Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: TURBONATOR  (Okunma sayısı 410 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

carmaniac

  • Membro
  • İleti: 408
    • Çevrimdışı
TURBONATOR
« : 16 Haziran 2006, 01:27:17 »
MERHABA arkadaslar pıyasada ozellıkle ınternette turbonator dıye bı aletıın reklamları gozume carpıyo  ''supercharge your vehicle just for 65$'' ben baya bı arastırdım sıtesııne gırdımm baktım falan ve kanımca sadece pazarlama taktııgı ve hıcbır getıırısı yok.ARanızda bu aletı gormus denemıs bılen varmı??varsa yorumlarını beklıyorum..ıyı gunler
« Son Düzenleme: 19 Haziran 2006, 10:18:39 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #1 : 16 Haziran 2006, 01:31:30 »
hava akımını hızlandırarak güç kazanımının sağlandıgı idda ediliyor ama bence oldukça boş bir olay. bazılarının 30 beygire kadar güç verdiği idda ediliyor. o rakamları almak kolay olsa.. insanlar ne paralar harcayarak öle rakamlara ulaşıyorlar bir pervaneyle olmaz!
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 01:31:30 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

carmaniac

  • Membro
  • İleti: 408
    • Çevrimdışı
TURBONATOR
« #2 : 16 Haziran 2006, 01:36:29 »
evt aynen bende sana katılıyorum ama sole bı yararı olabılır havaya bı nevi sekıl vererek belkı daha duzenlı bı sekılde yanma odasına gıder ve belkı daha verımlı yanma saglayabılır ama ole 30 beygır falan hıkaye
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 01:36:29 Gönderen: carmaniac »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #3 : 16 Haziran 2006, 03:34:52 »
daha ii bilen arklarımız wardır ama bu zımbırtı bence 1-2 hp verecek bişey gibi duruyor
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 03:34:52 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #4 : 16 Haziran 2006, 08:55:34 »
65$ lık aletten 30 hp güç alınıyosa turbo ile, kompresör ile ,chip ile uğraşmaya gerek yok.turbonun görevini basit bi pervanenin yapması biraz zor.hem motorun ihtiyacı olan havayı basmak,hemde motorun devrine göre uyumlu çalışması zor.
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 08:55:34 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
TURBONATOR
« #5 : 16 Haziran 2006, 09:06:27 »
Atmosferik motorlarda yanma havası, emme sübabının açılmasıyla yanma odasına "1atm." basınçla girer. Motor ECU'su bunu bilir ve 1 atm. basınç altında yanma hücresine giren hava bellidir hatta bununla da yetinmez "debimetre" denen cihazla bu miktar ölçülür.
Atmosferik bir motora aşırı besleme yapabilmeniz için en başta 1 atm. basınçtan daha yüksek bir basınçla içeriye hava gönderebilmeniz gereklidir. Öte yandan yakıtın da o oranda artması gerekir ki yanma oluşabilsin. Çünkü birim yakıt başına düşen oksijen bellidir. Kimyasal olarak yakıtın tam olarak yanabilmesi için belli bir miktar havanın içeride olması gerekir. Gereğinden az hava girmesi yakıt başına düşen oksijen miktarı düşük olduğu için yanamayan yakıtın eksozdan dışarı atılmasına sebep verir. Siz yanma hücresine daha fazla yakıt gönderirsiniz ancak yeteri kadar oksijenle birleşemediği için tam yanma olmaz; çok yakarsınız. Tam tersi durumda da yanma hücresine az miktarda yakıt gönderirseniz içeride yatari miktarda hatta daha fazla oksijen olur. Bu durumda içeriye gönderilen yakıtın tamamı reaksiyona girer ve yanar ancak gönderdiğiniz hava başına yakıt miktarı düşük olduğu için daha düşük güçler elde edersiniz.

Umarım çok karışık anlatmamışımdır. Bu durumda basit bir mantıkla bu cihaz iddia ettiği gibi daha fazla hava gönderebilse bile -ki ben bir pervaneyle bu iş olamaz diyorum- motor bunu karşılayacak yakıtı gönderemez çünkü ECU'sündeki programda böyle bir durum yok , dahası enjektörlerin kapasitesi, sübap açık kalma süreleri, silindir için yanma hücresinin hacmi buna müsaade etmez. Piston tam aşağıu konumda "atmosfer şartlarında" , strokxsilindir kafası alanı kadar bir miktar hava alır. Bu hacmin üzerine çıkılabilmesi için de aşırı besleme ve ECU programlanması gerekir. Konu yanma olduğu için güçlendirilmiş ekipmanların gerekliliğindan bahsetmek istemiyorum haliyle.


