Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Yedek Parça Temini, Aksesuar ve Modifiye => Konuyu başlatan: krm - 28 Ekim 2006, 01:49:47

Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 28 Ekim 2006, 01:49:47
bu konu sitemizde çok konuşuldu ama spesifik olarak 147 için ele alırsak,

1) orjinal amörtisörler yaya ne kadar müsait? 147 de yaya tölerans kaç cm dir? amörtisörler değişmediği takdirde ön takımlar v.s. problemi olası mı?

2) bu sorum hem 17 de orjinal 15 jant kullanmış olanlar için; 17 inç jantın performans ve yakıt açısından somut zaafları ile karşılaştınız mı? konfor açısından muhakkak bir parça sorun yaratacağını tahmin ediyorum.

3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?

4) 15 ten 16 ya geçmeyi düşünüyordum, hatta karar da vermiştim. ama çevremde 17 den aşağı yapma, 16 için değmez şeklinde yorumlar aldım, ne dersiniz? 17 nin olumsuzluklarını bunun içinde değerlendirelim.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 28 Ekim 2006, 02:25:44
quote:

1) orjinal amörtisörler yaya ne kadar müsait? 147 de yaya tölerans kaç cm dir? amörtisörler değişmediği takdirde ön takımlar v.s. problemi olası mı?



-30mm inişe gayet müsaitler. -40 mm kadar davlumbazlar zarar görmeden kullanılabilir. Z rotlar- Salıncaklar Eger varsa Karter Koruma Zarar görecektir.

quote:

2) bu sorum hem 17 de orjinal 15 jant kullanmış olanlar için; 17 inç jantın performans ve yakıt açısından somut zaafları ile karşılaştınız mı? konfor açısından muhakkak bir parça sorun yaratacağını tahmin ediyorum.



156 kullanıcısı olarak cevap vermiyim fakat 16o kmden sonra 17" ve üstünün zararlarını görürsünüz.

quote:

3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?



evet yükselicek.Fakat çok bi miktar degil. Yayı görüntü amacından çok taktıgın zaman fayfasını görünce verdigin paranın son kuruşuna kadar helal ediceksin :) eger araçtan beklentilerin fazla degilse orj. amortisör seni karşılar.

quote:

4) 15 ten 16 ya geçmeyi düşünüyordum, hatta karar da vermiştim. ama çevremde 17 den aşağı yapma, 16 için değmez şeklinde yorumlar aldım, ne dersiniz? 17 nin olumsuzluklarını bunun içinde değerlendirelim.



vermişken 1 kere para verilicek bende yerinde olsam 17" alırdım.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 28 Ekim 2006, 09:46:29
17 almanınzı öneririm..16 yeteri kadar doldurmuyor ancak jantlarıda hafif bir jant markası içinden seçmeye çalışın bence(enkei,kosei,o.z aklıma bukdr gelio eşdeğer hafiflikte varsa ekleyin arkadaşlar)
mesela bnm TOORA marka ama orjinal alfa jantlar çok ağır buda büyük olumsuzluk..


yay 3cm uygun 4 ünde sorun yaratağını sanmıorum ama 5likte amortisörler kaldırmayacak hem araç çok sekicek hemde sürekli amortisörleriniz tepeye vurcaktır..(sonuç kaçınılmaz amortisörlere erken veda edersiniz)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: master - 28 Ekim 2006, 14:35:35
17"'in performans olarak somut zaaflarıyla karşılaştım , yakıt konusunda emin değilim. Performans bir miktar azalıyor , ayrıca büyük ihtimalle daha ince yanaklı lastik alacağın için çukurlardan korkmaya başlıyorsun.

Ama görüntü ve yol tutuş olarak oldukça artısı var.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 28 Ekim 2006, 15:01:50

3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?

17" jant takınca araç yükselmez.jant lastik hesabı yaparken eski orjinal ebat ile aynı çapta lastik jant kombinasyonu seçilir.yay,geniş taban lastik değişiminden sonra ön takımı korumak için kule gergisi tavsiye edilir.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 28 Ekim 2006, 17:39:41
quote:



17" jant takınca araç yükselmez.jant lastik hesabı yaparken eski orjinal ebat ile aynı çapta lastik jant kombinasyonu seçilir.yay,geniş taban lastik değişiminden sonra ön takımı korumak için kule gergisi tavsiye edilir.



1cm çap fark ediyor ama onu söyliim..

195/60 R15 = 615mm
215/45 R17 = 625.3mm

tam bir cm çap büyüyor,hesaplara göre :)

tekrar edeyim buarada bence 17jant taKıcaksanız kesinlikle hafif bir model tercih etmenizi öneririm.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 28 Ekim 2006, 18:48:11
quote:





tekrar edeyim buarada bence 17jant taKıcaksanız kesinlikle hafif bir model tercih etmenizi öneririm.




can o zaman alfa jantı olmayacak, halbuki asıl beğendiğim ve düşündüklerim orjinal alfa jantları. bir de kışın az çok geçmesini bekliyorum, o zamana kadar tam kararımı da vericem, ama uygun fiyata az kullanılmış sevdiğim bir model düşerse kaçırmam :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 29 Ekim 2006, 00:37:19
uygun fiyatlı alfa jantı olursa eywallah tabi..alfa jantları da genelde orjinal tipte oluyorlar.
ancak hafif bi jant tercihin seni hem tüketimde hem performansta hemde özellikle ön takımlar üzerindeki sonuçları seni hep mutlu edicektir..
hafiflik, performans ta özellikle 1.6 da 17 jantta bnce çok fark ediyor,ağır bi jantı resmen çevirmeyi düşünüyor belli hızlardan sonra,tüketim de 15 jantlarınla aşağı yukarı aynı kalırsın gibi geliyor..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 29 Ekim 2006, 01:00:46
quote:


3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?

17" jant takınca araç yükselmez.jant lastik hesabı yaparken eski orjinal ebat ile aynı çapta lastik jant kombinasyonu seçilir.yay,geniş taban lastik değişiminden sonra ön takımı korumak için kule gergisi tavsiye edilir.



Abi kule gergisi ön takımı nasıl koruyor?
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 29 Ekim 2006, 01:22:48
kule gergisi amortisörlerin üst kısımlarını birbrine bağlar.alt kısımları zaten ön takumla birbirine bağlanmıştır.ön tekerleklerin aldığı her darbe eğer kule gergisi yoksa amortisör lerinde içinde bulunduğu kovanları içe yada dışa doğru açar yada kapatır.ve aracın ön takım değerleri bozulur.bu bozuklukta düzeltilmesse ön takımdaki diğer elemenları bozar.bazen rot ayarı yapmadan önce aracı şaseciye gönderip bu açıklılığı yada kapanık pozisyonu düzelttirirler.ondan sonra ön takım ayarı yaparlar.ayrıca
Kule Gergisi:
Aracın Yol tutuşunu iyileştirmek için üçüncü işlem ise Kule Gergilerinin Montajıdır. Kule Gergisi aracın hassas bölgelerinden biri olan amortisör kulelerinin esnemesini engelleyecek şekilde sabitlemeye çalışır.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 29 Ekim 2006, 14:38:40
quote:


3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?




17' takıp yay takılmazsa görüntü oldukça kötü oluyor. SUV arabadan hiç bir farkı kalmıyor. (*aşağıya 17' nin yaysız hali ile çekilmiş bir foto koyuyorum.) Özellikle görüntü ve yol tutuşunun daha iyileşmesi açısından kesinlikle yay takılmalı. Yaydan sonra araba dahada sertleşiyor. Yüksek süratlerde arkada oturanlar dikkatli olmalı. Aracın içinde zıpzıp zıplıyorlar Şehir içinde de bir miktar konfor kaybına uğruyorsunuz. Hem yayın sertliği hemde düşük yanak konfora etki ediyor.
147 için uyumlu olan Eibach Pro Kit 30mm olanlar en uygunudur diye düşünüyorum. Bu yayla beraber amortisorlerin değişmesine gerek yok diye okumuştum bir çok yerde. Bende eski amortisorlerle devam ediyorum. Herhangi bir zararını görmedim.
17' lerle araba yaklaşık 1cm kadar yükseliyor. Performans olarakta 15'lere göre fark hissediliyor. Hem ilk hızlanmada, hemde son süratte fark oluyor. Ama bence görüntü için bu kadar kayba değer.
*
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 30 Ekim 2006, 11:50:10
Evet , bi arkadasımla konusmalarımızda anladım ki ikimizin 147 sini karşılartığımızda 17" 15" e göre süratten kaybetteriyor. Ama birde yan yana koyup bi bakım bence her şekilde değer bu görüntüye, hem bazen yavaş giderken arabanın görüntüsü bi baska oluyo 30km hızla giderken hafiften jantın modeli belli ediyo kendini o zaman anlıyosun 17" in o fiziksel güzelliğini.

Çukur korkuların içinde Brigdestone Potenze RE-050 öneririm yanaklar son derece güçlü, kaç çukurdan beni kurtardı kenidisi saolsın :)

Not:RE-050 Ferrari Enzo dada kullanıyor :) Ne bağlantı kurarsak artık ???
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 30 Ekim 2006, 15:43:29
bridgestone lar ztn herzmn sert yapılı lastiklerdir..yanaklarıda aynı şekilde odlukça kuvvetli oluyor özellikle michelin lere göre fln ama ona görede brigdestone lar ii ısınmadan pek ii performans vermiyorlar michelin lere göre..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: kotchero - 30 Ekim 2006, 16:20:12
Bende 156 da 4 cm yay ve kule gergisi mevcut,
Araç ta zaten savurmama gibi bir özellik mevcut ESP VDC den dolayı, bunlar ilave olunca ne yapsam atmıyor kerata
Jant olayı ise kendi 16" jantları mevcut 17" düşünüyorum amakonfor şu halinden kötü olacağı kesin ama o zevki yaşamak için ince yaak ve 17" görünüşüne bakarak karşısına geçip çay içebilirim.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 30 Ekim 2006, 20:12:54
quote:

bridgestone lar ztn herzmn sert yapılı lastiklerdir..yanaklarıda aynı şekilde odlukça kuvvetli oluyor özellikle michelin lere göre fln ama ona görede brigdestone lar ii ısınmadan pek ii performans vermiyorlar michelin lere göre..



Evet o konuda haklısın ısınmadan cok fena savuruyo ama ısındımıda hiçbişey yoldan ayıramıyor. Ben halimden memnunum jant eğip lastik balon yapcağına ısınmasını bekliyebilirim... :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 30 Ekim 2006, 21:57:58
Ben 17'ler ile Potenze SO3 Pole Position kullanıyordum. Kesinlikle yanakları çok çok sağlam, bu bakımdan birinci tercihiniz olabilir. Isınmadan yol tutmuyor bu da doğru, ama ısındıktan sonra da vantuz gibi oluyor bu kesinlikle doğru..Ama en doğru olan araca her bindiğinizde lastikleri ısıtmak için yeterli imkanınız olacak mı. Ya ısınmadan önce sert frenaja ihtiyaç duyarsanız?
Ben bu yüzden başka marka düşünüyorum. Şu an 15'ler takılı Michelin'ler ile birlikte. Bahara kadar 17 için bi lastik bulmalıyım, hala kararsızım.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 30 Ekim 2006, 22:04:39
15 ler ile nasıl bülent abi gidişat 17 lere göre :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 30 Ekim 2006, 22:32:46
Top speed'e tırmanma süresi biraz daha rahat ama 17'lerin yanaklarını virajlarda arıyorum . Orjinal ebat kullanıyorum. 205-60-15. Yanak çok yüksek geliyor. Konfor olarak sadece yay konforu çok bozmuyor onu rahatlıkla söyleyebilirm. Ama 15 jant+yay+ Koni nasıl oluyor birkaç güne kadar söylerim. Nerdeyse tüm olasılıkları denemiş olacağım bir-iki güne kadar.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: kotchero - 31 Ekim 2006, 14:14:57
quote:
Evet o konuda haklısın ısınmadan cok fena savuruyo ama ısındımıda hiçbişey yoldan ayıramıyor. Ben halimden memnunum jant eğip lastik balon yapcağına ısınmasını bekliyebilirim... :)



Bu yeni lastiklerin artık slikat katkılı olmasından kaynaklanıyor, yani yarış arabaları dahil performans lastikleri uzun ömürlü olması ve tutunmasının yüksek olabilmesi için slikat katkılı üretiliyor, kullanan arkadaşlarımdan biliyorum KUMHO slikat katkılı lastikler için çok iyi diyorlar
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 31 Ekim 2006, 16:34:19
Eminim o markalarda başarılıdır, ama genel kalıplaşmış düşüncelerden ve tecrübedebn dolayı bridgestone dan vazgeçmiyorum ben...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 31 Ekim 2006, 19:04:44
quote:

quote:
Evet o konuda haklısın ısınmadan cok fena savuruyo ama ısındımıda hiçbişey yoldan ayıramıyor. Ben halimden memnunum jant eğip lastik balon yapcağına ısınmasını bekliyebilirim... :)



Bu yeni lastiklerin artık slikat katkılı olmasından kaynaklanıyor, yani yarış arabaları dahil performans lastikleri uzun ömürlü olması ve tutunmasının yüksek olabilmesi için slikat katkılı üretiliyor, kullanan arkadaşlarımdan biliyorum KUMHO slikat katkılı lastikler için çok iyi diyorlar




Kumho ya iyi diyen arkadaşınız yakında bir kazayla karşı karşıya geldiginde bu kararından tamamiyle vazgeçecektir.

Bende var 2 takım eskittim evet çok güzel virajlarda vızır vızır kayıyor yagmurda kesinlikle düz yolda duramazsınız, Akrobasi hareketler yapacaksanız bire bir.. Lastigin bitmesi gibi bir şey söz konusu degil mübarek TAŞ sanki..

Ama gel gelelim ne yaparsanız yapın bu lastik VIZIR VIZIR kayıyor..

Benim eski arabanın takla atmasına sebep olan nedenlerden biri Lastik 2. ise amortisördür.

Canınızı ve malınızı seviyosanız Kumho-Marshall ve benzeri DANDİK lastiklerden uzak durmanızı öneririrm.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 31 Ekim 2006, 22:17:12
bugün yayları taktırdım.yaklaşık 3,5 cm lik bir inme oldu.görüntü güzel.servisten işe oradan eve kullanma fırsatım oldu.konforda pek bi değişiklik yok gibi.sanki orjinal yayları.biraz tereddütlüydüm ama şimdilik sorun yok gibi.fotoğrafları yarın eklerim.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 31 Ekim 2006, 22:38:37
quote:

bugün yayları taktırdım.yaklaşık 3,5 cm lik bir inme oldu.görüntü güzel.servisten işe oradan eve kullanma fırsatım oldu.konforda pek bi değişiklik yok gibi.sanki orjinal yayları.biraz tereddütlüydüm ama şimdilik sorun yok gibi.fotoğrafları yarın eklerim.




halil abi, çukur performansı, sarsıntı, sürtme v.s. konusunda kullandıkça sık sık düşüncelerini bekliyoruz.

ha bi de araba inince viraj performansı arttı mı?
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 31 Ekim 2006, 22:43:10
çok kullanma şansım olmadı.10-12 km gibi.açıkçası ilk binince biraz korktum.çokdaha kazık bişey bekliyodum.arabayı sıfır almış gibi nazik kullanmaya dikkat ettim.baktım bir şey olmuyo normal kullanmaya başladım.tümseklerden ,çukurlardan geçerken herhangi bi olumsuzluk yok.arka taraf nasıl olur ,bir konu mankeni oturtup denemek lazım.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 31 Ekim 2006, 23:47:31
arka taraf için ben yazayım..

peder bey in 2004 156 2.0 dada arkaya 3kişi binince virajlarda hafif davlumbaz içlerindeki halılara sürtme yapardı 205/55 R16 orjianl ebat lastik ve orj. yaylarla..

malum 156 rahmetli..ee geriye bnm araba kaldı 4 kişi + full bagaj iznik e yazlığa gittiler..(ben yoktum)

peder in dediğine göre yalova merkezde ve yalova dan bursa yönüne süpürgelik e tırmanan yol baya dalgalıdır orada arka taraf sürtüyormuş aynı 156 daki gibi..
ama ben bunun yaydan kaynaklandığını sanmıyorum çnkü std 156 da böyleydi..
bide peder bey yay olduğnu bilmiyor araçta dedim çokmu kötüydü sürtüyordu? -yoo,arasıra hızlı dalgalı bi ksıma girince hafif sürtüyordu aynı bnmki gibi dedi..demekki aşırı bi durum yoktu.. :) aşırı bişi olsa direkt tepkiyi koyardı ztn :)

biraz extreme die yanlız bnce yükleme..
4kişi+full bagaj.. imanına kadar resmen :)

sürttüğü yollarda pek bi normal dışı..altınıysa hiçbiryere dokundurmamış..tabi peder de o konuda herzmn temkinlidir ama..

Halil bey sonunda sizede taktırabildik yayları,hele şükür yani :)
fotoğrafları bekliyoruz enkısa zmnda :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: kotchero - 01 Kasım 2006, 11:21:17
4cm lik yay kullanıyorum bagajda devasa bir bass var kutusu ile beraber nerden baksan 30-40 kg çeker, marmarisw bayram tatiline gittim orda ben dahil 7 kişi bindik gerçi 3 tanesi çıtırdı ama 1.5 adam ederler, sürtme olmadı ama çukur görünce yayla amörtisörlerin sınırda olduğunu anladım .

Ayrıca virajlarda mükemmel sonuç veriyor 3.5 cm takan arkada  1hafta içinde arabanın yüksekliğinin tam yerine oturduğu zaman anlıcak faydasını %30 yol tutuşu artıyor bunu denedim ve gördüm yaydan önce her gün kullandığım eve dönüş yolunda Bahçeşehir virajına 120-130 ile rahat girebiliyordum, 4 cm yay ve kule gergisi ile bu 150-160 lara kadar sorunsuz girebiliyorum müthiş bir zevk
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 01 Kasım 2006, 12:08:41
bizim 156 std tı.fotoğraftaki jantlarınızla aynıydı jant lastikte..arkaya 3 tane ort. 70 er kilo dan adam oturunca sert dönüşlerde lastik yanakları sürtüyordu hafiften..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 01 Kasım 2006, 17:20:10
quote:

4cm lik yay kullanıyorum bagajda devasa bir bass var kutusu ile beraber nerden baksan 30-40 kg çeker, marmarisw bayram tatiline gittim orda ben dahil 7 kişi bindik gerçi 3 tanesi çıtırdı ama 1.5 adam ederler, sürtme olmadı ama çukur görünce yayla amörtisörlerin sınırda olduğunu anladım .

Ayrıca virajlarda mükemmel sonuç veriyor 3.5 cm takan arkada  1hafta içinde arabanın yüksekliğinin tam yerine oturduğu zaman anlıcak faydasını %30 yol tutuşu artıyor bunu denedim ve gördüm yaydan önce her gün kullandığım eve dönüş yolunda Bahçeşehir virajına 120-130 ile rahat girebiliyordum, 4 cm yay ve kule gergisi ile bu 150-160 lara kadar sorunsuz girebiliyorum müthiş bir zevk



150-160 la viraja girdiginiz Viraj nası bi viraj kotchero? ben bahçeşehir - silivri tarafı cıkışını biliyorum orası tam bir C 12o-13o imkansız rakamlar gibi benim dedigim cıkış virajında arkadan çeker arabayla amenna.. ama önden çekerle imkansız. bu arada sizin yaylarınızın markası nedir? bir resim koyarsanız sevinirim.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 01 Kasım 2006, 22:05:38
Son teknoloji arkadan itişlileri bilemem ama benim fikrim ve tecrübelerime göre önden çeker arkadan itişe göre özellikle viraj içinde bariz üstünlüğü var. Arkadan itişli bir araç ile viraja "girebileceğiniz maksimum sürate ayarladıktan sonra" girmek zorundasınız, viraj içinde frene basmak nerdeyse olanaksız. Hatta gerektiğinde viraj içinde gaza basmak ta nerdeyse olanaksız. Oysa ki önden çeker ile viraj içinde gaza yüklenerek arkayı çok güzel toplayabilirsiniz.
ESP'ydi kilitti anlamam ama, normalde arkadan itiş viraja önden itişten daha yavaş girer diye bilirim ben senelerdir.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 01 Ocak 2007, 18:18:37
sürtme olayına bayramda bi yenilik geldi :) arkada pek davlumbaz kalmadı :)

babamın hala araba almamış olmasıyla bayram ziyaretlerimiz için bnm araçla 70-80km yol yaptık (en uzun kısım kadiköy-sarıyer arasıydı)
giderken babama verdim kullansın die..bari arkada oturmasaydım önde oturaydımda duymayaydım o sesleri :) hırt hırt :) 2bay 2 bayan :) herkes normal kg larda:) bagaj boş sayılır.. max 10-15kg luk malzeme war..

dış kenarları davlumbazın her yaylanmada yani otoban vs. yaylanmaları bunlar, hırt hırt bi güzel traş lanmıştı :) varınca bi konrol ettim nerdeyse erimiş bitmiş ztn :) tmm 2 kişiden böle olması normal değil ama standart 156 dada arkaya 3kişi oturunca dönüşlerde kesin sürtüyordu (yukarıdada yazmışım önceden)

ama bnm davlumbazlar  gene yağğmurlardan vs. gene sarkmış snrm biraz.. ondanda bukdr kolay sürtmüş olabilir..
amortisörleri sertlik ayarlı konilerle değiştireyim en iyisi sert yaparız yaylanmaz :P (buseferde sekeriz hrhalde :P )

kısaca boku çıkmadıkça bnce belli bişeyin üstünde sürtmüyor..ki dediğim gibi std da sürtüyordu.bide o davlumbazların sarkamsıylada alaksı war..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 01 Ocak 2007, 20:08:43
can koni degil blistein al! ;) 147 ye koni takmak büyük hata...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: master - 01 Ocak 2007, 20:34:24
Bülent Abi haklı. Arkadan itiş araçlar illa ki daha iyi yol tutar diye bir şey yok. Arkadan itişin avantajı aracın limitini aştığınızda da yapabileceğiniz şeyler olmasıdır. Ayrıca önden çekiş araçlar viraja daha hızlı girer , arkadan çekiş araçlar daha hızlı çıkar.

Arkadan itişin en önemli avantajı ne ? Önden çekiş araçla viraja aracın limitinin üstünde girdiyseniz araç büyük ihtimalle understeer'a düşecektir ve sizin bu noktadan sonra aracı şeridine döndürmek için yapacağınız şeyler çok kısıtlı ve çok riskli. Ama arkadan itiş araçla viraja limitlerin üstüne girerseniz büyük ihtimalle oversteer olur ve bundan sonra aracı toplamak sizin bileğinize bağlıdır , düzgün pedal ve direksiyon hareketleriyle aracı istediğiniz çizgiye oturtabilirsiniz eğer aşırı hızlı değilseniz.

Açıkçası ben Türkiye şartlarında normal günlük kullanım için önden çekeri tercih ederim. Çünkü zaten altımızdaki Alfa'lar limitleri en yüksek önden çekiş araçlar , bugüne kadar çok sert direksiyon hareketlerinde bile genelde benim yönlendirdiğim şekilde gitti araçlar. Understeer'a düştüğü zaman da bunu çok kısa sürede atlattı , ama arkadan itiş araçla kontra zamanını kaçırdığınız anda olay spinle bitecek , kaçışı yok. Özellikle yağmurlu havalarda güçlü arkadan itiş araçlar çok riskli. Havalar güzelken yollarda zibilyon tane S2000 görüyorum , ama yağmur yağınca bir tanesinden bile eser yok :) Evet sportif kullanım ve pist koşullarında , zevk almak için arkadan itiş araç daha üstün , ama günlük kullanım için önden çekiş araç daha az sürücülük yeteneği gerektirmesi bakımından daha iyi.
Misal , aslen BMW 3 serisi'nin yol tutuşu bizim 156'larla eşdeğer seviyede , Mercedes C serisi'ninki de yakın. Ama bu güne kadar ne zaman onlardan biriyle biraz hızlı gitsek , düz yolda beraber gidiyoruz , iş viraja girmeye gelince onlar acayip arkamda kalıyor , çünkü ben biliyorum ki limitleri aşsam da spin atmayacağım , ama onlar korkuyorlar. Genelde de aynadan baktığımda ESP'nin devreye girişini rahatça görebiliyorum :) Önce hafif bir yanlama , içeridekinin paniği , sonra aracın kendisini düzeltmesi :)

Ben altımda arkadan itiş araç olmasını daha çok isterim bu gerçek , çünkü arkadan itiş araç kullanma konusunda kendimce tecrübem var ve bu tecrübe olduğu zaman önden çekiş araca oranla daha güvenli limitler aşıldığında , ama bahsettiğim gibi önden çekiş aracın da daha risksiz olduğu ve günlük kullanıma daha uygun olduğu da ortada. Ha bir de şu nokta var , mesela GTV beni arkadan itişten vazgeçirecek kadar iyi yol tutan bir önden çekiş araç , ama ondan başka bu kadar iyi yol tutan önden çeker olmadığını bildiğim için de bir daha o güçlerde bir araç alacak olduğumda arkadan itişi tercih ederim.

Önden çekerin teoride daha güvensiz ama pratikte daha güvenli olduğunu açıklamak için verilecek örnek de sanırım Şahin ve E36 BMW'ler olurdu. Tamam Şahin zaten iyi yol tutan bir araç değil ama aşırı derecede kaza oluyor Şahin'lerle. Aynı şekilde E30 ve E36 BMW'lerin de nispeten ucuz olması sebebiyle herkes alıyor ve kendini süper şöför sanarak olur olmaz yerde yanlamaya girişiyor. Bugün kazasız kaç tane E30 veya E36 BMW var ? Oranları karşılaştırırsak , önden çekiş araçların kaza oranı çok büyük ihtimalle daha düşük çıkacaktır.

En güzeli dört çeker diyip ayrı bir yorum katayım olaya :)

Edited by - master on 01/01/2007  20:37:16
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 01 Ocak 2007, 21:23:23
arkadan itiş konusunda fikirlerine tamamen KATILIYORUM :) ve bende arkadan itişşşş diorum kendim için :) (o zewki istiyorum..ama sadece bnm kullandığımm araç olmalı 147 gibi annemde kullanırsa allah korusun bunun kaygan zeminide war..)

4çeker konusundaysa katılamıyorum.. bi enteresanlar fazla tecrübem olmadı ama bi istanbul park ta yeni sti a bindim ams testinde.. yaa kardeşim araba arkadan kaymıoo yanlarken foto çekilcek..full kafadan..hea aktarma arkaya ağırlıklı verilmiş olsa farklı olabilir belki(evo gibi) (ki diff. ayarlarıylada oynadık herşeyi denedik yani :) )
başka 1-2 4x4 tecrübem oldu kendim kullanırken gene enteresan bi önden kayma var agresif hareketler sonucu fazla güçle çevirmeye yanlamaya çalışıorsun ozmnda gene kafadan çok çok fena kayıyor..korkutuyor insanı(bana öyle geldi.. önden çekişte kafadan kaydığımda bukdr çekinmem -önden çekişte aşağı yukarı nezmn nasıl kayacağını 4x4 e oranla dha kolay kestirdiğimden 4x4 tecrübem az olduğundanda böyle gelmiş olabilir bana-

4x4 te güzel tabi ama arkadan itiş olsun bizim olsun :) bide kilit diff.. aman :P
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: master - 01 Ocak 2007, 21:39:19
STI'ın problemi o zaten :) Kafadan kayıyor alet , ama bildiğim kadarıyla 2006 STI'larda güç dağılımı manuel olarak ayarlanabiliyor , kullanmadım ama kullananlar arkaya %60-%70 verince BMW gibi oluyor diyorlardı :)

Dört çeker her türlü hava koşulunda güvenli olduğu için seviyorum ben , virajlarda da oldukça daha güvenli. Ha ama yüksek hızlarda hızlanmayı yavaşlatıyor , yakıt tüketimi fazla o ayrı :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 01 Ocak 2007, 23:09:02
walla 2006ydı.. ama üzerindeki pilot sport larmı eşşek gibi tutuyordu..ist park mı tutuyordu yoksa hepsi birden tutunca havada sıcak olunca iyice yapıştı araba..kaymıyor kaymıyor,dengesiz hareketlere girincede sert dönüşte fln ancak kafadan ayrılıyordu..(bnde anlamadım walla :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 02 Ocak 2007, 00:49:25
4x4 bambaşka bir şey ya geçenerde bir hafta sonu test için A8 quattro 3.0TDI verdiler. cuma-cumartesi şehiriçinde pazar günüde Ankara dan Kaya otele kadar gidip geldik. Yol tutuş muhteşem bir şey gercekten anlatılamaz, kesinlikle abartmıyorum 200 civarında viraja girdiğinizde kendinizi biraz huzursuz hisettiğinizde biraz gaza basıp arabayı viraja yapıştırabiliyorsun. Bu arkadan itişli bir araçla baka şeyle olcak bir şey değil.

İster 4x4 ister büyü oranla arkadan itiş için STI derim ben, zaten hep içimde bi ayrı yeri vardır.

İlgilenenlere bir video... (http://www.youtube.com/watch?v=6T5q7qCoZ80)

Zemin ıslak biraz ama...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 02 Ocak 2007, 01:03:27
yok yok evo evo :P
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 02 Ocak 2007, 02:05:52
evo 4 eva.. subaru kötü bi araba ayriyetten arakdaşlar bu bahsettigimiz 2 arabada motor ömrü 4o.oookm sonra bi rektifiye :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: master - 02 Ocak 2007, 12:05:16
Evo için dünyanın en iyi yol tutan aracı diyorlar. Gerçi Lotus Exige falan var ama bilmem gerçek midir :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 02 Ocak 2007, 16:42:40
TR şartlarındaki benzinlerde mümkün tabi..bunu engellemek içinde her adam gibi subaru evo kullanıcısı elinde oktan arttırıcılarla geziyor :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 03 Ocak 2007, 01:10:12
Aynen öyle, ama ben yine Subaru diyorum neden diye sormayın duygusal bir bağım var. :) Ben daha 5 yaşımdayken babam
Subaru almıştı o zamanlardada Türkiye de WRC daha yeni gösterilmeye başlamıştı ordan beni bir sardı o gün bugündür hep Subarucuyum o konuda. Bu arada yeni lancer da pek tatlı olmuş oda ayrı...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 03 Ocak 2007, 12:40:30
quote:


İlgilenenlere bir video... (http://www.youtube.com/watch?v=6T5q7qCoZ80)

Zemin ıslak biraz ama...



Off yaa bırakın Subaru'yu Mubaruyu, ben her izleyişimde bu hatuna tekrar tekrar aşık oluyorum....Böyle araba kullanabilen birini bulduğum zaman evlenicem sanırım :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 03 Ocak 2007, 13:45:04
quote:

quote:


İlgilenenlere bir video... (http://www.youtube.com/watch?v=6T5q7qCoZ80)

Zemin ıslak biraz ama...



ben her izleyişimde bu hatuna tekrar tekrar aşık oluyorum....






Bu arada Subaru evo gibi araçlar böyle cok rahat kullanılıyor :) virajda iken ayagınızı gazdan çekmeniz yeterli.. Kaçıcagı yoldan cıkacagı bi yerde yok. Çünkü Eşit Agırlık dagıtımlı 4 çeker bi araç
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 03 Ocak 2007, 15:45:49
Sercan'ım bu hatunun bi 156 GTA kullanışı var, izlediğin zaman ona ne diyeceksin merak ediyorum :)

http://www.youtube.com/watch?v=DpqB6vCIJBs

Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 03 Ocak 2007, 15:54:43
izledim cıcx diyorum :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 03 Ocak 2007, 22:00:39
Önemli olan dış görünüş değil biliyorum ama yükleme esnasında bu kare donup kaldı ekranda...

Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 04 Ocak 2007, 14:37:06
Benim yüzümden soğudunuz sanırım biraz ama kusura bakmayın...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 04 Ocak 2007, 20:50:56
tepki yok kimsede :P
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 04 Ocak 2007, 21:13:19
Soğumak mı, hiç alakası yooookk...Hala aşığım. Tipine mi aşığım sanıyorsunuz :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 04 Ocak 2007, 21:35:13
senin 156 yı bi tur versene ablaya :P bi denesin bakalım ne yorum yapıcak :P
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 04 Ocak 2007, 21:37:16
Ona feda olsun be :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 11 Ocak 2007, 01:25:42
Slm herkese jant konusunda bi tavsiyede bulunabilirim. Küçükyalı birmotta oz supertourismo gt jantlardan vardı ve baya bi uygun fiyataydı karbon göbekli falan.Hemde oldukça hafif bi jant bence çok iyi bi alternatif...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 11 Ocak 2007, 02:49:41
heh sonunda geldin pergusa seni.. çipsiz spoilerli :)

git kendini tanıt üyeler kısmında

superturismo lar orada herhalde 2senedir duruyordur..tee nezmn görmüştüm onları babamın arabayı 1kere götürdüğümde..

0 OZ iyidir ya alsak mı?hafiftirde..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 14 Ocak 2007, 01:27:55
Oz'u alalım da bunlara yazık diil mi can??? Bu arada supertourismo lar 2 yıldır durmuomş.3.ymüş bunlar..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 14 Ocak 2007, 01:42:26
kücükyalının sattıgı 3. jant onlar ;)

daha önce mavi ve gri 156 ya sattılar. Bence sizin jantlar daha şık her ne kadar agır olsada
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 14 Ocak 2007, 02:48:48
o jantın resmi var mı yahu bir saattir lafı geçiyor :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 14 Ocak 2007, 02:52:21
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 14 Ocak 2007, 03:07:14
ewt ztn ben jantlarımın tipini beğendiğimden kıyamıyorum yoksa eşşek ölüsü gibiler..napalım sağlık olsun :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 14 Ocak 2007, 04:20:29


burda 1.sıradaki di mi, ben de eskiden sevmiyordum ama şimdi kollu jantlar daha çok hoşuma gidiyor.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 14 Ocak 2007, 13:22:37
kerem hayır 1. jant farklı bi ürün.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 14 Ocak 2007, 15:59:55
Bu resimler eski aksesuar kataloğundan ve bildiğim kadarıyla yeni katalog gelicekmiş yakın bir zamanda yeni 147 ve 159 fln içeren orjinal düşünüyorsanız bence biraz bekleyin derim ...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 15 Ocak 2007, 00:31:00
hayır aynı jantlar değil..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 15 Ocak 2007, 01:03:25
quote:

Bu resimler eski aksesuar kataloğundan ve bildiğim kadarıyla yeni katalog gelicekmiş yakın bir zamanda yeni 147 ve 159 fln içeren orjinal düşünüyorsanız bence biraz bekleyin derim ...



Eren katalog bende var (Jant) ama parça numaralarıda var.. ama tofaşın yedek parça kodları daha girilmedigi için fiyat vs. alamıyoruz bahadıra jant sorduk cevap alamadık :(
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 15 Ocak 2007, 15:30:38
yeni jantlar çok pahalı ama. 2.500 falan takımı, eskiler 1.300 civarı.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 15 Ocak 2007, 17:01:06
quote:

quote:

Bu resimler eski aksesuar kataloğundan ve bildiğim kadarıyla yeni katalog gelicekmiş yakın bir zamanda yeni 147 ve 159 fln içeren orjinal düşünüyorsanız bence biraz bekleyin derim ...



Eren katalog bende var (Jant) ama parça numaralarıda var.. ama tofaşın yedek parça kodları daha girilmedigi için fiyat vs. alamıyoruz bahadıra jant sorduk cevap alamadık :(



Sercan sende yeni katalog varsa ve eğer yine 156-9 la 147 aynı katalogdaysa 1147 kısmın scanleme şansın varmı? :))
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 15 Ocak 2007, 19:30:28
akşam halletmeye calısıcam eren final haftam malum söz veremiyorum..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 16 Ocak 2007, 00:28:10
Hiç acelesi yok Sercan!! Eğer uygun olursan diye dedim...

Finallerde başarılar... :))
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: SeriousAlfaManiac - 19 Ocak 2007, 11:09:18
yorum yapiym ben ,
1.Bikere lastik bridgestone potenza re-050 yada Re-050 A (asıl budur ferarrinin kullandığı)..Yanakları kuvvetli ötesidir can benim kırdığım jantı görmüş belki lastiğe de bakmıştır jant kırıldı lastik balon yapmadı :)

2.Jant öncelikle hafif olsun ama hafif ve güzel kombinasyonu bence sadece OZ da geçerli diğerleri şahsen pek alfa işi değil gibi.

3.Eibach yaylar Alfa ve bir iki marka daha olmak üzere opsyon listesine dahil olup arabanın orjinal aksamıyla uyumludur.Yani garanti probleminizde olmaz.(Normalde pro kit yaylar Siyah renkte gelir fakat bu şekilde fabrikanın opsyon listesindekiler Kırmızı.Bu sadece eibach için geçerli.)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: SeriousAlfaManiac - 19 Ocak 2007, 11:11:04
bu arada resimdeki OZ küçükyalı birmotta var :) 17 hemide.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 20 Ocak 2007, 00:25:46
he ben onu söylemediöm mi :) jant kırık balon yok :) ama tahmin ettiğim gibi zaten belli yanakların sertliğinden :) balon yaptırmak çok zor herhalde balon yapıcak çukur vs. de ön takımıda dağıtırsınız POTENZA larla.. ama michelin yda goodyear olsun balon çok çok daha kolay yapar ama konforu daha fazla olur..dikkatli kullanılırsada onlardada bişi olmaz..
he bide potenza ların en büyük dezavatajı çok çok iyi ısınmaları gerekiyor iyi tutmaları için..

michelin ler öyle değil..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 20 Ocak 2007, 00:52:25
michelin ler çok yumuşak diye biliyorum. bi de bana bridgestone potenza G3 mü ne dediler, ayrı modelleri var mı yoksa potenza ların hepsi bir mi?

lastik başı fiyat 300 ytl?


Bu arada o OZ un fiyatı nedir, bu arada alfa nın 1 numaralı jantı ile tıpatıp aynı yaw...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 20 Ocak 2007, 15:27:48
o jantlar o.z zaten bildiğim kadarıyla..
alfa nın bu aksesuar kataloglarındaki jantları o.z/speedline/toora yapıyor genelde..

lastik konusuna gelirsek dediğim gibi Michelin/goodyear bunlar yumuşak lastikler..goodyear ın performans modelleri çok çabuk bitip gidiyor..
michelin daha uzun  ömürlü ve daha uzun vadede özelliğini koruyor..

bridgestone potenza hem GIII hmde RE050 kullanmış biri olarak.. kesinlikle sert yapılı lastikler..
eğer genelde dikkatliyimdir,çukurlardan kaçarım bamgüm dalmam diyorsanız michelin daha iyi..
çnkü POTENZA lar çok iyi lastikler AMA sadece ısındıkları zmn..ısınmadıklarında çok sertler ve patinaja kolay düşünüp,yanal kuvvetlerdede kaydırabiliyor..
lastik yanaklarıda aynı şekilde maşallah TAŞ gibidir.bunun tek avantajı BALON yapmak neredeyse imkansız..ama yine dezavantajı konfordan götürüyor..

GIII ü 185/65 R14 ebatta kullanmama rağmen sertliği çok barizdi michelin XH1 energy modelinden sonra..yazın 1-2 zorladıktan sonra çok güzel tutuyordu.hele auto-drom a çıktığımda focus la : off bitik lastiklerle uçucaz ordan oraya demiştim ama 2.turdan sonra inanılmaz bir tutuş sergilemişti..
AMA arabalarımızı hergün pistte kullanmıyoruz..
ben lastik değiştirmem gerektiği zmn büyük ihtimal michelin pilot almayı düşünüyorum..

hee bide 17 takınca mecburen HIZ endeksi yükseliyor buda lastiğin gene zor ısınmasına ,daha dorusu tam performasnı vereceği sıcaklığa bizim 1.6 araçlarla çıkarmamız çok zor oluyor.. aynı ebadı 200+ hp lerde bir araçta kullanıyor olsak blki lastik dha verimli olucak ama 1.6 da olmuyor..



Edited by - Can on 20/01/2007  15:28:46
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 20 Ocak 2007, 15:58:24
Can özellikle son paragrafta bu ebat lastiklerde neden sıkıntı yaşandığını çok iyi ifade etmişsin.

Bu ebatlardaki lastikler normal şartlarda sportif değil, gerçekten "spor" araçlarda kullanılıyor. Bu yüzden de doğal olarak hız endeksleri yüksek ve ısınma zamanları uzun.
Bu lastiklerle sürekli pistlerde ya da sürekli otobanda kullanıyorsanız harika lastikler . (Ben bir takım Potenza S03 eskittim. ) Ama normal kullanım için "gereksiz" sertler.

Lastikler gerçek anlamda ısındıktan sonra aracı yoldan çıkarmak neredeyse imkansız oluyor ama aynı mantığa göre de o aşamaya çıkana kadar da risk altındasınız demektir. :) Mesela arabasını benim gibi çoğunlukla işe gidip gelmek için kullanan kişiler için bence uygun olmayan lastikler .
Gerçi ebat böyle büyük olunca yukarıda yazılanlara razı bir şekilde bu lastiklerden birini tercih etmeniz gerekiyor.

Mart ayında bana da 17" ebatta bir takım lastik gerekiyor. Uzun zamandan beri araştırıyorum; şu an itibariyle aklımdaki lastikler Yokohama Advan, Pirelli P Zero Nero,Continental ...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 20 Ocak 2007, 17:07:44
quote:

Can özellikle son paragrafta bu ebat lastiklerde neden sıkıntı yaşandığını çok iyi ifade etmişsin.

Bu ebatlardaki lastikler normal şartlarda sportif değil, gerçekten "spor" araçlarda kullanılıyor. Bu yüzden de doğal olarak hız endeksleri yüksek ve ısınma zamanları uzun.
Bu lastiklerle sürekli pistlerde ya da sürekli otobanda kullanıyorsanız harika lastikler . (Ben bir takım Potenza S03 eskittim. ) Ama normal kullanım için "gereksiz" sertler.

Lastikler gerçek anlamda ısındıktan sonra aracı yoldan çıkarmak neredeyse imkansız oluyor ama aynı mantığa göre de o aşamaya çıkana kadar da risk altındasınız demektir. :) Mesela arabasını benim gibi çoğunlukla işe gidip gelmek için kullanan kişiler için bence uygun olmayan lastikler .
Gerçi ebat böyle büyük olunca yukarıda yazılanlara razı bir şekilde bu lastiklerden birini tercih etmeniz gerekiyor.

Mart ayında bana da 17" ebatta bir takım lastik gerekiyor. Uzun zamandan beri araştırıyorum; şu an itibariyle aklımdaki lastikler Yokohama Advan, Pirelli P Zero Nero,Continental ...





aynen..ısınana kadar soğuk havalarda tehlike altında olmak anlamına geliyor kesinlikle (tabiki bir kumho gibi değil maşşalh gene tutyorlarda :) )..
ama bahar da falan bi pist organizasyonumuz olursa 1.-2. turlardan snra pist zamanında yawaş yawaş iyileşmeleri görmek mümkün.. pist gibi yerlerde kullanmak için ideal bi lastik POTENZA yada işte güçlü araçlarda :)

ama 1.6 da ıııh..işte tek avantaj dar yanakta balon sorunu yok diğer lastiklere göre..ama hem konfor düşük hem ısınmadan performansı düşük..

bülent abi,lastik konusundada aman conti den uzak dur diyeyim :) yokohama da subaru da fln denemişti arkadaş güzel lastik ama çabuk bitiyor.
bnce michelin dir gene..

pzero rosso vardı bizim rahmetli 156 da bence baya baya güzel lastikti ama fena öterdi bi viraja giriosun daha aracın kopmasına çok var :) millet korkuyor ahanda üstümüze patlıcak diye

conti yse çok kişiden duydum çok çabuk sertleşiyorr.hiç memnun değiller performans modellerinden ama..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 20 Ocak 2007, 18:33:27
Sercan da yakınlarda Nero aldı ya da alacak. Ben de genelde iyi olarak duyuyorum etraftan. Fiyat olarak ta avantajlı. Tek sorun ben Pirelli'yi hiiiç sevmem :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 20 Ocak 2007, 18:33:34
215-45-17 Önerilecek En İyi Lastikler;

Hız Serisi ve ultra yüksek hız serisi lastikler arasında bu katagori(Türkiyede Var Yok Bilmiyorum);

En Yüksek Puana Göre;

Goodyear Eagle F1 GS-D3

Michelin Pilot Exalto PE2

Dunlop SP Sport Maxx

Bridgestone Potenza RE750

Dunlop SP Sport 9000

Pirelli PZero Nero

En iyi olarak bunlar.. Bunların birde Alt seviyesi İyi olanlar var tabi.. Onları yazmadım isteyen olursa yazarım. Bu Lastik alırken en ufak bir harf rakam çok şey fark ettiriyor. Lastik alırken özellikle Testlere bakarak lastik alırken bu tür şeylere dikkat etmekte fayda var.

2. olarak ise bir ebatta iyi olan lastik diger ebatta aynı performansı gösteremiyor. Buna kanıpta lastik almayın derim.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 20 Ocak 2007, 18:35:28
quote:

quote:

Can özellikle son paragrafta bu ebat lastiklerde neden sıkıntı yaşandığını çok iyi ifade etmişsin.

Bu ebatlardaki lastikler normal şartlarda sportif değil, gerçekten "spor" araçlarda kullanılıyor. Bu yüzden de doğal olarak hız endeksleri yüksek ve ısınma zamanları uzun.
Bu lastiklerle sürekli pistlerde ya da sürekli otobanda kullanıyorsanız harika lastikler . (Ben bir takım Potenza S03 eskittim. ) Ama normal kullanım için "gereksiz" sertler.

Lastikler gerçek anlamda ısındıktan sonra aracı yoldan çıkarmak neredeyse imkansız oluyor ama aynı mantığa göre de o aşamaya çıkana kadar da risk altındasınız demektir. :) Mesela arabasını benim gibi çoğunlukla işe gidip gelmek için kullanan kişiler için bence uygun olmayan lastikler .
Gerçi ebat böyle büyük olunca yukarıda yazılanlara razı bir şekilde bu lastiklerden birini tercih etmeniz gerekiyor.

Mart ayında bana da 17" ebatta bir takım lastik gerekiyor. Uzun zamandan beri araştırıyorum; şu an itibariyle aklımdaki lastikler Yokohama Advan, Pirelli P Zero Nero,Continental ...




pzero rosso vardı bizim rahmetli 156 da bence baya baya güzel lastikti ama fena öterdi bi viraja giriosun daha aracın kopmasına çok var :) millet korkuyor ahanda üstümüze patlıcak diye



rosso ile nero arasında bariz şekilde direksiyon tepkisi farkı var baya hemde..

Rosso genellikle Üst sınıf otomobillerin fabrika çıkış lastigidir.

Nero ise daha sportif araçların fab. çıkış lastigidir.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 20 Ocak 2007, 18:39:02
quote:

Sercan da yakınlarda Nero aldı ya da alacak. Ben de genelde iyi olarak duyuyorum etraftan. Fiyat olarak ta avantajlı. Tek sorun ben Pirelli'yi hiiiç sevmem :)



Ben Michelin Pilot Sport PS2 ile Nero arasında çok kaldım çok gittim geldim.. Tane Fiyatında 6o YTL fark olunca vazgeçtim.. Michelinle Nero arasında cok cok cok büyük farklılıklar yok. Fark var ama abartılıcak veya yolda size hissettiricek farklılıklar degil.. Hani daha güçlü bi araba kullanırsınız arkadan çekerdir vs. eyw. ama benim alıcagım ebatta cok büyük farklılıklar yoktu.

Ben Nero alcam Bu ay başı inş. ama mart gibi takmayı düşünüyorum. Bende pirelliyi pek sevmesemde Her zaman aklımın bi köşesinde şöyle bi anısı vardır..

Lastik Ne? P-Zero! OOOOOOoo falan tarzı :)
Lastik Ne? Michelin Pilot Sport 2 he iyimiş.. :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: omeroguz - 20 Ocak 2007, 18:50:11
Good Year F1 iyi lastik ama ses problemi beni bıktırdı. 55 yanak f1'den sonra 60 yanak potenza ses ve konfor olarak çok iyi.
Ama yol tutuş, performans konularında Sercan'ın söyleyeceklerine katılırım, ben çok arıcını zorlamayanlardanım :))
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 20 Ocak 2007, 19:01:53
quote:

Good Year F1 iyi lastik ama ses problemi beni bıktırdı. 55 yanak f1'den sonra 60 yanak potenza ses ve konfor olarak çok iyi.
Ama yol tutuş, performans konularında Sercan'ın söyleyeceklerine katılırım, ben çok arıcını zorlamayanlardanım :))



bunları ben kullanmadım abi :) sadece test sonuçları. Bende Test sonuçlarına güvenerek gidip nero alıcam
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 20 Ocak 2007, 19:14:12
Nero rosso dan daha üst kalite dimi ? ben yanılmıyorum..
yani onu demek istedin dimi Bülent abi ?

rosso da baya iyiydi ama onu diyim..
yani conti. yerine herzmn tercih ederim. yada yokohama yerine..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: agucba - 20 Ocak 2007, 21:07:34
Arabayı aldığımda üstünde Good Year Eagle F1 vardı. Lastikler biraz sert gibi idi. Bu sebeple biraz da rahatsız gibi idi. İyi yol tutuyordu.
Sonra malesef başıma gelen bir olaydan sonra büyük bir çukura düştüm, 4 lastik balon yaptı, biri tamamen bitti.
Önceden zaten araştırma yapmaya başlamıştım, ilkbaharda değiştiririm diye. Sonra Dunlop SP Sport'ta karar kıldım.

Bulduğum lastikler Sercan'ın testeki lastiklerinden farklı değildi.

Michelin Pilot Sport: Yol tutuş yumuşak olması sebebi ile iyi. Yumuşak olması sebebi ile de konforlu ve sürüş yumuşak ama yanakları zayıf ve çabuk bitiyor. Gereksiz pahallı.

Dunlop SP Sport: Yol tutuş iyi. DTM'de standart lastik olarak kullanıldı. Ne sert ne de yumuşak. Yol tutuş iyi. Hatta F1'den daha iyi gibi geldi. Konfor da var. Yanaklar Michelin'e nazaran daha sert. Hamur orta sertlikte. Deseni güzel. 145 kullandığım için ve arka tekerlek tampon mesafesi kısa olduğu için lastik deseni güzel olunca arka görünüş daha albenili oluyor. Yağmur'da da iyi performns sergiliyor ama galiba biraz fazla ısınıyor. Veya ben biraz fazla zorladım veya o an hava çok soğuktu. Çünkü lastiklerden bariz şekilde duman çıkıyordu. Fiyatı uygun.

Dunlop Sport Maxx: SP Sport'un yeni modeli gibi düşünün ama daha spotif ve daha yüksek performansa uygun. SP Sport'a göre daha pahallı. Hamur orta sertlikte. Deseni güzel.

Pirelli P Zero: İtalyan arabasına italyan lastiği almayı çok düşündüm ama uygun ebat bulamadım ve biraz pahallı gibi geldi. Hem P Zero gibi Rosso da daha çok yüksek performans için düşünülmüş. Ama Sercan'ın da dediği gibi karizması ve prestiji yüksek. Yağmur performansı iyi. Yol tutuş iyi.

Continental: Bu markayı VW ve Mercedes ile özdeşleştirdiğim için Alfa'ya pek uygun bulmadım. Ama testlerde iyi yol tutuşları devamlı en önde yer alıyorlar.

Good Year F1 GS D3: Güzel bir desen. Kuru zemin performansı iyi, su tahliyesi iyi ama ıslak zemin performansı olarak pek tatmin edici değil. Sert bir lastik. Bu sebeple performanslı kullanıp ideal sıcaklığa getirmek gerek. Uzun ömürlü. Tabi usturuplu kullanımda.

Bu yazdıklarım hem okuduklarım hem de kendi tecrübemden gelen bilgiler. Umarım biraz olsun yardımcı olabilmişimdir.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: master - 20 Ocak 2007, 22:55:05
Michelin Pilot Sport ve Pilot Primacy kullanıyorum.

Pilot Sport'lardan oldukça memnunum , zamanında Sercan'la anlaşamamıştık ama :) Islak ve kuru performansı bence çok başarılı , frenlemesi de genel olarak iyi. Yumuşak olmasına rağmen bence yeterince dayanıklı , birkaç kere olmadık çukurlara girdim , herhangi bir balon durumu sözkonusu olmadı. Yani memnun olmadığım çok göze batan bir noktası yok fiyatı dışında :) Neyse ki daha yeniler , kısmetse uzun bir süre bu fiyat konusunu hatırlamak zorunda kalmayacağım :)

Pilot Primacy'lere gelirsek , başta inanılmaz memnundum , özellikle ıslak performansı acayipti ancak bana biraz çabuk eskiyorlar gibi geldi , şu anda ilk zamanki performanslarıyla arada kayda değer bir fark var , eskisi kadar güvenemiyorum. Gerçi yaklaşık 30.000 km oldular ve ömürlerini yarıladılar gibi duruyor ama ne bileyim , bu kadar hissedilir bir kayıp olmasını beklemiyordum. Bir de biraz daha uzun gitmesini beklerdim çünkü kendilerini bir kereye mahsus pistte sonuna kadar zorlamış olmam dışında oldukça nazik kullanılıyorlar. Belki de referans olarak lastiklerini 80.000 km'den uzun süre kullanıp daha da ömürleri kalmasına rağmen bu kadar yeter diyip değiştiren bir babayı referans noktası olarak aldığımdan dolayı lastiklerin şu anki durumundan memnun değilimdir :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 20 Ocak 2007, 23:21:50
Önder'cim senin durumun bence biraz da GTV'nin yol tutuşundan sonra 156'yı beğenmediğinden dolayı olabilir diye düşünüyorum. Aradaki his farkını da lastiğe bağlıyor olabilir misin? :)

Şu an için gözümde Zero Nero önde :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 20 Ocak 2007, 23:24:02
p zero nero kullanıyorum bende . Yanlız benim 1.6 arabaya fabrikadan yserisi lastik geldi ne alakaysa ? Isıtmak biraz zor yani ama ısındımı güzel tutuyo ve ne cukurlar gördu maşallah sapasağlam hala . yanlız soğukken fren performansından pek memnun diilim .Özellkle bu aralar normal mesafede ve hızda frene basmama ragmen aniden abs nin devreye girip arabanın santimetrelerle durduğu çok oldu. Bunu lastiğin serisine ve zor ısınmasına bağlıyorum ...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 20 Ocak 2007, 23:30:23
quote:

p zero nero kullanıyorum bende . Yanlız benim 1.6 arabaya fabrikadan yserisi lastik geldi ne alakaysa ? Isıtmak biraz zor yani ama ısındımı güzel tutuyo ve ne cukurlar gördu maşallah sapasağlam hala . yanlız soğukken fren performansından pek memnun diilim .Özellkle bu aralar normal mesafede ve hızda frene basmama ragmen aniden abs nin devreye girip arabanın santimetrelerle durduğu çok oldu. Bunu lastiğin serisine ve zor ısınmasına bağlıyorum ...



Aynı problemi ben de Potenza S03'lerle yaşıyordum, özellikle son zamanlarda. O lastikleri bir daha asla almama nedenlerimden biri de bu zaten...

Öte yandan Maslak Sanayi'den jant tamircisi Mazhar Usta da S03'leri anlata anlata bitirememiş, çok doğru bir lastik seçmişsin, yoksa bana sık sık gelirdin demişti :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 20 Ocak 2007, 23:41:22
serkan bey güzel yazmışınız..

conti le geçrkten testlerde göz dolduruyor,bizde güveniyorduk ama her alan çok sertleştiler hiç ilk günki gibi değil demeye başladılar 8-10bin km sora..

test performansları kesinlikle dikkate alınmalı ama kullanıcı yorumlarıda almak lazm..
işte conti gibi başka lastik varsa ilk başta ii sonra sertleşio,özellik kaybediyorsa kötü..
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 20 Ocak 2007, 23:45:08
Peki arkadaşlar Fulda Karat Exelaro kullanan, bir yorum duyan, fikri olan var mı?
Ben özellikle kar lastikleri konusunda çok övgüler duydum, ama 215-45-17 ebatta nasıldırlar, var mı bilen? Fiyat çok iyi yaw :)

http://www.lastix.com/pinfo.asp?pid=1926
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: agucba - 20 Ocak 2007, 23:51:51
Fulda için aman diyeyim. Kuzenim 33 16V'ine almıştı. Yoğun bir yağmur yağışından sonra İstanbul'a gelmek üzee Hendek'ten TEM'e çıkıp hafif gazladım ve birden ürperdim. Lastik'ler resmen yüzüyordu. Korkudan 100'ü geçememiştim.
Ama yine de başka deneyim ve tecrübesi olanlar vardır.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 20 Ocak 2007, 23:56:10
Bu yorum da bir başka otomobil sitesinden...

quote:

Bridgestone sağlamlık olarak çok iyidir , fakat sürüş konforunu düşürür çünkü hamuru sert lastiktir aracı sertleştirir. Yüksek performans ve normal perfromansta ürünleri pazarda yerini alır. +300hp araçlar potenza so2a veya RE50 serileri sağlamlık açısından iyidir fakat Ferrari bile favbrikasyon koymasına rağmen , Ferrari sahipleri hep pirelliye dönüo (nedenini pirellide anlatcam)

Michelin ise tam tersi yumuşak lastiktir performansın yanısıra sürüş konforu verir fakat ömrü daha kısadır. Ayrıca michelinlerin yanak maddesi diğer lastiklere göre biraz daha zayıftır büyük çukurlarda (özellikle ince yanaklarda) sıkıntı yaratabilir balon gibi. orta üst perfromans araçlar için (150hp+ gerçekten idealdir, fakat +300hp araçlarda ise yine üst sıralardadır) Fakat michelinin bir eksisi miyadı dolmaya yakınlaştığı zaman (eğer aranızda eski michelin kulklanan varsa baksın farkeytcektir) lastiğin yola değen dış yüzeyleri aşınmaktan kaygan bir hal almıştır buda zamanı dolmaya yakın yol tutuşu etkiler. (yani yaa 3000km daha idare etsin muabbetini kaldırır)


Dunlop ise perfromas olarak çok iyi olmasa bile ortanın üstüdür fakat sürüş konforu berbat ve yol sesini ise direk içeri verir

Continental almanlara fabrikasyon lastiği olarak genellikle kullanırlar ortanın üstü bir lastiktir çoğu isteği tam olarak yerine getirmesede hepsinden az az özellik olarak almıştır. Yüksek performansta ise hiç tercih edilmez

Goodyear yılların markası artık eski gücünde değil fakat eagle ve f1 serileri bir michelin gibi olmasada bir continentalla eş değer gibidir

Pirelli yüsek perfromansta herkesin ilk tercihi PZero Rosso yol tutuşu 1 numara sağlamlığı(birdgestona yakın michelinden daha ii) özellikle Rosso serileri ve semi-slick Corsa serileri yüksek performans araçlareda en çok tercih edilir, 150hp üstü serilerde ise Pzero Nero lar 4 mevsimde iyi performans sağmakaktadır. PZerolar özellike yüksek performansta üstün tutuş sağlarlar bu sebeptende üzerinde fabrikasyon başka lastiğe sahip olan yüksek performans araç sahipleri hep pirelliye dönerler .Tek eksi yönü ise aracınızla çıktıktan sonra biraz lastikleri ısıtmak gerekir ki özelliğini o zaman sağlar.

Mastercraft jipler için süper lastiktir sağlamdır, yol sesini jipe yansıtmaz kar yamurda ve kuru zeminde 4x4 jipler için en iyi lastiklerden biridir

Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 21 Ocak 2007, 00:00:32
e her şey iyi de, ne alınmalı hala tam cevap yok
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 21 Ocak 2007, 00:12:22
P ZERO NERO birçok yerde çok tavsiye ediliyor. Biraz önce gördüğüm fiyat da gayet cazip. O açıdan ben hala NERO diyorum :)

http://www.lastikcenter.com/index.asp?ds=9&urun_id=438

Özet olarak, lastik alacağım zaman para durumu kötü olursa Toyo Kumho almaktansa Fulda alıcam sanırım. Öteki türlü ise NERO alırım sanırım.


Edited by - Alfadanadam on 21/01/2007  00:14:05
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: agucba - 21 Ocak 2007, 00:13:22
quote:

e her şey iyi de, ne alınmalı hala tam cevap yok



İşte sorun orada zaten :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Tufan - 21 Ocak 2007, 00:33:48
quote:

quote:

e her şey iyi de, ne alınmalı hala tam cevap yok



İşte sorun orada zaten :)



Bence böyle bakmayalım. Herşeyin ideal bileşimini bulmak mümkün değil, aynı bir otomobilde hem estetik, hem performans hem de ekonomiyi aynı anda bulmak gibi birşey.
Hani bir hikaye vardır: İngiliz büyükeçisi Napolyon'a "Biz onurumuz için savaşıyoruz, siz ise para için savaşıyorsunuz" demiş. Napolyon cevap vermiş "Herkes kendinde eksik olan şey için savaşır". Lastik seçimine böyle bakalım derim. Mesela ben bir lastikten ne bekler, ne isterim: Güvenli yol tutuş ve konfor. Bu durumda iyi kötü listemin üst sıralarında yer alacak modeller belli olur. Bunların arasında daha ekonomik olanı, daha uzun gideni varsa o da ortaya çıkar. Peki bu seçim agresif bir kullanıcıyı memnun eder mi? Muhtemelen etmez, çünkü ısınınca iyi tutan bir lastik benim listemde sonlarda yer alırken onun listesinde ilk sırada yer alacaktır.
Kısacası herkesin günlük kullanımına, kullanım mesafesine ve kullanım tarzına göre bir seçimi olacaktır. Bu şekilde bakınca benim alacağım lastik de Michelin olur herhalde:)

Bu arada konu her açıldığında yazıyorum, 16" Dunlop SP Sport var bende, sert, gürültülü ve ıslak zeminde tutuş berbat. Şu anda 5-5.5 mm diş derinliği olmasına rağmen istisnasız her ıslak yokuşta kalkış sorunu yaşıyorum. tozlu zeminlerde de ABS'nin hemen devreye girdiğini söylememe gerek yok sanırım.
Bir de kış lastiği olarak kullandığım Conti Wintercontact TS810 var. Geçen yıl yeniyken inanılmaz memnundum, buzda bile güvenle yol alıyordum. Bu yıl gerçi kar görmedi ama sabahları sis yüzünden oluşan kayganlıkta arabayı kontrolde zorlanıyorum. gerçekten de zamanla Continental sertleşiyor.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: master - 21 Ocak 2007, 00:57:36
Yok Bülent Abi öyle değil , benim referans aldığım virajlar var , o virajların limit hızlarını biliyorum , son zamanlarda test amacıyla denediğimde gördüm ki o limit hızlarda hissedilir bir düşüş var o sebeple lastik performansında kayıp var dedim :) Çünkü normalde araçları limitlerini zorlamaktan çok uzakta kullanıyorum , ani bir manevra yapmam gerekmediği sürece limitlere ihtiyacım olmuyor , sakin sakin , paşa paşa :)

Bu arada lastiklerimizi test ederken atlamamamız gereken basit ama önemli bir nokta var. Lastik havaları. Basınç doğru olmayınca en iyi lastik bile düzgün yol tutamıyor. Haftada en az 2 kere benzinliklerde kontrol ediyorum ben , tavsiye de ederim :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: agucba - 21 Ocak 2007, 01:05:23
İyi diyorsun Önder ama yeşil kapak olunca her yerde bakamıyoruz malesef.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: krm - 21 Ocak 2007, 01:34:26
herşey bir yana napolyon iyi demiş valla
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 21 Ocak 2007, 02:03:07
kerem önce ne alınıcak? türkiyede ne var bunları bulucaksın :) sonra fiyatlarını alacaksın. Sonra testine bakcaksın.. ;)


P Zero Nero cuu yapcam herkesi :D

bu arada erhanda bugun sanırım p-zero nero alcaktı..

P-Zero Neroda Dip Not!: Bulursanız Eger M&S serisi alın.. Yaz kış cok rahat edersiniz.

Edited by - SerCy on 21/01/2007  02:04:30
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: admin - 21 Ocak 2007, 13:14:37
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 21 Ocak 2007, 20:42:37
quote:

bu konu sitemizde çok konuşuldu ama spesifik olarak 147 için ele alırsak,

1) orjinal amörtisörler yaya ne kadar müsait? 147 de yaya tölerans kaç cm dir? amörtisörler değişmediği takdirde ön takımlar v.s. problemi olası mı?

1) Orj.amortisörler 3 cm.yaya müsait , özellikle eibach kullanılmakta. ancak süre içinde amortisörler de değişmez ise, ön takımda problem olasılığı var....amortisör  değişmesinde yarar görüyorum ama bu marka BILSTEIN ise...su an cms shop kosuyolunda 1 tk. var. magaza kapanacağı için enteresan fiyatlara verbilirler, bilginiz olsun....eğer satıldıysa mümessili de Topkapı daki Rotaş firması....

2) bu sorum hem 17 de orjinal 15 jant kullanmış olanlar için; 17 inç jantın performans ve yakıt açısından somut zaafları ile karşılaştınız mı? konfor açısından muhakkak bir parça sorun yaratacağını tahmin ediyorum.

2) orjinal ebattaki lastik dış çapını muhafaza ettiğiniz sürece problem yok....17 de kullanabilirsiniz, ancak lastik yanak ölçüsü azaldıkça, konforunuz da gidecek, bunu unutmayın. Tüm asfalttaki prüzleri algılayacaksınız....

3) 17 jant taktırılınca araba muhakkak daha çok yükselecek, o zaman sanırım yay zorunlu olacak değil mi ? ve sadece yay kullanmak stabiliteyi korumak için yeterli olacak mı?
3) üstte de belirttiğim gibi, orjinal dış ölçü yü muhafaza etmeniz lazım aksi takdirde bu fren mesafenize kadar etkili olacaktır,  hızlanmalar da düşecektir....

4) 15 ten 16 ya geçmeyi düşünüyordum, hatta karar da vermiştim. ama çevremde 17 den aşağı yapma, 16 için değmez şeklinde yorumlar aldım, ne dersiniz? 17 nin olumsuzluklarını bunun içinde değerlendirelim.


4) Başka bir önemli konu da takacağınız jantın hafifliği....ama bu hafifliğe göre de belli bir mukavemet gücüne sahip olması. Bugün piyasada aşırı miktarda Cin malı jant var, bunlar az adette geldiğinden , çoğu teste tutulmuyor...bu çok önemli. çünkü jant, otomobilin hayati 3 ana parçasından biri, yüksek süratlerde ufak bir çukura denk geldiğinizde kırılırsa , işiniz çok zor. Bu nedenle, OZ, SPEEDLINE  ve ENKEI haricinde jant alacaksanız, aldığınız yerden , mukavemek kg. dayanıklılık testleri konusunda bilgi edinin. Bana kalsa bu OZ veya SPEEDLINE...ağır jantlar tüm sisteminize zarar verdiği gibi, motor ömrünüzü de etkiler...lastik seçiminiz de  önemli, performans sınıfında değişik alternatifler var, ama satış sonrası hizmetleri de göz önüne alarak bu seçimi yapmanızda yarar var.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 21 Ocak 2007, 20:55:26
Lastikler içinde biraz bilgi vereyim;

Kumho da kesinlikle Sercan a katılıyorum,

SO3  çok iyi, satış sonrası hizmeti de mevcut, yanakları da çok sağlam...

DUNLOP  da tavsiye edebilirim, onun da yanak ları dayanıklı, ancak belli bir ısınmadan sonra randıman alabiliyor, ve lastiği bitiremiyorsunuz...Dunlop un en önemli özelliklerinden biri de Dünyada lastik için en verimli olan kuzey hindistan'daki kauçuk ormanlarına sahip olması
Continental de çok iyi, yumuşak ancak asfalttan düşürmeyecek ve yanaklarına dikkat edeceksiniz, aynen Goodyear serisi gibi,
YOKOHAMA da fena değil, ama geç ısınan türden....
Pirelli asimetrico yu da tavsiye edebilirim ama bununda ısınma süreçleri geç....
AVON u bulabilirseniz bu da iyi sınıftan, ısınma süreçleri cok kısa, soguma sı da uzun süre....
UNIROYAL i de tavsiye ederim, ama yağmur için olanını....(ne kadar ilginizi çeker bilmem....)
MICHELIN  de iyi sınıfta, yanaklarına dikkat edilmesi lazım bu da geç ısınıyor....

Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Alfadanadam - 21 Ocak 2007, 21:53:06
AVON'u bir arkadaşım 1.6 156'sı için 15" ebatta kullanmıştı. Açıkçası AVON'u ciddiye almadığım için, lastikten memnun olup olmadığını hiç sormamıştım :)
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: agucba - 21 Ocak 2007, 22:10:40
AVON'un kötü bir lastik olduğunu düşünmüyorum, neticede bu lastik Formula 3'ün resmi lastiği.

Mehmet Bey'in dediği gibi UNIROYAL de iyi. Hatta lastik alırken en sonunda Dunlop ile UNIROYAL RAIN SPORT arasında tereddütte kalmıştım. Desen olarak da çok güzel. Kuzen'in Q4'ünde çok başarılı sonuçlar veriyordu. Lastikler yere resmen yapışıyordu. Tabi dört çekerin de desteği ile.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 22 Ocak 2007, 10:06:03
Avon cok enteresan bir lastik, Ingiltere de cok tutuluyor ayrica da yaris lastikleri uretiminde ciddi isim, ama buralarda pek yok, benim slick lastiklerin hemen hemen hepsi avon, binekleri de cok iyi , ama deseni ve  tipi de onemli, Uniroyal rain sport kadar yağmurlu havada tutan bir lastiğe rastlamadım....cumartesi gunu cms shop a gittim, ellerinde kalmıştır diyerek, ama kalmamış...pek bir yerde de yok. özellikle yağmurlu ortamlarda tavsiye ederim.
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 22 Ocak 2007, 20:30:44
quote:

quote:

Bu resimler eski aksesuar kataloğundan ve bildiğim kadarıyla yeni katalog gelicekmiş yakın bir zamanda yeni 147 ve 159 fln içeren orjinal düşünüyorsanız bence biraz bekleyin derim ...



Eren katalog bende var (Jant) ama parça numaralarıda var.. ama tofaşın yedek parça kodları daha girilmedigi için fiyat vs. alamıyoruz bahadıra jant sorduk cevap alamadık :(




eren katalogu bulamıyorum ya :( sen ne bakcaktın? jantmı?
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 01 Mart 2007, 02:45:02
o zmn şunları bi görün....








Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 01 Mart 2007, 09:32:47

quote:

eren katalogu bulamıyorum ya :( sen ne bakcaktın? jantmı?



Yok ya ben gövde parçalarını bekliyordum, marşpiyeldi tampon ek parçaydı falanda, yaylar takılırken gördüm yeni 147 aksesuar kataloğunu tofaşa yaptırmışlar sanırım! Gitsin Albea ya taksınlar o parçaları hepsi birbirinden kötü gövde parçalarının.

Ama iPod kablosu , pedallar ve paspaslar gözüme çarptı, ha bide bluetotth kiti hoşuma gitti...
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: Sercan Keklik - 01 Mart 2007, 11:27:51
o katalog var bende eren :) italyanca olarak ama.. akşam eklerim siteye
Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: n/a - 01 Mart 2007, 19:56:50
iğrenç parçalar war mk2 için yapılan parçalar.
mk1 dekiler ek değil bütün parçaydı en azından.
mk2 de full tampona ek.

eren tampon komple düşünürsen Zender in WRC die geçenine bak.
tampon düşünmem diorsan sadece marşpiyel de eski yeni bütün 147 lerin marşpiyelleri sana oluyor.

Başlık: 147 için yay-amörtisör-jant üçgeni
Gönderen: 147TI - 02 Mart 2007, 00:35:36
Yok yok WRC denende Brera benzeri yapmaya çalışmışlarda bizimkilere gitmez, ben tamponumu seviorum (novitec parçaları çok güzel ama pahallı:)).

O mk1 marşpiyelleri aklımda denk getirdiğimde inşallah olucak sade ve çok sık gösteriyor arabayı gerçekten... dimi? :)))