Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: MODİFİYE...  (Okunma sayısı 457 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« : 18 Ağustos 2007, 00:43:33 »
Bu sıralar sitedeki yazıları inceliyormBu kadar uyumlu ve asgari mişterekte anlaşan herhalde çok az site vardır...Herkes bir Alfa sevdalısı, meraklısı...Alfasıyla ilgili her konuyu sonuna kadar inceleyen, bilgiler toplayıp bu bilgileri paylaşabilen, yardımcıolmak için çırpınan bir gurup....en azından büyük bir çoğunluk öyle...
Ben de bu gurup içinde biraz bilgi ve tecrübeye sahip 50 yaşına  merdiven dayamış bir Alfacıyım...Sizlerle özellikle modifiye konusundaki 1/1 tespitlerimi paylaşmak istedim bu konuda...

Modifiye Alfa nızın (ve diğerlerinin  ) hava filtresinden başlar....egzost ucunda biter...Modifiye için bir sürü yazılar yazılıyor her yerde ....şu filtre şu kadar ps.,şu chip bu kaday performans, o egzost bilmemkaç ps vsvsvs....Konu şu; eğer bir işlem yapacaksanız çok iyi bilinmesi gereken detay, +gerçek beygir=yüksek maliyet.bu esasında gerçek maliyet...otomobilinize modifiye için yaptığınız her müdahale, onun ömründen yer...Bu işi ya tam ve doğru yerde yapacaksınız...ya da orjinal mekaniğe hiç dokunmadan, sadece (hafif alaşımlı) jant ve süspansiyon sistemine müdahale edip, güzel bir son susturucu yu da takıp kullanacaksınız...şunu unutmayın ki, Alfanız ne kaç cc olursa olsun, ister 1.6 ister 2.0 ister 2.5, katagorisindeki diğer markalardan, yol tutuş, viraj hakimiyeti, tork eğrileri açısından % 10 daha iyi durumdadır...Son yeni nesil GM motorlular ne durumda o konuda bilgim yok...Sadece yurt dışında olduğum zamanlarda kiraladığım brera daki hayal kırıklığımı hatırlamak istemediğimi de belirteyim. Neyse, Alfanıza eğer gerçekten bir modifiye yapacaksanız, çok önemli bir detay dikkat etmenizde yarar var, bu emeğinizin, Alfanızı satarken en azından maliyet olarak size geri dönmesi.Bunun için de GTV, cabrio ve 4 kapı olmayan lar benim tercihim...Bunun nedenleri;
     1. GTV ve diğer tek kapılı modeller,her zaman daha az üretilmiştir ve bu nedenle de "klasik" sınıfa girmeye eğimlidir....
     2. Cabrio olanları daha çok tercih edin, bunda klasik sınıfa girme yüzdesi GTV den daha fazla....
     3. 4 kapılı modellerde bu işlemi yapmanızı pek tavsiye edemiyorum, çünkü satış anında yatırdıklarınızın hiçbirini alamama riskiniz çok yüksek...

Neyse; gelelim modifiye işlemlerine....Bir standart Alfa nın üzerinde sadece 200 mühendisin Arge çalışması vardır...uzun testlerden sonra yapacağı ömür tespit edilip prosödür oluşturularak satışa sunulur...Diyeceğim detay ; siz ne yaparsanız yapın, fabrikadan çıkan standart makinanın sıhhatini yakalayamazsınız, modifiye de Alfanızın canı gaz pedalında ve garantisi de yoktur.
İşlemlere önce komple motordan başlamak gerekir, madem modifiye yapacağız tam yapalım Diyelim ki, 2.0 bir 156 yı, modifiye edeceğiz...isterseniz bunu 2 şekilde yapalım:  

      1 ncisi, caddede kullanılacak, gaza dokunduğunuzda eşdeğer bir 2.0  156 nın yanından kopup gidecek bir modifiye işlemi...156 mızın da 80.000 km.de olduğunu varsayalım....öncelikle motoru inecek ve dağılacak...sibopları değişecek, silindir kapağı parlatılacak, colombo bariani nin cadde tipinin 3 ncü kademesi takılacak...bu sırada da pistonlarda bir aşınma da yok, kontrolden ve tartı dan sağlam çıktıklarını farzediyorum...ama piston kolları da değişecek...en azından orjinal "0" olarak. egzost sistemi de komple alınacak ama bu arada, egzost manifolt girişi de tam egzost çapına gelecek şekilde açılacak...aynı sistem emme manifoltuna da uygulanacak...bu niye gerekli? ne kadar emisyon yapılırsa o ölçüde de tahliye olması gerekiyor...ateşleme için chip e ihtiyaç olacak, çünkü colombo ları besleyecek benzin nerden gelecek? tabiki chip le bu sağlanacak...normal bir makinaya chip i koydunuz, 5 ps. vs....sadece chip le ne kadar süreli randıman alacaksınız?!motorun bir iç sistemi var, bununla o sistemi bir şekilde bozuyorsunuz...veya sadece egzostu taktınız...tamam %7 net veriyor ve sıhhatli bir şekilde veriyor ama sürekli de tahliyeyi kolaylaştırıyor...bunun problemi olur mu?! motorun ömründe tabiki olur...ama ne kadar onu bilemiyorum...benim KUK 68 e takmıştım komple egzost sistemini, bir problem le karşılaşmadım ama ona göre de filtre ve chip ekipmanları vardı...yine de 300.000 km civarında yol yaptı, ustamın yapmış olduğu motorla....Evet, piston kollarını değiştirdik, kapağımızı parlattık, siboplar ve gaydlar vs. değişti...cadde tipi colombolarımızı koyduk...sibop ayarlarımızı ona göre yaptık...chip imizi de taktık, egzost sistemi de tamam...kutu içi K&N ni de unutmadık...Yağımızı da castrol 10/60 RS koyduk...Elimizde net olarak ne oldu? (% 99 tespitimi aktarıyorum...)
         1.  Üst kapak işçiliği ve colombolar :  15-17 ps,
         2.  chip, hava filtresi..............:   7-10 ps,
         3.  egzost sistemi (toplama %7)
   Başka bir deyişle, 150 ps lik motorunuz, en iyi varsayımlarla ve bu işlemlerle 190 ps. 'e geldi...bu son derece sıhhatli ve verimli bir modifiye işlemi...(Bunları yazmamın nedeni de, bugün 1998 yılında yaptığım bir 156 vardı, ona bu işlemlerin hepsini 1/1  uygulamıştık, onunla karşılaştım , 2 saat lafladık...halen problemsiz kullanıyor ve çok memnun...) Madalyonun diğer yüzü de bunun maliyeti...değer mi değmez mi?! o ayrı konu...bütçeye ve isteğe göre değişir...Tabiki bu arada eibach larla, bilstein ları ve bremboları da unutmadık...gücü veriyorsun ama bir şekilde stabilite ile fren mesafelerini de halletmek gerekiyor...o zamanlardaki maliyet olarak da 8-9.000 DM civarı bir rakkam tutmuştu yanlış hatırlamıyorsam...eksantrikleri ben getirmiştim, piston kollarını burdan almıştık...egzost u csc olarak kullandık...

    2 nci seçenek ise; 1 nci den daha güçlü ve hızlı olacak...Bunun için ne yapmak gerekiyor?!
      1. Forget piston ve kollar Auto delta dan gelecek....
      2. Tüm yataklar değişecek, kızıl DSCT ler konacak....
      3. Colombo Bariani nin, Racing, orta kademesi de alınacak....
      4. Siboplar , gaydlar değişecek...,
      5. DSCT fincanlar da unutulmayacak....,
      6. Auto Delta trother kit, komple gelecek...,
      7. Firense deki KarkasTubi atölyesinden egzost sistemi gelecek,
      8. Racimax yağ filtre kiti de kesinlikle adaptörü ile koyulacak,
      9. AutoDelta dan, bu mekanik ekipmanlara göre komple beyin alınacak...,
     10. Şanzıman senkromejleri değişecek, burda dişliler değişerek, oranlarıyla da kullanılmak istenen tarza göre oynama şansı mümkün....
     11. Balata ve baskı racing olarak AP den gelecek....
     12. Diferansiyel e kilit aparatı takılacak....
     13. İçerden kumandalı 2 fonksiyonlu (sertlik&alçaklık)Proflex süspansiyon sistemi bu ekipmanlar içindeki yerini alacak...
     14. 18"SPEEDLINE veya OZ üzerine de ZEROROSSO veya MICHELIN ASIMETRICO veya SO3 takılacak...
     15. Fren sistemi, 6 piston kaliperli BREMBO, hortumlarıyla beraber....
     16. İlave benzin pompası ve tüm hortumlar da değişecek...
     17. Kaporta ve boya zevke kalmış....yalnız içeri, yağ basınç  ve yağ hararet göstergesini de koyacaksınız...bunlar da "TERLA" marka olacak...

    Bu işlemle de 156 nızın gücü 250 ps. üzerine rahatlıkla çıkacak..Başka bir çalışma da yapılır, komple turbo kiti koyarsınız...rakkamlarda cezbedici yönü var ....ama uygulamada nasıl onu görmek lazım...önder çeker bir Alfa ya turbo kitini koyar da 300 ps. üzeri çıkarsanız, start sırasında yerinizde sayar, lastikleri yakar bitirir, bir şekilde de problemlerden bıkarsınız...Eğer Istanbul parka çıkıp gazlayacaksanız o başka mesele....

    2 nci alternatifte olan 156 da, çok sık trafikde kullanılmaması gereken (bu sabah köprü trafiği gibi...) bir yapıya sahip...ama maliyeti ne olur? onu şimdilik geçmek istiyorum. ancak eski enerjim ve halim olsa bu şekilde bir 156 yapardım o da ayrı konu....

    Sizlerle bu detayları az da olsa paylaşmak istememdeki neden, pek fazla Alfa nızın mekanik yapısına müdahale etmemeniz konusunda fikir verebilmek...modifiye yapacaksanız ya tam yapacak ya da yukarda da belirttiğim gibi, zevkinize göre bir son susturucu, hafif jant ve lastik ve de süspansiyon ekipmanları ile bu müdahaleyi tamamlayacaksınız...

   Sadece kendi görüşlerimi sizlere aktarmak istedim, hepinize Alfalı, kazasız ve mutlu günler...Tüm Alfistilerin günün birinde bir 8C alması dileğimle....  
 
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2007, 18:00:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
MODİFİYE...
« #1 : 18 Ağustos 2007, 01:52:32 »
Eline saglık mehmet abi bazı şeyleri güzel ve kırıcı olmadan anlattıgını düşünüyorum genç arkadaşlara :)
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2007, 01:52:32 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Cem

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #2 : 18 Ağustos 2007, 07:59:27 »
ABi eline sağlık gerçekten,aklımdaki bazı sorulara cevap vermişsin,en temizi 1.6 ' yı satıp 2.5 almak olsa gerek? Yıpratmamak gerek bu güzel araçları.
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2007, 07:59:27 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #3 : 18 Ağustos 2007, 14:29:10 »
Bu paraları harcamaktansa daha hızlı bir araba almak mantıklı gözüküyor.Çünkü harcadığını geri almak imkansız.Şu bir gerçek ki; Alfa'nın hangi modeli koparıp gidiyor ki? nerder o 145 2.0 zamanında olan alfa havası.Şimdi bütün markalar aynı hızları hatta daha fazlasını yakalayabiliyor. Hiç sevemediğim beğenmediğim Honda'yı bile bazen tebrik etmek durumunda kalabiliyorum.Sadece hızlı araba yapmakla kalmıyorlar aynı zamanda hafif araba da yapıyorlar.Tamam tarz istiyorsak bu markaya gönül verdiysek sorun yok.Ama artık Alfa'dan performans beklemiyorum.Çünkü performanslı modelleri hep büyük motorlu olanları.Ağırlığı yüzünden diğer markaların altında eziliyorlar.Mitsubihsi colt bile turbo model çıkarıyor,147 1.6 nın 105 beygirini çıkarıyor.Sonuçta çok kızgın baktığı bilinen ve içine oturulunca kendine aşık eden tasarıma sahip bir arabanın biraz da gitmesi lazım diye düşünüyorum.Bildiğiniz gibi 2003 model palio sporting sahibiyim aynı zamanda.156 ile konforu yaşarken biri gazladığında yanımda palio'mu çok arıyorum.(bu arada palio 130 hp.en son 2 ay önce ölçtük.) Sonuç olarak mehmet Bey size çok teşekkür ederim.Bu konuları bu kadar anlaşılır biçimde anlattığınızdan dolayı.
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2007, 14:29:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfonso

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #4 : 18 Ağustos 2007, 21:24:46 »
abi emeğin ve aydınlatıcı yazın için teşekkür ederim..  şimdi 0 km 2.5 156'ım olsa ki maalesef imkansız :( modifiye içinde sağlam bir bütçem olsa araca direk 2. seçenekteki modifiyeyi uygulamayı isterdim.. sonuçta bmw'nin yarı fiyatlarında sizi bmw'den çok daha fazla saran bir makina.. o zaman bu modifiye insanı fazla üzmezdi.. gerçi öyleyse git gta al be adam denilebilir :D o da ayrı konu..

ama herşey bi yana böyle sağlam bir bütçe bile ayırmış olsanız ülkemizde bu işleri hem temiz yaptırmak hemde kazıklanmadan hatta dolandırılmadan yaptırmak oldukça güç.. Mehmet abi gibi bir yol göstericinin olması şart.. ya da en temizi direk italya'dan autdelta'nın elinden çıkma bir araç olacak..  

sonuçta ben arabamda hiç birtürlü modifiyeye girmiyorum.. Mehmet abinin vurguladığı nokta bu sanırım
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2007, 21:24:46 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
MODİFİYE...
« #5 : 18 Ağustos 2007, 22:42:35 »
eline sağlık mehmet abi.
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2007, 22:42:35 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #6 : 19 Ağustos 2007, 00:42:40 »
quote:

eline sağlık mehmet abi.



Hepiniz sağolun...ben sadece bildiklerimi, yaşadıklarımla bütünleştirmeye çalışarak aktardım...Ama ufak bazı detaylar da eklemek istiyorum...Diyelim ki bu modifikasyonları yaptınız....kesinlikle, Alfanızla, sürücü haricindeki 2-3 kişilik  ağırlıkla, gazlamaktan çekineceksiniz...Çünkü, ne olursa olsun, özellikle sonradan yapılan mekanik modifikasyonlarda, sürücü haricindeki, taşıdığınız her 5Kg., 1 Ps.i götürür...ayrıca 1 ps e düşen kg.mı ne kadar azaltırsanız o kadar da hızlanırsınız...Ben ciddi olarak uğraştığım veloce de, stepne bile taşımıyordum.....
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2007, 00:42:40 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfonso

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #7 : 19 Ağustos 2007, 01:02:34 »
quote:

Hepiniz sağolun...ben sadece bildiklerimi, yaşadıklarımla bütünleştirmeye çalışarak aktardım...Ama ufak bazı detaylar da eklemek istiyorum...Diyelim ki bu modifikasyonları yaptınız....kesinlikle, Alfanızla, sürücü haricindeki 2-3 kişilik  ağırlıkla, gazlamaktan çekineceksiniz...Çünkü, ne olursa olsun, özellikle sonradan yapılan mekanik modifikasyonlarda, sürücü haricindeki, taşıdığınız her 5Kg., 1 Ps.i götürür...ayrıca 1 ps e düşen kg.mı ne kadar azaltırsanız o kadar da hızlanırsınız...Ben ciddi olarak uğraştığım veloce de, stepne bile taşımıyordum.....



abi modifiyesiz araçlarımızda yolcunun eksilttiği beygir ne kadardır acaba? ben full deponun ağırlığıyla çeyrek depo ağırlığının farkını hissedebiliyorum diyorum arkadaşlarım dalga geçiyor xD psikolojik midir nedir anlamadım
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2007, 01:02:34 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #8 : 19 Ağustos 2007, 13:05:02 »
quote:

quote:

Hepiniz sağolun...ben sadece bildiklerimi, yaşadıklarımla bütünleştirmeye çalışarak aktardım...Ama ufak bazı detaylar da eklemek istiyorum...Diyelim ki bu modifikasyonları yaptınız....kesinlikle, Alfanızla, sürücü haricindeki 2-3 kişilik  ağırlıkla, gazlamaktan çekineceksiniz...Çünkü, ne olursa olsun, özellikle sonradan yapılan mekanik modifikasyonlarda, sürücü haricindeki, taşıdığınız her 5Kg., 1 Ps.i götürür...ayrıca 1 ps e düşen kg.mı ne kadar azaltırsanız o kadar da hızlanırsınız...Ben ciddi olarak uğraştığım veloce de, stepne bile taşımıyordum.....



abi modifiyesiz araçlarımızda yolcunun eksilttiği beygir ne kadardır acaba? ben full deponun ağırlığıyla çeyrek depo ağırlığının farkını hissedebiliyorum diyorum arkadaşlarım dalga geçiyor xD psikolojik midir nedir anlamadım



Standart üretim otomobiller, genelde taşıma kapasitesinin ortalaması alınarak beygirleri belli bir çizgide tutulmya çalışılır...Ancak bunda bile, tek sürücü ile 4 kişi süratlenme arasında fark oluşuyor...Esasında düz mantık...1 ps= kg...sen modifiye yaptır, üzerine 100 kg. müzik tesisatı koy, 4 kişi gazlabir sürü otomobil var, yaptırılmış, dünya kadar para harcanmış...Maslak sanayiye gittiğimde çoğunu görüyorum...ilk günlerini de hatırlıyorum...%80'i dökülüyor maalesef...Bir de kullanımı biraz bilmek lazım...hep red line görüp vites değiştirdiğinizde, sanılmasın ki tam ps.i alıyorsunuz?!?!aksine - ps.de vitesi değiştiriyorsunuz...torkun bitiminde vites değiştirmekle zaten maksimum performansı yakalıyorsunuz...
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2007, 13:05:02 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #9 : 19 Ağustos 2007, 14:08:48 »
Sizle konuşmuştuk bunları ama bu kadar ayrıntıya girmemiştiniz. Ben de dediğiniz gibi fazla suyunu çıkarmama taraftarıyım. Dediklerinizi yaptırmak için mükemmel bir ustaya ihtiyaç var. Onun için ben motoru elletmem.
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2007, 14:08:48 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #10 : 19 Ağustos 2007, 15:28:42 »
quote:

Sizle konuşmuştuk bunları ama bu kadar ayrıntıya girmemiştiniz. Ben de dediğiniz gibi fazla suyunu çıkarmama taraftarıyım. Dediklerinizi yaptırmak için mükemmel bir ustaya ihtiyaç var. Onun için ben motoru elletmem.



Bu usta var merak etmeyin...30 yıldır benim tüm kritik motor modifikasyonlarını yapar....siz ne yapacağınıza karar verin, gerisi kolay...
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2007, 15:28:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #11 : 19 Ağustos 2007, 22:14:52 »
Mehmet abi çok açıkılayıcı bi yazı olmuş 156 sahipleri için.
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2007, 22:14:52 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #12 : 20 Ağustos 2007, 00:23:11 »
quote:

Mehmet abi çok açıkılayıcı bi yazı olmuş 156 sahipleri için.



Bu esasında tüm otomobiller için geçerli...Alfa veya diğerleri...pek farketmiyor...turbo kit takıyorlar, otomobil 90.000 km.de...kimse sormuyor, bu kitin 25-30 kg.lık basıncına piston kolları dayanır mı diye?!?!yataklar nasıl olur diye?!?!veya eksantrik takıyorlar, kilometre yi önemsemiyorlar....siboplar ne durumda?!sibop lastikleri, gaydları ne durumda?!?!herşey kağıt üzerinde çok güzel, teori fevkalade...ama uygulama ve sonrası?!?!Neyse fazla detaylanmayalım

Edited by - veloce on 20/08/2007  00:29:02
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2007, 00:23:11 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
MODİFİYE...
« #13 : 21 Ağustos 2007, 18:00:21 »
mehmet abi ellerine sağlık yazılabilcek çoğu şeyi yazmışsın mod hakkında...bu tarz uygulamaları yapacak arkadaşlar için çok güzel değerli bilgiler yazmışsın... :))
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2007, 18:00:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı