Arkadaşlar merhaba,
İş yoğunluğu sebebiyle ha şimdi açtım, ha açıyorum diye diye fırsatını bir türlü bulamadığım aracımın konusunu açmak bugüne nasipmiş.
Öncelikle aracımın konusunu aracımı satma arefesinde açıyor olduğum için içimde bir miktar burukluk yok da değil. Ama bana Alfa Romeo ruhunu sonuna kadar yaşatan aracıma bunu bir borç olarak gördüm ve işte karşınızdayım.
Aracın hikayesi aslında ilk görüşte aşk olarak başladı. Halihazırda bir Giulietta’m varken bir Pazar günü rutin araç bakma aktivitelerim sonucu malum site üzerinde satılık ilanını görmemle aracın sahibini aramam bir oldu. Yaklaşık 15 dakika kadar süren telefon görüşmemizi karşılıklı “hayırlı olsun” diyerek kapattık ve ben bir adet Giulietta'm varken bir tane daha almıştım. Sanırım aşk insanın mantık süzgecini bozuyor.
Aracın ilk sahibi Antalya Birmot’a verdiği siparişi 5 ay kadar bekleyecek kadar bir otomobil tutkunu. Satış müdürünün söylediğine göre 2015 yılı içerisinde bu özelliklerde yalnızca 4 adet Giulietta ülkemize giriş yapmış.
Aracı bu kadar özel kılan şeyler hem renk-döşeme kombinasyonu hem de Giulietta’nın kataloğunda yer alan opsiyonel donanımların tamamına sahip olmasıydı.
Lüks spor paket donanımına ilaveten,
Bose Hi-Fi müzik sistemi, 8c jantlar, adaptif bi-xenon farlar, uConnect 6.5, ısıtmalı-hafızalı-elektrikli deri koltuklara sahipti.
Ayrıca en az benim kadar titiz birisi tarafından yalnızca 22000km kullanılmıştı.
Aracı almış Ankara’ya doğru yol alıyor ve bir yandan aracıma yapacağım şeyleri düşünüyordum. Beni yakından tanıyanlar bilirler, araca herhangi bir “aftermarket” uygulama yapmadan evvel sayfalarca makale, araştırma, teknik veri tablosu okuyan birisiyimdir. Bunun için dersimi çalıştım ve hayalimdeki aracı oluşturmaya başladım.
Birazdan okuyacağınız geliştirmeleri görsel ve teknik olarak iki grupta topladım.
Görsel olarak:
·Kil ve demir tozu temizliği
·Boya koruma
·Deri döşeme temizliği ve bakımı
·OEM ve boyalı ön plakalık + mühürlü APP plakalar
·Saten yonca seti
·Ledperf.co.uk den aldığım LED plaka aydınlatmaları
·Mk3 scudetto
·Mk3 ön tampon ızgaraları
·Mk3 jant ve bagaj logoları
·Mk3 direksiyon göbeği
·Mk3 QV stili direksiyon simidi (ele çok iyi oturması sebebiyle teknik iyileştirme de sayılabilir)
·QV stili arka difüzör
·LLumar Seramik Cam Filmi
·Orijinal Sustalı Yedek Anahtar
Teknik Olarak
·Novitec Short Shifter
·El yapımı krom 60mm turbo-back egzoz
·Ragazzon Racing 102mm son susturucu
·H&R spor yaylar
·EBC Red Stuff Balata
·Gt1749v turbo upgrade*
·Motul 300v Racing 5w30 yağ
·6.7lt Intercooler*
·BMC CDA Soğuk Hava Emiş Sistemi*
·Bosch Aerotwin Silecekler
·Goodyear Asymmetric 3 Lastik Seti
·17 inç QV jantlar + Nokian WRD3 lastikler
·Stage-II Racewerks Tuning (170hp-400nm)*
*Şu an aracın üzerinde mevcut değil.
Yeri gelmişken,
Bu iyileştirmeleri yaparken bana destek olan Oğuz Can Alantor ve Sercan Keklik kardeşime,benden yardımlarını esirgemeyen Akota personeline teşekkürü borç bilirim.
Teknik iyileştirme anlamında içimde kalmış tek şey siparişini verdiğim aylarca beklediğim ancak geldiğinde aracımı satma kararı almış olduğum için kutusunu bile açamadan öyle bakakaldığım Bilstein B8 amortisörler oldu. Alfaowner’da okuduğum kadarıyla B8+H&R kombinasyonu oldukça iddialı imiş.
Aracımı kullandığım süre boyunca farklı hava-yol ve setup (jant-lastik-yay vb.) koşulları altında sürekli yaptığım gözlem ve analizler ve toplamda yaklaşık 60000km (iki giu ile toplam km) kadar yaşadığım Giulietta deneyimi sonucunda sanırım artık aracın artı ve eksilerini değerlendirmenin de zamanı geldi.
Artılar
·Harika bir F/P aracı.
·Hem tasarım hem teknik altyapı kesinlikle fiyat etiketinden fazlasını vaat ediyor.
·Benzersiz sürüş deneyimi. Bir hafta 730Ld kullanıp Giu’nun direksiyonuna geçip sürüş karakteri budur dedim.
·Mekanik anlamda oldukça sorunsuz bir araç olması.
·Brembo Frenler (Bir de EBC Red Stuff ile deneyin derim)
·Çift-pinyon direksiyon sistemi (BMW’de bir dünya paraya “aktif direksiyon” diye sunulan sistemin standart olması)
·Bir depo ile karma disiplinde 1000km gitmesi
Eksileri
·Ses yalıtımı (Aracı satma kararı almasaydım bununla ilgili de girişimlerim olacaktı)
·Yetersiz iç hacim
·Stok jtdm’lerin yetersiz performansı
Aracı neden satıyorum?
Kısa ve öz cevap: BMW 3-serisi aldım.
Ama arka plandaki hikaye, artık HB bir arabanın bana hitap etmediğini farketmem. (Yaş 33)
Aracımı nasıl satıyorum?
Aracımı gerçek bir Alfista’ya vermek adına maddi kayıpları göze almaya hazır şekilde satıyorum.
Aracım kaç km’de?
34000km
Aracın hata, boya durumu nedir?
Nokta kadar bile hatası yok. Boya yok. Plaka açık. Tramer’de çıkan 617 TL (SEL?!) aracım ile yağmurlu bir günde seyir halinde iken, 5 parmak kadar su birikintisinden geçerken stop eden aracımı, ciddi sonuçlar doğurmaması adına çekici ile Akota’ya aldırmam ve yapılan tetkikler sonucu araçta hiçbir sorun olmadığının raporlanması, yağının değiştirilmesi, enjektörlerin kontrol edilmesi işlemidir.
Aracımı kaça satıyorum?
101bin TL
Pazarlık payı var mıdır?
Alfisti dostlarımı kırdığım vaki değildir.
Aracım nerede?
Ankara Metropolitan otel’in garajında.
Malum site ilan linki:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfistadan-emsalsiz-turkiye-de-tek-dizel-giulietta-499089684/detay/Ve bazı görseller:
Aracım satıldıktan sonra bile burayı takip etmeyi bıramayacağımı, edindiğim güzel dostlarımla irtibat halinde olacağımı belirtmek isterim. Bir aksilik olmazsa 2019 yılında Gulia başlığı açacağım. O zamana kadar herkese bol Alfalı günler dilerim.
Alphan Erten
Sent from my iPhone using Tapatalk