Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni  (Okunma sayısı 1274 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

krm

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« : 28 Ekim 2006, 01:49:47 »
bu konu sitemizde çok konuşuldu ama spesifik olarak 147 için ele alırsak,

1) orjinal amörtisörler yaya ne kadar müsait? 147 de yaya tölerans kaç cm dir? amörtisörler değişmediği takdirde ön takımlar v.s. problemi olası mı?

2) bu sorum hem 17 de orjinal 15 jant kullanmış olanlar için; 17 inç jantın performans ve yakıt açısından somut zaafları ile karşılaştınız mı? konfor açısından muhakkak bir parça sorun yaratacağını tahmin ediyorum.

3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?

4) 15 ten 16 ya geçmeyi düşünüyordum, hatta karar da vermiştim. ama çevremde 17 den aşağı yapma, 16 için değmez şeklinde yorumlar aldım, ne dersiniz? 17 nin olumsuzluklarını bunun içinde değerlendirelim.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2007, 00:35:36 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.700
    • Çevrimdışı
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #1 : 28 Ekim 2006, 02:25:44 »
quote:

1) orjinal amörtisörler yaya ne kadar müsait? 147 de yaya tölerans kaç cm dir? amörtisörler değişmediği takdirde ön takımlar v.s. problemi olası mı?



-30mm inişe gayet müsaitler. -40 mm kadar davlumbazlar zarar görmeden kullanılabilir. Z rotlar- Salıncaklar Eger varsa Karter Koruma Zarar görecektir.

quote:

2) bu sorum hem 17 de orjinal 15 jant kullanmış olanlar için; 17 inç jantın performans ve yakıt açısından somut zaafları ile karşılaştınız mı? konfor açısından muhakkak bir parça sorun yaratacağını tahmin ediyorum.



156 kullanıcısı olarak cevap vermiyim fakat 16o kmden sonra 17" ve üstünün zararlarını görürsünüz.

quote:

3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?



evet yükselicek.Fakat çok bi miktar degil. Yayı görüntü amacından çok taktıgın zaman fayfasını görünce verdigin paranın son kuruşuna kadar helal ediceksin :) eger araçtan beklentilerin fazla degilse orj. amortisör seni karşılar.

quote:

4) 15 ten 16 ya geçmeyi düşünüyordum, hatta karar da vermiştim. ama çevremde 17 den aşağı yapma, 16 için değmez şeklinde yorumlar aldım, ne dersiniz? 17 nin olumsuzluklarını bunun içinde değerlendirelim.



vermişken 1 kere para verilicek bende yerinde olsam 17" alırdım.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2006, 02:25:44 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #2 : 28 Ekim 2006, 09:46:29 »
17 almanınzı öneririm..16 yeteri kadar doldurmuyor ancak jantlarıda hafif bir jant markası içinden seçmeye çalışın bence(enkei,kosei,o.z aklıma bukdr gelio eşdeğer hafiflikte varsa ekleyin arkadaşlar)
mesela bnm TOORA marka ama orjinal alfa jantlar çok ağır buda büyük olumsuzluk..


yay 3cm uygun 4 ünde sorun yaratağını sanmıorum ama 5likte amortisörler kaldırmayacak hem araç çok sekicek hemde sürekli amortisörleriniz tepeye vurcaktır..(sonuç kaçınılmaz amortisörlere erken veda edersiniz)
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2006, 09:46:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #3 : 28 Ekim 2006, 14:35:35 »
17"'in performans olarak somut zaaflarıyla karşılaştım , yakıt konusunda emin değilim. Performans bir miktar azalıyor , ayrıca büyük ihtimalle daha ince yanaklı lastik alacağın için çukurlardan korkmaya başlıyorsun.

Ama görüntü ve yol tutuş olarak oldukça artısı var.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2006, 14:35:35 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #4 : 28 Ekim 2006, 15:01:50 »

3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?

17" jant takınca araç yükselmez.jant lastik hesabı yaparken eski orjinal ebat ile aynı çapta lastik jant kombinasyonu seçilir.yay,geniş taban lastik değişiminden sonra ön takımı korumak için kule gergisi tavsiye edilir.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2006, 15:01:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #5 : 28 Ekim 2006, 17:39:41 »
quote:



17" jant takınca araç yükselmez.jant lastik hesabı yaparken eski orjinal ebat ile aynı çapta lastik jant kombinasyonu seçilir.yay,geniş taban lastik değişiminden sonra ön takımı korumak için kule gergisi tavsiye edilir.



1cm çap fark ediyor ama onu söyliim..

195/60 R15 = 615mm
215/45 R17 = 625.3mm

tam bir cm çap büyüyor,hesaplara göre :)

tekrar edeyim buarada bence 17jant taKıcaksanız kesinlikle hafif bir model tercih etmenizi öneririm.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2006, 17:39:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #6 : 28 Ekim 2006, 18:48:11 »
quote:





tekrar edeyim buarada bence 17jant taKıcaksanız kesinlikle hafif bir model tercih etmenizi öneririm.




can o zaman alfa jantı olmayacak, halbuki asıl beğendiğim ve düşündüklerim orjinal alfa jantları. bir de kışın az çok geçmesini bekliyorum, o zamana kadar tam kararımı da vericem, ama uygun fiyata az kullanılmış sevdiğim bir model düşerse kaçırmam :)
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2006, 18:48:11 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #7 : 29 Ekim 2006, 00:37:19 »
uygun fiyatlı alfa jantı olursa eywallah tabi..alfa jantları da genelde orjinal tipte oluyorlar.
ancak hafif bi jant tercihin seni hem tüketimde hem performansta hemde özellikle ön takımlar üzerindeki sonuçları seni hep mutlu edicektir..
hafiflik, performans ta özellikle 1.6 da 17 jantta bnce çok fark ediyor,ağır bi jantı resmen çevirmeyi düşünüyor belli hızlardan sonra,tüketim de 15 jantlarınla aşağı yukarı aynı kalırsın gibi geliyor..
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2006, 00:37:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.700
    • Çevrimdışı
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #8 : 29 Ekim 2006, 01:00:46 »
quote:


3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?

17" jant takınca araç yükselmez.jant lastik hesabı yaparken eski orjinal ebat ile aynı çapta lastik jant kombinasyonu seçilir.yay,geniş taban lastik değişiminden sonra ön takımı korumak için kule gergisi tavsiye edilir.



Abi kule gergisi ön takımı nasıl koruyor?
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2006, 01:00:46 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #9 : 29 Ekim 2006, 01:22:48 »
kule gergisi amortisörlerin üst kısımlarını birbrine bağlar.alt kısımları zaten ön takumla birbirine bağlanmıştır.ön tekerleklerin aldığı her darbe eğer kule gergisi yoksa amortisör lerinde içinde bulunduğu kovanları içe yada dışa doğru açar yada kapatır.ve aracın ön takım değerleri bozulur.bu bozuklukta düzeltilmesse ön takımdaki diğer elemenları bozar.bazen rot ayarı yapmadan önce aracı şaseciye gönderip bu açıklılığı yada kapanık pozisyonu düzelttirirler.ondan sonra ön takım ayarı yaparlar.ayrıca
Kule Gergisi:
Aracın Yol tutuşunu iyileştirmek için üçüncü işlem ise Kule Gergilerinin Montajıdır. Kule Gergisi aracın hassas bölgelerinden biri olan amortisör kulelerinin esnemesini engelleyecek şekilde sabitlemeye çalışır.
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2006, 01:22:48 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #10 : 29 Ekim 2006, 14:38:40 »
quote:


3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?




17' takıp yay takılmazsa görüntü oldukça kötü oluyor. SUV arabadan hiç bir farkı kalmıyor. (*aşağıya 17' nin yaysız hali ile çekilmiş bir foto koyuyorum.) Özellikle görüntü ve yol tutuşunun daha iyileşmesi açısından kesinlikle yay takılmalı. Yaydan sonra araba dahada sertleşiyor. Yüksek süratlerde arkada oturanlar dikkatli olmalı. Aracın içinde zıpzıp zıplıyorlar Şehir içinde de bir miktar konfor kaybına uğruyorsunuz. Hem yayın sertliği hemde düşük yanak konfora etki ediyor.
147 için uyumlu olan Eibach Pro Kit 30mm olanlar en uygunudur diye düşünüyorum. Bu yayla beraber amortisorlerin değişmesine gerek yok diye okumuştum bir çok yerde. Bende eski amortisorlerle devam ediyorum. Herhangi bir zararını görmedim.
17' lerle araba yaklaşık 1cm kadar yükseliyor. Performans olarakta 15'lere göre fark hissediliyor. Hem ilk hızlanmada, hemde son süratte fark oluyor. Ama bence görüntü için bu kadar kayba değer.
*
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2006, 14:38:40 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

147TI

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #11 : 30 Ekim 2006, 11:50:10 »
Evet , bi arkadasımla konusmalarımızda anladım ki ikimizin 147 sini karşılartığımızda 17" 15" e göre süratten kaybetteriyor. Ama birde yan yana koyup bi bakım bence her şekilde değer bu görüntüye, hem bazen yavaş giderken arabanın görüntüsü bi baska oluyo 30km hızla giderken hafiften jantın modeli belli ediyo kendini o zaman anlıyosun 17" in o fiziksel güzelliğini.

Çukur korkuların içinde Brigdestone Potenze RE-050 öneririm yanaklar son derece güçlü, kaç çukurdan beni kurtardı kenidisi saolsın :)

Not:RE-050 Ferrari Enzo dada kullanıyor :) Ne bağlantı kurarsak artık ???
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2006, 11:50:10 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #12 : 30 Ekim 2006, 15:43:29 »
bridgestone lar ztn herzmn sert yapılı lastiklerdir..yanaklarıda aynı şekilde odlukça kuvvetli oluyor özellikle michelin lere göre fln ama ona görede brigdestone lar ii ısınmadan pek ii performans vermiyorlar michelin lere göre..
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2006, 15:43:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #13 : 30 Ekim 2006, 16:20:12 »
Bende 156 da 4 cm yay ve kule gergisi mevcut,
Araç ta zaten savurmama gibi bir özellik mevcut ESP VDC den dolayı, bunlar ilave olunca ne yapsam atmıyor kerata
Jant olayı ise kendi 16" jantları mevcut 17" düşünüyorum amakonfor şu halinden kötü olacağı kesin ama o zevki yaşamak için ince yaak ve 17" görünüşüne bakarak karşısına geçip çay içebilirim.
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2006, 16:20:12 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

147TI

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #14 : 30 Ekim 2006, 20:12:54 »
quote:

bridgestone lar ztn herzmn sert yapılı lastiklerdir..yanaklarıda aynı şekilde odlukça kuvvetli oluyor özellikle michelin lere göre fln ama ona görede brigdestone lar ii ısınmadan pek ii performans vermiyorlar michelin lere göre..



Evet o konuda haklısın ısınmadan cok fena savuruyo ama ısındımıda hiçbişey yoldan ayıramıyor. Ben halimden memnunum jant eğip lastik balon yapcağına ısınmasını bekliyebilirim... :)
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2006, 20:12:54 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #15 : 30 Ekim 2006, 21:57:58 »
Ben 17'ler ile Potenze SO3 Pole Position kullanıyordum. Kesinlikle yanakları çok çok sağlam, bu bakımdan birinci tercihiniz olabilir. Isınmadan yol tutmuyor bu da doğru, ama ısındıktan sonra da vantuz gibi oluyor bu kesinlikle doğru..Ama en doğru olan araca her bindiğinizde lastikleri ısıtmak için yeterli imkanınız olacak mı. Ya ısınmadan önce sert frenaja ihtiyaç duyarsanız?
Ben bu yüzden başka marka düşünüyorum. Şu an 15'ler takılı Michelin'ler ile birlikte. Bahara kadar 17 için bi lastik bulmalıyım, hala kararsızım.
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2006, 21:57:58 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #16 : 30 Ekim 2006, 22:04:39 »
15 ler ile nasıl bülent abi gidişat 17 lere göre :)
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2006, 22:04:39 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #17 : 30 Ekim 2006, 22:32:46 »
Top speed'e tırmanma süresi biraz daha rahat ama 17'lerin yanaklarını virajlarda arıyorum . Orjinal ebat kullanıyorum. 205-60-15. Yanak çok yüksek geliyor. Konfor olarak sadece yay konforu çok bozmuyor onu rahatlıkla söyleyebilirm. Ama 15 jant+yay+ Koni nasıl oluyor birkaç güne kadar söylerim. Nerdeyse tüm olasılıkları denemiş olacağım bir-iki güne kadar.
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2006, 22:32:46 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #18 : 31 Ekim 2006, 14:14:57 »
quote:
Evet o konuda haklısın ısınmadan cok fena savuruyo ama ısındımıda hiçbişey yoldan ayıramıyor. Ben halimden memnunum jant eğip lastik balon yapcağına ısınmasını bekliyebilirim... :)



Bu yeni lastiklerin artık slikat katkılı olmasından kaynaklanıyor, yani yarış arabaları dahil performans lastikleri uzun ömürlü olması ve tutunmasının yüksek olabilmesi için slikat katkılı üretiliyor, kullanan arkadaşlarımdan biliyorum KUMHO slikat katkılı lastikler için çok iyi diyorlar
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2006, 14:14:57 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

147TI

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #19 : 31 Ekim 2006, 16:34:19 »
Eminim o markalarda başarılıdır, ama genel kalıplaşmış düşüncelerden ve tecrübedebn dolayı bridgestone dan vazgeçmiyorum ben...
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2006, 16:34:19 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.700
    • Çevrimdışı
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #20 : 31 Ekim 2006, 19:04:44 »
quote:

quote:
Evet o konuda haklısın ısınmadan cok fena savuruyo ama ısındımıda hiçbişey yoldan ayıramıyor. Ben halimden memnunum jant eğip lastik balon yapcağına ısınmasını bekliyebilirim... :)



Bu yeni lastiklerin artık slikat katkılı olmasından kaynaklanıyor, yani yarış arabaları dahil performans lastikleri uzun ömürlü olması ve tutunmasının yüksek olabilmesi için slikat katkılı üretiliyor, kullanan arkadaşlarımdan biliyorum KUMHO slikat katkılı lastikler için çok iyi diyorlar




Kumho ya iyi diyen arkadaşınız yakında bir kazayla karşı karşıya geldiginde bu kararından tamamiyle vazgeçecektir.

Bende var 2 takım eskittim evet çok güzel virajlarda vızır vızır kayıyor yagmurda kesinlikle düz yolda duramazsınız, Akrobasi hareketler yapacaksanız bire bir.. Lastigin bitmesi gibi bir şey söz konusu degil mübarek TAŞ sanki..

Ama gel gelelim ne yaparsanız yapın bu lastik VIZIR VIZIR kayıyor..

Benim eski arabanın takla atmasına sebep olan nedenlerden biri Lastik 2. ise amortisördür.

Canınızı ve malınızı seviyosanız Kumho-Marshall ve benzeri DANDİK lastiklerden uzak durmanızı öneririrm.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2006, 19:04:44 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #21 : 31 Ekim 2006, 22:17:12 »
bugün yayları taktırdım.yaklaşık 3,5 cm lik bir inme oldu.görüntü güzel.servisten işe oradan eve kullanma fırsatım oldu.konforda pek bi değişiklik yok gibi.sanki orjinal yayları.biraz tereddütlüydüm ama şimdilik sorun yok gibi.fotoğrafları yarın eklerim.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2006, 22:17:12 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #22 : 31 Ekim 2006, 22:38:37 »
quote:

bugün yayları taktırdım.yaklaşık 3,5 cm lik bir inme oldu.görüntü güzel.servisten işe oradan eve kullanma fırsatım oldu.konforda pek bi değişiklik yok gibi.sanki orjinal yayları.biraz tereddütlüydüm ama şimdilik sorun yok gibi.fotoğrafları yarın eklerim.




halil abi, çukur performansı, sarsıntı, sürtme v.s. konusunda kullandıkça sık sık düşüncelerini bekliyoruz.

ha bi de araba inince viraj performansı arttı mı?
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2006, 22:38:37 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #23 : 31 Ekim 2006, 22:43:10 »
çok kullanma şansım olmadı.10-12 km gibi.açıkçası ilk binince biraz korktum.çokdaha kazık bişey bekliyodum.arabayı sıfır almış gibi nazik kullanmaya dikkat ettim.baktım bir şey olmuyo normal kullanmaya başladım.tümseklerden ,çukurlardan geçerken herhangi bi olumsuzluk yok.arka taraf nasıl olur ,bir konu mankeni oturtup denemek lazım.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2006, 22:43:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
« #24 : 31 Ekim 2006, 23:47:31 »
arka taraf için ben yazayım..

peder bey in 2004 156 2.0 dada arkaya 3kişi binince virajlarda hafif davlumbaz içlerindeki halılara sürtme yapardı 205/55 R16 orjianl ebat lastik ve orj. yaylarla..

malum 156 rahmetli..ee geriye bnm araba kaldı 4 kişi + full bagaj iznik e yazlığa gittiler..(ben yoktum)

peder in dediğine göre yalova merkezde ve yalova dan bursa yönüne süpürgelik e tırmanan yol baya dalgalıdır orada arka taraf sürtüyormuş aynı 156 daki gibi..
ama ben bunun yaydan kaynaklandığını sanmıyorum çnkü std 156 da böyleydi..
bide peder bey yay olduğnu bilmiyor araçta dedim çokmu kötüydü sürtüyordu? -yoo,arasıra hızlı dalgalı bi ksıma girince hafif sürtüyordu aynı bnmki gibi dedi..demekki aşırı bi durum yoktu.. :) aşırı bişi olsa direkt tepkiyi koyardı ztn :)

biraz extreme die yanlız bnce yükleme..
4kişi+full bagaj.. imanına kadar resmen :)

sürttüğü yollarda pek bi normal dışı..altınıysa hiçbiryere dokundurmamış..tabi peder de o konuda herzmn temkinlidir ama..

Halil bey sonunda sizede taktırabildik yayları,hele şükür yani :)
fotoğrafları bekliyoruz enkısa zmnda :)
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2006, 23:47:31 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged