Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: GT Q2 Özel Yapım Full Anodize Aluminyum Kule Gergisi  (Okunma sayısı 461 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

icecold

  • Membro
  • İleti: 19
    • Çevrimdışı
Selamlar herkese. GT için hem şık, hem kaliteli, hem de ciddi manada fonksiyonel bir kule gergisi araştırdığımda, yurtdışı seçenekler çok pahalı, yurtiçindeki malum yerler de hem kalitesiz, hem sorunlu, hem de iletişim kurduğumda yapanlar bilgisiz geldi (özellikle kaynak ve kaplama/boya konusunda) :asagi-ok:
Ardından konuyu brembo kaliper braketleri için tanışıp, yakın arkadaş olduğumuz @emre2blue abiyle konuşmaya başladık. Kendisi de konuya ilgili ve hevesli çıkınca; seçenekleri, malzemeleri, tasarımı vs teknik ve estetik yönleriyle uzun uzun tartışıp proje haline getirdik ve gerçekleştirdik :alkis:
Tabi ne kadar biz desem de emeğin hepsi, bilginin büyük bir kısmı kendisinindir :arkadasim:
Eklediğimiz "la meccanica delle emozioni" yazısı ve şoför tarafı braketteki yonca motifi de çok zevkle yaptığımız dokunuşlar oldu :serefe: Youtube videosunu da alttaki linkten izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=lYZxCcHlfHs

İlgi duyan için bizim yaptığımız dönemdeki maliyeti 330 Euro olmuştu. Güncel bilgi almak isteyen @emre2blue ile iletişime geçebilir.

Resimleri altta ekliyorum :yilan: Yorumlarınızı esirgemeyin :rock:











2009 Nero Carbonio GT Q2 JTDm 170PS Blackline

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 148
    • Çevrimdışı
147, 156 ve 159 için de benzer çalışmalar olsa çok güzel olur. Ticari olarak çok sayıda satılacak bir parça değil belki ama bu tür parçaları zor bulduğumuz ve yurt dışından getirmenin bu kadar zor olduğu bir dönemde ihtiyacı olana çok kıymetli.

Çok güzel olmuş, elinize, emeğinize sağlık  :alkis:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 171
    • Çevrimdışı
Kendi 159'una yapmamış, GT'ye yapmış kıymetini bil @icecold :D
2015 Giulietta Bianco Lunare

icecold

  • Membro
  • İleti: 19
    • Çevrimdışı
147, 156 ve 159 için de benzer çalışmalar olsa çok güzel olur. Ticari olarak çok sayıda satılacak bir parça değil belki ama bu tür parçaları zor bulduğumuz ve yurt dışından getirmenin bu kadar zor olduğu bir dönemde ihtiyacı olana çok kıymetli.

Çok güzel olmuş, elinize, emeğinize sağlık  :alkis:

Teşekkürler :yukari-ok:
Tasarım şu haliyle GT, 156 ve 147'nin farklı motorlarına göre küçük modifikasyonlarla uygulanabilir. Kule tasarımları ve aradaki mesafe aynı zira.
159 için de yapacak, zaten kendi aracı 159. Biraz talep oluşmasına bağlı açıkçası. 159'cular arasında bi kamuoyu oluşursa ona da girişir >:D
2009 Nero Carbonio GT Q2 JTDm 170PS Blackline

icecold

  • Membro
  • İleti: 19
    • Çevrimdışı
Kendi 159'una yapmamış, GT'ye yapmış kıymetini bil @icecold :D
Bilmem mi :D :D Ama çok keyif aldık, sonuç da mükemmel oldu gerçekten. :rock:
2009 Nero Carbonio GT Q2 JTDm 170PS Blackline

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.446
    • Çevrimdışı
Gercekten cok guzel bir calisma olsun elinize saglik  :alkis:

Gerginin duzgun ayarlanmasi konusunda sorularim olacak, mantikli olan fabrikasyon seklinde monte edilecek tipleri mi almak yoksa boyle ayarli olandan takip ayarlarlama konusunda kafa mi yormak, ner dersiniz?

Ben bi ara 156ma on alt gergi takmistim (on ust gergi zaten vardi) ama sanki arabanin onu kutuk gibi oldu havaya kalkti gibi gelmisti sonra geri soktum. On ve arka takimlarin geometrisine cok kafam calismiyor  :duvar: ama kuleler yattikca direksiyon hissi guzellesiyor, ben sanirim negatif kamberciyim :lol:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

icecold

  • Membro
  • İleti: 19
    • Çevrimdışı
Ynt: GT Q2 Özel Yapım Full Anodize Aluminyum Kule Gergisi
« #6 : 05 Ağustos 2023, 15:47:42 »
Gercekten cok guzel bir calisma olsun elinize saglik  :alkis:

Gerginin duzgun ayarlanmasi konusunda sorularim olacak, mantikli olan fabrikasyon seklinde monte edilecek tipleri mi almak yoksa boyle ayarli olandan takip ayarlarlama konusunda kafa mi yormak, ner dersiniz?

Ben bi ara 156ma on alt gergi takmistim (on ust gergi zaten vardi) ama sanki arabanin onu kutuk gibi oldu havaya kalkti gibi gelmisti sonra geri soktum. On ve arka takimlarin geometrisine cok kafam calismiyor  :duvar: ama kuleler yattikca direksiyon hissi guzellesiyor, ben sanirim negatif kamberciyim :lol:

Öncelikle çok teşekkürler  :)

Esasen ayarsız sabit gergilerin tolerans ve montaj kolaylığı gibi durumlarına çok haiz değilim. Fakat ne kadar sıkıyor olsak da gerginin gerçekten germesi için ayar şart gibi. Yoksa bana öyle geliyor ki sabit gerginin toleransları kasılma esnasında oynamalara mahal verebilir gibi zamanla.

Ben şahsen alt gergi gibi traversle zaten sertleştirilen yerlerin ekstra gergiye ihtiyaç duyacağına inanmayanlardanım.

Ayarlı gergi kullanımına gelecek olursak, mühendislik gözüyle bakacak olursam araç gergisiz şekilde rot ve kamber ayarına alındıktan sonra gergi takılmalı ve tatlı sıkı noktasına getirilip kuleler normalinden daha fazla çekilmemek suretiyle sabitlenmeli. Kuleleri çektirerek kambere getirmek gövdeyi (yani ön şasiyi) gereksiz stres altına alıp sert darbelerde yorulmasına sebep olabilir.
Bende 25mm eibach prokit set var, halihazırda -2 derece kamberliyim, rotçuyu normal olduğuna ikna edemedim :D
2009 Nero Carbonio GT Q2 JTDm 170PS Blackline

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.446
    • Çevrimdışı
Ynt: GT Q2 Özel Yapım Full Anodize Aluminyum Kule Gergisi
« #7 : 06 Ağustos 2023, 11:42:00 »
Öncelikle çok teşekkürler  :)

Esasen ayarsız sabit gergilerin tolerans ve montaj kolaylığı gibi durumlarına çok haiz değilim. Fakat ne kadar sıkıyor olsak da gerginin gerçekten germesi için ayar şart gibi. Yoksa bana öyle geliyor ki sabit gerginin toleransları kasılma esnasında oynamalara mahal verebilir gibi zamanla.

Ben şahsen alt gergi gibi traversle zaten sertleştirilen yerlerin ekstra gergiye ihtiyaç duyacağına inanmayanlardanım.

Ayarlı gergi kullanımına gelecek olursak, mühendislik gözüyle bakacak olursam araç gergisiz şekilde rot ve kamber ayarına alındıktan sonra gergi takılmalı ve tatlı sıkı noktasına getirilip kuleler normalinden daha fazla çekilmemek suretiyle sabitlenmeli. Kuleleri çektirerek kambere getirmek gövdeyi (yani ön şasiyi) gereksiz stres altına alıp sert darbelerde yorulmasına sebep olabilir.
Bende 25mm eibach prokit set var, halihazırda -2 derece kamberliyim, rotçuyu normal olduğuna ikna edemedim :D

Ah bu rotcular yokmu  :D
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
6141 Gösterim
Son İleti 26 Ağustos 2005, 08:31:40
Gönderen: Alfa 156
18 Yanıt
1158 Gösterim
Son İleti 24 Mart 2008, 09:10:36
Gönderen: n/a
8 Yanıt
1278 Gösterim
Son İleti 06 Kasım 2009, 17:25:01
Gönderen: Alfa 156
0 Yanıt
307 Gösterim
Son İleti 27 Ekim 2009, 19:59:05
Gönderen: Aykut
32 Yanıt
1383 Gösterim
Son İleti 27 Şubat 2011, 15:38:49
Gönderen: dnr1

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal