Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

brkvrl

You are not allowed to view links. Register or Login
Şu an GT Q2'imde Eibach kullanıyorum.. 30 mm
Çok memnunum.

Daha önce 156 2.5 v6'mda 40mm Vogtland kullandım. Ayrıca Bilstein B4 amortisör de alıp takmıştım..4 adet.
Ondan da çok memnun kaldım.

Alacak olan varsa Elif Tuning ve X-treme tuning satıyor.
Ben Vogtland'ları xtremeden almıştım. Eibachları ise Sercan Keklik almıştı..

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Vogtland için X-Treme ile görüştüm 15 gün içinde gelecek demişlerdi. Fiyat olarak piyasaya göre uygundu. Eibach konusunda ise Elif Tuning fiyat olarak daha iyi görünüyor.
Alfa Romeo Mito QV Beyaz (2011)

rain man

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Şu an GT Q2'imde Eibach kullanıyorum.. 30 mm
Çok memnunum.

Daha önce 156 2.5 v6'mda 40mm Vogtland kullandım. Ayrıca Bilstein B4 amortisör de alıp takmıştım..4 adet.
Ondan da çok memnun kaldım.

Alacak olan varsa Elif Tuning ve X-treme tuning satıyor.
Ben Vogtland'ları xtremeden almıştım. Eibachları ise Sercan Keklik almıştı..

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Vogtland için X-Treme ile görüştüm 15 gün içinde gelecek demişlerdi. Fiyat olarak piyasaya göre uygundu. Eibach konusunda ise Elif Tuning fiyat olarak daha iyi görünüyor.

İkisinden birisini nisan 15 gibi alacağım ben de üstad.  Kısmet hangisine olursa artık :) Takipteyim benden önce alırsanız yorumlarınızı bekliyorum ayrıca :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

ali kaynak

#502

Teşekkür ederim Benim gergi işi tamamdır :)




Lancia delta III

erdinc147

Eiback çok yumuşak zaten tüm marka yayların arasında en ucuz olanı Eibach çok yatırıyor arabayı virajda sanki orjinal yayın kesik hali gibi ama iş görür kısacası arabam düşük olsun konfor olsun yumuşak olsun virajda yapmıyorum hızlı sürmüyorum diyenlere göre üretilmiş bir yay markası ben viraj yaptığım için bana gelmiyor ben H&R aldım ve kullanıyorum Koni Vogtland H&R gibi markalar bu işin uzmanı ben kendi yapım gereği yumuşak arabayı sevmiyorum kullanmayıda sevmiyorum araba dediğin biraz sert olacak ben burdayım diye hissettirecek kendini kısacası sekmeyi ve sert arabayı severim :)

TRSemih

"Eibach" çok yumuşak, en ucuz, iş görür.. (:
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

ali kaynak

Eibach iyidir başkalarının fren ile girdiği virajlarda siz gaz kesmeden çok rahat geçer gidersiniz . çok fazla sert olmadığı için konforu da bozmaz. boşuna fazla para vermenize gerek yok sonuçta pist de yarışta değil karayolunda kullanacaksınız
Lancia delta III

Passione

You are not allowed to view links. Register or Login
Eiback çok yumuşak zaten tüm marka yayların arasında en ucuz olanı Eibach çok yatırıyor arabayı virajda sanki orjinal yayın kesik hali gibi ama iş görür kısacası arabam düşük olsun konfor olsun yumuşak olsun virajda yapmıyorum hızlı sürmüyorum diyenlere göre üretilmiş bir yay markası ben viraj yaptığım için bana gelmiyor ben H&R aldım ve kullanıyorum Koni Vogtland H&R gibi markalar bu işin uzmanı ben kendi yapım gereği yumuşak arabayı sevmiyorum kullanmayıda sevmiyorum araba dediğin biraz sert olacak ben burdayım diye hissettirecek kendini kısacası sekmeyi ve sert arabayı severim :)
Eibach'i yanlis bilgilerle yerin dibine sokmussunuz:)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"centocinguantanove"

sp4rc0



You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Eiback çok yumuşak zaten tüm marka yayların arasında en ucuz olanı Eibach çok yatırıyor arabayı virajda sanki orjinal yayın kesik hali gibi ama iş görür kısacası arabam düşük olsun konfor olsun yumuşak olsun virajda yapmıyorum hızlı sürmüyorum diyenlere göre üretilmiş bir yay markası ben viraj yaptığım için bana gelmiyor ben H&R aldım ve kullanıyorum Koni Vogtland H&R gibi markalar bu işin uzmanı ben kendi yapım gereği yumuşak arabayı sevmiyorum kullanmayıda sevmiyorum araba dediğin biraz sert olacak ben burdayım diye hissettirecek kendini kısacası sekmeyi ve sert arabayı severim :)
Eibach'i yanlis bilgilerle yerin dibine sokmussunuz:)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aynen.. Bu işler o kadar basit değil, viraj işi sadece yaya bağlı olsaydı keşke. Eibach, birçok markanin tercih ettiği köklü bir firmadir.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

erdinc147

#508
You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Eiback çok yumuşak zaten tüm marka yayların arasında en ucuz olanı Eibach çok yatırıyor arabayı virajda sanki orjinal yayın kesik hali gibi ama iş görür kısacası arabam düşük olsun konfor olsun yumuşak olsun virajda yapmıyorum hızlı sürmüyorum diyenlere göre üretilmiş bir yay markası ben viraj yaptığım için bana gelmiyor ben H&R aldım ve kullanıyorum Koni Vogtland H&R gibi markalar bu işin uzmanı ben kendi yapım gereği yumuşak arabayı sevmiyorum kullanmayıda sevmiyorum araba dediğin biraz sert olacak ben burdayım diye hissettirecek kendini kısacası sekmeyi ve sert arabayı severim :)
Eibach'i yanlis bilgilerle yerin dibine sokmussunuz:)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aynen.. Bu işler o kadar basit değil, viraj işi sadece yaya bağlı olsaydı keşke. Eibach, birçok markanin tercih ettiği köklü bir firmadir.
Yerin dibine sokmak gibi bir niyetim yok estağfurullah çarpıtmayalım sanırım durumu yanlış anlattım veya anlatamadım kusura bakmayın Semih arkadaşımızın dediği gibi çok yumuşak ucuz iş görür ben sadece tecrubelerimden bahsettim yumuşak dedim arabaya 3-4 kişi binince araba yere yapışıyor ama konfor yumuşaklık vs o bakımdan tartışılmaz hakkını yemiyorum asla tabi Eibach iyi bir marka sadece yumuşak hepsi bu hatta daha önceki yıllarda kullandığım Megane Coupe 2.0ide aracımda Koni amortisör süspansiyon ve Eibach yay vardı amortisörler sert olduğu için araba zıpkın gibiydi yatmıyordu virajlarda ama sonraki aracım olan Mk4 golf aracımda  sadece eibach yay kullandığımda arabaya 3-4 kişi binince hele bagajda doluysa araba yere yapışıyordu kötü marka yaramaz gibi bir kelime asla kullanmadım kullanmamda yumuşak bir yay markası diyorum sadece ayrıca süspansiyonsuzda viraj işleri olmaz Eibach yayı süspansiyonla birlikte kullanmak daha mantıklı ama dediğim gibi Eibach'tan başka bir çok kaliteli marka yaylar var araştırdğınızdada görürsünüz dediğim gibi hız yapmayan viraj yapmayan arabaya kalabalık binmeyen arabam hem basık hemde yumuşak olsun diyen kişilere hitap eden bir yaydır ama diğer markalara göre arabayı fazla yatırıyor virajlarda hatta aynı muhabbetten dolayı arkadaşım sitem ediyor kendisinde Nissan Primera GT var oda aynı sıkıntısını dile getiriyor araba kalabalık olunca yere yapışıyor ve dolu veya boş virajlarda çok yatıyor diyor ama konforundan memnun yanlış anlaşılmışım ilk yorumumda yoksa ne kadar kötü olabilirki bu yayların hepsi testlerden geçiyor yolda kullanıma uygun olduğunda satışa sunuluyor sanırım ben ilk yorumumda durumu anlatamadım ondan kaynaklandı bu yanlış anlaşılmam tekrardan kusura bakmayın dostlar selamlar :)

Passione

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Eiback çok yumuşak zaten tüm marka yayların arasında en ucuz olanı Eibach çok yatırıyor arabayı virajda sanki orjinal yayın kesik hali gibi ama iş görür kısacası arabam düşük olsun konfor olsun yumuşak olsun virajda yapmıyorum hızlı sürmüyorum diyenlere göre üretilmiş bir yay markası ben viraj yaptığım için bana gelmiyor ben H&R aldım ve kullanıyorum Koni Vogtland H&R gibi markalar bu işin uzmanı ben kendi yapım gereği yumuşak arabayı sevmiyorum kullanmayıda sevmiyorum araba dediğin biraz sert olacak ben burdayım diye hissettirecek kendini kısacası sekmeyi ve sert arabayı severim :)
Eibach'i yanlis bilgilerle yerin dibine sokmussunuz:)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aynen.. Bu işler o kadar basit değil, viraj işi sadece yaya bağlı olsaydı keşke. Eibach, birçok markanin tercih ettiği köklü bir firmadir.
Yerin dibine sokmak gibi bir niyetim yok estağfurullah çarpıtmayalım sanırım durumu yanlış anlattım veya anlatamadım kusura bakmayın Semih arkadaşımızın dediği gibi çok yumuşak ucuz iş görür ben sadece tecrubelerimden bahsettim yumuşak dedim arabaya 3-4 kişi binince araba yere yapışıyor ama konfor yumuşaklık vs o bakımdan tartışılmaz hakkını yemiyorum asla tabi Eibach iyi bir marka sadece yumuşak hepsi bu hatta daha önceki yıllarda kullandığım Megane Coupe 2.0ide aracımda Koni amortisör süspansiyon ve Eibach yay vardı amortisörler sert olduğu için araba zıpkın gibiydi yatmıyordu virajlarda ama sonraki aracım olan Mk4 golf aracımda  sadece eibach yay kullandığımda arabaya 3-4 kişi binince hele bagajda doluysa araba yere yapışıyordu kötü marka yaramaz gibi bir kelime asla kullanmadım kullanmamda yumuşak bir yay markası diyorum sadece ayrıca süspansiyonsuzda viraj işleri olmaz Eibach yayı süspansiyonla birlikte kullanmak daha mantıklı ama dediğim gibi Eibach'tan başka bir çok kaliteli marka yaylar var araştırdğınızdada görürsünüz dediğim gibi hız yapmayan viraj yapmayan arabaya kalabalık binmeyen arabam hem basık hemde yumuşak olsun diyen kişilere hitap eden bir yaydır ama diğer markalara göre arabayı fazla yatırıyor virajlarda hatta aynı muhabbetten dolayı arkadaşım sitem ediyor kendisinde Nissan Primera GT var oda aynı sıkıntısını dile getiriyor araba kalabalık olunca yere yapışıyor ve dolu veya boş virajlarda çok yatıyor diyor ama konforundan memnun yanlış anlaşılmışım ilk yorumumda yoksa ne kadar kötü olabilirki bu yayların hepsi testlerden geçiyor yolda kullanıma uygun olduğunda satışa sunuluyor sanırım ben ilk yorumumda durumu anlatamadım ondan kaynaklandı bu yanlış anlaşılmam tekrardan kusura bakmayın dostlar selamlar :)
Soylediklerinizin hangi birini duzelteyim bilemedim Erdinc Bey bilemedim. Kullandigimiz araclar zaten binek araclar taktigimiz yaylar da binek araclar icin uretilen yaylar. O yuzden su marka viraj yapar bu marka yapmaz demek cok sacma olur. Zaten yay ne marka olursa olsun spor amortisorsuz, gergisiz vs. viraj yapilmaz. Yapilir ama sadece yaptiginizi zannedersiniz.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"centocinguantanove"

erdinc147

#510
Hocam tabi ki binek araçlar 1.6 2.0 araba sonuçta benim demek istediğim Eibach yay yumuşak 3-5 kişi binince bide bagaj dolu olunca araba yere oturuyor iyice hepsi bu yazdıklarımda düzeltilecek bir şey yok demek istediğim bu ayrıca ben virajlara hızlı girerim yaptığımı zannetmem neyse bir şey demedim farzedin üffff ben Eibach kullandığım halde tecrubelerimden bahsettim konu nerelere geldi bu kadar uzayacağına bilsem bir şey demezdim ben yaya yumuşak diyorum virajda diğer markalara oranla daha fazla yatıyor 3-5 kişi binince yere fazla yaklaşıyor diyorum bazı arkadaşlar yok Eibach markasını yerin dibine sokmuşsunuz Eibach çok iyidir virajda yatmaz yere basılmaz gibilerinden yorumlar yapılıyor tamam öyle doğru Eibach en yisi mükemmel harika süper şahane neyi tartışıyoruzki herkes burada tecrubelerini paylaşıyor sosyal bir platform sonuçta haklısınız siz tamam bir de yoruma şunu yazdığım halde sonuçta Eibach veya başka bir marka ne kadar kötü olabilirki hepsi sonuçta kalite kontrol testlerinde geçip satışa sunuluyor dememe rağmen neyse ziyanı yok benim söylediğim her kelime uydurma yalan boş düzeltilecek çok şey varmış ya neyse yorum falan yapmıcam bundan sonra özelliklede yay konularına bu konularda profesör çok biz hiç bir şey bilmiyoruz cahiliz doğrudur öyledir yeter ki gönüller hoş olsun tartışmayalım selamlar kolay gelsin / :)

yigitekimdemir

Bilstein B8 amortisörler, Eibach 3cm prokit yaylar ve ön, alt, arka kule gergilerine sahip bir Alfa 156 2.0 kullanıcısı olarak konuya müdahil olmam gerektiğini düşünüyorum.

Tek başına yay kullanınca otomobilin tüm karakteristiği değişecek, zıpkın gibi olacak uçacak kaçacak diye düşünmemek gerekiyor. Arabanın yol tutuşunun tek kriteri de sert olup hiç yatmaması değil çünkü sokakta kullanıyoruz, pistte değil.

Direkt olarak orijinal halinden bu haline geçtiğim için hatırı sayılır bir sertleşme olduğunu gözlemledim ve daha fazla sertliğin rahatlıktan çok fazla çalacağını düşünüyorum. Bu noktadan sonrası sokak sürüşü için 1 birim yol tutuş verirken 2 birim konfor götürecektir. O yüzden pistten çıkmıyorum diyenler hariç Eibach yaydan daha sertine ihtiyaç yok gibi görünüyor.

Tüm bu parçalar takıldığında elbette arabamda ciddi bir yol tutuş farkı meydana geldi ancak hepsi birden de takılı olsa ancak bir yere kadar yol tutuşu arttırabiliyor. Tek başına yayların bu nedenle beklendiği kadar etkili olabileceğini düşünmüyorum en sert yay da gelse arabaya.

Zira amortisör ve yayların birbiriyle uyumlu bir şekilde çalışması, bu esnada şasenin eğilmesinin azaltılması gibi şeylerin hep birlikte yapılmaları gerekiyor. Ha elbette tek başına yay kullanıp memnun olan çok arkadaşımız vardır, ama ne kadar fazla doğru değişimler yapılırsa o memnuniyet de o kadar artar.

Sözlerim kimseye değil bu arada, yazılanları okudum ve aklıma gelen ortaya karışık bir şeyleri karalamaya çalıştım. Benimkiyle aynı konfigürasyonda ancak Koni amortisör ve yay kullanmış olan Ata var 156 üzerinde, o da isterse kendi görüşlerini yazacaktır elbet.

Ekleme: Fazla sert yaylar bozuk yollarda yol tutuşu düşürür.
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

ali kaynak

#512
Spor yay kullanıyorsunuz memlunsunuz bende öyleydim  :) gecen hafta kule gergisi taktım bugün aracı kullanma fırsatım oldu 300 km yol yaptım siz yay lı aracı birde kule gergisi ile kullanın kullamımdaki farkı göreceksiniz virajı yollarda tek kelime ile süper direksiyon tepkisi bile değişti gibime geldi kullanım keyfi daha da arttı kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ediyorum .
Bende Michelın lastik, eıbach 5cm yay , sparco gergi ile birlikte mükemmel yol tutuştu oldu.

You are not allowed to view links. Register or Login
Lancia delta III

ku2

Erdinç..
Kötü marka yaramaz demiyorum diyorsun..
ama "Eiback çok yumuşak zaten tüm marka yayların arasında en ucuz olanı Eibach çok yatırıyor arabayı virajda sanki orjinal yayın kesik hali gibi ama iş görür kısacası arabam düşük olsun konfor olsun yumuşak olsun virajda yapmıyorum hızlı sürmüyorum diyenlere göre üretilmiş bir yay markası.."
buradan ne anlayalım..
Sen söyle..

Renault'da Koni amortisör ile Eibach yay kullanmışsın. Sonra Golf'de sadece yay..
Şimdi Koni'lerin olduğu setup çok iyi bir setup.. Ardından sadece yay olan bir setupa geçince maalesef aynı etkiyi, hissi alamazsın..!!
Bu da yay çok yumuşak dedirtir ancak sana..
Aracı standart amortisör ve Eibach yay ile sürüp, aracın tüm yanal ve dikey dinamik esnemelerini sadece yayın sönümlemesini beklemek son derece yanlış olur.

Vogtland kullandım..B4 Bilstein ile.. Son derece memnun kaldım.
Şu an GTnin mevcut spor amortisörleri ile Eibach kullanıyorum.
Gayet memnunum.. Yere sürtme çökme vs olmadı.. Ne vogtland da (40 mmdi) ne de Eibach da (30 mm)

Öte yandan..Viraj için bence önemli bir diğer unsur..Aracın üzerindeki lastik.
Araca istediğin yay, amortisör, kule gergisi, arka, ön..vs tak..ama lastiğin kötü ise ayvayı yedin..
Seni yola bağlayan..temasını sağlayan temel faktör lastiktir.
Hangi lastiği kullandın mesela bu yukarıda saydığın araçlarda..?

Diğer bir unsur ise aracın gittiği yol, asfalt kalitesidir. Otobandaki yol tutuş ile, şehiriçi aynı olmayabilir. Hatta eğer pistte araç kullanırsan..o zaman anlarsın asfalt kalitesinden neyi bahsettiğimi :)))
Pistteki asfalt tutunmayı artırmak için yapılmıştı. Pahalıdır. Normal trafiğe kullanmak çok masraflı olur.

İşte böyle..
Araca takıp takıştırıyoruz ama çıkıp kullandığımız yol belli...limit belli.
O yüzden fazla sert araba yapmak yol tutuşunu ve viraj kabiliyetini olumsuz yönde etkileyebilir bence.

Sevgiler.

Selim



--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

erdinc147

You are not allowed to view links. Register or Login
Erdinç..
Kötü marka yaramaz demiyorum diyorsun..
ama "Eiback çok yumuşak zaten tüm marka yayların arasında en ucuz olanı Eibach çok yatırıyor arabayı virajda sanki orjinal yayın kesik hali gibi ama iş görür kısacası arabam düşük olsun konfor olsun yumuşak olsun virajda yapmıyorum hızlı sürmüyorum diyenlere göre üretilmiş bir yay markası.."
buradan ne anlayalım..
Sen söyle..

Renault'da Koni amortisör ile Eibach yay kullanmışsın. Sonra Golf'de sadece yay..
Şimdi Koni'lerin olduğu setup çok iyi bir setup.. Ardından sadece yay olan bir setupa geçince maalesef aynı etkiyi, hissi alamazsın..!!
Bu da yay çok yumuşak dedirtir ancak sana..
Aracı standart amortisör ve Eibach yay ile sürüp, aracın tüm yanal ve dikey dinamik esnemelerini sadece yayın sönümlemesini beklemek son derece yanlış olur.

Vogtland kullandım..B4 Bilstein ile.. Son derece memnun kaldım.
Şu an GTnin mevcut spor amortisörleri ile Eibach kullanıyorum.
Gayet memnunum.. Yere sürtme çökme vs olmadı.. Ne vogtland da (40 mmdi) ne de Eibach da (30 mm)

Öte yandan..Viraj için bence önemli bir diğer unsur..Aracın üzerindeki lastik.
Araca istediğin yay, amortisör, kule gergisi, arka, ön..vs tak..ama lastiğin kötü ise ayvayı yedin..
Seni yola bağlayan..temasını sağlayan temel faktör lastiktir.
Hangi lastiği kullandın mesela bu yukarıda saydığın araçlarda..?

Diğer bir unsur ise aracın gittiği yol, asfalt kalitesidir. Otobandaki yol tutuş ile, şehiriçi aynı olmayabilir. Hatta eğer pistte araç kullanırsan..o zaman anlarsın asfalt kalitesinden neyi bahsettiğimi :)))
Pistteki asfalt tutunmayı artırmak için yapılmıştı. Pahalıdır. Normal trafiğe kullanmak çok masraflı olur.

İşte böyle..
Araca takıp takıştırıyoruz ama çıkıp kullandığımız yol belli...limit belli.
O yüzden fazla sert araba yapmak yol tutuşunu ve viraj kabiliyetini olumsuz yönde etkileyebilir bence.

Sevgiler.

Selim
Selim abicim ben olayı anlatamadım sen çok iyi yorumlaşmışsınız şimdi 30-40mm yay takarsan birde üstüne süspansiyonlarda spora dayalı sert olursa tabi sürtme çökme vs olmaz ben Golf'e 5cm takmıştım araba neredeyse 6cm düşmüştü o yüzden böyle sıkıntılar yaşadım ama şu varki Golfün süspansiyonu Alfa'ya oranla çok daha yumuşak bununda etkisi var mesela tabi Alfaya taksam çökme sürtme olamaz çünkü süspansiyonlar sert spor tarz ayrıca ben Eibach'ta kullandım arkadaşımda kullanıyor ben sadece fikirlerimi belirttim oda bana bu sıkıntılarından bahsetmişti geçtiğimiz günlerde markayı yerden yere vurduğum ve kötülediğim yok diğer markalara oranla sertlik bakımından daha yumuşak konforu daha iyi ben genelleme yaptım zaten virajda yatar vs diye Alfa'yı düşünerek yorum yapmadım çünkü Alfa'da Eibach kullanmadım önceki yorumlarımda bundan bahsetmemiştim tabi Alfa'da yatma eğilimi çok daha azdır süspansiyonlar spor tarz sert olduğu için bunuda belirteyim tabi amortisörle kullanmak çok daha mantıklı bunuda belirtmiştim ben megane'nın yol tutuşundan çok memnundum kopartamıyordum yoldan koni amortisör ve Eibach yay vardı muhteşem diyebilirim
        Lastik olayına gelecek olursak tabi bu konuda lastik önemli bir faktör süspansiyon yay ne kadar iyi olursa olsun lastik kötüyse olay bitmiştir zaten dediğiniz gibi ülkemizdeki asfalt kalitemizde ortada fazla bir şeyde beklememek lazım İstanbul Park'a çıkmıştım Megane'ım varken yol tutuşum sayesinde iyi değerler yakalamıştımtabi aracımda ahım şahım güçlü değildi pist çok daha yapışkan yola yapışıyor araba resmen bilirsiniz ve motorun gerçekten güçlü olması gerekiyor demek ki Koni'lerin etkisi çok büyük rol oynuyor yol tutuşunda sadece yayla oalcak işler değil söylediklerinize katılıyorum sonuna kadar ben Golf'te sadece yaya geçince sert süspansiyon kullanmayınca yadırgamış olabilirim tabi alışmıştım Koni süspansiyonlara eibach yaylara Golf'te sadece yay kullanınca kötü izlenim oluştu tabi birde VW'nin yumuşak süspansiyonlarınında bunda etkisi vardır Alfa opel vs süspansiyonları sert neyse hocam ben demek istediğimi anlatamamıştım siz vesile oldunuz tekrar belirtiyorum Eibach yay Alfa Romeo'da kullanmadım ama Nissan ve VW'de yumuşak kalıyor buda süspansiyonlardan kaynaklı belirtmek isterim asla kötü bir marka değildir selamlar :)

sefalet

Bugun 156 icin siparis verdigim eibach prokit gelmis. Niye bilmiyorum duz, yazisiz bir kutuda gelmis. Ayrica ben yoktum arkadas teslim almis fatura veya her hangi baska bir belge  vermemisler. Bunlar onemli degil de benim basima gelir boyle seyler genelde, fotodakiler prokittir degil mi? Anlayan cikar mi aranizdan acaba? Icim rahatlasin :)

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

aurora

Garip yorumlar, biri bana 'Kule gergisini' neden arabasına takar anlatabilir mi?

Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
Bugun 156 icin siparis verdigim eibach prokit gelmis. Niye bilmiyorum duz, yazisiz bir kutuda gelmis. Ayrica ben yoktum arkadas teslim almis fatura veya her hangi baska bir belge  vermemisler. Bunlar onemli degil de benim basima gelir boyle seyler genelde, fotodakiler prokittir degil mi? Anlayan cikar mi aranizdan acaba? Icim rahatlasin :)



resimdekiler prokit. (aynısından bende de vardı.)
Üzerindeki yazılardan anlayabilirsiniz. (yazıları da taklit etmiş olma ihtimali de var.)

sefalet

:)
Benim endisem daha cok gonderiler karisip benim siparisimi baskasina, baskasininkini bana gondermis olabilirler mi diyeydi. Yaylarin uzerindeki yazilardan baska elde hic bir sey olmayinca emin olmak istedim. Ic rahatlatan bilgi icin tesekkurler.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
Garip yorumlar, biri bana 'Kule gergisini' neden arabasına takar anlatabilir mi?

Kule gergisi ile ilgili bir sürü bilgi var forumda.. Arama yaparsanız ulaşırsınız.
Hatta bu konu içinde de önceki sayfalarda bir dolu bilgi var.

--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
Garip yorumlar, biri bana 'Kule gergisini' neden arabasına takar anlatabilir mi?

siz, niçin takılmaz ya da takılmaması gerekir anlatabilirmisiniz?
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Can Çimir

You are not allowed to view links. Register or Login
Garip yorumlar, biri bana 'Kule gergisini' neden arabasına takar anlatabilir mi?


youtube'a strut bar before & after yazıp özellikle 3. sırada çıkan Subaru'lu videoyu izleyerek fikir sahibi olabilirsiniz.
MiTo 1.6 Jtd - 34 FY 433

sbk0655

Ben kaputu acinca cok guzel duruyor o yuzden  taktim , ustube de bir de sticker ohhh mis gorenlerinde saskin bakislari ayri bir keyif....

TRSemih

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben kaputu acinca cok guzel duruyor o yuzden  taktim , ustube de bir de sticker ohhh mis gorenlerinde saskin bakislari ayri bir keyif....


Herkesin kule gergisine kimse karışamaz.
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

yigitekimdemir

You are not allowed to view links. Register or Login
Garip yorumlar, biri bana 'Kule gergisini' neden arabasına takar anlatabilir mi?

araba sert ve hızlı viraj dönüşlerinde sağa sola yatıp öteki taraftaki teker havaya kalkmasın diye. ön, alt ve arka kule gergisi olmak üzere 3 tane var bende, virajlarda araba taş gibi sıkı duruyor eğilip bükülmüyor o yana bu yana :)
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]