Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.  (Okunma sayısı 661 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

alfamania35

  • Ziyaretçi
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« : 13 Eylül 2007, 09:34:33 »
arkdaşlar yanak mesafesini alçaltıp 40 yanak yaparsak çok zararı olurmu acaba.deniyen var mı?
« Son Düzenleme: 17 Eylül 2007, 00:06:46 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #1 : 13 Eylül 2007, 10:01:40 »
Hiç iyi birşey olmaz. Aşağıdaki resimde de göreceğin üzere eski-yeni arasındai fark %10 dan fazla oluyor. %3'lük kabul edilebilir hata oranlarında birşey takmak istersende 275/40/16 gibi bir lastik ölçüsü çıkıyor. Olmayacak birşey kısaca.

Bunun yerine orjina 215/45/17 ye geçiş yapabilirsiniz ancak.

« Son Düzenleme: 13 Eylül 2007, 10:01:40 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #2 : 13 Eylül 2007, 10:07:31 »
Yürür aksamını biraz zorlarsın ve konfordan ödün vereceksin zira lastikler ve içinde bulunan hava bir nevi ön amortisör görevi yapmakta. Dolayısıyla arada daha sertleşecek, haberin olsun...

Edited by - Jakomo on 13/09/2007  10:19:23
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2007, 10:07:31 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

n/a

  • Ziyaretçi
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #3 : 13 Eylül 2007, 10:39:42 »
Teknik olayları abilerim yazmışlar..
Birde görüntü faktörü var; Araç alçalırken, Lastikler ile çamurluk arasındaki boşluk daha fazla açılır, görüntü olarak pek hoş olmaz..
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2007, 10:39:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #4 : 13 Eylül 2007, 10:56:03 »
Ayrıca Türkiye'nin yolları malum. 205/55'te 11,3 cm olan yanak genişliği 8,2 cm'e inecektir ki bu da asfaltın jantlar ile daha çok haşır neşir olacağı anlamına gelmektedir.

235/45 olursa ancak 10,6 cm'e kadar çıkabiliyor yanak genişliği.
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2007, 10:56:03 Gönderen: agucba »

///////////////

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #5 : 13 Eylül 2007, 10:58:19 »
Ahaaa. Şimdi farke ttim. Hüseyin abi zaten yazmış benim yazdığımı.

Hatta  düzelteyim bir de. 275/40 değil, 285/40 olması gerekiyor 16" jantta.
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2007, 10:58:19 Gönderen: agucba »

///////////////

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #6 : 13 Eylül 2007, 12:05:03 »
Hepsine katılıyorum,birde sakın sert keskin çukurlara girme.Ya balon yapar,ya da yararsın lastiği.
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2007, 12:05:03 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfa146

  • Ziyaretçi
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #7 : 14 Eylül 2007, 00:15:06 »
o kadarda değil yaww. bende 205/40/17 kullanıyorum.
yanağın dar olması bahsettiğiniz kadar sorun olmuyor.
Dediğiniz gibi konfordan biraz ödün veriyorsun.
ancak sizin yapacağınızda cap düşeceği için ara hızlanmalar daha hızlı olacaktır.
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2007, 00:15:06 Gönderen: alfa146 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfamania35

  • Ziyaretçi
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #8 : 14 Eylül 2007, 09:13:24 »
dün aldım arkadaşlar bugün taktıracağım nasipse 215 55 16 aldım bakalım neler farkedecek..bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler...
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2007, 09:13:24 Gönderen: alfamania35 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfamania35

  • Ziyaretçi
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #9 : 14 Eylül 2007, 09:34:56 »
edit bektas: aşağıdaki şekildeki gibi bir bilgi vermek istedin sanırım. Senin yerine ben koydum.


« Son Düzenleme: 14 Eylül 2007, 09:34:56 Gönderen: alfamania35 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #10 : 14 Eylül 2007, 09:50:54 »
quote:

o kadarda değil yaww. bende 205/40/17 kullanıyorum.
yanağın dar olması bahsettiğiniz kadar sorun olmuyor.
Dediğiniz gibi konfordan biraz ödün veriyorsun.
ancak sizin yapacağınızda cap düşeceği için ara hızlanmalar daha hızlı olacaktır.



Seninki 146 ama ve dediğin ölçü 145-146 için en optimum değer.
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2007, 09:50:54 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #11 : 14 Eylül 2007, 11:19:41 »
quote:

dün aldım arkadaşlar bugün taktıracağım nasipse 215 55 16 aldım bakalım neler farkedecek..bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler...



Bu lastiklerle yanak genişliğini 0,5 mm arttırmış oldunuz. 11,3 cm yerine 11,8 cm.
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2007, 11:19:41 Gönderen: agucba »

///////////////

alfa146

  • Ziyaretçi
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #12 : 16 Eylül 2007, 02:31:15 »
quote:

quote:

o kadarda değil yaww. bende 205/40/17 kullanıyorum.
yanağın dar olması bahsettiğiniz kadar sorun olmuyor.
Dediğiniz gibi konfordan biraz ödün veriyorsun.
ancak sizin yapacağınızda cap düşeceği için ara hızlanmalar daha hızlı olacaktır.



Seninki 146 ama ve dediğin ölçü 145-146 için en optimum değer.



evet hesaplamaya vurduğunda öylede ama atladığımız bi kısım var. bunuda sonradan farkettim. dar yanaklı lastikler ezilmediği için çap aynen kalıyor. aracın normal lastiklerinin yanak genişliği fazla olduğundan lastik ezildiği için otomatikmen çap düşüyor.
çok ince bi ayrıntı ama çekişte baya fark ediyor.
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2007, 02:31:15 Gönderen: alfa146 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
205 55 16 lastik 205 40 16 ya çevirirsek ne olur.
« #13 : 17 Eylül 2007, 00:06:46 »
ben 225  40 18 kulanıyorum sorun yok.ama yayla sertleştirmen lazım
« Son Düzenleme: 17 Eylül 2007, 00:06:46 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
22 Yanıt
951 Gösterim
Son İleti 25 Eylül 2007, 19:02:21
Gönderen: n/a
5 Yanıt
1729 Gösterim
Son İleti 22 Ocak 2008, 22:57:50
Gönderen: n/a
2 Yanıt
429 Gösterim
Son İleti 16 Nisan 2008, 00:58:57
Gönderen: ATA
17 Yanıt
1001 Gösterim
Son İleti 19 Kasım 2009, 11:23:52
Gönderen: erdem1904
15 Yanıt
1304 Gösterim
Son İleti 03 Mart 2015, 15:47:08
Gönderen: ar.159

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal