Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta Race chip yada yazılım ? dizel için  (Okunma sayısı 6704 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Koful

  • Membro
  • İleti: 542
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Race chip yada yazılım ? dizel için
« #25 : 06 Nisan 2016, 16:00:12 »
yanlışınız şurda fazla hava olması yanan maddenin gücünü arttırmaz birim zamanda yanacak madde miktarını arttırır sadece buda daha fazla güç ve daha fazla tork demektir daha fazla hava daha az yakıtla daha yüksek enerji anlamına gelmez hava fazla almanın mantığı budur. birim zamanda yanacak madde miktarını arttırır. bir ateşe üflerseniz daha hızlı yanmasını sağlarsınız daha fazla ateş veya ısı vermez vereceği ısı bellidir. vereceği kalori bellidir ne yaparsanız yapın değişmez sadece birim zamandaki farkı oluşturur. ve kesinlikle tüm dünyada kabul edilen fizik kanunu yanlış olarak düşünmeyin.  daha fazla hava daha hızlı yanma daha fazla güç  ama bu yanma sonucu ortaya çıkacak olan enerji artmaz enerji madde bağımlıdır. şunu derseniz anlarım yanmayan yakıtı da yakar konuma gelir ancak bunu sadece chip ile sağlamak imkansız çünki tahliye sistemi aktarma organları sürtünme katsayısı yanı hareketli parçaların sürtünme yüzeylerinin azaltılması gibi birçok etken ortaya çıkar

Sayın hocam, konuyu uzatmak istemiyorum zaten admin de muhtemelen noktalamak adına bir paylaşımda bulundu.
Lakin, sözüne ettiğim durum tabi ki motorun verimi. Birim yakıtın azalmasından kastım da bu. Madde enerji ilişkisine birşey demedim, verdiğiniz örnek yanlış dedim. Belki de tam anlatamadım. Ama sonrasındaki açıklamanız da yine eksik/yanlış.

Şimdi; yalnızca turbo basıncını artırırsak, yani bu motorun yakıt haritasını ve püskürtme zamanlamasını değiştirmediğimiz anlamına gelir; 2500 devirde (ki bu dizel motor için yüksek ve verimsiz bir devir sayılır) iki aracın da gaz açıklığı aynı olur ve aynı miktarda yakıt püskürtülür ama piston içine fazla hava alan yani chipli/yazılımlı olan bu yakıttan daha fazla güç üretir. Ne yaparsanız yapın durum budur, içerideki diğer sürtünmelerin veya motor dışındaki başka aktarma elemanlarının konuyla hiçbir ilgisi yoktur. Ve sadece chiple de bu mümkündür.
Üreticinin yaptığı optimizasyonu kesinlikle küçümsemiyorum, araç için en iyisi o olabilir çünkü muhtemelen düşük yakıt kalitesi veya diğer yanlış kullanımlar için önlemler alınmıştır. Ama düzgün yapılan bir remap ya da iyi bir chip, beyindeki verileri sürekli optimize ederek manipüle eder ve değerleri iyileştirir. Bu da aracın bazı noktalarda daha hassas olmasına yol açar, aynen @admin 'in paylaşımında bahsedilen düşük kaliteli yakıt gibi.

Adza

  • Membro
  • İleti: 1.100
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Race chip yada yazılım ? dizel için
« #26 : 06 Nisan 2016, 22:01:53 »
Bu tarz her tartışmada "Ya koca fabrika, sen mi daha iyi bileceksin" diyen bir kesim oluyor, bu tartışma biraz daha teknik yapıldığı için ben de katılmak istedim.

Öncelikle evet, fabrika daha iyi bilecek.
Evet oradaki mühendisler daha iyi bilecek, çünkü o arabaya sahip olmanızın sebebi o adamlar.
Ama neye göre daha iyi bilecek,
Tek bir civata için bile tonlarca test yapılıp emniyet katsayısına(EK) göre maksimum dayanma değerleri belirleniyor,
Motorun yanma odasından başlayarak bijonlara kadar her parçada mikron mikron mühendislik var. Hesap var. Emek var.
Buradaki asıl amaç, EN GÜVENLİ, EN TASARRUFLU, EN UZUN KM DAYANABİLECEK parçalar üretmek.
Fabrikanın koyduğu sınırlar önce güvenliği ele alır. Yoksa fabrika da biliyor 15binde yapılan bakımı 7 bine çekip 30hp arttırmayı :)

İşte burada kullanıcının istekleri devreye giriyor,
İşini iyi bilen bir yazılımcı ile kullanıcı aracından ciddi manada kısmen sağlıklı güçler alıyor. Ama piyasadaki yazılımcıların %90 ı ne yaptığını bilmiyor. Turboyu aç enjektörü aç uff ne yürüdü be. :haydi:

Yazılım yapılan her araç daha fazla yoruluyor, her bir parçası ömrünü daha erken tamamlama eğiliminde oluyor. Çünkü tasarım itibariyle tüm hesaplar onun fabrika verileri üzerinde çalışması için kurgulanmış.

Yazılım kötüdür demiyorum, ben 15 bin yazan bakımı full orijinal aracımda her ihtimale karşı 10binde yapıyorum, yazılım yapan arkadaş 7 binde 6 binde yapmalı. Her periyodik bakım için geçerli, ağır bakımlar da geçerli. Benden ufak bir tavsiye, aracınızı seviyorsanız bunları en azından yapın. Çünkü 30-40 hp ler 1000TL yle alınabilecek güçler değil. 3 kuruşa 5 köfte olmaz :)

Tartışmadaki hiçbir tarafa hitaben yazmadığımı sadece fikirlerimi söylediğimi belirtmek istiyorum. Sürç-i lisan eylediysem affola. Saygılar. :alfisti: :alfisti:

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.291
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Race chip yada yazılım ? dizel için
« #27 : 06 Nisan 2016, 22:34:18 »
Bu tarz her tartışmada "Ya koca fabrika, sen mi daha iyi bileceksin" diyen bir kesim oluyor, bu tartışma biraz daha teknik yapıldığı için ben de katılmak istedim.

Öncelikle evet, fabrika daha iyi bilecek.
Evet oradaki mühendisler daha iyi bilecek, çünkü o arabaya sahip olmanızın sebebi o adamlar.
Ama neye göre daha iyi bilecek,
Tek bir civata için bile tonlarca test yapılıp emniyet katsayısına(EK) göre maksimum dayanma değerleri belirleniyor,
Motorun yanma odasından başlayarak bijonlara kadar her parçada mikron mikron mühendislik var. Hesap var. Emek var.
Buradaki asıl amaç, EN GÜVENLİ, EN TASARRUFLU, EN UZUN KM DAYANABİLECEK parçalar üretmek.
Fabrikanın koyduğu sınırlar önce güvenliği ele alır. Yoksa fabrika da biliyor 15binde yapılan bakımı 7 bine çekip 30hp arttırmayı :)

İşte burada kullanıcının istekleri devreye giriyor,
İşini iyi bilen bir yazılımcı ile kullanıcı aracından ciddi manada kısmen sağlıklı güçler alıyor. Ama piyasadaki yazılımcıların %90 ı ne yaptığını bilmiyor. Turboyu aç enjektörü aç uff ne yürüdü be. :haydi:

Yazılım yapılan her araç daha fazla yoruluyor, her bir parçası ömrünü daha erken tamamlama eğiliminde oluyor. Çünkü tasarım itibariyle tüm hesaplar onun fabrika verileri üzerinde çalışması için kurgulanmış.

Yazılım kötüdür demiyorum, ben 15 bin yazan bakımı full orijinal aracımda her ihtimale karşı 10binde yapıyorum, yazılım yapan arkadaş 7 binde 6 binde yapmalı. Her periyodik bakım için geçerli, ağır bakımlar da geçerli. Benden ufak bir tavsiye, aracınızı seviyorsanız bunları en azından yapın. Çünkü 30-40 hp ler 1000TL yle alınabilecek güçler değil. 3 kuruşa 5 köfte olmaz :)

Tartışmadaki hiçbir tarafa hitaben yazmadığımı sadece fikirlerimi söylediğimi belirtmek istiyorum. Sürç-i lisan eylediysem affola. Saygılar. :alfisti: :alfisti:

@Adza  Uğur kardeşim haklısın piyasada çoğu yazılımcı yaptığı işi bilmiyor , turbosu öten mi ararsın , arabası tekliyen mi ararsın hepsi işini bilmeyen yazılımcılar yüzünden

hayali beygirler hep havalarda uçuşur şuan güncel olarak bmw f serisi dışında 40-50 beygirin üstünü almak çok zor , stagelerinizi değiştirirsiniz ona birşey diyemem. Stock araçlarda heleki bu alfa romeo iste 40-50 beygir hiçbir zaman beklemeyin .

Box olayını hiç bir zaman sevmedim soft yazılım yaptırın işi ehli olan birinde box kullanmayın yada kullanıyorsanız en soft şeklinde , az çok nerdeyse her aracımda yazılım , ic vs birşeyler yapmaya çalışan biri olarak. Box işine girilcekse en soft  , yazılım işine girilcekse ic vs girmeden hard yazılım yaptırmayın heleki 159 araçlarına piyasada 200 hpler yazan var yazılımla gülüp geçiyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Adza

  • Membro
  • İleti: 1.100
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Race chip yada yazılım ? dizel için
« #28 : 06 Nisan 2016, 23:34:09 »
@Adza  Uğur kardeşim haklısın piyasada çoğu yazılımcı yaptığı işi bilmiyor , turbosu öten mi ararsın , arabası tekliyen mi ararsın hepsi işini bilmeyen yazılımcılar yüzünden

hayali beygirler hep havalarda uçuşur şuan güncel olarak bmw f serisi dışında 40-50 beygirin üstünü almak çok zor , stagelerinizi değiştirirsiniz ona birşey diyemem. Stock araçlarda heleki bu alfa romeo iste 40-50 beygir hiçbir zaman beklemeyin .

Box olayını hiç bir zaman sevmedim soft yazılım yaptırın işi ehli olan birinde box kullanmayın yada kullanıyorsanız en soft şeklinde , az çok nerdeyse her aracımda yazılım , ic vs birşeyler yapmaya çalışan biri olarak. Box işine girilcekse en soft  , yazılım işine girilcekse ic vs girmeden hard yazılım yaptırmayın heleki 159 araçlarına piyasada 200 hpler yazan var yazılımla gülüp geçiyorum.

Senin 159 da yaptıklarını biliyorum, aldığın gücü biliyorum. Hatta 5 kişi gazlamıştık da geldiğimde. Gerçekten "yüklü" bir 159 un neler yapabileceğini gördük.
Bakıyorum adam 150hp 320nm lik arabayı 190hp 400nm yaparım diyor. yaptığı arabaya biniyorum ya senin sw 500 falandı ya bu max 165 170. Beni bu hayali atlar( :haydi: :rock: ) çıldırtıyor. Oynanmış dynolarda salak saçma yazılımlarla milleti söğüşlüyorlar. Suçu kimde bulacaksın, kananda mı yapanda mı :)
Bi elin parmaklarını geçmez Türkiye' de yazılım yaptırılacak yer. Yahu DPF tıkandı iptal ettim, arıza lambam hala yanıyor. Allah' tan limp mode a düşmüyor. Ama güvenip söndürtmedim daha kimseye de :) Halbuki ne kadar basit bir iş. Ben arabama bu kadar değer verirken millet ***ürüp 500tl ye 30hp 50nm lip paketi yaptırtıveriyor. Aklım almıyor  :D

Uzun lafın kısası, eğer güç isteyen biriyseniz yazılım için iyi araştırma yapın. Kime yapmış kaç km önce yapmış vs. vs. vs...

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.291
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Race chip yada yazılım ? dizel için
« #29 : 06 Nisan 2016, 23:40:49 »
Senin 159 da yaptıklarını biliyorum, aldığın gücü biliyorum. Hatta 5 kişi gazlamıştık da geldiğimde. Gerçekten "yüklü" bir 159 un neler yapabileceğini gördük.
Bakıyorum adam 150hp 320nm lik arabayı 190hp 400nm yaparım diyor. yaptığı arabaya biniyorum ya senin sw 500 falandı ya bu max 165 170. Beni bu hayali atlar( :haydi: :rock: ) çıldırtıyor. Oynanmış dynolarda salak saçma yazılımlarla milleti söğüşlüyorlar. Suçu kimde bulacaksın, kananda mı yapanda mı :)
Bi elin parmaklarını geçmez Türkiye' de yazılım yaptırılacak yer. Yahu DPF tıkandı iptal ettim, arıza lambam hala yanıyor. Allah' tan limp mode a düşmüyor. Ama güvenip söndürtmedim daha kimseye de :) Halbuki ne kadar basit bir iş. Ben arabama bu kadar değer verirken millet ***ürüp 500tl ye 30hp 50nm lip paketi yaptırtıveriyor. Aklım almıyor  :D

Uzun lafın kısası, eğer güç isteyen biriyseniz yazılım için iyi araştırma yapın. Kime yapmış kaç km önce yapmış vs. vs. vs...

ben sektörün içindeyim 3-5 yazılımcı gezdim , Türkiyede mecburen kötü tecrübelerle doğru bulunuyor. Dyno verilerine kimse inanmasın Mustang dyno verileri doğru gösterir ama genellikle Türkiyede onlada oynuyorlar. Diğer dynolara çıkıcaksanız öncesi sonrası çıkın , gerçi çoğu kişi motor gücünü kiltli dif olmadan vs tekere verdiğini düşünüyor millet olarak cahiliz kim ne derse inanıyoruz. Öncelikle aracınızın tekere ne kadar güç verdiğine öncelik göstermemiz lazım :)

Bide stock alınan hayali beygirli araçlar daha değerli bizim ülkemizde motor içi giren , turbo büyüten , ic değiştiren araba tu kaka oluyor gerçekten çok saçma ve araba cahili bir ülkeyiz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Race chip yada yazılım ? dizel için
« #30 : 07 Nisan 2016, 00:13:30 »
Aynı konular yine açılmış.

Bir adet turbo benzinli, iki adet turbo dizel aracı yazılımlı olarak kullandım. Bir kere Racechip de denedim, gücü artırmasına rağmen yol bilgisayarı verilerini de etkilediği ve mantığını tam beğenmediğim için bir süre sonra yazılımın daha sağlıklı olduğuna karar verdim.

Öncelikle şunu söyleyeyim, üç araçta da sakin kullanımda tüketimim %15-%20 arası düştü. Hayır yol bilgisayarı değil, full depo alıp tekrar doldurduğumda remapsiz haline göre daha az yakıyordu. Performans odaklı kullanımda beklendiği üzere daha fazla yakıyordu.

Turbo benzinli aracımda 36hp güç artışı (max güçte değil, 170hp verdiği 4500 devirde 206hp), max güçte ise 30hp artış almış idik, ki bu garantici, çok kasmayan bir firma.

159'da ACR ile 41hp alındı ve yaklaşık 50.000 km problemsizce kullandım, sattıktan sonra da problem çıkarmadığını sanıyorum. Dyno verisi bende mevcut değil, ancak daha önceden yapılan araçların dyno verisi firmanın web sayfasında mevcut. Zaten 3.20d'ler ile yürüdüğü için de yalan olduğunu düşünmedim.

Şu anda da remapli GT Q2 kullanıyorum, gayet memnunum. 30.000 km'dir herhangi bir problem yaşamadım.

Hepsini uzunca süre araştırıp en güvendiğim ve Alfa Romeo'dan anlayan yerlerde yaptırdım. 300-400 lira daha ucuz olacak diye bilmediğim ve güvenmediğim yerlere gitmedim, sağlıklı limitlerin üstüne çıkmak isteyen yerlerden koşarak kaçtım, ve hiçbir zaman amacım sadece remap ile alınabilecek maksimumu almak olmadı, aksine biraz daha sağlıklı yürüsün oldu.

Dikkat ettiğim çok basit noktalar var: 1 - Su ve yağ ısınmadan asla gaza yüklenme, 2 - Başka istasyona mecbur kalmadıkça sürekli tek istasyondan kaliteli yakıt al, 3 - Yamyam gibi aralıksız dipgaz gitme. 4 - Bakımları aksatma, yağı sürekli kontrol et, kaliteli yağ kullan.

Bu dört nokta ile senelerdir bütün araçları problemsizce kullandım, şu saatten sonra da remapsiz alacağım bir turbo beslemeli araca yapacağım ilk hareket remap olur. Sakin kullanımda yakıtım düşüyor, basınca da günümüz teknolojisindeki araçlardan daha iyi gidiyorum.

Ünlü ve adı bilinen birkaç yerin bizim araçlara rezalet yazılımlar yaptığına da birden fazla defa şahit oldum. Bu yüzden özellikle söylerim hep, adı bilinene değil, Alfa Romeo'yu bilene gidin. Rahmetli GTV'de remap ile 245hp vaadeden pek ünlü bir yer vardı, turbo basıncını da cont 1.4 bar'a çıkaracaktı beyefendi. GTV'de cont için standart internaller ile sağlıklı değer 1.1 bar, peak 1.3 bar misal. Ünlü diye gitseydik bir süre sonra pistonlar kucakta sanayi yolları arşınlardık.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2016, 00:18:04 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

surgeon

  • Membro
  • İleti: 215
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta Race chip yada yazılım ? dizel için
« #31 : 07 Nisan 2016, 10:11:03 »
muhtemelen konuda uzlaşamayacağız. ancak verileriniz çok ciddi gerçekten üretici firma olsam dikkate alırım belki 1000 tl masrafla (turbo ve intercooler büyütme) hem az yakıt hemde yüksek performans sunar fiyata da 5-10000 tl eklerim.

burdan şu anlaşılmasın yazılıma karşı değilim bizzat kendim yaptırdım ancak yakıt düşüşümde olmadı nasıl kullanırsam kullanayım son süratim de değişmedi ancak ara hızlanmalar ve ivmelenme sürelerim çok fark etti. benim için önemli olan noktada buydu zaten. dediğiniz gibi aracınızı tanıyan bilen bir yerde yapılırsa sıkıntı olacağını düşünmüyorum ama box ile motor yedim ve pahalıya patladı tamamen yol bilgisayarını kandırmaya yönelik bir işlem yağ sıcaklığı ve su sıcaklıklarını doğru iletmediği için motoru sıkıştırmada problem yaratıyor. motor ile oynamayayım diyenler için pedal chip öneririm.
palio 1.2 sl 2005 (2009-2010)
vectra cd oto. 1998 (2010-2011)
Megane ıı  privilege oto. 2008 (2011-2014)
corsa 1.4 gls 2000 (2012-2013)
Passat 1.4 tsı dsg 2010 (2014-2015)
Polo 1.4 tdı 2008 (2014-2014)
A3 1.6 oto. 2000 (2014-2014)
156 1.6 ts 2005 (2014-       )
Megane ıı privilege oto. 2008 (2015-2016)
C-ellysee 1.6 hdı 2014 (2016-2016)
Astra 1.6 cdtı oto. Sedan 2016 (2016-     )

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
591 Gösterim
Son İleti 08 Mart 2012, 21:57:54
Gönderen: Levent Yılmazoğlu
4 Yanıt
589 Gösterim
Son İleti 04 Temmuz 2012, 11:23:08
Gönderen: obasar
9 Yanıt
845 Gösterim
Son İleti 17 Kasım 2013, 22:56:10
Gönderen: Spider_Volkan
4 Yanıt
851 Gösterim
Son İleti 20 Ağustos 2015, 08:33:26
Gönderen: rikizlerli
15 Yanıt
2592 Gösterim
Son İleti 16 Mayıs 2019, 11:19:02
Gönderen: sbk0655

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal