Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfadanadam

#25
quote:

ooo bülent hiç taktırmayalım o zaman be.



Halil'cim o kadar korkma be,  yukarıda yazdıklarım 17" jantlarla birebir geçerli ama 15" jantlarınla tam olarak yukarıdaki rahatsızlıkları yaşamayabilirsin.. Bence dene kendin gör..
Ne kadar rahatsız olursa olsun o yol tutuş ve görüntü yüzünden söktürmeyeceksin :)

agucba

#26
Peki kısa yay ama daha sert amortisör takılsa ne olur?

///////////////

master

#27
Bunun cevabı bende :)

Muhteşem ötesi bir yol tutuş olur ama konfor oldukça kötü olur , araba da pinpon topuna döner :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#28
Monroe Reflex ile cesitli yay markalarını deneme fırsatım oldu çesitli alfa modellerınde en son 156 da boyle bır uygulama yaptık .. Monroe gercekten iyi performance sergıliyor ..tabiki Koni , Bilstein
vs gibi bire bir degil ama gercekten cok iyi sonuc alınıyor ..

agucba

#29
quote:

Bunun cevabı bende :)

Muhteşem ötesi bir yol tutuş olur ama konfor oldukça kötü olur , araba da pinpon topuna döner :)



Peki konfor çok mu kötü oluyor? Malum, benim araba hem eski hem de standardı bile alçak. Eski olduğu için tıkırtı kaçınılmaz bir şey. O zaman sesler daha da artar.

Pinpon ile de kast ettiğin çok fazla mı zıplıyor? Düz yolda ve virajda iyi ama viraj içi bir tümsekte sanırım tehlikeli olur. Doğru muyum?

///////////////

n/a

#30
145 ve 146 lar yere daha yakın.147 ler ise leylek gibi.eski aracım 146 da çok yüksek olmayan kaldıramlara iniş ve çıkışta ön tampon yere sürtüyordu.birde yay olsa tamponu bir yerlerde bırakırdık.tıkırtı olacağını pek sanmam ama altına dikkat etmek lazım.

Sercan Keklik

#31
önderin bahsettigi gibi pin pon olmuyorsunuz. Pinpon olmanın sebebi önder; Koni amortisörlerinin Setup ı cok sert. Sürüşüne göre yumuşatmanı öneririm. Yumuşatırkende dikkat et fazla yumuşatıp aracın kafasının sallanmasına sebep olma. Fazla sert olması senin için kötü yanlış bir harekette spin atabilirsin.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Alfadanadam

#32
quote:

quote:

Bunun cevabı bende :)

Muhteşem ötesi bir yol tutuş olur ama konfor oldukça kötü olur , araba da pinpon topuna döner :)



Peki konfor çok mu kötü oluyor? Malum, benim araba hem eski hem de standardı bile alçak. Eski olduğu için tıkırtı kaçınılmaz bir şey. O zaman sesler daha da artar.

Pinpon ile de kast ettiğin çok fazla mı zıplıyor? Düz yolda ve virajda iyi ama viraj içi bir tümsekte sanırım tehlikeli olur. Doğru muyum?



Serkan'cım benim eski arabam 145'ti biliyorsun, o açıdan sana yay pek tavsiye etmiyorum açıkçası,çünkü standart halde bile çok alçak...Ama gene de bir bakmak lazım tabi :)

agucba

#33
quote:

quote:

quote:

Bunun cevabı bende :)

Muhteşem ötesi bir yol tutuş olur ama konfor oldukça kötü olur , araba da pinpon topuna döner :)



Peki konfor çok mu kötü oluyor? Malum, benim araba hem eski hem de standardı bile alçak. Eski olduğu için tıkırtı kaçınılmaz bir şey. O zaman sesler daha da artar.

Pinpon ile de kast ettiğin çok fazla mı zıplıyor? Düz yolda ve virajda iyi ama viraj içi bir tümsekte sanırım tehlikeli olur. Doğru muyum?



Serkan'cım benim eski arabam 145'ti biliyorsun, o açıdan sana yay pek tavsiye etmiyorum açıkçası,çünkü standart halde bile çok alçak...Ama gene de bir bakmak lazım tabi :)




Peki daha sert yay kullanılsa nasıl olur o zaman? Çünkü hızlı virajlarda benim tarzıma göre önden biraz fazla yatıyor gibi. Babamın 164 o kadar değil. Sanırım bu 155'lerde de var. Önden biraz fazla yatma. Hatta autobild'de 155 V6 testinde de bundan şikayet edilmişti.

///////////////

Alfadanadam

#34
Sert yay ile yatma problemin çözülebilir ama doğal olarak konfordan ödün vereceksin.
Açıkçası 145 için en ideali de senin söylediğin bence..O yayları taktıktan sonra kafadan kayma da önlenebilirse ki pek umudum yok, tadından yenmez valla.

Edited by - Alfadanadam on 22/10/2006  00:47:50

agucba

#35
quote:

Sert yay ile yatma problemin çözülebilir ama doğal olarak konfordan ödün vereceksin.
Açıkçası 145 için en ideali de senin söylediğin bence..O yayları taktıktan sonra kafadan kayma da önlenebilirse ki pek umudum yok, tadından yenmez valla.

Edited by - Alfadanadam on 22/10/2006  00:47:50



Önden kayma yok, sadece önden fazla yana yatma var.
Yani konfordan taviz verip sert yay çare olur diyorsun. Neyse, bakacağız bir çaresine artık.

///////////////

krm

#36
hem biraz görünüş hem biraz yol tutuş,  hem de konfor azalmasın diye( yuh :) ) 16 inç jant+amörtisörü değiştirmeden 1,5 cm yay (zannedersem 3 ün altında o var)  nasıl bir mantık?  

master

#37
Serkan Bey konfor kötü oluyor :) Onun kaçışı yok. Gerçi GTV'nin standart hali de öyle aman aman konforlu değil , onun için o biraz göreceli , ama standardından hissedilir biçimde kötü olacağı ortada.

Evet zemin bozukluklarında oldukça zıplıyor , hatta ben Bostanlı'da bir tümsekte çok hızlı girdiğimde dört tekerlek birden yerden kesilmişti , aksiyon filmi gibi :) Bozuk zeminde yol tutuş nasıl bilemiyorum , çünkü bozuk zeminde hiç yol tutuşu test edecek kadar hızlı gitme cesaretini gösteremedim :)

Viraj içi tümsekler eğer çok abartı değilse sorun olmuyor , viraj içinde birçok engelle karşılaştım ama aracın stabilitesini tam anlamıyla bozamadılar.

Sercan'ın söylediğine ben katılamıyorum çünkü bütün sertlik ayarlarında denedik , yumuşak olduğu zaman araç haddinden fazla esniyor ve en ufak bir tümsekte bile downpipe'ı kırma ihtimali tavan yapıyor. En sert ayardayken de araba anormal zıplıyor , pist dışında o ayarı kullanmanın bir anlamı yok , dolayısıyla orta sertlikte karar kıldık , araba biraz zıplıyor , çok fazla da esnemiyor ki altını sürtmekten biraz kurtuluyorum. Spin atmaktan korktuğum en son araba GTV , aracı test etmek için boş zamanlarda en saçma hareketleri denedim ve bana mısın demedi , geçen ay da oldukça hızlı (gerçekten hızlı) giderken aniden önüme fırlayan yayaya çarpmamak için aşırı sert bir şekilde direksiyonu kırdım ve en ufak bir nazlanma yapmadan gösterdiğim yöne gitti. Ardından da hiç kendini bırakmadı , sanki normal şerit değiştirirmiş gibi herhangi bir düzeltme hamlesine gerek bırakmadan devam etti. O hızda o direksiyon hareketine en iyi ihtimalle aşırı bir understeer beklerdim , bunun sonucunda da yayaya çarpmış olurdum , ama öyle bir şey olmadı.

Serkan Bey işin özü ben her türlü yolda kullandığınız , yolda dalgalar ve bozukluklar varken "sürter miyim acaba?" diye kafanıza takmadan devam ettiğiniz bir arabayı her bozuklukta "sürter miyim acaba?" diye düşünüp , bozuk yollarda kamyonların sizi sollayacağı hızlara düşerek kullanmak zorunda kalacaksınız. Dolayısıyla sürekli kullanılan bir arabada ben yay+amortisörü tavsiye etmiyorum. Ama sürekli düz yolda kullanırım , bozuk yolda da acayip yavaşlarım , altını sürtecek miyim diye strese girerim sorun değil , katlı otoparkların bazılarında altını sürterim dert etmem diyorsanız da taktırmak daha iyi :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

agucba

#38
En iyisi bu şekilde devam etmek o zaman. Hepinize teşekkür ederim.

///////////////

Sercan Keklik

#39
Bu arada önder ayar denerken Önleri, Arkaya göre bir kademe daha sertleştirmen gerekiyor.
Sebebi ise aracın agırlıgının ön kısmında olması. Oktaykanla 156'da çok ama çok denedik onun kullanışında ap ayrı bi ayar benimkisinde ayrı bi ayar çıktı.
Benim araçta önler Standart Fazla Zorlamadan kullandıgımda Önler: 1.75 Arkalar 1.4o-1.5o gibi degerlerde mükemmel. Eger Zorlarsam önler 2.15 Arkalar 1.9o gibi mükemmel oluyor.

Edited by - SerCy on 22/10/2006  14:58:33
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

murat

#40
Peki belki daha önce geçmiştir ama bu -3 yaylar tofaş servislerde takılanlar dii mi? Şu 300 küsür ytl olanlar
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

n/a

#41
tofaşın sattığı -20 mm yaylar.

Sercan Keklik

#42
Son Kez yazıyorum anlamak isteyen anlar anlamak istemeyen gider alır ve PRO kit Sahibi olur. Tofaşın Sattıgı Tüm Yaylar Eibach PRO KITTIR! -3o mm düşürür.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#43
tofaş ın katalogları yanlış o zaman.nasıl böyle bi hata yaparlar.hayret yani. .

zamanında bizde marea ve bravo için satardık.o yaylarda 2 cm likti.
ayrıca bu üslupta biraz yanlış.isteyen istediği gibi anlar istediği yerden alır.ister 2 cm olsun ister 3 cm olsun.

Edited by - halil on 18/01/2007  15:37:27

Sercan Keklik

#44
Halil bey sizin benle olan kişisel problemlerinizi buraya taşımasanız iyi edersiniz.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#45
böyle bi uslupla yazamassın burada.anlaşıldımı...
ayrıca senin le hiç bi sorunum olamaz benim.......

Sercan Keklik

#46
quote:

böyle bi uslupla yazamassın burada.anlaşıldımı...
ayrıca senin le hiç bi sorunum olamaz benim.......



uslup gayet açık..
Fiatın sattıgı ürünler Eibach Prokittir.İsteyen alır eibach prokit -3omm sahibi olur deniliyor.


quote:

böyle bi uslupla yazamassın burada.anlaşıldımı...


Pardon?!?!?!?

quote:

ayrıca senin le hiç bi sorunum olamaz benim.......



Kule gergisinin Ön takımı korudugunu idda eden biriyle zaten benimde işim olmaz açıkcası. İyi günler size..

Edited by - SerCy on 18/01/2007  16:02:27
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#47
sercan burada eibach yay satışı üstünden komisyon almadiğina göre ve fiat alfa servislerini en sık ziyaret edip en yeni en güncel bilgileri her zaman edinen sahis olduğuna göre üzerinde gerginlik yaratilacak en son konu bu yay'in ne marka ve kaç cm'lik olduğudur...
ki daha ön ben de yay araştirirken yetkili Fiat saticisi EVSAN la görüştüğümde bu yaylarin eibach prokit olduğunu onaylamıştır.

n/a

#48
insan anlamadan en önemliside bilmeden ve öğrenmeden konuşmamalı bence.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login?
psi=48172&categoryId=889

yukardaki linkleri bi zahmet açıp incelerseniz yayların ne olduğunu görebilirsiniz ve boşa yorum yapmamış olursunuz.
ayrıca servislere çok gidince bu için uzmanımı olunuyo.?

n/a

#49
yahu birmotun millattan önce hazirladiği sayfadaki yaylara niye bakiyoruz??sitede 159 modeli yok...147 ve 156 nin facelifti bile yok...o kadar özensiz hazirlanmiş bir sayfanin neyine bakayim...2 verdiğiniz linki de keşke doğru düzgün verebilseydiniz de ben de copy paste yapmakla uğraşmasaydim..hani demişsiniz ya bi zahmet tiklayin açilsin diye...tiklayinca olmuyor üstdaim..bi zahmet siz de düzeltiverin....neyse zar zor 2. linki de açiverdik oradaki yay da ilk linktekinin ayni yayi ve -20mm diyor..peki niye evsan bana orjinal alfa romeo yayi değil de eibachtir bunlar diyor..demekki sercan deil EVSAN eibach yay satişi üzerinden komisyon aliyor kimbilir...