Bu arada benzinli içten yanmalı motorlarda yanma işlemi yanma hücresine yakıtın da alınmasından sonra olduğu için içeriye giren havaya bir şekil vermenin bir anlamı yoktur. Zira sizin şekil verdiğiniz hava daha enjektörlerin içeriye yakıt püskürtmesini,pistonun yanma hücresinin hacmini sizin sıkıştırma oranınız kadar düşürmesini ve en sonunda da bujilerin ateşlenmesini bekleyecektir. Yani içeriye hava girişinin üstüne bir sürü işlem olacak ve "şekil verdiğiniz hava" şekilsiz birşey haline gelecektir :)
Bilmeyenler için küçük bir not:
Sıkıştırma oranı : Piston en alt konumda (yani strok maximum iken) iken yanma hücresinin hacminin piston en üst konuma geldiğinde ne kadar düştüğünü belirtir. Örneğin 10:1 sıkıştırma oranında çalışan bir motor emdiği 10 dm3 havayı 1 dm3 havaya kadar sıkıştırır ve bu sıkışma esnasında da ısıtır.
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 09:06:27 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

whale

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #6 : 16 Haziran 2006, 09:32:08 »
Ağzına sağlık Bülent. Bunu bizim alfaları götürdüğümüz Özçi servis bir ara araştırmıştı. Satan adamla falan görüştüler adam o kadar idiialıydı ki Adanaya gelin masrafları da ben karşılayacam beğenmezseniz almazsınız demişti. Bu kadar iddialı konuşnca gittiler. Adam masrafları da karşıladı ama alet traş çıktı.
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 09:32:08 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
TURBONATOR
« #7 : 16 Haziran 2006, 10:35:08 »
eline sağlık bülent, o kadar güzel yazmışsın ki bu tarz aletlere bir daha döüp bakmam bile.
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 10:35:08 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #8 : 16 Haziran 2006, 11:04:54 »
şöle mucize bir alet çıkmadı araca ufaktan birşey yapmak istiyorum ama gözüm yemiyor işte
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 11:04:54 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #9 : 16 Haziran 2006, 18:12:51 »
küçük bi ekleme: 1 atmosfer basınç deniz kenarı için geçerli .deniz seviyesinden yukarılara doğru çıktıkça atmosfer basıncıda düşer.ayrıca turboların (1 atmosfer=pratik kullanımda 1 bar) 1 bardan daha fazla basması gerekmiyor.çoğu turbo sistemin pik basıncı 1,1 bar seviyelerinde.eski model çoğu arabanın turbosu 0,7 bar seviyelerinde.
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 18:12:51 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #10 : 16 Haziran 2006, 19:34:29 »
turbo lu araçlar deniz seviyesinde mi daha iyi çalışır yükseklerde mi? :)
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 19:34:29 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #11 : 16 Haziran 2006, 21:59:24 »
turbolu değil tüm araçlar deniz seviyesinde daha iyi çalışır.oksijen boldur,atmosfer basıncı yüksektir.
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2006, 21:59:24 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
TURBONATOR
« #12 : 17 Haziran 2006, 00:22:00 »
quote:

turbolu değil tüm araçlar deniz seviyesinde daha iyi çalışır.oksijen boldur,atmosfer basıncı yüksektir.




+1
« Son Düzenleme: 17 Haziran 2006, 00:22:00 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TURBONATOR
« #13 : 19 Haziran 2006, 10:18:39 »
Bugün sadece chip tuning ne fiyatlara yapılıyo ve ne kadar güç verdiği ortada ufacık bi pervanemi 30bg sağlıycak... Bu tür aletler üfürükten ibaret sakın kanıpta taktırayım falan demeyin 65$ lık bi alet için motorunuzdan olmayın...
« Son Düzenleme: 19 Haziran 2006, 10:18:39 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal