Türkiye'deki otomotiv fiyatları ne ikinci elde ne de sıfır da hiçbir zaman olması gerektiği seviyelerde olmadı. Olamaz da. Üretim + kur + ekonomi + kültür vs. gibi faktörler buna etken.
Yıllardır bakarım piyasaya, Alfa Romeo hep reel olmayan piyasanın bile altında fiyatlara satılmaya çalışılırdı. Kızardım. İnsanımız niye Alfa Romeo'ya böyle bir muamele gösteriyor diye.
Şimdi bakıyorum da reel olmayan piyada Şahin, Doğan, Symbol için konu başlığında belirtilen kilometrelerde araçlar 55 bin 60 bin den satışa konuşmuş. Ha alan olur olmaz ayrı mesele. Şahin'e 55 bin TL istenen piyasada 156, 147, Brera veya 159'a istenen fiyatlar beni mutlu ediyor açıkçası.
Ancak mevcut durumda satılmayacak olsa da Alfa Romeo'ların gün itibari ile ulaştığı fiyatlara kızmıyorum. Hatta olsun da.
Sittin senelik araçlara yüzbinler isteniyor bu ülkede. Satılmayacak olsada varsın olsun benim Alfa'mda artsın.
Önce her sektörde üretim ülkesi olacaksın, ondan sonra devletin bütçesini sanayi yerine milletin cebinden oluşturmayı bırakacak sonrasında kağıt üstünde mevcut durumda kanun olarak var olan ancak uygulanmayan kanunlar uygulanacak ki ondan sonra zaten piyasa olması gereken şekle döner. Ancak bu cofrafya buna müsade etmez.
Sıfır Polo'lara Clio'lara bakın. Bundan bizim insanımızın yüzbinler vererek alabilirse alabileceği arabalar en fazla bunlar olur. Geçmiş olsun.