Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Gouki

Novitec yaylarını Eibach'a ürettirip kendi ismiyle satıyor diye biliyorum.

E.Ç.M. (MiTongin)

#676
You are not allowed to view links. Register or Login
Novitec yaylarını Eibach'a ürettirip kendi ismiyle satıyor diye biliyorum.
doğru olabilir. benim spacerlar novitec. ama üzerinde made by eibach yazıyor. öyle olsa bile kendi markasına yakın performance veren bir ürünü yapacaklarını sanmıyorum. adı üstünde spor yay olduğu için ne kadar sert o kadar iyi yol tutuş mantığı ile üretiliyorlar sanırım  :lol: novitec de de orj yakın yumuşak malzeme kullanmış olma ihtimali yüksek

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

E.Ç.M. (MiTongin)

#677
Bence mito için bulunmaz kombinasyon yorumları :

sahibinden de konuşmuştum. bizede üyemiş ama bulamadım   :))

Engin Çağlar MAĞDEN
Selamlar. Bende de Mito var. Spor süspansiyon ne kullandınız ayıptır sorması?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fırat cengiz
Koni Str.t + Eibach 35mm Sportline
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engin Çağlar MAĞDEN
Değişim adına Nasıl oldu peki?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fırat cengiz
Kesik yayları çıkarıp arkadaşımın H&R yayını takmıştım.Nerdeyse sekiyordu.Sonrasında Novitec yay taktım orjinal amortisörle, neredeyse stok halinden bile daha konforluydu ve çok çok iyi düşürdü.şu an yaptığım konfigurasyonda biraz oturmasını bekliyorum.Ama çok memnunum, etrafta Koni sert söylentisi hiç doğru değil.Tabii Eibach yay olması da etkin.Koni kit olarak HR kullanıyor fakat fabrika bile sert olduğunu ve eibachle kombinin daha iyi olacağını mail ile söylemişti.Alt salıncak gergiside taktım OMP bence şu an harika
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fırat cengiz
Ayrıca koni orjinal amortisörden 4 cm kadar uzun kutusundab çıkarıp orjinalin yanına koyunca Koni uzun.Bu mesafeyide iyi kullanıyor.Tedariği Türkiyeden yaptım
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engin Çağlar MAĞDEN
h&r coil için ne diyosun ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fırat cengiz
H&R coili çok yakın galerici arkadaşım yurtdışından getirmişti.Tabiri caizse takır takır geziyordu.Çıkarıp sattı yerine eibach prostreet coil aldı şimdi rahat.Ben ayarlı tercih etmedim zaten güzel bir düşüklüğü var.Fiyatıda çok uygun aldım konileri.Daha da sürünsün istemedim ki mitolarda çok düşük bence fazlaca a...çi geliyo :))
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engin Çağlar MAĞDEN
alfisti.shop ta koni yok ama siz nerden tedarik ettiniz? birde birşeyi merak ediyorum. orj amortisör artı spor yay ile spor amort spor yay nasıl etkileşim yapıyor ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fırat cengiz
Orj amortisörle kesik yayla limitteydim.Pinpon topu gibiydim.Ama novitec spor yayla çok çok iyiydi.Fakat orj amortisör sürekli alt limitte çalıştığı için birisini patlattım.35mm altını spor amortisörle kullanın diye tüm yaylard yazıyo.Novitec önler 4,5a yakın indirdi arkalarıda 3,5 doğal olarak ön birisini patlattım, patlayanı değiştirdim ama böyle gitmez diye full koniye geçtim.Şu an ciddi arabanın rahatca yaylandığını hissediyorum.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fırat cengiz
Ayrıca koni orjinal amortisörden 4 cm kadar uzun kutusundab çıkarıp orjinalin yanına koyunca Koni uzun.Bu mesafeyide iyi kullanıyor.Tedariği Türkiyeden yaptım

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ealprsln

You are not allowed to view links. Register or Login  sen aracı orijinal süspansiyonu ile de kullandın ki bence en konforu hali orijinali ki o da oldukça konforsuz  :D Orijinal amortisörlerin çalışma stroğu oldukça kısa ki zaten konforsuzluk buradan geliyor. Çalışma mesafesini kısalttığın her kambinasyonda ki ben de şu an öyle geziyorum; haliyle daha konforsuz hale geliyor.  Coil kullananların tamamı (H&R - Bilstein - Vogtland etc...) orijinaline göre konfor kaybı olduğundan bahsediyorlar, bilmiyorum "alfaowner" da falan okudunmu yada okuyormusun. Aracı alçaltıp, body-roll'u azalttığın bir noktada konfordan kaybetmemek fikri fiziğin temel eylemsellik kanunlarına ters...  Yani ne yaparsam konfor kaybetmeden aracımı alçaltırım fikri biraz havada. Yumuşak amortisör ile kesilmiş orijinal yay kullanabilirsinde :) birkaç bin km sonra yada bilmem kaçıncı virajında ne olur onu sen tecrübe edebilirsin ancak.  :D En kaliteli kombinasyonu yapsanda, en "rated" coil', taksanda konfor kaybın hertürlü olur, bilim bunu gerektiriyor çünkü ama esas ve en önemli nokta bence şu ki; bazı durumlarda aynı konforsuzlukta kalıp bugünkü set-up ına göre çok daha iyi yol tutan bir araç yapabilirsinki, bu da amortisörün compression ve rebound'una bağlı. Bizim araçların orijinal amortisörlerinde sönümleme düşükken geri sekme çok yüksek ki bu sebeple taş gibi sekiyoruz bozuk asfaltlarda. Senin yerinde olsam ve coil alsaydım sadece yükseklik ayarlı değil aynı zamanda da geri sekme ayarı yapabildiğim bir ürün alırdım ki verdiğim para optimum set-up ı yapabilmem için bana imkan tanısın. Sadece coil değil, iyi bir spor amortisörde iyi kombinasyon çıkartabilir Bilstein B8 gibi....
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

E.Ç.M. (MiTongin)

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login  sen aracı orijinal süspansiyonu ile de kullandın ki bence en konforu hali orijinali ki o da oldukça konforsuz  :D Orijinal amortisörlerin çalışma stroğu oldukça kısa ki zaten konforsuzluk buradan geliyor. Çalışma mesafesini kısalttığın her kambinasyonda ki ben de şu an öyle geziyorum; haliyle daha konforsuz hale geliyor.  Coil kullananların tamamı (H&R - Bilstein - Vogtland etc...) orijinaline göre konfor kaybı olduğundan bahsediyorlar, bilmiyorum "alfaowner" da falan okudunmu yada okuyormusun. Aracı alçaltıp, body-roll'u azalttığın bir noktada konfordan kaybetmemek fikri fiziğin temel eylemsellik kanunlarına ters...  Yani ne yaparsam konfor kaybetmeden aracımı alçaltırım fikri biraz havada. Yumuşak amortisör ile kesilmiş orijinal yay kullanabilirsinde :) birkaç bin km sonra yada bilmem kaçıncı virajında ne olur onu sen tecrübe edebilirsin ancak.  :D En kaliteli kombinasyonu yapsanda, en "rated" coil', taksanda konfor kaybın hertürlü olur, bilim bunu gerektiriyor çünkü ama esas ve en önemli nokta bence şu ki; bazı durumlarda aynı konforsuzlukta kalıp bugünkü set-up ına göre çok daha iyi yol tutan bir araç yapabilirsinki, bu da amortisörün compression ve rebound'una bağlı. Bizim araçların orijinal amortisörlerinde sönümleme düşükken geri sekme çok yüksek ki bu sebeple taş gibi sekiyoruz bozuk asfaltlarda. Senin yerinde olsam ve coil alsaydım sadece yükseklik ayarlı değil aynı zamanda da geri sekme ayarı yapabildiğim bir ürün alırdım ki verdiğim para optimum set-up ı yapabilmem için bana imkan tanısın. Sadece coil değil, iyi bir spor amortisörde iyi kombinasyon çıkartabilir Bilstein B8 gibi....
emre eline sağlık. teknik terimlerini çok anlamasam da mantığı çözmüş gibiyiz. bir doktor olarak direk reçete yazsana bide hepimizin anlayacağı dilde  :lol:

- geri sekme ayarı yapılabilen coil
- b8 gibi spor amortisör + örn. eibach yay
- yumuşak amortisör + kesik yay = aaa uçuyorum  :lol:
*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

Fatihob

Coil düşünme derim en azından KW düşünme, diğerlerini kullanmadığım için onlarda rahatsız diyemem ama tahminim rahatsızdır :) Keşke haftasonu bir tur atsaydık. KW coillerim cidden sert ve rahatsız. Geçenlerde arkaya bende Koni Str.t taktım (Turuncu koni), boyu KW'ninkinden uzundu, çalışma mesafesi daha fazla yanı. KW'ye göre daha yumuşak ama hala tümseklerden falan geçerken dan dun diye geçiyor. Köprüdeki videoda izledim senin arabayı, rahatsız gözüküyor. Kendi arabamı köprüde dışarıdan izlemedim ama içeriden hissettiğime göre seninkinden daha çok sekiyorum.
Şöyle bir örnek vereyim. Salın beni yola, yolda ne kadar girinti, çıkıntı var hepsini size söyleyeyim. Hissetmediğim bir tane bile birşey yok.
Okan abi Gulisinde B8lerden çok memnun kalmıştı ama o Guli, MiTolar daha sert. Sen B6-8 takarsın yine konfor alamayabilirsin. İşin zor, şu kombinasyonu yap rahat edersin demek isterdim ama inan pek umutlu değilim konformu bir setup bulabilceğinden.

Yay kesmek zaten konforu baya götürüyor. Arkadaşın Şahinde pimpon topu gibiydik, başka bir arkadaşın Accordundada aynı şekilde. Hatta Accorda binip kusan daha olmuştu :)
..

E.Ç.M. (MiTongin)

You are not allowed to view links. Register or Login
Coil düşünme derim en azından KW düşünme, diğerlerini kullanmadığım için onlarda rahatsız diyemem ama tahminim rahatsızdır :) Keşke haftasonu bir tur atsaydık. KW coillerim cidden sert ve rahatsız. Geçenlerde arkaya bende Koni Str.t taktım (Turuncu koni), boyu KW'ninkinden uzundu, çalışma mesafesi daha fazla yanı. KW'ye göre daha yumuşak ama hala tümseklerden falan geçerken dan dun diye geçiyor. Köprüdeki videoda izledim senin arabayı, rahatsız gözüküyor. Kendi arabamı köprüde dışarıdan izlemedim ama içeriden hissettiğime göre seninkinden daha çok sekiyorum.
Şöyle bir örnek vereyim. Salın beni yola, yolda ne kadar girinti, çıkıntı var hepsini size söyleyeyim. Hissetmediğim bir tane bile birşey yok.
Okan abi Gulisinde B8lerden çok memnun kalmıştı ama o Guli, MiTolar daha sert. Sen B6-8 takarsın yine konfor alamayabilirsin. İşin zor, şu kombinasyonu yap rahat edersin demek isterdim ama inan pek umutlu değilim konformu bir setup bulabilceğinden.

Yay kesmek zaten konforu baya götürüyor. Arkadaşın Şahinde pimpon topu gibiydik, başka bir arkadaşın Accordundada aynı şekilde. Hatta Accorda binip kusan daha olmuştu :)
walla fatihim tek çare su kaldi. O arkadaşın tecrübelerine güvenip novitec alicam. Gercekten yumusaksa ustunede b6 ya da b8 alicam. Noktayı koyucam. Bu arada köprüde bütün arabalar da fena salinim oluyor. Hadi benimki bi tik fazlasi olarak düşün   :lol:
*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

suqunet

merhaba,

ben de aracımın yaylarını degistirmek istiyorum, bana vogtland veya eibach yayları onerdiler. siz hangisini önerirsiniz? f/p acısından vogtland dediler ama biraz daha sertmis. bir de nerden almamı tavsiye edersiniz garage tunning maslaktan almayı dusunuyorum.

admin

Genel olarak Vogtland'ın sert olduğu bilgisi vardır ve burada da tecrübe edenler bu bilgiyi doğrulamaktalar.

Eibach ciddi üretim yapan ve tanınmış bir marka. Ancak Giulietta kullanıcıları Eibach'ın da çok da başarılı olmadığını belirtmekteler.

Son zamanlarda moda olan yay markası H&R ve standart amortisörler ile daha uyumlu çalıştığı, H&R sonrası Giulietta'nın daha konforlu olduğu söylenmekte.

Bir de Novitec var ama galiba Türkiye'de bulmak daha zor.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

E.Ç.M. (MiTongin)

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

frat_jk

Merhaba, konuşmalarımız bulup yayınlamiş zaten.Uzun süre test etme şansım oldu şu an Turuncu Koni + Eibach ile gayet mutlu ve rahatım.Eşim bile hala söyler en iyi yatırımımız bu oldu zaten rengide güzel diye :) Evet tipik Koni refleksi olduğundan düşürmedi.Sadece Tem gibi yollarda bastığımda yere iyice yaklaşıyor.Bence bu kombinasyon Mito için biçilmiş kaftan herkese öneririm.Amaaaa tek olumsuz şeyi arkalar ses yapıyor.Lak luk lak luk


Sent from my iPhone using Tapatalk

frat_jk

Ayrıca Omp alt gergi daha tok bir sürüş hissi veriyor, bunu da eklemek isterim.Direksiyon tepksi de gayet stabil oldu.

frat_jk

Son olarak Sport Shifter yokken napıyormuşum hiç bilmiyorum  :) Gerçekten çok keyifli.

suqunet

Selam h&r yaylari nerde bulabilirim alfayedekte ve xtuningde yok elifde de yok malesec


Sent from my iPhone using Tapatalk

mythos

Vogtland bana sert gelmedi ama beklediğimden de fazla düşürdü aracı... 35 mm diye aldım ama ön neredeyse bulduğu her tümseğe sürtüyor. Valla her an çıkartıp standarta döndürebilirim ama standart yayla da o ön lastiğin çamurlukla boşluğunu sevmiyorum... Ne yapacam bilmiyorum valla...
2017 Nissan Navara 4x4 Platinium 2017-...
2016 BMW 320i ED 40th Year Edition 2016-...
2015 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT 2015-2017
2009 Infiniti FX50s 2015-2016
2010 Dodge Charger 5.7 Police Edition 2014-2015
2010 Fiat Bravo 1.6 Multijet 2010-2015
2005 Fiat Panda 1.2 Duologic 2005-2010
2001 Fiat Marea 2.0 HLX 2001-2011
1993 Fiat Tempra 2.0 ie 1993-2001

suqunet

bu urun mu sizin aldıgınız ?
You are not allowed to view links. Register or Login

h&r bulamicam heralde, vogtland mı alsam diyorum.

mythos

You are not allowed to view links. Register or Login
bu urun mu sizin aldıgınız ?
You are not allowed to view links. Register or Login

h&r bulamicam heralde, vogtland mı alsam diyorum.

Aynen budur... Daha önceki aracımda da kullanmıştım gayet memnundum.
2017 Nissan Navara 4x4 Platinium 2017-...
2016 BMW 320i ED 40th Year Edition 2016-...
2015 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT 2015-2017
2009 Infiniti FX50s 2015-2016
2010 Dodge Charger 5.7 Police Edition 2014-2015
2010 Fiat Bravo 1.6 Multijet 2010-2015
2005 Fiat Panda 1.2 Duologic 2005-2010
2001 Fiat Marea 2.0 HLX 2001-2011
1993 Fiat Tempra 2.0 ie 1993-2001

suqunet

yorumlarınız icin tesekkurler, vogtland aldım yay olarak. bunları taktırabilecegim maslak civarında usta var mı? servise sordum onlar yapmıyormus.

OnurG

147 mk2 1.6 ... ön kule gergisi aranıyor :)

suqunet

vogtland yaylarımı sportivoda taktırdım, ustaların eline saglık guzel oldu. bu arada on lipi sokturdum cok gozume batıyordu ve kaliperi kırmızıya boyattım ama tam rengi tutmadı

Gkt94

Giulietta için kule gergisi satmak isteyen olursa benimle irtibata geçebilir.
La Meccanica Delle Emozioni

emre_deniz

Voglant konforundan memnun musunuz?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

suqunet

evet gayet iyi ama kıyaslama yapamicam. normalde h&r alacaktım bulamamıstım.

emre_deniz

You are not allowed to view links. Register or Login
evet gayet iyi ama kıyaslama yapamicam. normalde h&r alacaktım bulamamıstım.

Bende de eibach var. Biyerde kıyaslama yapma fırsatın olmadı benimde


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Increase

Merhabalar;
2015 spor paket Giulietta için... (Jantlar 17 İnç)
Konfor çok da önemli değil ama tecrübesi / bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
En iyi yol tutuş için hangi yayları almalı ?
1-H&R
2-Eibach
3-Vogtland
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170