Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 147 Egzoz tavsiye  (Okunma sayısı 5939 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

blackpearl

  • Membro
  • İleti: 541
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #75 : 07 Aralık 2013, 23:26:04 »
Ayağınızı gazdan çektiğinizde devrin hızlı düşmesi egzoz ile çok alakalı değil. Çünkü zaten o esnada gaza basmadığınız için egzoz gazı üretimide en alt seviyeye düşüyor.
Hatta yine aynı senaryo için egzoz'u komple sökerseniz devir daha az düşecektir. Sebebinide şöyle açıklayayım.
Siz ayağınızı gazdan çekmeden hemen önce en son ateşleme yapan silindir (sıkıştırma strokunu tamamlamış olan, örneğin 1 ve 4. silindirler olsun)  otto çevrimimdeki 3. safha olan ateşleme ve güç üretmeden sonra 4. zamana yani egzoz storokunu yapmak üzere alt ölü noktadan üst ölü noktaya doğru haraket edecektir. Bu haraket esnasında da pistonun üstünde kalmış basınçlı egzoz gazını açık olan egzoz valfinden dışarı doğru ittirmeye çalışacak. İşte tam burada egzoz hattında ne kadar fazla basınç varsa bu yukarı ittirme işlemimde zorlanacak ve devirin düşmesine sebep olacak.
Çünkü 1 ve 4 no'lu pistonlar yukarı doğru egzoz gazını iterken siz hala gaza basmıyor olacağınızdan diğer 2 silindir aşağıya doğru olan haraketini güç üretmeden yapyor olacak. Yani karank mili ile 1 ve 4'ün yukarı egzozu itmesine yardımcı olmuyorlar.
Özetle egzoz hattı ne kadar rahat olursa vites değiştirme sırasında kaybedeceğiniz devir miktarı o kadar azalır. O egzozcu abiye benden selam söyleyin :)

O zaman şöyle düşünenler olabilir.
Madem devrin düşmesine sebep oluyor bu egzoz geri basıncı, sistemdeki herşeyi söküp atalım.
Egzoz geri basıncına ihtiyacımızın olmasının sebebi bambaşka bir mantıkta gizli. Onu anlatabilmek için akışkanlar mekaniği konusuna da fazlaca girmek gerekir. Sürekli akış, pulse akış vs... terimler arasında boğuşmak gerekir. Bunun da özeti : atmosferik arabada kararında geri basınç gerekli. Fazlası motoru yorar, güç yetmez, devirlenme kabiliyetini düşürür. Azı ise alt devirlerdeki tork kazanımını mahfeder.

gerçekten sizden öğrenecek çok şeyimiz var.. ağzınıza sağlık gayet güzel açıklamışsınız..yeni birşeyler öğrenmiş olduk böylece :)
2005 MKII 147 Nero Metallico Jarama 06/2012-09/2014
1996 PHI GTV 2.0 V6 TB Rosso Proteo 09/2017-10/2019
2005 MKII 156 Grigio Luce Di Amalfi 02/2020 -

fatihmehmet

  • Membro
  • İleti: 1.633
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #76 : 08 Aralık 2013, 11:49:20 »
Ses bence de cok tok ve guzel. Benim merak ettigim benim alt devirler gercekten cok dusuk. Buji degisiminden önce merak ettim bir dyno ya soktuk aracı 105 hp ve 122 nm tork çıktı ki bu tork 5500 devirde veriyordu. Simdi bujiler değişti ama bir tanesini sokemediler kömürleşmiş mi ne olmuşsa artık.
Torpido da duruyor en sağdaki buji.

2000-3000 arası bir güç kaybı da oluyor. Simdi değilde yaza dogru boğaz kelebeği ve debimetre temizliği ile halletmeyi düşünüyordum mekanik bir sorun yok ise.

Son susturucu iptali ile iyice mahvolur mu korkum bu. Hani sizin tork benimkine gore yüksektir bu sebeple az bir düşüş olursa farketmezsiniz ama bende dusuk olan tork ne olur onu bilemiyorum.
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.047
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #77 : 08 Aralık 2013, 17:35:23 »
Ses bence de cok tok ve guzel. Benim merak ettigim benim alt devirler gercekten cok dusuk. Buji degisiminden önce merak ettim bir dyno ya soktuk aracı 105 hp ve 122 nm tork çıktı ki bu tork 5500 devirde veriyordu. Simdi bujiler değişti ama bir tanesini sokemediler kömürleşmiş mi ne olmuşsa artık.
Torpido da duruyor en sağdaki buji.

2000-3000 arası bir güç kaybı da oluyor. Simdi değilde yaza dogru boğaz kelebeği ve debimetre temizliği ile halletmeyi düşünüyordum mekanik bir sorun yok ise.

Son susturucu iptali ile iyice mahvolur mu korkum bu. Hani sizin tork benimkine gore yüksektir bu sebeple az bir düşüş olursa farketmezsiniz ama bende dusuk olan tork ne olur onu bilemiyorum.
Son susturucunun hissedilir bir etkisi olacagini dusunmuyorum. Daha tecrubeli arkadaslar net cevap vereceklerdir.

senati

  • Membro
  • İleti: 347
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #78 : 08 Aralık 2013, 17:40:59 »
Ses mukemmel bence de..Tam istedigim gibi.Benim de ilk isim son susturucu iptali olacak.Hava filtresine simdilik girmeye gerek kalmadi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.954
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #79 : 08 Aralık 2013, 17:46:11 »
Son susturucudan ziyade ben SS egozoz manifoldundan sonra devirlenmenin daha iyi olduğunu gözlemlemiştim. Aralarındaki tek fark orjinal manifoldda bulunan 2 katalitik konvektörün SS'te bulunmaması.

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.047
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #80 : 08 Aralık 2013, 17:47:45 »
Bugun canli dinledim sesini, benim icin gayet yeterli. Cok bagirmiyor, ayrica cevirmede filan asla sorun olacak bir durum yok. Orjinal hali deyip gecsen anlasilmaz o derece :)

ByAKINCI

  • Membro
  • İleti: 620
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #81 : 08 Aralık 2013, 19:49:00 »
Ayağınızı gazdan çektiğinizde devrin hızlı düşmesi egzoz ile çok alakalı değil. Çünkü zaten o esnada gaza basmadığınız için egzoz gazı üretimide en alt seviyeye düşüyor.
Hatta yine aynı senaryo için egzoz'u komple sökerseniz devir daha az düşecektir. Sebebinide şöyle açıklayayım.
Siz ayağınızı gazdan çekmeden hemen önce en son ateşleme yapan silindir (sıkıştırma strokunu tamamlamış olan, örneğin 1 ve 4. silindirler olsun)  otto çevrimimdeki 3. safha olan ateşleme ve güç üretmeden sonra 4. zamana yani egzoz storokunu yapmak üzere alt ölü noktadan üst ölü noktaya doğru haraket edecektir. Bu haraket esnasında da pistonun üstünde kalmış basınçlı egzoz gazını açık olan egzoz valfinden dışarı doğru ittirmeye çalışacak. İşte tam burada egzoz hattında ne kadar fazla basınç varsa bu yukarı ittirme işlemimde zorlanacak ve devirin düşmesine sebep olacak.
Çünkü 1 ve 4 no'lu pistonlar yukarı doğru egzoz gazını iterken siz hala gaza basmıyor olacağınızdan diğer 2 silindir aşağıya doğru olan haraketini güç üretmeden yapyor olacak. Yani karank mili ile 1 ve 4'ün yukarı egzozu itmesine yardımcı olmuyorlar.
Özetle egzoz hattı ne kadar rahat olursa vites değiştirme sırasında kaybedeceğiniz devir miktarı o kadar azalır. O egzozcu abiye benden selam söyleyin :)

O zaman şöyle düşünenler olabilir.
Madem devrin düşmesine sebep oluyor bu egzoz geri basıncı, sistemdeki herşeyi söküp atalım.
Egzoz geri basıncına ihtiyacımızın olmasının sebebi bambaşka bir mantıkta gizli. Onu anlatabilmek için akışkanlar mekaniği konusuna da fazlaca girmek gerekir. Sürekli akış, pulse akış vs... terimler arasında boğuşmak gerekir. Bunun da özeti : atmosferik arabada kararında geri basınç gerekli. Fazlası motoru yorar, güç yetmez, devirlenme kabiliyetini düşürür. Azı ise alt devirlerdeki tork kazanımını mahfeder.

Arkadaşlarında dediği gibi sizden öğrenecek çok şey var.Forumda sizin gibi insanların olması çok güzel. Sizin gibi insanlarla bu forumda ve AlfistiTurkey ailesinin bir üyesi olmaktan çok memnunum.Alfa sevgisiyle her geçen gün yeni şeyler öğrenmek daha da keyifli bir hale geliyor  :alfisti:
147 Blackline Red

mahoretti

  • Membro
  • İleti: 1.559
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #82 : 09 Aralık 2013, 14:36:15 »
Susturucu iptali ve düz borudan ibaret olay zaten.
TOLGA senin dediğinden anladığım, son susturucu iptal etmek yerine, ortada bulunan susturucuları iptal etmek. Yanlış anlamıyorum değil mi ? Son susturucu kalacak yerinde. 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #83 : 14 Aralık 2013, 12:32:49 »
Susturucu iptali ve düz borudan ibaret olay zaten.
TOLGA senin dediğinden anladığım, son susturucu iptal etmek yerine, ortada bulunan susturucuları iptal etmek. Yanlış anlamıyorum değil mi ? Son susturucu kalacak yerinde. 

Biraz geç görmüşüm :)

Ben son susturucu yerine orta susturucuyu iptal etmek taraftarıyım.

Yani yukarıda anlaşılan doğru.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hünkar

  • Membro
  • İleti: 52
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #84 : 14 Aralık 2013, 22:47:19 »
Merhaba,

Bende uzun uzun düşündüm aracıma egzoz mu yapayım, düz boru mu çektireyim diye..bir gün sanayiye gittiğimde sadece son susturucuyu söktürdüm bir bakalım sesi nasıl olacak diye..inanır mısınız rolantide falan hiç hissettirmiyor..1500-3000 devir aralığında çok tatlı bir hırıltısı var tok bir hırıltı aynı zamanda, eğer isterseniz buraya bir video çekip koyabilirim veya istanbuldaysanız buluşupta dinletebilirim :) ve ayrıca son olarak bizim bu 147lerin o arka tamponun güzelim görüntüsünü bozan koca egzoz kazanındanda kurtulmuş olursunuz  :D  :yukari-ok:
fotoları yükleyebilir misiniz? egzost kazanı benim de çok canımı sıkıyor.
147 1.6 Distinctive

FB10ur

  • Membro
  • İleti: 1.902
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #85 : 16 Aralık 2013, 14:54:07 »
Eğer ses istemeden kurtulmak istiyorsanız siyaha boyatırsanız kazanı bir nebzede olsa o kötü görüntüden kurtulmuş olacaksınız..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.047
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #86 : 09 Ocak 2014, 21:52:10 »
Arkadaşlar,
blackpearl (Gökhan) kardeşimin tavsiyesini dinledim ve işlemi yaptırdım.
İstediğimden çok daha iyi birşey çıktı ortaya.
Aracın başlığında paylaştım. Faydalanmak isteyen olursa bilgiler orada mevcut. Tekrar buraya ekleyip kirletmeyim dedim.
http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/selamlar-11893/msg240457/#msg240457

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #87 : 10 Ocak 2014, 00:14:56 »
başlık modifiye parça olunca buraya yaziim dedim.egzoz manifolda sarılan ısı yalıtım kumaşı deniyen varmı,nette çok pahalı ama fiber araştırırken tesadüfen bi kaynak buldum.karaköyde,yolu düşenler veya almayı düşünenler için yazıyorum,aksesuarcılardan çok ucuzdur tahminim.buyrun
http://www.huzurticaret.com/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=67
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.954
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #88 : 10 Ocak 2014, 00:31:03 »
Bende vardı sargının yere yakın olan kısmı illaki parçalanıyor zamanla. Bir de direk sarmak yerine önce altına bir koruyucu uygulamanız manifoldun sağlığına, pas veya çürümeye karşı.

yusufalper

  • Ziyaretçi
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #89 : 14 Ocak 2015, 23:25:38 »
merhabalar, arkadaşlar son susturucusunu çıkaranlar varsa ve iyi durumdaysa talip olabilirim. Aracın üstünde görünümü güzel olan Steel marka egzoz var ama orjinal parça kullanmak istediğim için değiştirmek istiyorum her ne kadar görüntüsü kötü olsa da:) Düşünen varsa bana özelden ulaşabilirlerse sevinirim.
Selamlar
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erdinc147

  • Membro
  • İleti: 179
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #90 : 23 Ocak 2015, 08:52:54 »
Ben OTTO Spec kullanıyordum bağırmıyordu ama can ciğer bir arkadaşım Typer aldı ona verdim şuan My Racing kullanıyorum çok tatlı sesi var ve memnunum VW TSİ tarzı ses veriyor bağırmıyor zaten bilenler vardır zaten 2 katalizör toplamda 4 tane susturucu var 147'lerde o yüzden düz boru çekilmediği katalizörler iptal edilmediği sürece rahatsız edici bir ses istesenizde alamazsınız hoş ses veriyor tavsiyemdir Remus başarılı bir egzoz'dur bende katalizörü falan sökücem biraz ses almak için hem perfromansta artar araba rahatlar K&N hava filtremde var şimdilik bir sorun yok alıştı sanırım devirde herhangi bir sapma dalgalanma düzensizlik yok ama eğer yok ben susturucuları sökmem derseniz hava filtresi takın gazlayınca ciğerden sesin tadını çıkarın son susturucu olarakta MY Racing tarzı bir egzoz takabilirsiniz çıtırdan tatlı ses verir rahatsız etmez selamlar
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fatihmehmet

  • Membro
  • İleti: 1.633
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #91 : 23 Ocak 2015, 13:53:37 »
Ben de kazanı sevmediğimden son susturucuyu iptal ettirmiştim. Ses başlarda cok olsa da ya ben alıştım ya da kurum bağladığı icin azaldı. Muayene yaklaşıyor. O kötü görünüm yerine bir son susturucu taktırmak istiyorum uygun fiyatlı ama Performansı torpulemeyecek.

Orijinal son susturucunun guzel Kazanlı bir alternatifi var midir merak ediyorum. Ses istemiyorum artık aldım hevesimi :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

ninapersson

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #92 : 25 Kasım 2021, 13:35:11 »
merhaba. muayeneden geçecek şekilde performanslı son susturucu Bostancı sanayide kime yaptırabilirim, veya yine muayeneden geçecek şekilde 3000 rpm sonrası tatlı bir sesi nasıl alabilirim. aracım 1.6ts 120hp mk1.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kuti147

  • Membro
  • İleti: 807
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #93 : 25 Kasım 2021, 16:24:27 »
merhaba. muayeneden geçecek şekilde performanslı son susturucu Bostancı sanayide kime yaptırabilirim, veya yine muayeneden geçecek şekilde 3000 rpm sonrası tatlı bir sesi nasıl alabilirim. aracım 1.6ts 120hp mk1.

Ben 3 farklı aracım da sebring marka son susturucu kullandim. Hepsinde de muayneden sikintisiz gectim. Ses olarak tam sizin istediğinizi verir. Katalizör araca takılı olduğunu var sayıyorum. İlanlarda mevcut birkac ekzoz vardı sarı sitede, oradan bakabilirsiniz. Keza supersprint de benzer sonuçlar verecektir 👍
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
--------------------------------------
A4 2.0T Quattro Sline

Kaan

  • Membro
  • İleti: 648
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #94 : 26 Kasım 2021, 15:49:03 »
merhaba. muayeneden geçecek şekilde performanslı son susturucu Bostancı sanayide kime yaptırabilirim, veya yine muayeneden geçecek şekilde 3000 rpm sonrası tatlı bir sesi nasıl alabilirim. aracım 1.6ts 120hp mk1.
1.6 TS de spor susturucu çok zevkli olmayacaktır. Hızlanma süreleri günümüz araçlarına göre kötü olduğu için ses çıkacak ama duyulan ses kadar hızlanamayacaksınız. Bu da bir süre sonra bıkkınlık verebilir. Ayrıca turbo yok ve hacim düşük olduğu için 2.0 larda duyulan ses kadar dolu bir ses de alamayabilir siniz sadece spor susturucudan. İlla ses isterim derseniz ne kadar tavsiye etmesem de bir süre açık hava filtresi deneyebilir siniz.
Son olarak sebringlerin egzoz kafası 147'nin tamponuna sığmıyor. Kesme biçme işlemi gerekli bilginiz olsun.
1 hayal
5 duyu
6.his

kuti147

  • Membro
  • İleti: 807
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #95 : 26 Kasım 2021, 16:43:10 »
1.6 TS de spor susturucu çok zevkli olmayacaktır. Hızlanma süreleri günümüz araçlarına göre kötü olduğu için ses çıkacak ama duyulan ses kadar hızlanamayacaksınız. Bu da bir süre sonra bıkkınlık verebilir. Ayrıca turbo yok ve hacim düşük olduğu için 2.0 larda duyulan ses kadar dolu bir ses de alamayabilir siniz sadece spor susturucudan. İlla ses isterim derseniz ne kadar tavsiye etmesem de bir süre açık hava filtresi deneyebilir siniz.
Son olarak sebringlerin egzoz kafası 147'nin tamponuna sığmıyor. Kesme biçme işlemi gerekli bilginiz olsun.

Sebringin oval xt-1 modeli 156 ya cuk oluyor ama 147 ye oval sığmıyor. Direk yuvarlak kafa almak gerek. Ayrıca 1.6 da da guzel ses veriyor ama desibeli daha az tabi ki
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
--------------------------------------
A4 2.0T Quattro Sline

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.845
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #96 : 26 Kasım 2021, 21:50:06 »
Muayeneden geçme garantisi yok. Tamamen oradakilerin insafına kaldınız.
Daha önceki 145 QV'miz ile iki kez Sercan Keklik'ten aldığım Magnex Universal son susturucu ile geçmişken üçüncü de geçmedi. Hiç sesine falan bakmadan sadece hafifçe eğilerek "Bu olmaz" demişti İstasyon Müdürü.

RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


///////////////

Kaan

  • Membro
  • İleti: 648
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #97 : 27 Kasım 2021, 11:36:54 »
Muayeneden geçme garantisi yok. Tamamen oradakilerin insafına kaldınız.
Daha önceki 145 QV'miz ile iki kez Sercan Keklik'ten aldığım Magnex Universal son susturucu ile geçmişken üçüncü de geçmedi. Hiç sesine falan bakmadan sadece hafifçe eğilerek "Bu olmaz" demişti İstasyon Müdürü.

RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Gerçekten muayene işinde bir standart yok ülkede. Canlı şahidim. Ben de sebring xt1 takılı halde GT ile muayenede sıkıntı yaşamadım. Ama kalan arkadaşlar var. 156 mızdada orjinal xenon donanımı (otomatik yükseklik ayarı ve far yıkama) olmadığı halde İlker Kemal'in orjinal farlara yaptığı bi xenon dönüşümü ile 3 muayenedir geçiyorum. Arabayı yeni topladık, birmot getirdi, orjinal far diyoruz o kadar.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1 hayal
5 duyu
6.his

ninapersson

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #98 : 29 Kasım 2021, 08:37:12 »
Alfa Garaj Muttalip ustanın tavsiyesiyle Gider Egzoz'u aradım, spor son susturucu ve egzoz ucu toplam 700 tl'den başlar dedi ama anlamadığım ne gerek var gibi bir yaklaşımı oldu. Gerçekten değmez mi? Aracı aldığımda açık hava filtresi vardı ama su alma ihtimali olduğu için kutu içine geri döndüm. Yoksa sesi bence harikaydı ama riske girmek istemedim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.845
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 Egzoz tavsiye
« #99 : 29 Kasım 2021, 12:34:55 »
Standart bir 147 1.6 için farklı bir egzoza gerek yok ve bence profesyonel bir çözüm olmadıktan sonra gereksiz çevre ses kirliliği olacak, cebinizden boşa para çıkacak.

Açık hava filtresine bence devam edebilirsiniz. Filtreyi kutu içinde olacak şekilde konumlandırabilirsiniz.
Biz 145 QV'de açık filtreyi yaklaşık 10 sene boyunca dertsiz, tasasız ve ıslanmadan kullandık.

///////////////

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal