu araç için DTM?de de kendini kanıtlamış olan SP Sport Maxx kullanılmış.

Aerodinamik yapıyı desteklesi için arkada difüzör kullanılırken önde hem Autodelta?yı temsil eden ve artık tüm Autodelta fertlerinde gördüğümüz ve görmeye devam edeceğimiz hem de intercoolerin daha iyi soğutulması için aerodinamik tampon ve spoyler tasarımı karşımıza çıkıyor.

















Edited by - agucba on 11/11/2007  18:54:02

Edited by - agucba on 23/11/2007  21:16:08
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2007, 22:29:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı