Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Enzo Ferrari  (Okunma sayısı 421 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Orhan Isvan

  • Ziyaretçi
Enzo Ferrari
« : 08 Mart 2011, 01:40:26 »
Motor sporları deyince Enzo Ferrari'yi anmadan geçmeyelim. Kişiliğinde olumlu ve olumsuz özellikler bulunabilir ama kendine güvenin, kendine inancın, kararlılığın bir insana neler yaptırabidiğinin örneği olarak gerek işletme, gerekse psikoloji bilimlerinin sık sık örnek olarak kullandıkları bir kişilik yapısı varmış. En sevdiğim hikayelerinden biri epeyce bilinir ama yine de yazayım dedim:

Henry Ford Jr.'ın eşi kocasına "bizim otomobiller hiç yarış kazanamıyor. Sana otomotiv piyasasında imparator deniyor ama minnacık bir İtalyan firması yarış pistlerinde tozu dumana katıyor. Sen ne biçim imparatorsun?" mealinde söylenince, Henry Ford Jr.'ın dolmakta olan bardağı taşıyor. Dolan bardak, babasının izinden giderek yarışlardan uzak durmak yerine, pistlerde boy göstermek gerektiği fikri. Firma içinde bu fikrin epey destekçisi var ama hiçbiri Bayan Ford kadar etkili olamıyor. Kadının fendi meselesi...

Firma içinde bu fikrin lideri konumundaki Shelby'yi çağırıyor. "Le Mans'ı kazanacak bir otomobil istiyorum" diyor. Shelby'nin gözleri yuvalarından oynuyor. Duyduğuna inanamıyor. "Fırsat bu fırsattır" diyerek bir sürü yetki istiyor. Atölyeler, personel, malzeme... Henry Ford Jr. istediği bütün yetkileri verince Shelby odadan fırlıyor. İki kat indikten sonra aniden duruyor. Aynı hızla iki katı tekrar çıkıp Henry Ford Jr.'ın odasına tekrar dalıyor. "Bu projenin bütçesi ne kadar?" diye soruyor. Henry Ford Jr., erkeklere ancak kadınların yaptırabilecekleri hatalardan birini otomobil tarihine yazdıran o ünlü cevabı veriyor: "eğer bir bütçesi olsaydı, sana söylerdim". Bay ve bayan Ford'un "imparatorluk" anlayışları böyle. Sınırsız harcama yetkisini de alan Shelby, 7+ litrelik bir otobüs motorundan hareketle işe başlıyor ve meşhur GT-40 ortaya çıkıyor.

O yılki Le Mans'ın son saatini Bayan Ford start/finish düzlüğünün önündeki şeref locasından imparatoriçe gülücükleri dağıtmakla geçiriyor çünkü üç Ford GT-40 yarışı ilk üç sırada tamamlıyorlar. Yarıştan sonra mikrofonlar mağruriyeti bilinen Enzo Ferrari'ye de uzanıyor. Yorumu soruluyor. "Eğer bir Porsche veya bir Aston Martin hatta bir Bentley bizi geçseydi, ciddiye alırdım. Ama Ford? Olmaz öyle şey" diyerek umursamaz bir tavırla çekip gidiyor.

Daha sonra Bayan Ford bu sefer kendi anayurdunda, Daytona pistinin şeref locasına yine ağzı kulaklarında geliyor ama süngüsü hemen düşüyor. Sondan bir önceki turda yarışın birincisi konumundaki Ferrari yavaşlayarak ikinci konumdaki Ferrari'nin yetişmesini bekliyor. Bayan Ford'un önünden ikisi bir arada geçiyorlar. Son turda ikisi de yavaşlıyorlar. Üçüncü Ferrari de yetişince yarışın ilk üç sırasındaki Ferrari'ler yanyana geliyorlar. Bayan Ford'un gözüne sokarcasına start/finish düzlüğünün O'na en yakın noktasında damalı bayrağı bir trio olarak geçiyorlar.

Bu show'a sinirlenen Bayan Ford öfkeyle yerinden kalkıp, topluklarını yere vura vura şeref locasını terkederken, kendisini daha nelerin beklediğini bilmiyor. Ama dışarı çıkar çıkmaz görüyor çünkü çıkış kapısında, Ferrari'nin yeni modelinin Amerika'ya lansman töreniyle karşılaşıyor. Flaşlar hem yeni Ferrari modeline, hem de Bayan Ford'un yüzüne patlıyor. Yeni modelin adı Ferrari 365 GTB Daytona!

http://www.flickriver.com/photos/34249366@N03/3692010254/

Basın mensupları Enzo Ferrari'ye "Daytona" ismini bu yeni modele verdiği zaman henüz Daytona yarışının böyle sonuçlanacağını bilmesine imkan olmadığını hatırlatarak, riskli bir karar olup olmadığını soruyorlar. Mağrur tavrının altını iyice çizerek: "size söylemiştim, Porsche falan olsa riskli olabilirdi ama Ford?.." diye gayet tepeden bakan bir tavırla cevaplıyor.

Meseke şu ki, Bayan Ford'un kocasını Ferrari'den ismen bahsederek gaza getirdiği Enzo Ferrari'nin de kulağına gitmiş. O da gurur meselesi yapmış. Yani bayan Ford kocasını gaza getireyim derken Enzo Ferrari'yi de gaza getirmiş. Haliyle de, gaza gelen bir Ferrari'nin ne demek olduğunu hayli tatsız bir şekilde öğrenmek zorunda kalmış.

Bu olaydan sonra Ford'la Ferrari'nin yolları yarış pistlerinde biraz kesişse de, imparatoriçe'yi en sevindiren kesişme Ferrari'nin iflas masasına en yaklaştığı günlerde oluyor. Ferrari'nin Ford'a satış sözleşmesi imparatoriçeyi çok sevindiriyor. Ama yine hevesi kursağında kalıyor. Hem de imza aşamasında. Enzo Ferrari hazırlanan sözleşmeye göre Scuderia Ferrari'nin de Ford'a geçeceğini farkedince, itiraz ediyor. Henry Ford Jr., "elbette diyor, firmanın tamamını alıyoruz". Enzo Ferrari "ben hayattayken kimse Scuderia Ferrari'yi alamaz" diyerek imzalamıyor.

Enzo Ferrari, iflastan kurtulmak için daha ucuz otomobiller yapma önerilerini de daima reddetmiş. Kabul etmek zorunda kaldığı zaman, Ferrari markasını kullandırmamış, oğlunun adı olan Dino markasıyla pazarlamak zorunda kalmışlar. Scuderia Ferrari'yi de asla satmamış. Ford'la anlaşamayınca Fiat binek otomobil kısmını almış. Enzo Ferrari, Scuderia Ferrari'nin sahibi olarak ölmüş.

Böylece Alfa Romeo yarış pilotu olarak başlayıp, Scuderia konusundaki anlaşmazlık nedeniyle Alfa Romeo ile ayrılan yolu, herkesten ayrıla ayrıla ölümüne kadar başını dik tutarak gitmiş ama Scuderia Ferrari'den asla ayrılmamış. Geçimsiz, aksi, dediğim dedik karakterli bir kişi olduğu söyleniyor ama motor sporları tarihine adını altın harflerle yazdırdığını ve büyük saygı hakkettiğini de herkes kabul ediyor.

Bilmiyorum gereksiz bir yazı mı oldu ama motor sporları başlığı Enzo Ferrari'siz olmamalı gibime geldi.        

     

« Son Düzenleme: 09 Mart 2011, 00:44:47 Gönderen: Dentist »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

bussone

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Enzo Ferrari
« #1 : 08 Mart 2011, 09:28:02 »
Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık
« Son Düzenleme: 08 Mart 2011, 09:28:02 Gönderen: bussone »
Dr.Ingegnere Bussone

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Enzo Ferrari
« #2 : 08 Mart 2011, 12:18:28 »
Muhteşem bir yazı, ellerinize sağlık :)
« Son Düzenleme: 08 Mart 2011, 12:18:28 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Enzo Ferrari
« #3 : 08 Mart 2011, 20:22:31 »
Bildiğim bir hikaye ama sabah tekrardan okuyunca, hoşuma gitti...
« Son Düzenleme: 08 Mart 2011, 20:22:31 Gönderen: agucba »

///////////////

adnan.geyik

  • Membro
  • İleti: 883
    • Çevrimdışı
Enzo Ferrari
« #4 : 08 Mart 2011, 23:46:09 »
Gercekten Enzo yasantısının hakkını vermis bir insan.
« Son Düzenleme: 08 Mart 2011, 23:46:09 Gönderen: adnan.geyik »
Adnan Geyik
35 Y 3282 - Lancia Delta

Dentist

  • Membro
  • İleti: 4.206
    • Çevrimdışı
Enzo Ferrari
« #5 : 09 Mart 2011, 00:44:47 »
Elinize sağlık...
« Son Düzenleme: 09 Mart 2011, 00:44:47 Gönderen: Dentist »
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

tfnsmsk

  • Membro
  • İleti: 867
    • Çevrimdışı
Ynt: Enzo Ferrari
« #6 : 02 Aralık 2013, 00:19:01 »
Arkadaşlar, gece gece konu hortlatasım geldi.
...
Vakit ayrılabildiğinde izlenebilecek bir öz yaşam öyküsü..
Enzo Ferrari'nin öyküsü. 2003 İtalyan yapımı film, özgün ve emek yoğun bir dönem draması.

1'inci bölüm (1:12:49)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xSN9mRavSZ8[/youtube]

2'nci bölüm (1:10:10)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2izlSKkLCi0[/youtube]
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2013, 00:37:34 Gönderen: tfnsmsk »
sportif ruh.