Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta bilstein B6  (Okunma sayısı 1022 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Giulietta bilstein B6
« : 06 Haziran 2020, 23:50:21 »
Birçok araç kullanıcısı yürüyen aksamda değişiklik yapmakta. Yay, coil, süspansiyon vs. Gördüğüm kadarıyla çoğunluk görsellik (aracı alçaltma) ve spor sürüş elde etme amacı taşımakta. Çoğunlukla aracını şehir içi kullanan biri olarak, yol bozuklukları, çukurlar, tümseklerden muzdaribim. Konfor  her zaman birinci önceliğim oldu. Giulietta çok aşırı konforsuz bir araç değil fakat yine  de beni rahatsız ediyor. Hele arka süspansiyonların en küçük çukurlarda bile küt diye vurması beni deli ediyor. Bu sebeple bu durumu elimine etmek amacıyla lastik seçiminde konfor odaklı davrandım. Nisbeten faydası olduysa da tatmin edici değil. Edindiğim izlenim araçtaki süspansiyonların pek kaliteli olmadığıydı.
Benim bildiğim şuydu :en konforlusu aracın stok süspansiyon ve yaylarıdır. Spor yay ya da spor amortisörler sürüş dinamiklerini iyileştirse de daha sert ve konforsuz olurlar. Ben de konfora önem verdiğim için stock dışına çıkmayı hiç düşünmedim. Ta ki  alfaownerda B6 hakkındaki kullanıcı yorumlarını okuyana kadar. Sürüşü iyileştirdiği gibi konforu da iyileştirdiğinden bahsediyordu. Hatta kullanıcı bozuk yollarda aracın artık 'bang' değil de 'thumb' yaptığını, aracına binenlerin süspansiyonun 'smooth' çalışmasından çok memnun kaldığını anlatıyordu. Benim aradığım tam da buydu.
Bir hevesle almak için araştırmaya başladım. Yabancı sitelerde alınabilir fiyatlarda olduğunu gördüm. Fakat öğrendiğim kadarıyla ülkemizde satılmıyormuş.(her geçen gün üçüncü dünya ülkesinde yaşadığım fikrine inancım artıyor). Tabi binbir zahmetle getirtmek mümkün olsa da yüksek nakliye ve vergi oranlarıyla alınabilir olmaktan uzaklaşıyor. Dünyanın başka yerlerinde başka insanların kolaylıkla sahip olabildikleri, alabildikleri şeyleri bizim binbir zahmetle ve yüksek maliyetlerle ancak alabiliyor olmamız gerçekten üzücü.
Velhasıl kelam, forumumuzda bu konuda tecrübesi olan arkadaşlarımız varsa yorumlarından faydalanmak isterim. Tabi B4, B6, B8, B12 farklı ürünler ve amaçları farklı. B6 sanırım benim amacıma uygun olanı. Ayrıca bu ürünü(sadece süspansiyonlar, yay düşünmüyorum) vergisi, kargosu dahil bana maliyeti ne olur? Nasıl getirtilir? Parası nasıl ödenir? Bu konularda yurtdışından alışveriş yapan arkadaşlar aydınlatabilirse sevinirim.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 06 Haziran 2020, 23:55:48 Gönderen: Dellobaltino »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #1 : 07 Haziran 2020, 13:05:15 »
Hocam sizin arka amortisorler arizali olabilir.
 Bende eicbach 3.5 luk spor yay olmasina ragmen hic bir cukurda vurma sesi gelmedi simdiye kadar.
Eski aracimin amortisorleri bittikti onda vurma sesi geliyordu.

B6 ya gelirsek oda b8 kadar olmasada oda spor bir amirtisordur oem konforu istiyorsaniz b4 alacaksiniz.
Bence ilk olarak bir amortisor testine sokun arabayi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #2 : 07 Haziran 2020, 13:39:30 »
Hocam sizin arka amortisorler arizali olabilir.
 Bende eicbach 3.5 luk spor yay olmasina ragmen hic bir cukurda vurma sesi gelmedi simdiye kadar.
Eski aracimin amortisorleri bittikti onda vurma sesi geliyordu.

B6 ya gelirsek oda b8 kadar olmasada oda spor bir amirtisordur oem konforu istiyorsaniz b4 alacaksiniz.
Bence ilk olarak bir amortisor testine sokun arabayi.
Yok bozuk amortisörün nasıl olduğunu biliyorum önceki aracımdan. Bu öyle değil. Zaten her iki amortisörün de bozuk olması pek olası değil. Oldukça sert. Yay olmasına rağmen sizde farklı olması ilginç. Mk2 benimkisi, belki sizin araç mk3 ise fark olabilir. Belki ben anlatamadım. Düzgün geçişli çukur ve tümseklerden bahsetmiyorum. Daha keskin çukur ve tümseklerde, mesela yolda bir oyuk olmuştur.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #3 : 07 Haziran 2020, 13:50:58 »
Benim arac mk1 spor paket.
Arka amortisorler ayni her giude onler farklida spor pakette.
Dediginiz cukurlarda her arac o sesi yapar hocam merco s500 ile girseniz bile.keskin derin cukurlarda takacaginiz her amortisorun tepkisi ayni olur bence.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #4 : 07 Haziran 2020, 14:27:51 »
Benim arac mk1 spor paket.
Arka amortisorler ayni her giude onler farklida spor pakette.
Dediginiz cukurlarda her arac o sesi yapar hocam merco s500 ile girseniz bile.keskin derin cukurlarda takacaginiz her amortisorun tepkisi ayni olur bence.
Çok derin çukurlardan bahsetmiyorum, neyse bu konuyu tarif ederek anlatmak zor. Bana göre arkalar aşırı bir şekilde sert. Zaten mesele sert mi, yumuşak mı değil. Herkesin beklentisi aynı olmuyor. B4 kullananlar stocktan pek de farklı olmadığını söylüyorlar. Fakat B6 için tavsiyeler olumlu yönde.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #5 : 07 Haziran 2020, 14:46:13 »
Hava basinclariniz kac hocam ?
birde hangi lastik marka ve ebatlari var?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #6 : 07 Haziran 2020, 15:08:49 »
Hava basinclariniz kac hocam ?
birde hangi lastik marka ve ebatlari var?
Hava basıncını önlere 32 arkalara 31 ayarlıyorum, standart değerlerin 1 psi altı. Dikkat ettim lastik basınları 27-28 gibi değerlere düşünce çok daha konforlu oluyor araç benim için. Hatta bırak düşük kalsın diyorum ama yine de ideali en doğrusu diyorum. Eagle f1 assy3 ve 17 jant kullanıyorum. Bu yüzden 16 jant bile düşündüm ama güzel durmuyor, elim varmadı değiştirmeye. Şimdilik bagajdaki çamurluk kısmına erkurt+focal yada macoustik ya da kaliteli başka bir marka yalıtım malzemesiyle yalıtım yapmaya karar verdim. Benim kanaatim süspansiyonlarda alüminyum alaşım kullanılarak ağırlık düşürüldüğünden dolayı darbeleri yeterli derecede sönümlenemiyor. Tabi erkurt ürününü internetten bulamadım henüz. Yarın firmayı arayacağım. Kullanan herkes çok övüyor, tam bir f/p ürünü olduğundan bahsediyorlar. İlerde belki hayal ettiğim B6 lara kavuşurum.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #7 : 07 Haziran 2020, 15:23:18 »
Benim aracta bose ses sistemi oldugu icin bagajda halidan haric fazladan bir ara kat var onunda etkisi olabilir ses konusunda yalitim bir yaptirin farki olur buyuk ihtimallle.
Kapilarada yaptirin daha iyi olur.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #8 : 07 Haziran 2020, 16:10:06 »
Kendim yapıyorum zaten de, kalitesiz malzemeyle çok verim alınmıyor. Kapı içleri ayrı bir konu. Şimdilik arka süspansiyonlar odaklı çalışacağım. Zira malzeme çok pahalı. Yavaş yavaş ilerlerim

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 343
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #9 : 07 Haziran 2020, 20:50:24 »
Shop.alfisti den ayni sizin yaptiginiz gibi MiTo icin B8 amortisor fiyat teklifi almistim, proforma fatura gorselini paylasiyorum:



Bilstein B6 stock yaylar ile kullanmaya uygun. B8 ise spor yaylar ile kullanilmak uzere tavsiye edilir.

Gordugun uzere yaklasik 75€ kargo vereceksin. Ayrica urun bedelinin %18'i kadar gumruk vergisi odeyeceksin.

Son olarak gecici diye cikarilan vergiler ile ekstra bir sey gelmis midir bilemiyorum.

Bilstein'in fiyati fazla geldiginden ben sonradan Koni str.t amortisorleri aldim. Onlari gazelle racing sitesinden aldim, bakmani tavsiye ederim. Koni'ler de oldukca basarili cikti, arabanin tepkileri, o bam gum vurmalar cok insani seviyeye geldi.

Bir de yoksa, guzel bir spor yay da takmanizda fayda olur.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #10 : 07 Haziran 2020, 21:16:13 »
Shop.alfisti den ayni sizin yaptiginiz gibi MiTo icin B8 amortisor fiyat teklifi almistim, proforma fatura gorselini paylasiyorum:



Bilstein B6 stock yaylar ile kullanmaya uygun. B8 ise spor yaylar ile kullanilmak uzere tavsiye edilir.

Gordugun uzere yaklasik 75€ kargo vereceksin. Ayrica urun bedelinin %18'i kadar gumruk vergisi odeyeceksin.

Son olarak gecici diye cikarilan vergiler ile ekstra bir sey gelmis midir bilemiyorum.

Bilstein'in fiyati fazla geldiginden ben sonradan Koni str.t amortisorleri aldim. Onlari gazelle racing sitesinden aldim, bakmani tavsiye ederim. Koni'ler de oldukca basarili cikti, arabanin tepkileri, o bam gum vurmalar cok insani seviyeye geldi.

Bir de yoksa, guzel bir spor yay da takmanizda fayda olur.
75 euro kargo yaklaşık 100 de gümrükle 600-650 euro civarı pahalı oluyor. Konileri bilmiyorum açıkçası, B6 ayarında modeli varsa tabi neden olmasın. Konilere de bir bakayım

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #11 : 07 Haziran 2020, 21:27:50 »
Biraz konileri araştırdım ama bilstein kalitesinde değil diyorlar. Sertlik ayarı yapılıyormuş. Ayarsız olan turuncular orta sertlikteymiş sanırsam. Stock halinden iyidir mutlaka. Ama değiştireceksem B6 olmasını isterim. Belki çıkma denk gelir bi gün

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #12 : 08 Haziran 2020, 13:44:22 »
yaklaşık beş yıl boyunca orjinal amortisör ve H&R yaylar ile aracımı kullandım. İki yıldır da KW Variant2 ler ile aracımı kullanıyorum. Bence imkanlar el veriyorsa ve ciddi para harcanacaksa Coilover tercih etmek hem hem performans hem de konfor noktasında kişiyi tatmin ediyor. Variant2 lerden sonra aracı aracı yıllarca orjinal amortisör ve spor yaylar ile kullandığıma pişman oldum;resmen kendime ve de araca acı çektiriyormuşum.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Increase

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #13 : 08 Haziran 2020, 17:53:41 »
Ben de zamanında araştırmalar içerisinde ve çeşitli kombinasyonlarda bulunmuştum ve 18 inc jantlar ile B8 + H&R 30 MM. süspansiyon-yay ikilisini tercih ettim. Hem pişmanım, hem değilim! Özellikle bozuk yollarda konfor %75 eksi yönde farkediyor, fakat temiz ve uzun yolda verdiği zevk (konfor + yol tutuş) bence hiç bir araçta yok.
Madem sizin için konfor önemli, orjinal yayları değiştirmeden süspansiyonları değiştirmeniz en mantıklısı ve belirttiğiniz üzere B6'lar en uygunu ve tabi jantlarınız da 17 inc ise mükemmel seçim.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta bilstein B6
« #14 : 09 Haziran 2020, 14:20:30 »
Ben de zamanında araştırmalar içerisinde ve çeşitli kombinasyonlarda bulunmuştum ve 18 inc jantlar ile B8 + H&R 30 MM. süspansiyon-yay ikilisini tercih ettim. Hem pişmanım, hem değilim! Özellikle bozuk yollarda konfor %75 eksi yönde farkediyor, fakat temiz ve uzun yolda verdiği zevk (konfor + yol tutuş) bence hiç bir araçta yok.
Madem sizin için konfor önemli, orjinal yayları değiştirmeden süspansiyonları değiştirmeniz en mantıklısı ve belirttiğiniz üzere B6'lar en uygunu ve tabi jantlarınız da 17 inc ise mükemmel seçim.
Ben de B6 ve stok yay ikilisini istiyorum. Tabi yurtdışından getirmek gümrüğü vergisi ciddi rakamlara geliyor. Şimdilik yalıtımla bir miktar düzeltmeye çalışıcam

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal