Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo Giulietta için Bilstein Amortisör ve Yay Tavsiyesi, Tecrübeler  (Okunma sayısı 1479 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Herkese Merhaba;

2015 TCT 170 HP Giulietta -  30 MM. H&R yaylar için hangi Bilstein ?  B6 / B8

Her ne kadar yabancı forumlarda genelde H&R ile B8 öneriliyor olsa da ben yinede araştırma
gereği duydum ve günlük sokak kullanımı, bazende otobanda süratli kullanım için ne önerilir diye sorduğumda gelen cevaplar...

4 (dört) ayrı yerden gelen cevaplar:

1-Türkiye Distribütörü elimde B8 yok ama çok ama çok sert olur, istersen B6 elimde var öneririm.
Hadi bunların elinde B8 olmadığı için B6'ları önerdi diyelim.

2-Alfisti net'ten gelen cevap :
B6 tavsiye edilir, B8 ise sadece 50 MM yaylar için önerilir.

3-Bilstein&Thyssenkrupp'dan gelen cevap :
Her ne kadar kullanıcıların duygu ve kullanım tarzları farklı olsa da, spor yaylar ile B8 Tavsiye edilir.

4-Bilstein shop & CarFantasy uzantılı adresden gelen cevap :
B6 orjinal yaylar ile tavsiye edilir, B8 günlük sokak kullanımı için fazlaca sert olur ve 30 MM. yaylar için yinede B6 tavsiye edilir.

Görüldüğü üzere genelde 30 MM. H&R yaylar için her ne kadar B6 tavsiye ediliyor olsa da, Üretici firmadan "Bilstein&Tyssenkrupp" gelen cevap spor yaylar ile B8 tavsiye ediliyor.

17 jantlarla H&R yaylar aslında biraz daha konforluydu fakat 18 janta geçince Giulietta gerçekten sertleşti ve B6 ile B8 arasında tereddütte kaldım açıkcası.

H&R yaylar ile B6 veya B8 kullanmış veya kullanan arkadaşlar varsa ve son kez tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim.

Şimdiden teşekkürler :)






Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Kalzoon

  • Membro
  • İleti: 88
    • Çevrimdışı
Merhaba,

1 senedir B8 ve H&R kullanıyorum. Araba fabrikadan bu şekilde çıkmalı bence. İlk değiştirilmesi gereken parçalardan diyebilirim. B6 1,97cm daha uzundur. Tercih meselesi...
2011 Giulietta QV
Full SuperSprint+Downpipe
Quaife LSD 
Colombo Bariani Camshafts
GFB - DV+
Protoxide Wastegate
DR. ECU Custom Tuning
BMC AirFilter
Billstein B8+H&R Springs
Wiechers Racingline Carbon Front Strut Bar
Magneti Marelli ME200T Throttle Module+Remote
Novitec Sport Shifter
Goodridge Stainless Steel Brake Lines
Marangoni Front Bumper
19" Prodrive +235/35R19 Michelin PS4S

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Merhaba,

1 senedir B8 ve H&R kullanıyorum. Araba fabrikadan bu şekilde çıkmalı bence. İlk değiştirilmesi gereken parçalardan diyebilirim. B6 1,97cm daha uzundur. Tercih meselesi...

Hocam eyvallah sağolasın bilgi için teşekkürler...
Sanırım bahsedilen bu setup kurgusunu sadece siz tecrübe etmiş oluyorsunuz :) kısmetse 2.ci de ben olucam :)


Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Yukarıda ki konu için ayrıca başlık açmak istemedim başlık kirliliği olmaması için.
Fakat dikkatimi çeken başlık açılmadığında konulara katılım nedense hep çok az oluyor! :(
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.962
    • Çevrimdışı
Yukarıda ki konu için ayrıca başlık açmak istemedim başlık kirliliği olmaması için.
Fakat dikkatimi çeken başlık açılmadığında konulara katılım nedense hep çok az oluyor! :(

B8 + HR iyidir .  :yukari-ok:
http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/merhabalar-clv-88-giulietta-qv/msg180324/#msg180324

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Sonunda H&R yayları Bilstein B8'ler ile evlendirdik.
Tecrübelerimi paylaşmak için biraz daha deneme zamanı olduğunu düşünüyorum, net bilgiler paylaşmak açısından.

Fakat ne var ki öncesinde aklıma takılan spacer sorunsalı.
Gerçekten internet ortamında paylaşılan her bilgiye itibar edilmemeli.

Sadece ön jantlarda 1,6 mm. Novitec spacer kullanıyordum ve acaba arka jantlar içinde gerekli olup olmadığı konusunda aldığım net bilgi...
Almanya'da sadece ön jantlarda spacer kullanılmasının yasak olduğu!..
İstenirse arka jantlarda kullanılabileceği ve ancak arka jantlarda kullanılıyor ise ön jantlara spacer takılmasına müsade edildiği bilgisini de paylaşmak istedim.



Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

ertena

  • Membro
  • İleti: 402
    • Çevrimdışı
Sonunda H&R yayları Bilstein B8'ler ile evlendirdik.
Tecrübelerimi paylaşmak için biraz daha deneme zamanı olduğunu düşünüyorum, net bilgiler paylaşmak açısından.

Fakat ne var ki öncesinde aklıma takılan spacer sorunsalı.
Gerçekten internet ortamında paylaşılan her bilgiye itibar edilmemeli.

Sadece ön jantlarda 1,6 mm. Novitec spacer kullanıyordum ve acaba arka jantlar içinde gerekli olup olmadığı konusunda aldığım net bilgi...
Almanya'da sadece ön jantlarda spacer kullanılmasının yasak olduğu!..
İstenirse arka jantlarda kullanılabileceği ve ancak arka jantlarda kullanılıyor ise ön jantlara spacer takılmasına müsade edildiği bilgisini de paylaşmak istedim.





Hocam dört gözle bekliyorum değerlendirmeni.  :clover:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Gelelim tecrübelere:  :)

Öncesinde 17 inç jantlarla kullandığım 30 mm. H&R yaylar gerçekten de konforu fazlaca etkilemediği gibi yol tutuş olarak az da olsa hissedilir bir fark ortaya koyuyor…

Sonrasında 18 inç’e geçince 30 mm. H&R yaylar bence hiç kullanışlı değil ve gerçekten İstanbul yollarında yüreğim ağzımda gittim desem yeridir!..
İnanın işkence gibi geldi ve konfor olarak size hiçbir şey sunmadığı gibi de yol tutuş olarak 17 inç jantla 30 mm. H&R yaylar bence çok daha mantıklı ve güvenli.

Finalde ise sağ olsun @ertena kardeşimizden aldığım Bilstein B8’ler ile H&R yayları kombine ettikten sonra hani nasıl anlatsam “Altın Oranı” desem, yani bir bütünün parçaları arasında ki sayısal ve geometrik olarak uyum bu kadar mı CUK diye oturur.
Konfor kavramı her ne kadar kişiden kişiye değişse de, beni rahatsız etmediği gibi yol tutuş konusunda size verdiği güven, C ve S tipi viraj kabiliyeti gerçekten mükemmel. Ve hatta yer yer bozuk ve pürüzlü otoban asfaltında bile yolu çok iyi absorbe ettiği gibi aracı stabil tutabiliyor.
B8 öncesi limitlerde ister istemez yaşanılan korku net olarak ortadan kalkıyor.

Son olarak 36 – 33 psi  Goodyear  Eagle F1 Asymmetric 3 resmen yola yapışıyor…
Her ne kadar Pirelli P zero nero GT arasında tereddütte kalsam da, Asymmetric 3’ler ıslak zeminde ve kuru yol viraj kabiliyeti benim için gerçekten mükemmel bir seçim olduğu gibi Bilstein B8 + H&R yaylar ile deyim yerindeyse Altın oranı bileşenlerini tam anlamıyla yerine getiriyor.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.806
    • Çevrimdışı
"Altın Oran"'da 17" mi 18" jant mı var?

@Increase
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

ertena

  • Membro
  • İleti: 402
    • Çevrimdışı
Gelelim tecrübelere:  :)

Öncesinde 17 inç jantlarla kullandığım 30 mm. H&R yaylar gerçekten de konforu fazlaca etkilemediği gibi yol tutuş olarak az da olsa hissedilir bir fark ortaya koyuyor…

Sonrasında 18 inç’e geçince 30 mm. H&R yaylar bence hiç kullanışlı değil ve gerçekten İstanbul yollarında yüreğim ağzımda gittim desem yeridir!..
İnanın işkence gibi geldi ve konfor olarak size hiçbir şey sunmadığı gibi de yol tutuş olarak 17 inç jantla 30 mm. H&R yaylar bence çok daha mantıklı ve güvenli.

Finalde ise sağ olsun @ertena kardeşimizden aldığım Bilstein B8’ler ile H&R yayları kombine ettikten sonra hani nasıl anlatsam “Altın Oranı” desem, yani bir bütünün parçaları arasında ki sayısal ve geometrik olarak uyum bu kadar mı CUK diye oturur.
Konfor kavramı her ne kadar kişiden kişiye değişse de, beni rahatsız etmediği gibi yol tutuş konusunda size verdiği güven, C ve S tipi viraj kabiliyeti gerçekten mükemmel. Ve hatta yer yer bozuk ve pürüzlü otoban asfaltında bile yolu çok iyi absorbe ettiği gibi aracı stabil tutabiliyor.
B8 öncesi limitlerde ister istemez yaşanılan korku net olarak ortadan kalkıyor.

Son olarak 36 – 33 psi  Goodyear  Eagle F1 Asymmetric 3 resmen yola yapışıyor…
Her ne kadar Pirelli P zero nero GT arasında tereddütte kalsam da, Asymmetric 3’ler ıslak zeminde ve kuru yol viraj kabiliyeti benim için gerçekten mükemmel bir seçim olduğu gibi Bilstein B8 + H&R yaylar ile deyim yerindeyse Altın oranı bileşenlerini tam anlamıyla yerine getiriyor.


hocam çok güzel özetlemişsin. inşallah birlikte tecrübe etme fırsatımız da olur  :arkadasim:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
hocam çok güzel özetlemişsin. inşallah birlikte tecrübe etme fırsatımız da olur  :arkadasim:

:) valla baliklar sofraya gelip gelip gidiyor ama sen yoksun hāla  :serefe:
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal