Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



155 Q4 Rebuilt...

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Menza

#25
Projede değişiklikler yaptım biraz daha.Şöyleki gecen hafta sonu İstanbul'da Hakan Çalışkan ile chip yazdık.Hatta Yılmaz Usta'nın orda da karter contasını değiştirdik arada derede.(Sevgili Cemal'in de motive edici cümleleri etkili oldu bunda:)))). Üst kapağı komple değiştirdiğim için tekrar chip yazmamız gerekti.Bu süreçte  anlaşılan komple motoru ve internallerini değiştirmeden, revize etmeden istediğimiz performansı en azından süreklilik arzedecek bir performansı yakalayamayacağız.Bu yüzden daha ciddi ve sağlam modlamaya karar verdim.Şöyleki ecu olayına kesin giriyoruz hedeflenen gücü de 300 üzeri olarak revize ettik.
Bu komple kol-piston-yatak değişimi ve beyin ile yag pompası modifiyesi anlamına geliyor.Beyin DTA fast S80 olacak komple tesisatı ve sensörleri ile beraber.
İstanbul 'dan Ankara'ya dönüşte belli yerlerde gazlayınca gelen yağ kokuları da bu kararı vermemde tuz biber oldu.Bu arada ortalama 120 km ile yarım depo harcadım dönüşte.Bence çok iyi rakam , tabi bu da Hakan Çalışkan'ın yaptığı harita sayesinde oldu.
Bu arada yurt dışından belli parçaları getirtmem gerekecek görünen o.Sizlerden yurt dışında kargo adresi konusunda destek isteyeceğim.Malum çoğu yer Türkiye'ye parça göndermiyor gönderse de parça fiyatından daha pahalı söylüyor.
Bakalım nasip olursa hayırlısıyla alnımızın akıyla çıkarız bu işten.
Gelişmeleri yakında fotoları ile beraber burdan güncel olarak paylaşacağım.

rumbler

#26
Mahmut, Ingiltere tarafında yardımcı olabilirim ama elini çabuk tutman gerek. Bir ara bu konuyu telefonla konuşalım seninle. Short shifter kitini de Steve'den almadan önce keşke bana sorsaydın...
'91 75 3.0 QV America

rumbler

#27
Bu arada ön kaputa scoop yaparak arabanın çizgisini sakın bozma... Intercooler için de şöyle söyleyeyim:

Turbonun çıkışından direk emişe doğru bir boru düşün, şu anda emişteki metal borunun yerine de bir water-to-air intercooler ve bunun sıvı soğutma radyatörü de şu andaki intercooler yerine takılacak. Hem basınç hattının yolunu %50'ye kadar kısaltacağından turbo-lag olmayacak, hem boost en az 300 - 500 devir daha erken gelecek, hem de arabanın IAT'si büyük ölçüde düşecektir. DTA'da iyi ama onun yerine çok daha esnek ve güzel 3. parti beyinler bulabilirsin. Gürsel ile bir konuş derim. Böyle bir modifikasyona giriyorsan sequential injection'dan launch controle'a, nos injection'dan farklı mapler arasında geçişe kadar her şeyi desteklesin bari; yapmışken araştırıp en iyisini yapmak gerek...  
Farklı bir ECU kullanmaya başladığında ister istemez kaputun altında bir kablo yığını oluşuyor ve bunu bertaraf etmesi çok zor oluyor. Örneğin, her bujiye ayrı bir bobin kullanacaksın diyelim; bunları nasıl yerleştirmeyi düşünüyorsun? BMW ve VW'deki gibi bujinin tepesine monte edeceksen bu sefer bujilerin üzerindeki metal kapağı unutman gerekecek... Bir de bütün bunların yanında arabanın torku zaten iyi, biraz güçten fedakarlık ederek hafif volan ile devirlenmeyi hızlandırmaya ve kapağının durumunu bilmiyorum ama 8000 devir çevirmek gibi şeyleri de düşünebilirsin.
'91 75 3.0 QV America

Menza

#28
Orhan slm
Zaten motorun icini bitirdikten sonrta cevresine bakicaz yapmayi dusunduklerimi ne sekilde yapacagima henuz karar verdim water injection da olabilir, custom intercoolarda olabilir ama amac tabi iati dusurmek ve min gecikme
Baslayalim gerisi gelir diye dusunuyorum

rumbler

#29
karşılıklı bir oturup konuşalım, sana yazıp çizerek anlatayım, hangi malzemeleri kullanacağını da söylerim. ben kendiminkini yapacaktım ama durumu biliyorsun işte...
'91 75 3.0 QV America

Menza

#30
yarın yani pazar günü görüşelim?

Menza

#31
devam edelim..
bir kaç değişiklik daha yapıyoruz..
cometic çelik contamız geldi..
takım conta da tamam
pistonları Hakan Çalışkan'a geri verdim , yenileri yolda.
sulu intercoolerdan vazgeçtik custom daha büyük bir intercoolar kullanacağız..biraz kesip biçmemiz gerekecek büyük ihtimalle
enjektörleri de değiştiriyoruz siemens deka 60lb / 630 cc enjektör takacağız gibi..henüz netleşmedi araştırmalarımıza göre rölantide zengin kalıyormuş.Bu konuyu çözersek enjektörde kaçacak biyerimize:)
Beyinden vazgeçtik şimdilik bütçe el verirse daha sonra takacağız aem ya da dta fast.
Powerflex poliüretan burç lastiklerimiz de geldi bu arada..
pistonları bekliyorum gelince başlayacağız..
resimleri koymadım başlamadan..
motoru indirmeye başlayınca online paylaşacağım burdan gelişmeleri..

Alfadanadam

#32
Hadi yolun açık olsun hocam. Bol fotoğraf isteriz, arşiv olsun :)

EskiTüfek

#33
peeehhhh seni kıskanmıyorum diyen alfista yalancıdır abi yalancının dik alası.
İşin maddi kısmını boşverirsek, şu işler için harcanacak her dakika zevk sınırlarının tepe noktasıdır bence. Kolaylıklar dilerim.

Menza

#34
:) teşekkür ederim
arabayı yapıp seneye satmayı düşünüyorum aksi bir durum olmazsa..
bakalım zaman neler gösterecek
(hani belki almak isteyen olur şimdiden söyleyeyim para biriktirsin:)

naxos

#35
Ben bu kadar emek para harcasam satmaya kıyamam benımle beraber mezara girerdi herhalde bu 155
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

ihsany

#36
quote:

Ben bu kadar emek para harcasam satmaya kıyamam benımle beraber mezara girerdi herhalde bu 155



Aynı fikirdeyim ama acaba aklından başka bişeyler mi geçiyor ?
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

Menza

#37
Yok aklımdan başka bir şey geçmiyor , ama bazı gerçekler var tabi hem ekonomik hem pratik.
Şirketin verdiği araç 7/24 ben de , dolayısıyla alfa keyfe keder kullanılıyor. Ancak Q4 zor bir araba, yürütmesi , yüklemesi herşeyiyle ve tabi bu işin sonu da yok , bugün 300 bg , yarın 400 , sonraki ay 500 bg nereye kadar.  Tabi hesapta kitapta olmayan sorunlar da cabası. Zaman ne gösterir bilinmez ama keyfini çıkarıp elden çıkarmayı düşünüyorum şuanda.Ayrıca düşüncem artık araba işlerini bırakmaktan yana. Motor ehliyeti aldım belki motor olabilir bilmiyorum. Neticede Allah hepimizin gönlüne göre versin diyelim.

emin

#38
Mahmut abi motor ehliyetin hayırlı olsun.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

Menza

#39
quote:

Mahmut abi motor ehliyetin hayırlı olsun.


sağol Emincim..
Bu arada daha motor almadan dizimizi yarıp dikiş attırdık:)))
hem de 125 lik makineyle:))) tamamen kendi koca kafalığım..
biraz soğudum motordan çok acele etmiyorum o yüzden

Menza

#40
quote:

Mahmut abi motor ehliyetin hayırlı olsun.


sağol Emincim..
Bu arada daha motor almadan dizimizi yarıp dikiş attırdık:)))
hem de 125 lik makineyle:))) tamamen kendi koca kafalığım..
biraz soğudum motordan çok acele etmiyorum o yüzden

emin

#41
geçmiş olsun Abi, biraz tedbirler alınmazsa biraz tehlikeli oluyor. Eğitimde ben de 125lik makinayla 2 kere düşmüştüm hatta kafamı çarpmıştım iyi ki kask vardı. Olabildiğince her yere güvenlik ekipmanım üzerimde gidiyorum.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

Menza

#42
Yav yok benim ki tam koca kafalık..
önüne değil sağına soluna vitese v.s. bakarsan düşersin tabi:)))

ihsany

#43
Geçmiş olsun, motorda aman dikkat..
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

naxos

#44
17 yaşımda mobılet motordan düştüğümden beri sevemedim şu iki teker olayını
virajı alırken ağır cekıp düşüp yerde 3 metre süreklendim.

Bu arada 155 300 hp yeterde artar bıle
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

bussone

#45
Mahmut öncelikle geçmiş olsun ve Q4 konusunda kolay gelsin, yazdıklarının hemen hepsini ben de benim Q4'e uygulamıştım hatırlarsan. Şu anda halen rodaj modunda takılıyorum. Bir de gaz pedalının takılması problemi var ki çözmek tam bir muamma haline geldi. Neyse benim şöyle bir projem var, senin Q4, benim Q4 ve Hakan Abi'nin henüz komada olan Q4'ünü yanyana getirelim, en sağlıklı parçaları en temiz şaside birleştirelim. Tek bir araba yapalım yılda 4'er ay kullanalım, hatta ralli arabası falan mı yapsak diyorum Team Q4 Sportivo isimli:)
Dr.Ingegnere Bussone

Menza

#46
Sağol:) Sürekli yeni şeyler düşünüyoruz, şunu da yapalım bunu da yapalım v.s. sonu gelmiyor bir türlü.
Söylediğin 3 arabadan 1 araba yapmak meselesi hep aklımda olan birşeydi.Hakan Abi ile az geyiğini yapmadık. Ama emin ol bunu hayata geçirsek bile yılda 4'er ay kullanabileceğimizden emin değilim:)))?

murat1oglu

#47
Hayırlı olsun inşallah süpersonik bir makina geliyor galiba foto bekliyoruz ama.

bussone

#48
quote:
Ama emin ol bunu hayata geçirsek bile yılda 4'er ay kullanabileceğimizden emin değilim:)))?


Doğru söze ne denir Mahmut. Q4 zor araba tamam ama niye bu kadar zor ben bunu çözemedim bir türlü. Yani bu araba Delta Integrale olarak zaten yıllardır yollarda idi, rallileri aldı götürdü, Alfa haline gelene kadar birazcık rafine olmasını beklerdim işin doğrusu. Bizden öncekilerin yanlış kullanımı mı, iş bilmez ustaların eline düşmesi mi etken yoksa Q4 baştan böyle üretilmiş bir araç mı artık şüphe içindeyim. Sakatlık çıkarabileceğini düşündüğün her parçayı değiştiriyorsun, en aklına gelmeyen şey sorun olmaya başlıyor hayretler içinde kalıyorum. Şu masrafları ve özeni bir Impreza ya da Evo'ya göstermiş olsaydım 400 hp yakalayıp yine de hergün dertsiz tasasız kullanırdım herhalde.
Dr.Ingegnere Bussone

Menza

#49
quote:

quote:
Ama emin ol bunu hayata geçirsek bile yılda 4'er ay kullanabileceğimizden emin değilim:)))?


Doğru söze ne denir Mahmut. Q4 zor araba tamam ama niye bu kadar zor ben bunu çözemedim bir türlü. Yani bu araba Delta Integrale olarak zaten yıllardır yollarda idi, rallileri aldı götürdü, Alfa haline gelene kadar birazcık rafine olmasını beklerdim işin doğrusu. Bizden öncekilerin yanlış kullanımı mı, iş bilmez ustaların eline düşmesi mi etken yoksa Q4 baştan böyle üretilmiş bir araç mı artık şüphe içindeyim. Sakatlık çıkarabileceğini düşündüğün her parçayı değiştiriyorsun, en aklına gelmeyen şey sorun olmaya başlıyor hayretler içinde kalıyorum. Şu masrafları ve özeni bir Impreza ya da Evo'ya göstermiş olsaydım 400 hp yakalayıp yine de hergün dertsiz tasasız kullanırdım herhalde.


Al benden de o kadar abi.Hep söylüyorum şu Q4'e harcadıgımız parayı, patlattığımız kafayı bi capona yapsaydık çok farklı noktalardaydık.
Ama işte şeytan tüyü var abi , vazgeçemiyoruz:)