Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yaylar

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

Register or Login" border=0>

2006 147 1.6 Distinctive'im var.

215/45 R 17 Lastik kullanıyorum.

Uygulanabilecek yaylar ve fiatları hakkında fikirlerinizi bekliyorum.

ATA

#1
Siteyi biraz gezip, araştırırsanız sorularınızın cevabını bulabilirsiniz Ahmet Bey.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Sercan Keklik

#2
maşallah..
perşembe sabahı sizle beraber köprü yoluna dogru ileriliyorduk :) bende punto vardı tabiii :D

Edit: Saçmalamışım burdan gerisini düzelttim =) 2. post aşagıda demek istedigimi söyledim:D

Edited by - SerCy on 04/11/2007  14:44:49
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#3
bildiğin vardır elbet sercan,ben mantıken cevaplıyorum şuan ama 2.0 için -30mm lik yay 1.6yı nasıl 40mm indirecek tam tersi daha az indirmesi gerekmez mi? 2.0 motorun ağırlığı dolayısıyla yayında direnci dha fzla olacağından(tamamen mantıksal cvp) 1.6da nasıl dha fzla düşürme sağlayabilir?

en çok bulacağınız yaylar eibach,koni,vogtland,omp olacaktır..

eibach pro-kit te aracınızın konforundan minimum kayıp yaşarsınız..diğerleri -30-35mm lik olduğu sürece çok konforsuz olmaz tbi.

ATA

#4
Uretilen yayların hemen hemen hepsi 1.6-1.8-2.0 motor verisyonları için aynı urunu kullanmakta. 2.0 yayı derken basşa birşey mi kastettin ?
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

n/a

#5
hmm evet..
benzinlilerde tek yay dizeller için ayrı bi tkaım yay warmış benim aklımda farklı kalmış ama eğer normalde 1.6 ile 2.0 arasında fark olsa dediğimin olması gerekmez mi ?

Sercan Keklik

#6
sacmalamısım :) Sabahta annemin arabayı park ettigim yeri bulamadım sonra bi baktım 3 sokak arkada bi apartmanın garajına koymusum :) hor görün :)

147 Sportline -50mm demek istemişimde ne anlatmışım bende anlamadım :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

ATA

#7
Tamam hor görelim
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

n/a

#8
tmm tmm ''hor'' görürüz :) sen biraz dinlen sercan ım :)

yanlız az önce eibach ın sitesine baktığımda birşey fark ettim..
şimdi amortisörleri aynı olan 147/156/GT ye aynı yayları takmak mümkün teknik olarak ama sert vs. leri farklı sadece ağırlık farklarından dolayı..
şimdi şöle bir gariplik war..

147 için -30mm lik yayında ön ve arka aksa 980 er kg kaldıracak şekilde uygun görüyor.
ancak 156 nın -30mm lik kitinde öne 1060 kg arkaya 1000kg..
bu durumda 156 için olan 30mm lik yayın direnci daha fazla olmalı yani biraz daha sert.

ama sportline yani -45 50mmlik kitlerde ise şöle bir durum war..
147 için ön 1040kg arka 980 kg..
156 için ön   990kg arka 950kg..
budurumda ise 147 için olan yay daha sert oluyor ve budurumda 147 ye 156 için olan sportline takarsak 147 için olanı takacağımızdan daha çok düşürmesi gerekir..
sercan özellikle koni yle birlikte orçun a sportline takınca koni ninde yapısı gereği benim prokitli halimden neredeyse hiç farkı olmadı..
acaba 156 sportline ı taksak 147 ye daha mı çok düşürür aracı..

böle bişi geldi aklıma :D
 

n/a

#9
mesela koni ninkine baktım..
konide tek model var.
35mm düşürüyor ve öne 1060kg arkaya 980kg demiş..
ama buarada koni kendi sitesinde bu yayı sadece 156 için gösteriyor.147 için gösterilmiyor..

Sercan Keklik

#10
can onu yanlış yazmışlar ;)

156 ya 147 yayı taktıgında araba sürünüyor :)

147 ye 156 taktıgında ise inmiyor
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#11
ama burda 156 yayının sportline olması gerekiyor..
prokit 156 yayında deidğinde kesin zaten..

147 ye ''sportline'' 156 yayı mı takıldı ?
şimdi bu değerleri görünce çok kafama takıldı çnkü..

birde sportline da 147 için öyle olması şu durumda normal çünkü 147 için sportline da 1.6 2.0 ve 1.9jtd olarak gözüküyor, 156 da ise 1.6 1.8 2.0 için farklı sportline 1.9jtd ve 2.4jtd için ayrı sportline gözüküyor..

Sercan Keklik

#12
anlamadım can :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#13
abi yukarıda yazdıklarıma dikkatli bak birdaha teknik verileri yazdığım yere..

ama özetlemeye çalışayım..
147 prokit(-30mm) aks başına daha düşük ağırlık için yapılmış,direnci daha düşük
156 prokit (-30mm) aks başına daha yüksek ağırlık için yapılmış,direnci biraz daha fazla 147 prokit e göre..

YANİ,156 ya prokit olarak 147 prokit i takarsan,156 pro kit i takana göre daha çok iner aracın .



147 SPORTLİNE da ise aks başına daha yüksek ağırlığa göre yapılmış,direnç yüksek..
156 SPORTLİNE da ise aks başına dha düşük ağırlığa göre yapılmış yay yani dha düşük direnç.. daha yumuşak..

budurumdada tam tersi diorum 147 ye 156 SPORTLİNE ı takarsanda 147 için olan SPORTLİNE ı takana göre daha alçalması gerekiyor diorum..

Sercan Keklik

#14
e üüde cancım ona cvp verdim ben yukarıyı okumadınmı :)

can onu yanlış yazmışlar ;)

156 ya 147 yayı taktıgında araba sürünüyor :)

147 ye 156 taktıgında ise inmiyor
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#15
yahu onu dediğini biliorum ama ÖZELLİKLE 147 ye 156 için olan SPORTLİNE ı taktınız mı??

yani çoğunlukta olan yay PROKİT olduğundan senn yaşadığın/bildiğin örneklerde hep PROKİT üzerinden olabilir demek istiyorum..

eibach ın sitesinde detaylı açıklamanın o şekilde karışmış olabilceğini pek sanmıorum açıkcası.

Sercan Keklik

#16
EVET Sportline diyorum ne işimiz var abi prokitle :) amatörmüyüz :p
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#17
tamam ozmn üşenmede yazarken SPORTLİNE olduğunu belirt be adam :D

ii hadi bakalım..

yine benmm aklımda böle kıl bi soru işareti kaldı..
bide bu orçun un arabası nie alçalmadı anasını sattiim..
koni war tamamda yazık günnah yani :)

ATA

#18
quote:

ama özetlemeye çalışayım..
147 prokit(-30mm) aks başına daha düşük ağırlık için yapılmış,direnci daha düşük
156 prokit (-30mm) aks başına daha yüksek ağırlık için yapılmış,direnci biraz daha fazla 147 prokit e göre..



Ben bu durumda 156ma yanlış yay takmış bulunmaktayım yani...
156'ma 147'den çıkma prokit yay taktım. Yani direnci daha az olan bir yay takmış mı oldum?

Yoksa her şey normalde bu soruyla sizleri çıldırttım mı?

Edited by - ATA156 on 04/11/2007  22:04:24
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Sercan Keklik

#19
quote:

quote:

ama özetlemeye çalışayım..
147 prokit(-30mm) aks başına daha düşük ağırlık için yapılmış,direnci daha düşük
156 prokit (-30mm) aks başına daha yüksek ağırlık için yapılmış,direnci biraz daha fazla 147 prokit e göre..



Ben bu durumda 156ma yanlış yay takmış bulunmaktayım yani...
156'ma 147'den çıkma prokit yay taktım. Yani direnci daha az olan bir yay takmış mı oldum?

Yoksa her şey normalde bu soruyla sizleri çıldırttım mı?

Edited by - ATA156 on 04/11/2007  22:04:24



:) evet yanlıs yay takmıs oluyosun ata ama!!!
bu yayların tek negatif yönü senin arabanda;
araba daha cok indi :) 4 cm inmiştir, virajlarda esnemesini fazla anlıyamassın ama çok sert kullanıyorsan anlarsın.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#20
direnci az derken dha az ağırlık taşıyacak şekilde yapılmışş..
budurumda 147 den biraz daha ağır olan 156 ya 147 prokit i takınca 156 dha çok alçalıyor..
bi sorun yok ama..
147/156/GT 3 üde aynı alt yapıya sahip olduğundan hepsi birbirine oluyor ama işte yükseklik fark edebiliyor sadece..bşka bi sakıncası yok..

ATA

#21
Aaa sevindim simdi Benim açımdan daha iyi olmuş
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts