Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



147 Egzoz tavsiye

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
Tamam ben yarın ilk iş bir video çekeceğim, yakından görmek istersenizde pazar günü müsait olursanız görüşür test ederiz birlikte
Çok teşekkür ederim kardeşim. Merakla bekliyorum videonu.

alfacan

Konunun takipçisiyim .  :yukari-ok:


Murad

Bir terslik olmazsa pazar günü canlı dinleyeceğim sesini eğer istediğim hırıltıyı alırsam sanırım bende yaptıracağım Ercan. Sanırım en kolay ve uygunu bu olacak.

fatihmehmet

Videoyu bende merakla bekliyorum :) duruma gore aklıma girebilir :)
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

Yiğit Doğukan

Egzost sesi aşkımı depreştirdiniz :) Antep'e döndüğümde söküp yerine orjinalini aldığım son susturucuyu geri takıcam :))

Kutay

[url="https://hizliresim.com/2bAebA"]https://hizliresim.com/2bAebA[/url]

98" 156 1.6
99" 156 2.0
99" 166 3.0 Sportronic

mahoretti

son susturucuyu sökmek, motor için gerekli basıncı ortadan kaldırmıyor mu ? yada farklı bir durum ortaya çıkarmıyor mu ?

Murad

Hissedilir bir etkisi olmayacağı söyleniyor.
Tolga yukarıda da bilgi vermişti.
Gökhan kardeşimin aracını dinledikten sonra kararım olumlu olursa deneyeceğim.
Detaylı bilgi veririm.

ByAKINCI

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Tamam ben yarın ilk iş bir video çekeceğim, yakından görmek istersenizde pazar günü müsait olursanız görüşür test ederiz birlikte
Çok teşekkür ederim kardeşim. Merakla bekliyorum videonu.
Bende merakla bekliyorum  :yukari-ok:
147 Blackline Red

blackpearl

videoyu birazdan yükleyeceğim
2005 MKII 147 Nero Metallico Jarama 06/2012-09/2014
1996 PHI GTV 2.0 V6 TB Rosso Proteo 09/2017-10/2019
2005 MKII 156 Grigio Luce Di Amalfi 02/2020 -

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
videoyu birazdan yükleyeceğim
Bekliyoruz kardeşim.

blackpearl

2005 MKII 147 Nero Metallico Jarama 06/2012-09/2014
1996 PHI GTV 2.0 V6 TB Rosso Proteo 09/2017-10/2019
2005 MKII 156 Grigio Luce Di Amalfi 02/2020 -

blackpearl

You are not allowed to view links. Register or Login
son susturucuyu sökmek, motor için gerekli basıncı ortadan kaldırmıyor mu ? yada farklı bir durum ortaya çıkarmıyor mu ?

TS motorlarda orta susturucunun bu basıncı sağladığını duydum cariumda onur ustanın beni götürdüğü egzozcu söylemişti hiç söktürme ortayı falan dedi, istersen deneyelim dedi, denedik ses var görüntü yok olayı ortaya çıkıyor, basıyorsunuz ses çıkıyor ama araba hiç gitmiyor devir bir anda ölüyor, zaten 147lerde kattan sonra orta susturucu, son susturucudan önce küçük bir susturucu ve son susturucu var, ben haziran ayından beri son susturucusuz dolaşıyorum gidişinde hiç bir değişiklik olmadığı düşüncesindeyim çok tatlıda bir sesi var hiç rahatsız etmiyor bilmeyen anlamaz hani  :D
2005 MKII 147 Nero Metallico Jarama 06/2012-09/2014
1996 PHI GTV 2.0 V6 TB Rosso Proteo 09/2017-10/2019
2005 MKII 156 Grigio Luce Di Amalfi 02/2020 -

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login

buyursunlar arkadaşlar

Tez vakte son susturucular iptal edile :)

Önce videoyu açtım dinledim sesi, dedim ki bunda birşey yok ki ses çok az. Sonra bir de kulaklıkla dinleyim dedim kulaklığı takar takmaz bayıldım sese :) Ses tam istediğim seviyede, hem tok hem de çok yüksek değil. Gerçekten bayıldım desem yeridir. Bir de yarın yakından dinleyeceğim.
Zahmet oldu, teşekkür ederim Gökhan kardeşim.

blackpearl

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

buyursunlar arkadaşlar

Tez vakte son susturucular iptal edile :)

Önce videoyu açtım dinledim sesi, dedim ki bunda birşey yok ki ses çok az. Sonra bir de kulaklıkla dinleyim dedim kulaklığı takar takmaz bayıldım sese :) Ses tam istediğim seviyede, hem tok hem de çok yüksek değil. Gerçekten bayıldım desem yeridir. Bir de yarın yakından dinleyeceğim.
Zahmet oldu, teşekkür ederim Gökhan kardeşim.

hehehe:)

Rica ederim ne demek :) faydası dokunduysa ne mutlu bana :)
2005 MKII 147 Nero Metallico Jarama 06/2012-09/2014
1996 PHI GTV 2.0 V6 TB Rosso Proteo 09/2017-10/2019
2005 MKII 156 Grigio Luce Di Amalfi 02/2020 -

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
son susturucuyu sökmek, motor için gerekli basıncı ortadan kaldırmıyor mu ? yada farklı bir durum ortaya çıkarmıyor mu ?

TS motorlarda orta susturucunun bu basıncı sağladığını duydum cariumda onur ustanın beni götürdüğü egzozcu söylemişti hiç söktürme ortayı falan dedi, istersen deneyelim dedi, denedik ses var görüntü yok olayı ortaya çıkıyor, basıyorsunuz ses çıkıyor ama araba hiç gitmiyor devir bir anda ölüyor, zaten 147lerde kattan sonra orta susturucu, son susturucudan önce küçük bir susturucu ve son susturucu var, ben haziran ayından beri son susturucusuz dolaşıyorum gidişinde hiç bir değişiklik olmadığı düşüncesindeyim çok tatlıda bir sesi var hiç rahatsız etmiyor bilmeyen anlamaz hani  :D

Bende de orta susturucu varken ve yokken kullandım ve performansta birşey fark etmedim. O nasıl oluyor sizce.
Birde sizce araba neren geri basınca ihtiyaç duyuyor.
Hani teknik bilgi ile boğmayayım diyorum ama bir yandan da duramıyorum :)

Egzozu manifolttan sonrasını sökün, o sıra gaza basın. Sonra bakın nasıl hızlı devirleniyor. Yani devir ölmez. Tam tersine kolay devirlenir.
Yaşanan kayıp tork kaybıdır. Gerekenden az geri basınç varsa düşük devirlerde kolay devirlenmeye dayalı bir tork kaybı yaşarsınız.
Daha fazla geri basınç olursa  kaybedeceğiniz şey ise güç olur.
Bu yüzden son susturucu ile orta susturucu çıkartılması arasında geri basınç farkı önemsenmeyecek derecede az olur.

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
son susturucuyu sökmek, motor için gerekli basıncı ortadan kaldırmıyor mu ? yada farklı bir durum ortaya çıkarmıyor mu ?

TS motorlarda orta susturucunun bu basıncı sağladığını duydum cariumda onur ustanın beni götürdüğü egzozcu söylemişti hiç söktürme ortayı falan dedi, istersen deneyelim dedi, denedik ses var görüntü yok olayı ortaya çıkıyor, basıyorsunuz ses çıkıyor ama araba hiç gitmiyor devir bir anda ölüyor, zaten 147lerde kattan sonra orta susturucu, son susturucudan önce küçük bir susturucu ve son susturucu var, ben haziran ayından beri son susturucusuz dolaşıyorum gidişinde hiç bir değişiklik olmadığı düşüncesindeyim çok tatlıda bir sesi var hiç rahatsız etmiyor bilmeyen anlamaz hani  :D

Bende de orta susturucu varken ve yokken kullandım ve performansta birşey fark etmedim. O nasıl oluyor sizce.
Birde sizce araba neren geri basınca ihtiyaç duyuyor.
Hani teknik bilgi ile boğmayayım diyorum ama bir yandan da duramıyorum :)

Egzozu manifolttan sonrasını sökün, o sıra gaza basın. Sonra bakın nasıl hızlı devirleniyor. Yani devir ölmez. Tam tersine kolay devirlenir.
Yaşanan kayıp tork kaybıdır. Gerekenden az geri basınç varsa düşük devirlerde kolay devirlenmeye dayalı bir tork kaybı yaşarsınız.
Daha fazla geri basınç olursa  kaybedeceğiniz şey ise güç olur.
Bu yüzden son susturucu ile orta susturucu çıkartılması arasında geri basınç farkı önemsenmeyecek derecede az olur.
Sesi dinleyebildin mi Tolga? Sence nasıl?

tolga_ozhan


Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
Ses bence gayet güzel.
Benim de beklediğimden daha iyi. O zaman son susturucuyu iptal ediyoruz. :)

tolga_ozhan

Ne yalan söyleyeyim son susturucu iptalini ben ilk kez duydum.
Karar senin tabii ki.

blackpearl

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
son susturucuyu sökmek, motor için gerekli basıncı ortadan kaldırmıyor mu ? yada farklı bir durum ortaya çıkarmıyor mu ?

TS motorlarda orta susturucunun bu basıncı sağladığını duydum cariumda onur ustanın beni götürdüğü egzozcu söylemişti hiç söktürme ortayı falan dedi, istersen deneyelim dedi, denedik ses var görüntü yok olayı ortaya çıkıyor, basıyorsunuz ses çıkıyor ama araba hiç gitmiyor devir bir anda ölüyor, zaten 147lerde kattan sonra orta susturucu, son susturucudan önce küçük bir susturucu ve son susturucu var, ben haziran ayından beri son susturucusuz dolaşıyorum gidişinde hiç bir değişiklik olmadığı düşüncesindeyim çok tatlıda bir sesi var hiç rahatsız etmiyor bilmeyen anlamaz hani  :D

Bende de orta susturucu varken ve yokken kullandım ve performansta birşey fark etmedim. O nasıl oluyor sizce.
Birde sizce araba neren geri basınca ihtiyaç duyuyor.
Hani teknik bilgi ile boğmayayım diyorum ama bir yandan da duramıyorum :)

Egzozu manifolttan sonrasını sökün, o sıra gaza basın. Sonra bakın nasıl hızlı devirleniyor. Yani devir ölmez. Tam tersine kolay devirlenir.
Yaşanan kayıp tork kaybıdır. Gerekenden az geri basınç varsa düşük devirlerde kolay devirlenmeye dayalı bir tork kaybı yaşarsınız.
Daha fazla geri basınç olursa  kaybedeceğiniz şey ise güç olur.
Bu yüzden son susturucu ile orta susturucu çıkartılması arasında geri basınç farkı önemsenmeyecek derecede az olur.

Pek fazla teknik bilgim yoktur :) ekstra bilginin hiç bir sakıncası yok :) öğrenecek çok şeyimiz var tecrübelerden :)

Ama araba zaten kolay devirleniyor, devrin ölmesini şundan dolayı söyledim 5000 devirde giderken mesela debriyaja bastığınızda devrin aşağı düşüşünden bahsetmiştim..ama bencede susturucuların sökülmesi çok çok fazla bir fark yaratmaz..en azından son susturucu yokken pek birşey farketmedi  :)
2005 MKII 147 Nero Metallico Jarama 06/2012-09/2014
1996 PHI GTV 2.0 V6 TB Rosso Proteo 09/2017-10/2019
2005 MKII 156 Grigio Luce Di Amalfi 02/2020 -

alfacan

Şimdi bu ses sadece son susturucunun alınmasıyla mı oldu .  :o Bence harika  :yukari-ok: Ve çok beğendim .

Peki içeri ses alma durumu nasıl ? Eskisine oranla kokpitteki gürültü seviyesi nasıl ?

:clover:


tolga_ozhan

Ayağınızı gazdan çektiğinizde devrin hızlı düşmesi egzoz ile çok alakalı değil. Çünkü zaten o esnada gaza basmadığınız için egzoz gazı üretimide en alt seviyeye düşüyor.
Hatta yine aynı senaryo için egzoz'u komple sökerseniz devir daha az düşecektir. Sebebinide şöyle açıklayayım.
Siz ayağınızı gazdan çekmeden hemen önce en son ateşleme yapan silindir (sıkıştırma strokunu tamamlamış olan, örneğin 1 ve 4. silindirler olsun)  otto çevrimimdeki 3. safha olan ateşleme ve güç üretmeden sonra 4. zamana yani egzoz storokunu yapmak üzere alt ölü noktadan üst ölü noktaya doğru haraket edecektir. Bu haraket esnasında da pistonun üstünde kalmış basınçlı egzoz gazını açık olan egzoz valfinden dışarı doğru ittirmeye çalışacak. İşte tam burada egzoz hattında ne kadar fazla basınç varsa bu yukarı ittirme işlemimde zorlanacak ve devirin düşmesine sebep olacak.
Çünkü 1 ve 4 no'lu pistonlar yukarı doğru egzoz gazını iterken siz hala gaza basmıyor olacağınızdan diğer 2 silindir aşağıya doğru olan haraketini güç üretmeden yapyor olacak. Yani karank mili ile 1 ve 4'ün yukarı egzozu itmesine yardımcı olmuyorlar.
Özetle egzoz hattı ne kadar rahat olursa vites değiştirme sırasında kaybedeceğiniz devir miktarı o kadar azalır. O egzozcu abiye benden selam söyleyin :)

O zaman şöyle düşünenler olabilir.
Madem devrin düşmesine sebep oluyor bu egzoz geri basıncı, sistemdeki herşeyi söküp atalım.
Egzoz geri basıncına ihtiyacımızın olmasının sebebi bambaşka bir mantıkta gizli. Onu anlatabilmek için akışkanlar mekaniği konusuna da fazlaca girmek gerekir. Sürekli akış, pulse akış vs... terimler arasında boğuşmak gerekir. Bunun da özeti : atmosferik arabada kararında geri basınç gerekli. Fazlası motoru yorar, güç yetmez, devirlenme kabiliyetini düşürür. Azı ise alt devirlerdeki tork kazanımını mahfeder.

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
Ayağınızı gazdan çektiğinizde devrin hızlı düşmesi egzoz ile çok alakalı değil. Çünkü zaten o esnada gaza basmadığınız için egzoz gazı üretimide en alt seviyeye düşüyor.
Hatta yine aynı senaryo için egzoz'u komple sökerseniz devir daha az düşecektir. Sebebinide şöyle açıklayayım.
Siz ayağınızı gazdan çekmeden hemen önce en son ateşleme yapan silindir (sıkıştırma strokunu tamamlamış olan, örneğin 1 ve 4. silindirler olsun)  otto çevrimimdeki 3. safha olan ateşleme ve güç üretmeden sonra 4. zamana yani egzoz storokunu yapmak üzere alt ölü noktadan üst ölü noktaya doğru haraket edecektir. Bu haraket esnasında da pistonun üstünde kalmış basınçlı egzoz gazını açık olan egzoz valfinden dışarı doğru ittirmeye çalışacak. İşte tam burada egzoz hattında ne kadar fazla basınç varsa bu yukarı ittirme işlemimde zorlanacak ve devirin düşmesine sebep olacak.
Çünkü 1 ve 4 no'lu pistonlar yukarı doğru egzoz gazını iterken siz hala gaza basmıyor olacağınızdan diğer 2 silindir aşağıya doğru olan haraketini güç üretmeden yapyor olacak. Yani karank mili ile 1 ve 4'ün yukarı egzozu itmesine yardımcı olmuyorlar.
Özetle egzoz hattı ne kadar rahat olursa vites değiştirme sırasında kaybedeceğiniz devir miktarı o kadar azalır. O egzozcu abiye benden selam söyleyin :)

O zaman şöyle düşünenler olabilir.
Madem devrin düşmesine sebep oluyor bu egzoz geri basıncı, sistemdeki herşeyi söküp atalım.
Egzoz geri basıncına ihtiyacımızın olmasının sebebi bambaşka bir mantıkta gizli. Onu anlatabilmek için akışkanlar mekaniği konusuna da fazlaca girmek gerekir. Sürekli akış, pulse akış vs... terimler arasında boğuşmak gerekir. Bunun da özeti : atmosferik arabada kararında geri basınç gerekli. Fazlası motoru yorar, güç yetmez, devirlenme kabiliyetini düşürür. Azı ise alt devirlerdeki tork kazanımını mahfeder.
Tolga bilgi birikimine hayranım. Ne çok şey öğreniyoruz senden.  :serefe:

blackpearl

You are not allowed to view links. Register or Login
Şimdi bu ses sadece son susturucunun alınmasıyla mı oldu .  :o Bence harika  :yukari-ok: Ve çok beğendim .

Peki içeri ses alma durumu nasıl ? Eskisine oranla kokpitteki gürültü seviyesi nasıl ?

:clover:

evet aynen sadece son susturucu söküldü :) cam açıkken duyabiliyorum o kadar söyleyeyim :) ekstra bir gürültü yok
2005 MKII 147 Nero Metallico Jarama 06/2012-09/2014
1996 PHI GTV 2.0 V6 TB Rosso Proteo 09/2017-10/2019
2005 MKII 156 Grigio Luce Di Amalfi 02/2020 -