Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

delıfısek

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba
Benim bildiğim Amortisör her zaman çift değişir. Özeliklede  ön taraf 'ta dahada dikkat edilmelidir.
Benim fikrim Orjinal yağlı amortisörlerini altak. Fiyat olarak  arada çok fark yok Dayanıklılık olarak çok daha uzun süre kullanırsın.

çoğu okudugum yerde gazlıların daha uzun ömürlü olduğu fakat sürüşte ses ve sertlik açısından daha sert oluşu yağlıda daha yumuşak olması arasındaki farklılıklarmış. gönül isterki 4 monreo reflex takalım  :D

uygun fiyat satış yapan amortisörcü tanıdık varmı acaba :))

alfacan

Merhaba ,

Spor yayların etkisiyle kasislere hızlı girdiğimde amatisör takozuna değecek kadar araba esneme yapıyor . Bazen otoyolda giderken bile bunu yapıyor . Biraz araştırdığımda bu sorununun amortisör sertleştirme işlemi yapılarak giderilebileceğine hem daha iyi yol tutup , daha konforlu hale gelebileceğini okudum bir kaç sitede .

Bu işlemi yapan memnun kalan var mı ?  :)


tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba ,

Spor yayların etkisiyle kasislere hızlı girdiğimde amatisör takozuna değecek kadar araba esneme yapıyor . Bazen otoyolda giderken bile bunu yapıyor . Biraz araştırdığımda bu sorununun amortisör sertleştirme işlemi yapılarak giderilebileceğine hem daha iyi yol tutup , daha konforlu hale gelebileceğini okudum bir kaç sitede .

Bu işlemi yapan memnun kalan var mı ?  :)

Yayların kaç cm'lik ve ne marka.

alfacan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba ,

Spor yayların etkisiyle kasislere hızlı girdiğimde amatisör takozuna değecek kadar araba esneme yapıyor . Bazen otoyolda giderken bile bunu yapıyor . Biraz araştırdığımda bu sorununun amortisör sertleştirme işlemi yapılarak giderilebileceğine hem daha iyi yol tutup , daha konforlu hale gelebileceğini okudum bir kaç sitede .

Bu işlemi yapan memnun kalan var mı ?  :)

Yayların kaç cm'lik ve ne marka.

Yaylarım 4.5 cm lik red eagle marka . Yay baktığım zaman ikinci elde prokitler yoktu bende bunları sıfır almıştım  :) Gayet yumuşak  :-*


tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba ,

Spor yayların etkisiyle kasislere hızlı girdiğimde amatisör takozuna değecek kadar araba esneme yapıyor . Bazen otoyolda giderken bile bunu yapıyor . Biraz araştırdığımda bu sorununun amortisör sertleştirme işlemi yapılarak giderilebileceğine hem daha iyi yol tutup , daha konforlu hale gelebileceğini okudum bir kaç sitede .

Bu işlemi yapan memnun kalan var mı ?  :)

Yayların kaç cm'lik ve ne marka.

Yaylarım 4.5 cm lik red eagle marka . Yay baktığım zaman ikinci elde prokitler yoktu bende sıfır almıştım  :)

Bu amortisör sertleştirme denilen işe, amortisör başına 100 TL alırlar tahminen. Çünkü tamirine o kadar alıyorlar. Hadi çok sanayi işi yapsınlar 300 TL alsınlar toplamda (sök tak işçiliği hariç tabii ki.)
Bunun yerine ben bir şekilde prokit temin etmenin yoluna gitmeni tavsiye ederim.
Bu bahsettiğin zıplama, kontrolsüz esneme vs.. handikapları ben prokit ile hiç görmedim diyebilirim.

alfacan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba ,

Spor yayların etkisiyle kasislere hızlı girdiğimde amatisör takozuna değecek kadar araba esneme yapıyor . Bazen otoyolda giderken bile bunu yapıyor . Biraz araştırdığımda bu sorununun amortisör sertleştirme işlemi yapılarak giderilebileceğine hem daha iyi yol tutup , daha konforlu hale gelebileceğini okudum bir kaç sitede .

Bu işlemi yapan memnun kalan var mı ?  :)

Yayların kaç cm'lik ve ne marka.

Yaylarım 4.5 cm lik red eagle marka . Yay baktığım zaman ikinci elde prokitler yoktu bende sıfır almıştım  :)

Bu amortisör sertleştirme denilen işe, amortisör başına 100 TL alırlar tahminen. Çünkü tamirine o kadar alıyorlar. Hadi çok sanayi işi yapsınlar 300 TL alsınlar toplamda (sök tak işçiliği hariç tabii ki.)
Bunun yerine ben bir şekilde prokit temin etmenin yoluna gitmeni tavsiye ederim.
Bu bahsettiğin zıplama, kontrolsüz esneme vs.. handikapları ben prokit ile hiç görmedim diyebilirim.

Peki prokit bu kadar düşürebilecek mi arabayı ? :) Aslında acele edip bu yayları almasaydım 2. el eibach alabilirdim .


tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba ,

Spor yayların etkisiyle kasislere hızlı girdiğimde amatisör takozuna değecek kadar araba esneme yapıyor . Bazen otoyolda giderken bile bunu yapıyor . Biraz araştırdığımda bu sorununun amortisör sertleştirme işlemi yapılarak giderilebileceğine hem daha iyi yol tutup , daha konforlu hale gelebileceğini okudum bir kaç sitede .

Bu işlemi yapan memnun kalan var mı ?  :)

Yayların kaç cm'lik ve ne marka.

Yaylarım 4.5 cm lik red eagle marka . Yay baktığım zaman ikinci elde prokitler yoktu bende sıfır almıştım  :)

Bu amortisör sertleştirme denilen işe, amortisör başına 100 TL alırlar tahminen. Çünkü tamirine o kadar alıyorlar. Hadi çok sanayi işi yapsınlar 300 TL alsınlar toplamda (sök tak işçiliği hariç tabii ki.)
Bunun yerine ben bir şekilde prokit temin etmenin yoluna gitmeni tavsiye ederim.
Bu bahsettiğin zıplama, kontrolsüz esneme vs.. handikapları ben prokit ile hiç görmedim diyebilirim.

Peki prokit bu kadar düşürebilecek mi arabayı ? :) Aslında acele edip bu yayları almasaydım 2. el eibach alabilirdim .

Burada zevkler renkler devreye giriyor.
Bana göre ne kadar düşürdüğünden çok güzelliğinin yanında ne akdar sağlıklı bir işlem olduğunu da önemli.

alfacan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba ,

Spor yayların etkisiyle kasislere hızlı girdiğimde amatisör takozuna değecek kadar araba esneme yapıyor . Bazen otoyolda giderken bile bunu yapıyor . Biraz araştırdığımda bu sorununun amortisör sertleştirme işlemi yapılarak giderilebileceğine hem daha iyi yol tutup , daha konforlu hale gelebileceğini okudum bir kaç sitede .

Bu işlemi yapan memnun kalan var mı ?  :)

Yayların kaç cm'lik ve ne marka.

Yaylarım 4.5 cm lik red eagle marka . Yay baktığım zaman ikinci elde prokitler yoktu bende sıfır almıştım  :)

Bu amortisör sertleştirme denilen işe, amortisör başına 100 TL alırlar tahminen. Çünkü tamirine o kadar alıyorlar. Hadi çok sanayi işi yapsınlar 300 TL alsınlar toplamda (sök tak işçiliği hariç tabii ki.)
Bunun yerine ben bir şekilde prokit temin etmenin yoluna gitmeni tavsiye ederim.
Bu bahsettiğin zıplama, kontrolsüz esneme vs.. handikapları ben prokit ile hiç görmedim diyebilirim.

Peki prokit bu kadar düşürebilecek mi arabayı ? :) Aslında acele edip bu yayları almasaydım 2. el eibach alabilirdim .

Burada zevkler renkler devreye giriyor.
Bana göre ne kadar düşürdüğünden çok güzelliğinin yanında ne akdar sağlıklı bir işlem olduğunu da önemli.

Birde ön amortisörler bilstein , arkalar orjinal monroe . Arabayı aldığımda böyleydi . Amortisörlerin farklı oluşu yol tutuşu nasıl etkiler bilmiyorum  :)


Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba ,

Spor yayların etkisiyle kasislere hızlı girdiğimde amatisör takozuna değecek kadar araba esneme yapıyor . Bazen otoyolda giderken bile bunu yapıyor . Biraz araştırdığımda bu sorununun amortisör sertleştirme işlemi yapılarak giderilebileceğine hem daha iyi yol tutup , daha konforlu hale gelebileceğini okudum bir kaç sitede .

Bu işlemi yapan memnun kalan var mı ?  :)

Yayların kaç cm'lik ve ne marka.

Yaylarım 4.5 cm lik red eagle marka . Yay baktığım zaman ikinci elde prokitler yoktu bende sıfır almıştım  :)

Bu amortisör sertleştirme denilen işe, amortisör başına 100 TL alırlar tahminen. Çünkü tamirine o kadar alıyorlar. Hadi çok sanayi işi yapsınlar 300 TL alsınlar toplamda (sök tak işçiliği hariç tabii ki.)
Bunun yerine ben bir şekilde prokit temin etmenin yoluna gitmeni tavsiye ederim.
Bu bahsettiğin zıplama, kontrolsüz esneme vs.. handikapları ben prokit ile hiç görmedim diyebilirim.

Peki prokit bu kadar düşürebilecek mi arabayı ? :) Aslında acele edip bu yayları almasaydım 2. el eibach alabilirdim .

Burada zevkler renkler devreye giriyor.
Bana göre ne kadar düşürdüğünden çok güzelliğinin yanında ne akdar sağlıklı bir işlem olduğunu da önemli.

Birde ön amortisörler bilstein , arkalar orjinal monroe . Arabayı aldığımda böyleydi . Amortisörlerin farklı oluşu yol tutuşu nasıl etkiler bilmiyorum  :)


Uuu caner burası cok karışmış :) çok şey fark eder. önce 4 adet aynı marka aynı seri amortisör edin. Yay konusuna gelince düzgün bir yay al. Sertleştirme falan denilen konu topic in önceki sayfalarında yazmıştım tekrar yazıyorum;

Amortisör tahliye deliklerine 2 çivi sokuyolar %50 sıkıştı bu tamam abi falan diyerek gönderiyorlar, 4 amortisörün 4 ünüde Teknik ve teknolojik olarak bir şey yapılmıyor tamamiyle inşaan şantiyesindeki Abdurrahman usta taktigi ile amortisörler sertleşiyor.

Bunu yaptırdım memnun kaldım diyen varsa inanma, hatta Allah kuran mushaf çarpsın falan derse 2 de tokat at kendine gelsin.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

agucba

Lastik, jant, yay, amortisör... Bunlar kesinlikle dalgaya, şakaya gelecek şeyler değildir. İmkanlar dahilinde, bütçe ne el veriyorsa, ona göre en orijinalini almak gerek gerek.

Sanayide yapılan saçma sapan uygulamalardan kesinlikle kaçınılmasını tavsiye ediyorum.

///////////////

alfacan

4 adet yeni amortisör alma düşüncemi güçlendirdiniz  :) Bilstein  b6 düşünüyorum .  :kahve:


Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
4 adet yeni amortisör alma düşüncemi güçlendirdiniz  :) Bilstein  b6 düşünüyorum .  :kahve:

Onuda Türkiye den alma :) Türkiyedeki serilerin bir çoğu arızalı
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

vlkylmz

#362
Peki orjinal jant lastik ve amortisor ile sadece önleri 3.5 düşürsek olmazmı.Benim 156'ya 4 kişi bindiğimiz zaman arkalar iyi ama önler bildiğiniz havada gidiyor.Geçtiğimiz günlerde benzin deposu(60 lt) full,lpg deposu ise 35 lt falandı.Alfama şöyle yandan baktığımda önü havada çok çirkin görünüyor.Öyle çok hızlı sert kullanan biri de değilim ama sadece önü düşürmenin dezavantajı ne olur,savrulma zıplama vs...
kalite asla tesadüf değildir

delıfısek

merhabalar arkadaslar yay konusunda bilen bilmeyen herkese sorup fikir almak istiyorum.

ben aracıma yay takmayı düşünüyorum malum eibach malum fiyatları ortada  :'( gecen yine bakarken sparconun yaylarını gördüm satısta ve bi kac yerde birden. piyasaya yeni girdiler galiba, fiyat olarak çok uygun seti 220 ile 300 tl arasında degisiyor.

sporco'nun bu yaylarını kıllanan veya fikir sahibi olan arkadaslardan görüşlerini bekliyorum. :serefe:

daha 2 teker 2 fren diski alacam parayı bi yerden kurtarıp baska bi yere yatırıyoruz:))) alfa askına...

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
merhabalar arkadaslar yay konusunda bilen bilmeyen herkese sorup fikir almak istiyorum.

ben aracıma yay takmayı düşünüyorum malum eibach malum fiyatları ortada  :'( gecen yine bakarken sparconun yaylarını gördüm satısta ve bi kac yerde birden. piyasaya yeni girdiler galiba, fiyat olarak çok uygun seti 220 ile 300 tl arasında degisiyor.

sporco'nun bu yaylarını kıllanan veya fikir sahibi olan arkadaslardan görüşlerini bekliyorum. :serefe:

daha 2 teker 2 fren diski alacam parayı bi yerden kurtarıp baska bi yere yatırıyoruz:))) alfa askına...

156 için bilmiyorum ama 159da direk 5cm düşürüyormuş. Yani 3,5 diye alsanız bile 5cm düşürüyor.


delıfısek

#365
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
4 adet yeni amortisör alma düşüncemi güçlendirdiniz  :) Bilstein  b6 düşünüyorum .  :kahve:

Onuda Türkiye den alma :) Türkiyedeki serilerin bir çoğu arızalı


+1  bu konu ile ilgili fena anılarım var yakında paylasıcam :D

delıfısek

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
merhabalar arkadaslar yay konusunda bilen bilmeyen herkese sorup fikir almak istiyorum.

ben aracıma yay takmayı düşünüyorum malum eibach malum fiyatları ortada  :'( gecen yine bakarken sparconun yaylarını gördüm satısta ve bi kac yerde birden. piyasaya yeni girdiler galiba, fiyat olarak çok uygun seti 220 ile 300 tl arasında degisiyor.

sporco'nun bu yaylarını kıllanan veya fikir sahibi olan arkadaslardan görüşlerini bekliyorum. :serefe:

daha 2 teker 2 fren diski alacam parayı bi yerden kurtarıp baska bi yere yatırıyoruz:))) alfa askına...

156 için bilmiyorum ama 159da direk 5cm düşürüyormuş. Yani 3,5 diye alsanız bile 5cm düşürüyor.

ben 156 için bakıyorum, dogrudur pek bilgim yok sporco hakkında görüşüm netlestikten sonra mm sine karar veririm 3.5 likten alırım muhtemelen. :) o degil benim araba satışta bide bi satılsa 159 alıcam :D beklerken arabayla urasmadan yapamıyorum  :clover:

Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
merhabalar arkadaslar yay konusunda bilen bilmeyen herkese sorup fikir almak istiyorum.

ben aracıma yay takmayı düşünüyorum malum eibach malum fiyatları ortada  :'( gecen yine bakarken sparconun yaylarını gördüm satısta ve bi kac yerde birden. piyasaya yeni girdiler galiba, fiyat olarak çok uygun seti 220 ile 300 tl arasında degisiyor.

sporco'nun bu yaylarını kıllanan veya fikir sahibi olan arkadaslardan görüşlerini bekliyorum. :serefe:

daha 2 teker 2 fren diski alacam parayı bi yerden kurtarıp baska bi yere yatırıyoruz:))) alfa askına...

156 için bilmiyorum ama 159da direk 5cm düşürüyormuş. Yani 3,5 diye alsanız bile 5cm düşürüyor.

ben 156 için bakıyorum, dogrudur pek bilgim yok sporco hakkında görüşüm netlestikten sonra mm sine karar veririm 3.5 likten alırım muhtemelen. :) o degil benim araba satışta bide bi satılsa 159 alıcam :D beklerken arabayla urasmadan yapamıyorum  :clover:

Ben sparco kullanıyorum. (159 da -5 lik)
Yumuşaklık çok güzel. Esneme makul seviyede. Ancak 159 burnu uzun olduğu için çok dikkatli kullanmak gerekiyor.
Daha önce 156 da eibach prokit kullanmıştım. Esneme kıyaslaması olarak aynı diyebilirim. (Kıyaslama ikisinde de 40 yanaklı lastik mevcutken.)

delıfısek

ön taraf çok sert oldugu için 156 da bi ondan korkuyorum aslında zıp zıp olursa hiç çekilmez mevcut 16 lık jantlarımda kullanmayı düşünüyorum ben sanırım daha rahat olur. sizin eski 156 nızda arkaya 2-3 kişi oturunca hemen bi yere pısma yolda giderken arka camurluga sürtme veya yaylar takılıyken öyle bi sorun oluyomuydu?

Alfadanadam

Standart jant ve lastikle çamurluğa sürtme olmaz merak etmeyin.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Incablue

#370
Konuyu neredeyse baştan sona okudum. Bir süredir de bu konularda araştırma yapıyorum. Derdim şu; yol tutuşu zaten güzel olan (bana göre) 147'min daha da güvenli, sağlam durmasını ve görünmesini istiyorum. 2003 mk1 147'im için şu sonuca vardım, yanlışım varsa yardımcı olun arkadaşlar.

147'ye uygun eibach 3.5 cm yay (bulanabilir umarım), spacer, kule gergisi, 17" gta replika jant, 215 45 17 iyi bir lastik aldığımda her şey olması gerektiği ölçüde oluyor değil mi? Tüm bunları tek seferde yaptıramayacağım için (üzerinde 15" orijinal jantları olmasına rağmen) önce yayları taktırmamda sorun olmayacağını anladım. Bir de spacer konusunda yardımcı olabilir misiniz? Sadece tornada yaptırmak yerine, bir marka satın almanın gerektiğini biliyorum o kadar.

Gouki


Incablue

You are not allowed to view links. Register or Login
147 ve spacer :kahve:

Demek istediğini anlamadım hocam. İkisinin hiç alakası olamaz gibi bir cevap verdin sanırım.

ATA

Gta jant kullanilirsa et ölçüsü nedeniyle spacer fazla gelebilir. Gta jantlar ile 215/45 yerine 225/45 tercih edilmesi daha doğru olacaktir.

147 için nacizane tavsiyem spor yay, spor amortisor, kule gergisi ve 17" jantlar ile iyi lastikler çok keyifli hale gelir. 156mi uzun yillar bu setup'a ilave olarak arka ve ön alt gergi ile kullandim. Arabama binenler hayret ederlerdi :))

Spacer ile uğraşmaktansa powerflex burçlar daha iyi sonuç verip geleceğede yatirim yapilabilir :)


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Gouki

Uğurcan kardeşim Gta jantını 147'de kullandım ben. Çamurlukları tam anlamıyla dolduruyordu ve spacer ihtiyacı aklımın ucundan geçmedi. Sen spacer ve Gta jant yazınca benim için kullanırken spacerin hiç aklıma gelmediğini hatırladım. Tercih meselesi tabi. Olay bu :)