Atmosferik motorlarda yanma havası, emme sübabının açılmasıyla yanma odasına "1atm." basınçla girer. Motor ECU'su bunu bilir ve 1 atm. basınç altında yanma hücresine giren hava bellidir hatta bununla da yetinmez "debimetre" denen cihazla bu miktar ölçülür.
Atmosferik bir motora aşırı besleme yapabilmeniz için en başta 1 atm. basınçtan daha yüksek bir basınçla içeriye hava gönderebilmeniz gereklidir. Öte yandan yakıtın da o oranda artması gerekir ki yanma oluşabilsin. Çünkü birim yakıt başına düşen oksijen bellidir. Kimyasal olarak yakıtın tam olarak yanabilmesi için belli bir miktar havanın içeride olması gerekir. Gereğinden az hava girmesi yakıt başına düşen oksijen miktarı düşük olduğu için yanamayan yakıtın eksozdan dışarı atılmasına sebep verir. Siz yanma hücresine daha fazla yakıt gönderirsiniz ancak yeteri kadar oksijenle birleşemediği için tam yanma olmaz; çok yakarsınız. Tam tersi durumda da yanma hücresine az miktarda yakıt gönderirseniz içeride yatari miktarda hatta daha fazla oksijen olur. Bu durumda içeriye gönderilen yakıtın tamamı reaksiyona girer ve yanar ancak gönderdiğiniz hava başına yakıt miktarı düşük olduğu için daha düşük güçler elde edersiniz.
Umarım çok karışık anlatmamışımdır. Bu durumda basit bir mantıkla bu cihaz iddia ettiği gibi daha fazla hava gönderebilse bile -ki ben bir pervaneyle bu iş olamaz diyorum- motor bunu karşılayacak yakıtı gönderemez çünkü ECU'sündeki programda böyle bir durum yok , dahası enjektörlerin kapasitesi, sübap açık kalma süreleri, silindir için yanma hücresinin hacmi buna müsaade etmez. Piston tam aşağıu konumda "atmosfer şartlarında" , strokxsilindir kafası alanı kadar bir miktar hava alır. Bu hacmin üzerine çıkılabilmesi için de aşırı besleme ve ECU programlanması gerekir. Konu yanma olduğu için güçlendirilmiş ekipmanların gerekliliğindan bahsetmek istemiyorum haliyle.
Bu arada benzinli içten yanmalı motorlarda yanma işlemi yanma hücresine yakıtın da alınmasından sonra olduğu için içeriye giren havaya bir şekil vermenin bir anlamı yoktur. Zira sizin şekil verdiğiniz hava daha enjektörlerin içeriye yakıt püskürtmesini,pistonun yanma hücresinin hacmini sizin sıkıştırma oranınız kadar düşürmesini ve en sonunda da bujilerin ateşlenmesini bekleyecektir. Yani içeriye hava girişinin üstüne bir sürü işlem olacak ve "şekil verdiğiniz hava" şekilsiz birşey haline gelecektir
Bilmeyenler için küçük bir not:
Sıkıştırma oranı : Piston en alt konumda (yani strok maximum iken) iken yanma hücresinin hacminin piston en üst konuma geldiğinde ne kadar düştüğünü belirtir. Örneğin 10:1 sıkıştırma oranında çalışan bir motor emdiği 10 dm3 havayı 1 dm3 havaya kadar sıkıştırır ve bu sıkışma esnasında da ısıtır.