Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Nos Hakkında..  (Okunma sayısı 1030 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« : 24 Şubat 2006, 20:09:04 »

Aracınıza mükemmel güç takviye çözümü!



Nos sistemleri uygulanmakta oldukları otomobillerde bu güne kadar güvenle kullanılmaktadırlar, şu anda yurtdışında ve özellikle Amerika'da onlarca firma NOS sistemleri üretmektedirler ve milyonlarca kişide bu sistemi kullanmaktadır. Bu da NOS'un güvenirliligini ispat etmiş olduğunu gösterir. NOS gazı şu anda solumuş olduğumuz havanın yoğun bir biçimidir.

NOS temel olarak 1 birim oksijen 2 birim Azot içerir. Azot motor yanma odasında oksijeni parçalayarak motor içinde daha fazla oksijen atomunun oluşmasını sağlar ve benzin zerrecikleri oksijenle kaplanmış olduğundan ortaya daha fazla bir güç çıkar ve bu da artı beygir gücü demektir.

Dünyadaki tüm modifikasyonların esas amacı motora daha fazla soğuk ve temiz hava sağlamak içindir; Turbo, Supercharger, Ram Air, Egzantrik milleri, Chip ve Açık hava filitreleri hep aynı prensipte çalışırlar.



Nos güvenli midir?




NOS ta en fazla ortaya çıkan sorun 2000 d/d altında açılması ve NOS kitlerinin daha fazla beygir gücü verebilsin diye modifiye edilmesinden ötürü bu fazla basınca dayanamayan motorların hasar görmesidir.

Asıl olarak gerçek problem tek başına NOS sisteminden kaynaklanmamaktadır.

Nos kendi başına motora zarar vermez. Basıncı arttırdığınız zaman aşırı NOS ihtiyacı olan benzinile beraber yanmalıdır.

Yüksek beygir gücü veren NOS kitleri kullanıldığında (+150 HP) fazla verilen NOS la benzinin yanabilmesi için pistonlarin üzerinde gerekli boşluğun bırakılarak patlamayı gerçekleştirmesi gerekir. (Bunu da ateşleme zamanının (avans rötar ilişkisi ) oynanması sağlar.

Yetkisiz ve bilinçsiz montaj modifiyenin sonucunda sorunlar meydana gelir.

+150 +200 hp. lik bir artış isterseniz motorunuza Forged Piston takılması gerekir bundan daha fazla güç artışı için ise sırasıyla piston ve ilave olarak çelik piston kolu daha yüksek beygir artışlı kitlerde ise çelik krank gereklidir.

Buna Göre standart fabrika üretimi


1200-1300 cc. motorlarda + 40-45 Hp.

1400 cc. motorlarda + 50 Hp

1600 cc. motorlarda + 75 Hp

1800 cc. motorlarda + 80 Hp

2000 cc. motorlarda + 90 Hp

1800- 2000 cc. turbo motorlarda ise+ 60-70 hp.

2000 cc. hacimli Diesel Motorlarda +60 Hp.

2500 cc. motorlarda + 100 Hp
.


Güç alınmaktadır. Motorlara önceden veya sonradan yapılan hertürlü modifikasyon üzerine bu güçler sağlıklı bir şekilde uygulanabilmektedir. Standart uygulamalarda motor ömrü devir sayısı ile ölçülür NOS bu sayıyı ne azaltır ne de eksiltir dolayısıyla motorunuza bir zarar söz konusu değildir. NOS, devir sayısına ulaşma süremizi hissedemeyeceğiniz bir oranda azaltır, bu da yılda toplam 30.000 Km yapan bir araçta 3 güne tekabül etmektedir. Nos her türlü otomobilinize uygulanabilir 40-50-75-90-100 HP. + sorunsuz güç alırsınız ve kesinlikle herhangi bir zararı yoktur.

NOS 20 saniyelik periyod için uygulanır bu da yarış ve cadde kullanımı için yetelidir.

1 tüp ile 15-20 kez atış yapabilirsiniz.

Tüp yeniden doldurma ücreti 50$ dır.

Herhangi bir sanayi gazı tesislerinde doldurabilirsiniz. (Habaş, Karbogaz,Messerali gaz, Boss Gaz, BerkGaz ve Tayf-Em ve diğerleri gibi )


Kaynak & Fiyatlar : http://otomobilshop.com/final/index.php?cPath=66_68

« Son Düzenleme: 06 Mart 2006, 12:03:23 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #1 : 24 Şubat 2006, 21:02:48 »

Bence bu bilgilerin bir kısmı yanlış..Çünkü azot, oksijeni iter özelliği olan bir gazdır ve özellikle belirli ortamlarda istenmeyen gazları "purge" (ortamdan atma-uzaklaştırma) işlemi yapmak için kullanır..


NOS uygulamasında da azotun amacı yanma odasında yer kaplayarak mevcut sıkıştırma oranlarını mevcut olanın çok üzerine çıkarır..Günümüzde ortalama sıkıştırma oranı 10:1 'dir..Yani normal şartlarda 10 metreküp hacim kaplayan gaz 1 metreküp hacime düşürülür..Azotun yanma odasına gönderilmesiyle bu oran çok yukarılara çıkar....13:1-16:1 gibi...


Yüksek sıkıştırma oranının etkisine bir örnek vereyim..


Suzuki Swift 1.3 GTI, beygir gücü 101 hp(DIN)dir. Ciddi devirlenebilen ve güçlü bir araçtır; özellikle de motor hacmi gözönüne alındığında..Üstten çift egzantrikli bu motorun sıkıştırma oranı ise 11.5:1 gibi yüksek bir rakamdır...


 



Edited by - Alfadanadam on 25/02/2006  18:06:30
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2006, 21:02:48 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #2 : 24 Şubat 2006, 21:13:25 »

nos bence riskli bir olay. ama +25 lik olan kit uygulanmış birkaç araç biliyorum ki araçta ciddi anlamda bir değişme var. ama işin sakat tarafı hem nosu ayarlıcaksın hemde gazı köklerken devir kesici ye sokmıcaksın. nos açıkken devir kesiyiye girmesi motora ciddi anlamda zarar verebiliyor..


 

« Son Düzenleme: 24 Şubat 2006, 21:13:25 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #3 : 24 Şubat 2006, 22:03:48 »

ayrıyeten nos un sağlayacağı bu ani ivme artışı nedeniyle nasıl duracağını düşünmek de gerekir. fren sistemini güçlendirmeden nos kullanmak gayet tehlikeli olabilir.


yazı bana da fazla basit geldi. isteyen herkes alır, takar, doldurur, zıpkın gibi fişek gibi olur tarzı bu pazarlama taktikleri bilinçsiz kitleyi gaza getiriyor.

« Son Düzenleme: 24 Şubat 2006, 22:03:48 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #4 : 25 Şubat 2006, 01:19:47 »
ben guvenli ve aracın motoru için saglıklı bulmuyorum acıkcası!! devir kesici gitikten sonra bi an dıkat etmesen cok can sıkıcı sonuclara yol acar!!
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 01:19:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #5 : 25 Şubat 2006, 01:34:58 »

Alfa'ya olmaz :)


Bir de , yapılacaksa zaten kuvvetli olan araçlara değil de , nispeten kuvvetsiz araçlara yapılması daha iyi bence. Misal , 300 hp olan yüklü bir araca yapsan , zaten kesiciye çabuk giriyor , üstelik araç zaten yüklü , dayanır mı NOS'a belli değil , sakat bence.


Ama diyelim ki 1.6 110 hp bir araca yapsak güzel olur bence. Başka hiçbir modifiye yapılmaz , sadece gerektiği zaman +50-75 hp ile birçok insanı dumur etmek mümkün olur ve stock internal'larla da sorunsuzca kullanılır muhtemelen 50-75 hplik NOS. Herkes modifiyenin son adımı olarak düşünüyor , bense aksine tek başına yapılacak bir uygulama olarak düşünüyorum , diğer modifiyelerden sonra yapılacaksa çok profesyonelce yapılmalı , çünkü zaten modifiyelerle aracı limitlerine yaklaştırıyoruz , bir de NOS kullanınca ne olacak , kullanmadan önce kestirmek zorundasınız.

« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 01:34:58 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.736
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #6 : 25 Şubat 2006, 01:49:01 »

kuru nos yaptıktan sonra hiç bi manası yok 5o lik meme takıcam 3o üflicek oldu ya :)

« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 01:49:01 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #7 : 25 Şubat 2006, 08:40:17 »
1600 cc araçlarda +75 hp güç inanılmaz.yani bizim 1,6 alfalar nos u açınca yaklaşık 200 hp olacak.bence biraz abartılı bi rakam.ayrıca aracın yürüyen aksamı,aktarma organları,motoru,bu 200 hp lik güce dayanacaklarmı.benim bildiğim aracın aktarma organlarının % 25 e kadar olan güç artırımlarına dayanabildiği.birde 200 hp lik aracı standart frenler ile nasıl durduracaksınız.?
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 08:40:17 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #8 : 25 Şubat 2006, 18:36:41 »
Banada şu motor ömrü devir hesabı biraz hikaye geldi : )
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 18:36:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #9 : 25 Şubat 2006, 18:45:07 »

nos en verimli fazla ısınan motorlarda etkili oluyor. yani bir turbo araca uygulamak çok daha iyi sonuçlar verebiliyor. Öndere yapalım bir tane :)


 

« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 18:45:07 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #10 : 26 Şubat 2006, 16:34:04 »

Kalsın :) Turbo sorunsuz çalışsın fazlasını istemem , S2000 , Porsche Boxster geçeyim düşüncelerini falan rafa kaldırdım , standart hali yeterli :)

« Son Düzenleme: 26 Şubat 2006, 16:34:04 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #11 : 03 Mart 2006, 13:18:12 »

Bu metnin orijinali RPM Oto'ya ait. Bence tamamen tüketicileri kandırma amaçlı yazılmış :) Bu metinden çıkan sonuç, NOS'un motora zarar vermediği, yüksek devir çevirmenin zarar verdiği.


Fakat yazinin tamami bu kadar değil. bkz http://www.rpmoto.com/Scripts/teknik.asp


:)


 


Özellikle



Çok tehlikeli ve zararlı olan dinamit pek çok insanı öldürmüş ve zarar vermiştir ve hala kullanılmaktadır ama bilinçli olarak kulanıldığında zararı değil yararı vardır. Aynı prensip Nos içinde geçerlidir.


 



şeklindeki açıklamaya hayran olmamak elde diil :)

« Son Düzenleme: 03 Mart 2006, 13:18:12 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #12 : 03 Mart 2006, 16:01:46 »

çok güzel özetlemiş hakiaten :)


 

« Son Düzenleme: 03 Mart 2006, 16:01:46 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.736
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #13 : 03 Mart 2006, 21:23:36 »
« Son Düzenleme: 03 Mart 2006, 21:23:36 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Onur

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #14 : 03 Mart 2006, 21:36:29 »

hehe koptum, gerçekten dogru diyor ama :)


 

« Son Düzenleme: 03 Mart 2006, 21:36:29 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.945
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #15 : 03 Mart 2006, 22:38:06 »
ahahaha cok güsel ya :)
« Son Düzenleme: 03 Mart 2006, 22:38:06 Gönderen: gouki »

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #16 : 03 Mart 2006, 23:15:50 »
Ehehe süpermiş :)
« Son Düzenleme: 03 Mart 2006, 23:15:50 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

whale

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #17 : 04 Mart 2006, 10:33:20 »
heheh bide abdest almak lazım :)
« Son Düzenleme: 04 Mart 2006, 10:33:20 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #18 : 04 Mart 2006, 11:35:29 »




quote:

whale wrote:

heheh bide abdest almak lazım :)


Tedbir mahiyetinde mi Cüneyt'cim :)
« Son Düzenleme: 04 Mart 2006, 11:35:29 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #19 : 04 Mart 2006, 18:41:38 »
takarkende bi adak adamak lasım tabi!!!!
« Son Düzenleme: 04 Mart 2006, 18:41:38 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

whale

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #20 : 05 Mart 2006, 11:20:32 »
e tabi. adam besmele çekiyorsa sakat bişiler olma olasalığı yuksek necis gitmeyelim öbür tarafa :)
« Son Düzenleme: 05 Mart 2006, 11:20:32 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Nos Hakkında..
« #21 : 05 Mart 2006, 11:39:26 »
Geçen gün Fifth Gear'da sadece NOS takılmış Golf 3 dizel otomatik vitesle Honda NSX'i kaldırdılar , kalkışta falan Golf öndeydi , NSX ancak sonlara doğru yakalayıp geçti. Hakkaten takdire şayan bişi şu NOS :)
« Son Düzenleme: 05 Mart 2006, 11:39:26 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

whale

  • Ziyaretçi
Nos Hakkında..
« #22 : 06 Mart 2006, 12:03:23 »
ona şüphe yok zaten maximum ivme için koltuğa yapışmak için karın kası çalışmak için :)NOS
« Son Düzenleme: 06 Mart 2006, 12:03:23 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal