Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru  (Okunma sayısı 602 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« : 05 Haziran 2012, 03:50:06 »
2000 li yıllarda f3 te kullanılan 2.0 litre alfa romeo motoru hakkında bilgi sahibi olanımız varmı acaba 0-100 3 sn den başka teknik veri bulamadım.birde korfez pistinde 200 km hıza çıkmış..merak ettim..bu motoru ve hikayesini..keşke hala olsa f3 ama işte bitti..
« Son Düzenleme: 14 Haziran 2012, 00:23:31 Gönderen: Anıl »

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.795
    • Çevrimdışı
2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #1 : 05 Haziran 2012, 09:30:56 »
Yanlış hatırlamıyorsam bilgileri kabaca şöyle;

Sizin de dediğiniz gibi motor hacmi 2,0 litre. Bunun haricinde üstten çift egzantrikli ve 16 supaplı bir üst kapak, kuru karter tipi yağlama, 165 BG.

Şasi üreticisini şu anda tam olarak hatırlayamadım, ancak Dallara olması gerek.

Bunun haricinde daha fazla bilgiyi bulmaya çalışırım.
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2012, 09:30:56 Gönderen: agucba »

///////////////

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #2 : 05 Haziran 2012, 16:25:52 »
Valla süper olur..ben fazla bir sey bulamadım.karter kuru tip derken, biraz daha açarsanız sevinirim
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2012, 16:25:52 Gönderen: dnr1 »

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.795
    • Çevrimdışı
2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #3 : 05 Haziran 2012, 18:17:58 »
Kuru karter tipi ile ilgili teknik açıklama aşağıdaki gibidir;

Kuru karterli yağlama sisteminde, daha fazla miktarda yağın bulundurulması ve ısının daha hızlı tasfiye edilmesi amacıyla yağ deposu motordan ayrı olarak monte edilmiştir. Bu tip motorlarda da karter bulunmaktadır. Ancak karterin asıl görevi yağı toplayarak ayrık yağ deposuna göndermektir. Traktör, yarış ve ralli araçlarında kuru karterli yağlama sistemleri kullanılmaktadır. Bu araçlardaki uygulamalarda yağ pompası genellikle dışarıda bulunmakta ve krank milinden güç almaktadır. Bu yağlama sistemlerine sahip motorun karter boyutları düşürülerek araçta yere daha yakın konumlandırılması sağlanmaktadır. Doğal olarak aracın ağırlık merkezi de yere yaklaştırılır. Performans amaçlı otomobillerde, kuru karterli yağlama sistemleri yaş olanlara göre daha çok tercih edilmektedir. Ancak kuru karterli tip yağlama sistemlerinin pahalı ve kompleks olması en büyük dezavantajlarıdır.
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2012, 18:17:58 Gönderen: agucba »

///////////////

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #4 : 06 Haziran 2012, 00:32:06 »
Eyvallah..süper açıklayıcıydı..teşekkürler..
« Son Düzenleme: 06 Haziran 2012, 00:32:06 Gönderen: dnr1 »

rumbler

  • Membro
  • İleti: 98
    • Çevrimdışı
2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #5 : 08 Haziran 2012, 16:54:17 »
Biraz daha teknik açıklamak gerekirse enjeksiyonlu araçlardaki yakıt sistemi gibi çalışır.
Yani, yağ ayrı bir depoda tutularak (elektrikli veya mekanik) bir pompa ile motorun içine püskürtülür. Ayrıca bir basınç regülatörü de kullanılarak basıncın sabit tutulmasını sağlar. Bu da motor içerisindeki yağ basıncının sabit olması nedeniyle yüksek hararette yağ filminin kopmasına bir dereceye kadar engel olur.
Genelde kuru karter sistemi kullanılan araçlarda yağ soğutma ayrıca bir radyatör ile sağlanır ve hatta soğutma sıvısı gibi bu radyatöre giriş çıkışı kontrol eden bir termostat vardır. Bu yağ soğutma sistemi 155 Q4 ve 75 Turbo'da var.
Dezavantajı agucba'nın anlattığı gibi komplike bir sistem olması nedeniyle konvansiyonel sistemlere oranla arızalara daha çok meyilli oluşu ama avantajları say say bitmez. Örneğin: motorun sadece soğutma sıvısı ile değil yağ ile de soğumasını sağlayarak çalışma ısısını istenilen aralıkta tutmak için daha iyi kontrol edebilmek ve motorun soğuk ve sıcak havalarda daha verimli çalışmasını sağlamak. Elektrikli pompa kullanılıyorsa motor, kontağı açtığınız andan itibaren yağlanmaya başlar ve ilk hareketini yağsız yapmamış olur. Yağ basıncının sürekli aynı olacak şekilde kontrol altında olması az veya fazla yağlama riskini ortadan kaldırır. Kısacası arabanızla 1.000.000 KM gibi uçuk bir rakama ulaşmayı düşünüyorsanız kesinlikle her eve lazım.
« Son Düzenleme: 08 Haziran 2012, 16:54:17 Gönderen: rumbler »
'91 75 3.0 QV America

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #6 : 14 Haziran 2012, 00:23:31 »
Alıntı
2000 li yıllarda f3 te kullanılan 2.0 litre alfa romeo motoru hakkında bilgi sahibi olanımız varmı acaba 0-100 3 sn den başka teknik veri bulamadım.birde korfez pistinde 200 km hıza çıkmış..merak ettim..bu motoru ve hikayesini..keşke hala olsa f3 ama işte bitti..

O zamanlara dair hatırladığım,zeytinoğlunun sponsor olduğu bir F3 vardı,üzerinde alfa romeo sticker'ı bulunuyordu ki,görüntüleri "Ayşegül ALDİNÇ-Beni Hatırla" klibinde de vardır...Ama aklımda birşey daha kalmış ben o motoru 2.0 Tipo ve Lancia Delta'da kullanılan 2.0 diye hatırlıyorum...
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2013, 20:46:39 Gönderen: Gouki »
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #7 : 14 Haziran 2012, 00:23:31 »
Alıntı
2000 li yıllarda f3 te kullanılan 2.0 litre alfa romeo motoru hakkında bilgi sahibi olanımız varmı acaba 0-100 3 sn den başka teknik veri bulamadım.birde korfez pistinde 200 km hıza çıkmış..merak ettim..bu motoru ve hikayesini..keşke hala olsa f3 ama işte bitti..

O zamanlara dair hatırladığım,zeytinoğlunun sponsor olduğu bir F3 vardı,üzerinde alfa romeo sticker'ı bulunuyordu ki,görüntüleri "Ayşegül ALDİNÇ-Beni Hatırla" klibinde de vardır...Ama aklımda birşey daha kalmış ben o motoru 2.0 Tipo ve Lancia Delta'da kullanılan 2.0 diye hatırlıyorum...
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2013, 20:46:14 Gönderen: Gouki »
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.645
    • Çevrimdışı
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #8 : 22 Ocak 2013, 15:08:39 »
@anıl

mesajınız üzerine klibi izledim. bu klip bildiğin alfa romeo temalı bir klip olmuş. reklamı da diyebiliriz :)

bu arada, 0:50'de aracı stop ettiriyor kullanan arkadaş :D
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.126
    • Çevrimdışı
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #10 : 22 Ocak 2013, 17:59:33 »
Vgk88 nerede acaba şimdi ? :)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #11 : 22 Ocak 2013, 18:54:25 »
34 V 5974'ü de merak ettim ben :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #12 : 22 Ocak 2013, 20:44:10 »
Bu kilip turkiyede tek..esi benzeri yok..walla

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #13 : 23 Ocak 2013, 08:42:15 »
Hem şarkı, hem de klip olarak hayranım,96 yılında Alfalara olan hayranlığımı pekiştiren bir klip. Evet,Toprak Sergen GTV'den inerken viteste unutuyor aracı,çaktırmamışlar ama bariz! Birde adamı kutlamak lazım,o hızla o araçtan çıkmak büyük beceri,çıktığında iyi düşmüyor,bu süre bir dünya rekoru!Adam çıkması zor,uçağı kaçırmayayım derken viteste unutuyor herhalde :D
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Veloce

  • Ziyaretçi
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #14 : 06 Nisan 2013, 04:20:44 »
Alfa Romeo'nun o yıllarda kullanmış olduğu kuru karter uygulamasının başarılı bir şekilde uygulanabildiği, herhangi bir 2 litre motoru olabilir. Konu ile ilgili kısa bir araştıma yaptım ilginç geldiği için... Sadece 2000'li yıllarda değil öncesinde de F3'te kullanılan motorları olmuş Alfa Romeo'nun... Bunlar genellikle farklı üreticilerin motor tercihlerini AR'den yana kullanmaları ile gerçekleşmiş. Yani direkt olarak AR atılımı değil bahsedilenler. Farklı isimlerde takımların kullanmış olduğu AR motorları diyebiliriz. Netice olarak direkt olarak şudur diyebileceğimiz bir bilgiye ulaşamadım... Eski GTA motorları kullanılmış örneğin... daha fazla bir bilgi için daha fazla araştırma yapmak icap eder. Direkt olarak soracağımız büyüklerimiz de var bu konuları, bir ara öğrenmeye çalışacağım...

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Veloce

  • Ziyaretçi
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #15 : 06 Nisan 2013, 04:32:29 »
Bu arada klibi de izledim şimdi vaaay be ne nostalji oldu... :) Ayşegül Aldinç'in kullandığı 145 Quadrifoglio'dan kimse bahsetmemiş :D İlk Alfa gözağrım benim... Onunla başladı benim Alfa aşkım... O zamanlar ne Golf GTi tanırdık ne Honda'sı ne Bmw'si... Peh peh peh...

Not: Aşk başladı ama ondan önceki aracım 1993 model Toyota Celica GT 2.0 idi...  Flash S'ten sonra binsem ya da Peugeot 205'den sonra falan aşk kaçınılmaz olurdu ama Celica'dan sonra bile başlayabiliyorsa aşk, boşuna değilmiş...  :serefe:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak

  • Membro
  • İleti: 1.305
    • Çevrimdışı
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #16 : 06 Nisan 2013, 10:01:22 »
Güzel klipmiş.


1997 Gtv V6 TB

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #17 : 06 Nisan 2013, 22:46:30 »
O zamana dair benim hatırladığım,Türkiye'de F3 şampiyonası yapıldı,birkaç sene sürdü bu olay,araçların motorlarının burada toplandığı ve hepsinin aynı motora sahip olduğu,bu motorlarda Tipo 2.0(1994 tek kapı) ve Lancia Deltalarda kullanılan aynı motor olduğu...
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2013, 00:22:43 Gönderen: Anıl »
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: 2.0 cc lik f3 alfaromeo motoru
« #18 : 06 Nisan 2013, 23:46:46 »
Dediğim gibi Türkiye'de yarışanlar Fiat motorlarına sahipmiş,daha sonra Renault motorlularda eklenmiş biraz araştırma ile buldum.
http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/264773.asp

Makaleden Alıntı;"Türkiye?de yarışan Formula araçlarının motorları 2.0 lt. ve ortalama 175 BG gücünde. Ağırlıkları ise pilot hariç yaklaşık 475 kg. Olips ve Marlboro?yla ilk gelen araçların motorları Fiat bazlıydı. Halen birçok aracın güç ünitesi Fiat kökenli. 3 yıl önce Gforce takımına gelen araçlarla Renault motorlu F3?ler de yarışmaya başladı. Araçlar, taşıdıkları 5 ileri manuel şanzıman ve iyi bir pilotaj ile 3 sn.nin altında 0-100km. performansına ulaşabiliyorlar.
       Türkiye?de F3?ün çıktığı en yüksek sürat ise 208 km/s ile Körfez pistinde Mümtaz Tahincioğlu?na ait. Ancak bu araçların 250 km/s potansiyelleri var. Pistlerimizin uzun düzlüklerinin olmaması bu süratlere çıkılmasına engel oluyor""

Bu da başka bir makaleden;
http://www.rallyclub.8m.com/f3nedir.htm
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2013, 00:23:54 Gönderen: Anıl »
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal