Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: MiTo için Cold Air Intake (D.I.Y.)  (Okunma sayısı 1620 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

stan

  • Membro
  • İleti: 404
    • Çevrimdışı
MiTo için Cold Air Intake (D.I.Y.)
« : 20 Ekim 2018, 23:48:16 »
Baya bir süredir kutu içi K&N filtreden, açık K&N'ye geçiş için fırsat kolluyordum. Çünkü MiTo'da açık filtre kullanan arkadaşlar, hem performans hem de ses olarak çok övüyorlardı.

Bu hafta bir arkadaşım K&N açık filtre satıyordu, hemen onu kaptım.

K&N filtrenin temizlendikten sonra ilk fotosu:


Tabi açık hava filtresini olduğu gibi kaput altında gelişi güzel koymak olmaz. O sebeple, cold air intake tarzı bir çalışma yapmak lazımdı.

Bunun için, ürettirdiğim şase gergilerinin braketlerini üreten, lazer kesim ve büküm için gerekli ekipmanlara sahip olan Osman Abi'me başvurdum.

Onunla yaklaşık 2 saat boyunca araç üstünde ölçü alıp, autocad'de tasarım yaptık. Onun da örnek ekran görüntüsünü şöyke koyayım:


Yeni yaptığımız metal parçayı, stock hava filtresinin üst kapağı yerine kullanma amacıyla tasarladık. Bu sebeple stock hava filtresi alt kutusunun üstüne, mevcut vida delikleri ile oturacak şekilde bağlantı noktalarını hazırladık. Bu sayede yeni metal parçayı bir nevi ısı duvarı gibi kullanıp, stock alt kapaktaki mevcut hava girişini de (kaput ile tampon arasındaki boşluğa uzanan bir hortum mevcut) kullanmış olacaktık.

Ayrıca yeni metal parçaya yandan girecek bir hava boşluğu da bıraktık. Bu noktaya da spiral boru ile tampon altından hava yönlendirmesi yapması hedefledik. Yani açık filtre hem alttan hel de üstten bol bol besleniyor olacak.

Tüm parçalar, teoride aynı aşağıdaki gibi yerleşmesi gerekiyordu.


Bu sabah dükkana geçip, araç üstünde montaj çalışmalarına başladık. Tabi, ısı duvarı olarak çalışacak metal parçanın kenarlarına falan biraz alıştırma yapmak gerekti. Metal traşlama işeri içiniçin ust beraber canavarla bazı ince detayları işledik. Arabanın kendi hava filtresi kutusunun alt parçasının tepesine, yeni metal parça montaja hazır hale geldi.

Bir de parçacıdan bir kaput fitili aldım ve bunu metal parçanın tüm kenarlarına taktım. Bu fitil, hem hava kaçaklarını önleyecek, hem de olası sarsıntılarda parçaların birbirine çarpıp ses yapmasını önleyecek.

Metal ısı kalkanının fitillerle final hali:


Üst tarafa metal parçayı koyup, filtre ve hortum bağlandıklarını tamamladıktan sonraki görseller ve hava yönlendirme noktaları:



Bundan sonrasında arabayı lifte kaldırıp, aşağıdaki hava yönlendirmesinin sabitlemesini yaptık.


Arabanın alt plastik motor koruma kapağını kapattıktan sonraki görselimiz:


Artık deneme sürüşü için hazırdık:


Tabiki de, deneme sürüşü için en uygun yol çukurköy yolu (CVfilms testlerinden bilirsiniz) idi.


İlk olarak çok kısa bir ses videosu, sonrsında yorumlarımı paylaşayım:
https://www.youtube.com/watch?v=hIcMSdLk7ow

Araç dinamik modda iken 2000 - 3500 rpm arasında çok feci ciğerli bir emiş sesi var. 3000 rpm civarındayken, yani tubo basıncı max iken, gazdan ayağınızı çekince çuflama da geliyor.

IAT olarak da, çukurköy rampasında gazlamaya başlamadan önce ilk olarak ölçülen sıcaklık 51C idi. Gazlama ve frenleme karışık gitmeye başlayınca da IAT 45C'ye düştü. Intercooler water spray'i açınca da 42C'ye kadar IAT düştü. Otoban şeklinde sıfır frenlemeli bir yol olsaydı, yüksek ihtimalle IAT bir kaç derece daha düşerdi diye tahmin ediyorum.

Uzun lafın kısası, açık hava filtresinin sesi adamı sağlam gaza getiriyor. Bunu yaparken de IAT'nin olumsuz etkilenmemesini sağladık, çok şükür. Performans olarak azıcık da olsa birşeyler belki getirmiştir, ama o konuda şu an net konuşmak zor tabi.


Bir de, aslında hem metal parçaya hem de boruya aslında ısı yalıtımı yapacağım, ama onun için aliex'in kargosunu bir kaç hafta beklemek durumundayım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.010
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo için Cold Air Intake (D.I.Y.)
« #1 : 21 Ekim 2018, 00:26:00 »
Supersprint Mito ve Punto Abarth için aşağıdaki parçayı üretmiş. Sağ farın altına konumlandırıyor açık hava filtresini. Dyno sonuçları da var performans artışı olduğuna dair. Ek bilgi olsun diye yazıyorum.




S.Asil

  • Membro
  • İleti: 98
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo için Cold Air Intake (D.I.Y.)
« #2 : 21 Ekim 2018, 01:02:15 »
İki yerde de takipteyim konuya iki kez göz atmış olmak iyi oluyor :) ellerinize sağlık  :alfisti:
Alfa Romeo 156 SW mk2 (1)
Alfa Romeo 156 1.9JTD mk1.5 (2)

stan

  • Membro
  • İleti: 404
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo için Cold Air Intake (D.I.Y.)
« #3 : 25 Ekim 2018, 00:29:42 »
İki yerde de takipteyim konuya iki kez göz atmış olmak iyi oluyor :) ellerinize sağlık  :alfisti:

Benzer yapı benim de aklımdan geçti doğrusu. Bu da güzel bir çözüm ama sanki direkt hava akışına açılan bir noktaya konumlanmıyor filtre bu çözümde. Ama tabi motordan uzak bir konuma konması da güzel birşey.

Benim oluşturduğum yapıda 2 noktadan birden direkt dışarıdan taze hava alınıyor olması sanki daha avantajlı gibime geliyor.

İki yerde de takipteyim konuya iki kez göz atmış olmak iyi oluyor :) ellerinize sağlık  :alfisti:

Teşekkürler :)

Bir de şöyle bir güncelleme geçeyim.
Geçen gün hava yağmurlu iken 35 km yol yaptım. Arabayı park ettiğim gibi kaputu açıp, filtre bölgesine göz attım, çok şükür her yer kupkuruydu. Yani yeni hava yönlendirmesinden bir su emişi vesaire söz konusu değil.

Son olarak da, arabanın sesi çok tahrik edici oldu. Düşük devirlerdeki emiş sesi, orta devirlerde vites atarken çuflama ve biraz daha üst devirlerde gaza otorunca motordan gelen sesin bir tık daha toklaşması çok hoş oldu. Egzoz sesinden falan rahatsız olan eşim bile, bugün iş dönüşü öüziği kapattığım bir anda, ışıklardan kalkış yapınca "woww ses çok iyi" şeklinde tepki verdi :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 404
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo için Cold Air Intake (D.I.Y.)
« #4 : 06 Kasım 2018, 16:37:50 »
Aliex'ten sipariş ettiğim ısı yalıtım bandı dün elime ulaştı. Custom made ısı duvarının iç ve dışını güzelce bir bantladı. 1-2C daha fayda etse, Allah bereket versin :D





Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 404
    • Çevrimdışı
Ynt: MiTo için Cold Air Intake (D.I.Y.)
« #5 : 28 Kasım 2018, 00:07:03 »
Bugün akşam otobanda azıcık gazlama fırsatım oldu.

Dış hava sıcaklığı 19.5C iken (bugün izmir'de tuhaf şekilde hava sıcak) big cooler ve cold air intake sayesinde dip gazda giderken ölçülen IAT değerimiz:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
32 Yanıt
3160 Gösterim
Son İleti 06 Şubat 2014, 15:41:45
Gönderen: LUCI0
0 Yanıt
657 Gösterim
Son İleti 05 Nisan 2017, 23:56:54
Gönderen: OOU
6 Yanıt
1076 Gösterim
Son İleti 20 Kasım 2017, 14:50:58
Gönderen: LUCI0
5 Yanıt
839 Gösterim
Son İleti 28 Mart 2018, 21:29:17
Gönderen: ufuksrl
7 Yanıt
1565 Gösterim
Son İleti 22 Ağustos 2018, 13:23:48
Gönderen: OğuzCanAlantor

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal