Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta için çıkma Multiair Modülü arıyorum  (Okunma sayısı 2699 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

aykutyzc7

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Merhaba arkadaşlar geçen yıl sorun çıkarıp yaptırdığım multiair modülü tekrar arıza verdi. Servis fiyatları da sıfır modül için çok uçmuş durumda. Temiz çıkma modül aramaktayım. İlginiz için teşekkür ederim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 239
    • Çevrimdışı
geçmiş olsun ankarada güven otoya sorun  onlarda 2 tane pert giuli var.  aracınızın  modeli ve km kaç acaba.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

aykutyzc7

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Çok teşekkürler arayıp sorarım. 2013 model 82 binde aracım. Garanti devam ederken 2.yilda garantiden değişmişti yenisiyle fakat sonra gene sıkıntı çıkardı. Temiz bir tane bulup umarım sorun yaşamam.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 239
    • Çevrimdışı
şaşırdım. hangi yağı kullanıyorsunuz.ben motul 5w40 x clean haricinde yağ koymadım.cok şükür 90.000 de  sıkıntı yaşamadım. ikinci kez bu sorunu yaşadığınıza göre sanki birşeyler arızayı tetikliyor gibi geldi.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

aykutyzc7

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Castrol edge fst 5w40  kullanıyordum tüm özellikleri uyani yani şimdi tam hatırlayamadım. Yağ eksiltme yapıyordu zaten. Sonra dedim 10w60 shell in yağını mi koysam dedim. Sizce değişim sonra 10w60 koysam nasıl olur. Arabayı sert kullanırım %70 80 çünkü. Sizin fikriniz nedir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 239
    • Çevrimdışı
Castrol edge fst 5w40  kullanıyordum tüm özellikleri uyani yani şimdi tam hatırlayamadım. Yağ eksiltme yapıyordu zaten. Sonra dedim 10w60 shell in yağını mi koysam dedim. Sizce değişim sonra 10w60 koysam nasıl olur. Arabayı sert kullanırım %70 80 çünkü. Sizin fikriniz nedir.
castrol bence kullanmayın.en azından motulu deneyin.memnun kalacağımızı düşünüyorum.yagin sınıfını bence değiştirmeyin.bende eksiltme 15.000 km de 300 400 ml geçmedi hiç.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

aykutyzc7

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Anladım hocam. 10w60 in özellikleri çok iyi o yüzden düşünüyorum. Bakalım Bi parçayı uyguna halledebilirsin. İzmir de alfa teknik var özgür usta ona bırakıyorum aricima hep. 10w60 shell in yağını çok önerdi de bana.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

marambo

  • Membro
  • İleti: 9
    • Çevrimdışı
Merhaba,
2013 model yılı sahibinin, 43binde aynı sorunu yaşadım.
Son bakımda yetkili servis araca koyduğum motul 5-40 yerine opar kullandı.4bin km sonra arıza başladı. Lamba yanınca silindilerden ikisi ateşlemeyi kesiyordu. Direk multiairi değiştireceğini düşündüğüm için servise gitmedim.ankara da alfaline var Nusret ustam. Bakar bakmaz multiair dedi. Sesi dinledi. Muhtemelen yağ sebep oldu buna dedi yağı değiştirdik. Arıza azaldı ancak kaybolması. Multiairi söktü temizledi,arabanın hem sesi hem performansı düzeldi. Ancak aracı teslim alırken motorun içi balçık gibi , yağ değişimi yapacağın zaman katkıyla temizlememiz lazım ,tekrarlayabilir dedi. Nitekim 10 gün arızasız doyasıya bindim ve tekrar arıza verdi. Hafta içi götürüp yağı degistirecegiz. Bu kez Castrol edge kullanacağım.
Eğer multiairden tuhaf sesler gelmiyorsa değişimden ziyade once temizletmeni öneririm.benim aracimda arıza tekrar etse de karakteri inanılmaz değişti.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
ELimde mevcut çıkma multiair @aykutyzc7
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.799
    • Çevrimdışı
Castrol Edge bir süre öncesine kadar BMW dahil bazı markaların ilk dolum ve tavsiye edilen yağı iken bundan vazgeçildi. Bunun sebebi Castrol Edge'nin aşırı tortuya sebep olması ve yağ kanallarını tıkaması olarak yazı yazıyordu.

Bir de kitapçıkta yazmıyor olsa da Multiair filtresinin her ikinci yağ değişiminde değiştirilmesi veya en azından temizlenmesi tavsiye ediliyor bazı kullanıcılar tarafından.

Tapatalk Bericht

///////////////

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 239
    • Çevrimdışı
aykut bey öncelikle multiair sokup tamır eden ankarada  servislerin olduğunu biliyorum.sizde önce o yöntemi tercih etmeniz bütçeniz acısından iyi olur.eger bu yöntem ile sıkıntınız  giderilmez ise çıkma bulmaya çalışın.cikma olarak satılan parçanın tamır edilip edilmediğini sorgulayın. en güzeli bence serviste garantili olarak taktırmak.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 415
    • Çevrimdışı
Benim arabada arızaya dair bir durum yok.  Ancak bana biraz titreşimli ve hırıltılı çalışıyor gibi geliyor. Arızanın ayak sesleri mi acaba?

Sizde arızadan önce nasıl semptomlar oldu?
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

aykutyzc7

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Bir kere tamiri i yaptırdım ama 1 yıl idare etti o yüzden çıkma düşünüyorum. Serviste sorduğumda çok yüksek bir fiyat söylediler 7 bin civarı.
Benimde araçta ilk sorun olmadan salliyirdu kendini hiriltili umarım olmaz devamında siz de dikkat etmek gerekiyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

marambo

  • Membro
  • İleti: 9
    • Çevrimdışı
Ben hafta içi tortuları katkı ile temizletecegim. Multiair yağ filtresini de değiştireceğim. Bu tortular orada olduğu sürece yeni modülün ömrü de pek uzun olmayacaktır diye düşünüyorum. Gelişmeleri buradan yazarım dilerseniz. Belki masraftan kurtulabiliriz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

marambo

  • Membro
  • İleti: 9
    • Çevrimdışı
Castrol Edge bir süre öncesine kadar BMW dahil bazı markaların ilk dolum ve tavsiye edilen yağı iken bundan vazgeçildi. Bunun sebebi Castrol Edge'nin aşırı tortuya sebep olması ve yağ kanallarını tıkaması olarak yazı yazıyordu.

Bir de kitapçıkta yazmıyor olsa da Multiair filtresinin her ikinci yağ değişiminde değiştirilmesi veya en azından temizlenmesi tavsiye ediliyor bazı kullanıcılar tarafından.

Tapatalk Bericht

İnanın ne kullanacağımı şaşırdım. Aracım 45binde. Bir kez selenia, 2 kez opar,2 kez motul kullandım. Multiairi söken usta balçık kaplı kapkara motorun içi Bu km'de ilk defa boylesini gördüm dedi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.802
    • Çevrimdışı
İnanın ne kullanacağımı şaşırdım. Aracım 45binde. Bir kez selenia, 2 kez opar,2 kez motul kullandım. Multiairi söken usta balçık kaplı kapkara motorun içi Bu km'de ilk defa boylesini gördüm dedi.

Bu sadece bir varsayım olacak;

Fazla tortu birikmesinin nedeni muhtemelen fazlaca gerçekleşmiş olan yağ marka değişimi olabilir.

Genel kanı itibarı ile yağ markası değiştirildiğinde ilk değişimde yeni yağ, kendi yapısına benzemeyen kalıntıları temizlemekle meşgul ve ancak ikinci değişimden sonra kendi özelliklerini tam anlamı ile gösterebiliyor. Sizin 45.000 km'lik kullanım süresi içerisinde bir kez Selenia (ilk dolum yağı olsa gerek), 2 kez Opar (Birmot yetkili servisin kullandığı olsa gerek) ve Motul (kendi belirlediğiniz yağ) kullanarak belki de fazlaca değişiklik yapıldı. Bu da aşırı tortu ulaşmasına neden olmuş olabilir.

Belki yapılacağını belirttiğiniz motor içi temizlik sonrası Motul ile devam ederseniz, tortu oluşumu azalma gösterebilir.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

marambo

  • Membro
  • İleti: 9
    • Çevrimdışı
Aslında içten içe aynı fikirdeyim sizinle admin. Castrolü istemeye istemeye aldım, belki güzel motul tecrübeleri beni motula döndürebilir  :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
TIPS FOR MULTIAIR UNIT PROTECTION

After 2 years of multiair development and co operation with hundrends of clients, we managed to collect the appropriate feedback, in order to do our best to prevent a multiair unit failure.

1) Oil change at 5k km (3k miles)

2) Good oil quality . Good viscosity values at 100 celicious ,but also - and more importand- at cold situation. We suggest Castrol edge 5w 40 ( acea c3 meets fiat demands).Caution at replicas.

3) Proper oil temperatures while driving and before shutting down. Optimal oil temperature is 60-110 celsious. Before reaching 60 c , drive real smoothly. Do not shut down if oi temp is below 60 c. Cold oil cannot flow correctly  and has reduced lubricating ability. Also cold oil cannot return easily and may create deposits . So if you drive mostly at city , take care pushing a bit to help oil warm up. If oil exceeds 120 c , cool it down. Burnt oil creates a lot of deposits. If you do track days a lot, install an oil cooler ( but with thermostat at 60 c)

4) Do not be over-protective. slow driving and low rpm driving for too long, creates oil deposits. Use the whole rev range and full power of engine randomly. This doen't mean you can push the engine at limits constantly.

5) 90% of failures happen between 80k-120k km. If you follow these directions you decrease a lot the chances of a possible failure( up to 50%). That one refers on the mechanical part of unit. A possible failure at 1 of 4 solenoid valves is clearly a matter of luck.

6) All failures so far refer on multiair I  (1rst gen) . FCA claims that multiair II solved the problem . Indeed the improved oil lines , but the results will prove their claims. If you face a unit failure make sure the new one you will install is the correcr part number (multiair II).

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Arkadaşlar yabancı bir siteden buldum, çevirmeye vaktim olmadı. Faydalı olabilir

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
80k km de Multiair arızası yaşayıp tamir yoluna gitmisştim.150k km de tekrar yaşadım ve garantili değişim yoluna gittim.
MA üniteler yağa aşırı duyarlıdır, kesinlikle EURO5 için 05-40 EURO6 için ise 05-30 kullanmalısınız. 10-60 her kim hangi koşul altında tavsiye ediyorsa MA üniteler  hakkında tam donanıma sahip değildir.  Yağın spesifikasyonunun çok önemli olduğunu söylüyoruz, aynı zamanda da kullanılan yağın miktarı da çok önemli 30cl eksik ya da fazla yağ koymanın da MA ünitesi sağlığı üzerinde çok büyük önemi var! ben ilk arızayı aldığımda kapasite fazlası yağ vardı motorda örneğin!!!

size tavsiyem imkanlar el veriyorsa gen2 yeni MA modülü alıp değişim yoluna gitmenizdir. Costrol edge MA ya da OPAR yerine kullanılabilecek Motul, Liqui Moly , Selenia(artık yutdışından gelmiyor, İzmit'de dolum yapılıyor; bu sebep ile artık soru işareti) çok daha kaliteli yağlar mevcut. MA ünitenin kanı canı yağdır, seçimi yaparken çok dikkat etmek gerek...
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2019, 15:06:52 Gönderen: ealprsln »
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Multiair 2 hangi yıldan sonraki araçlarda var acaba

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Multiair 2 hangi yıldan sonraki araçlarda var acaba

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yanlış bilmiyorsam 2011-2012 gibi "çözüldü" diyorlardı. Muhtemelen bu aralarda olması lazım. Sonrakiler problemsiz deniliyordu güya ama mesela 2015 500x'te de araç önceki sahiplerindeyken Multiair ünitesi hata vermiş ve garantiden herşeyini değiştirmişler. Ne sebep oldu, yanlış yağ mı, başka bişey mi belli değil.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

marambo

  • Membro
  • İleti: 9
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta için çıkma Multiair Modülü arıyorum
« #22 : 04 Şubat 2019, 10:53:03 »
Maalesef aracım düzelmedi.
Mecburen modülü ben de değiştireceğim.

Güncel parça fiyatı 7480 tl imiş. Jülyete küstürdüler beni. >:(
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 500
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta için çıkma Multiair Modülü arıyorum
« #23 : 04 Şubat 2019, 22:02:32 »
Abi o nedir ya deli para

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fikri.şakar

  • Membro
  • İleti: 283
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta için çıkma Multiair Modülü arıyorum
« #24 : 05 Şubat 2019, 11:30:16 »
7480tl indirimsiz fiyatmı?ısrarcı olursanız maksimum %20 ye kadar indirim alabilirsiniz.her servis yapmasa da bazıları indirim isteyince %10 yapıyor.servis müdürününde %15 indirim yetkisi var demişlerdi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal