Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: FORMULA 1 Rusya GP  (Okunma sayısı 1016 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
FORMULA 1 Rusya GP
« : 29 Eylül 2019, 19:02:36 »
Vallahi ben sinir hastası oldum bugün bilmiyorum sizler nasıl izlediniz.. Bir yarış nasıl resmen hediye edilir kitabını yazdı Ferrari  :duvar:..Bu arada her 2 Alfa'nın da finish görmesi ve bu konudaki ısrarları çok güzel
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

iceberg156

  • Membro
  • İleti: 834
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #1 : 30 Eylül 2019, 08:19:21 »
Leclerc'in bir türlü DRS mesafesine de tam anlamıyla girememesi ve Bottas'ı geçememesi de cabası. Daha yarışın başında zaten geçen yarış da olduğu gibi Vettel' in onu geçmesine, çocuk gibi sızlanmaya başladı. Bunu yapması da kendi konsantrasyonuyla birlikte takımınkini de bozuyor diye düşünüyorum. Sene başında zaten Vettel'in arkasında 2.pilot olarak buraya geldin. Bu amatör davranışları kazandığı sempatikliği kaybettiriyor.


Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive Plus Q-Tronic
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #2 : 30 Eylül 2019, 13:30:05 »
Leclerc'in bir türlü DRS mesafesine de tam anlamıyla girememesi ve Bottas'ı geçememesi de cabası. Daha yarışın başında zaten geçen yarış da olduğu gibi Vettel' in onu geçmesine, çocuk gibi sızlanmaya başladı. Bunu yapması da kendi konsantrasyonuyla birlikte takımınkini de bozuyor diye düşünüyorum. Sene başında zaten Vettel'in arkasında 2.pilot olarak buraya geldin. Bu amatör davranışları kazandığı sempatikliği kaybettiriyor.

Tamamen katılıyorum, düm emeklilikte fena halde yaşa takılan oldu bence...Bi daha bi *** olmaz ondan, Ferrari Binotto 2dan başlayarak bu heriflerin hepsinden kurtulmalı. Aşırı hırsından hazzetmesem de Max bu koltuğun hakkını çok daha iyi verecek ve başarılı olacak bir pilot.
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

iceberg156

  • Membro
  • İleti: 834
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #3 : 30 Eylül 2019, 15:32:16 »
Max konusuna ben de katılıyorum. Bence o koltuğa biraz ısıran bir pilot gerekli. Ferrari genlerinde bu var diye düşünüyorum. Leclerc tarzını Barrichello'ya benzetiyorum. Biraz soft kalıyor.

Bu arada da Hamilton'ın son verdiği röportajda enteresan. Ferrari' ye açık kapı bıraktı ve gidebileceğinin sinyallerini verdi.


Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive Plus Q-Tronic
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.808
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #4 : 30 Eylül 2019, 15:41:49 »
Eğer istatistiklere bakılacak olursa (2019), Leclerc'in nerede ise her alanda Vettel'in önünde olduğunu görmek mümkün.

Galibiyet: 2-1 Leclerc (bana göre Singapur'da yarış galibiyeti Leclerc'ten alınıp Vettel'e verildi, bu durumda 3-0 olabilirdi).
Pole: 6-1 Leclerc.
Birinci yarış çizgisinden başlama: 6-3 Leclerc.
Poziyon değişikliği: Leclerc (-4), Vettel (+4). Vettel önde.
En hızlı tur: 2-2
Lider durumda bulunma (km): 1.235 km-638 km Leclerc önde. Leclerc genel olarak Hamilton'u arkasında ve Vettel'in önünde 2. sırada.
Lider durumda bulunma (tur): 226-129 Leclerc.
Podyum: 9-7 Leclerc.
Puan: 215-194 Leclerc (Leclerc 2 ve Vettel 1 kez yarışı bitirememiş olmasına rağmen ve zaman zaman Leclerc'in Vettel'i geçmesine izin verilmemiş olmasına rağmen).

Eğer istatistiklere göre hareket edilecek olursa (biliyorum, aracı sayılar değil sürücüler kullanıyor) Leclerc "bu sezon" Ferrari'nin daha başarılı sürücüsü. Lütfen "daha başarılı" ile "daha iyi" karıştırılmasın.
Tekrar etmek için, yazdıklarım sadece 2019 sezonu için geçerli. Leclarc'in "daha iyi" olup olamayacağını bize ancak yıllar gösterecektir ve bu durumda Vettel, elindeki 4 Dünya Şampiyonu unvanı ve sezon ikinciliği ile Formula 1 tarihinin en başarılı sürücülerinden biri olarak kalmaya devam edecektir.

Vettel, bu sene kendisinden beklendiği gibi formda değil ve açıkçası çok hata yapıyor, buna karşın Leclerc, bana göre, beklentileri aşarak daha başarılı bir sezon geçiriyor. Bu başarı (istatistikler dikkate alınarak) sonrası ister istemez Leclerc, bana göre, tamamı ile insancıl/duygusal bir davranış sergileyerek kendisine öncelik tanınmasını istemektedir. Vettel, aynı dünkü yarışın ilk yarısında olduğu gibi "baskılı" bir sürüş sergilemeli, ancak bu şekilde elinin güçlendirerek Leclerc'in dizginlerini eline alabilir.

Şimdiki sürücülerin ağlamasını bence anlayış ile karşılamak gerekiyor, çünkü bu gençler, bizim yaşımızdakilere göre (43 yaşındayım) daha farklı bir dünyada yetişiyor ve şimdiler eğer örnek olarak Schumacher, Häkkinen, D. Hill, Villeneau, Senna, Prost, Mansell vb. gibi sürücüler yarışıyor olsalardı bana göre başarılı olamazlardı ve hatta parça parça olurlardı. Tabi tam tersi de mümkün olabilir, eski sürücüler şimdiki yarış otomobilleri ile başarılı sağlayamıyor olabilirlerdi. Herkesi kendi devrine değerlendirmek gerek.

///////////////

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 312
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #5 : 30 Eylül 2019, 16:51:38 »
Ferrari'nin sorunu pilotlardaki rol karmaşası ve bunun piste yansıması,zaten hali hazırda rakiplerine nazaran pit kısmında pekçok eksiklikleri varken bir de bu iç sorunlar nedeni ile istikrarlı bir süreç yaşayamıyorlar.

Üstte değinildiği üzere aklıma geçmiş F1'ler geldi;mesela  Jacques Villeneuve F1'e adım attığında 1996 Hill'in şampiyon olduğu sezon,Damon Hill'in yaverliğini tatlı-sert tadında yaptı,İndy Car organizasyonun parlak çocuğu ve Gilles Villeneuve'in oğlu  apoleti ile gelmesine rağmen roller net olduğu için 1997'de kazanacağı şampiyonluğunu 1 sene ertelemiş oldu rolünü benimseyerek ve egosunun kurbanı olmayıp takım kurallarına biat ederek. 

Şampiyon olduktan sonra Damon Hill Arrows-Yamaha'ya gidince,2 nolu pozisyona Hainz Harald Frentzen getirildi ve Villeneuve de 1 nolu pozisyona geçti,herşey o kadar net ve belliydi ki herşey tıkırında işledi,çok  iyi bir araca sahip olmaları da 2 yıllık farklı pilotlarla gelen  bu şampiyonluklar sürecini gerek pilotlar gerekse takım nezdinde kusursuz kıldı.

 



« Son Düzenleme: 30 Eylül 2019, 16:57:35 Gönderen: martini_lancia »
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.808
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #6 : 30 Eylül 2019, 21:06:22 »
Ferrari'de şöyle bir durum var. Roller belli ama bana göre Vettel formsuz ve çok hata yapıyor.
Aksine Leclerc, hata yapıyor olsa da, genel olarak Vettel'den daha başarılı görünüyor ve Leclerc de bunu görüyor.
Bu durumda Leclerc Binotto'ya giderek "Abi, tamam biliyorum Seb Abi bir numaralı sürücü ve 4 şampiyonluğu var ama rakamlar ortada, ben ondan hızlıyım, bana öncelik tanıyın, neticede bundan takım fayda sağlayacak" derse, ne denebilir ki.
Vettel'den yapmasını beklediğimiz, bildiğimiz Vettel gibi yarışması ve her yarış sonucunda bahanelere sığınmaması. Eski Vettel olsa, Leclerc seve seve ve kesin olarak ikinci sürücü rolünü oynamak zorunda kalacak ama kozu veren yine Vettel'in kendisi.
Örnek Mercedes. Bottas hızlı olsa da Hamilton hiç bir zaman ona başrolü kaptırmadı, çünkü her zaman yapılabilecek ne varsa, azami sonucu almasını bildi.

Tapatalk Bericht

///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #7 : 30 Eylül 2019, 21:40:11 »
Leclerc Binotto'ya giderek "Abi, tamam biliyorum Seb Abi bir numaralı sürücü ve 4 şampiyonluğu var ama rakamlar ortada, ben ondan hızlıyım, bana öncelik tanıyın, neticede bundan takım fayda sağlayacak" derse, ne denebilir ki.


Tapatalk Bericht

Şöyle derim: Haklısın koçum ama o kişi sen değilsin ;)Hadi bu işleri bize bırak sen biraz kişisel gelişimine katkı yapacak şeyler yap  :haydi: Unutma bu işlerde başarı sabırdan geçer..
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.253
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #8 : 30 Eylül 2019, 22:59:56 »
Leclerc'in sıfır yumuşak lastiği yoktu. Kullanılmış taktılar, ne kadar kullanılmış bilmiyorum ama mercedesler gibi pırıl pırıl değildi ikinci pit stopu yaptığında takılan lastik. Eğer sıfır lastik takılsa daha verimli olabilirdi. Leclerc eskisi kadar sakin değil, özellikle Verstappen ile yaşadığı ve yarışı kaybettiği temastan sonra yavaş yavaş dişlerini göstermeye başladı.

Vettel ise her ne kadar Formula1 standartlarına göre kalbur üstü bir sürücü olsa da 4 şampiyonluğu kazandığı yıllardaki inanılmaz Red Bull baskınlığı olmasa bir şampiyonluğu belki ya olurdu, ya da olmazdı. 9 yarış üstüste kazandığı sezon oldu.

Verstappen zorla, baskıyla saygımı kazanmayı başardı. Halen sevmiyorum, fakat hırsına saygı duyuyorum. Önceki yıllarda defalarca değişik yerlerde "Crashstappen" dediğim adam bu yıl çok daha olgun, ama hırsını kaybetmemiş gibi sürüyor. Ferrari'ye yakışır mı emin değilim, Red Bull'un da bırakmaya pek niyeti yok.

Hamilton Ferrari'ye yeşil ışık yaktıysa önümüzdeki yıl çok daha baskın bir Ferrari olacağını düşündüğü içindir. Yoksa o adam boşuna takım değiştirmez. Kazanmak için gelir, olmazsa da kim baskın ise hemen ona kaçar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.808
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #9 : 01 Ekim 2019, 14:36:51 »
Okuduğum kadarı ile Leclerc'in Bottas'a daha fazla yanaşamamasının sebebi, fark 1,5 saniyenin altına düştüğünde, öndeki araçtan kaynaklanan kirli hava akımının Leclerc'in otomobilinde aşırı ısınmaya neden olması ve performansının bundan dolayı etkilenmesi.
Doğru veya yanlış bilemem.

Tapatalk Bericht


///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #10 : 01 Ekim 2019, 14:46:32 »
Okuduğum kadarı ile Leclerc'in Bottas'a daha fazla yanaşamamasının sebebi, fark 1,5 saniyenin altına düştüğünde, öndeki araçtan kaynaklanan kirli hava akımının Leclerc'in otomobilinde aşırı ısınmaya neden olması ve performansının bundan dolayı etkilenmesi.
Doğru veya yanlış bilemem.

Tapatalk Bericht

Müdür doğrudur, bazen böyle birşeyden pilotlar da bahsediyo da her durumda geçerli olmasa gerek zira kimse kimseyi kovalayamaz bu her zaman böyle olsa. Sanırım uzun süreli yakın kovalamanın sonucu o, yani hava koridorunda uzun süre giderse oluyor bu. Pitten çıktıktan sonra birkaç tur kovaladı, sonra bıraktı. Bence Lec'in ayrıca şanssızlığı yarışın 2.kez güvenli moda alınmasıydı. Hesaplanamayan şey bu oldu. Benim kızdığım bebe gibi ağlaması Vettel'in arkasındayken ki Vettel gelsin vericem yol dedi 2 kez..
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.808
    • Çevrimdışı
Ynt: FORMULA 1 Rusya GP
« #11 : 02 Ekim 2019, 10:03:25 »
Müdür doğrudur, bazen böyle birşeyden pilotlar da bahsediyo da her durumda geçerli olmasa gerek zira kimse kimseyi kovalayamaz bu her zaman böyle olsa. Sanırım uzun süreli yakın kovalamanın sonucu o, yani hava koridorunda uzun süre giderse oluyor bu. Pitten çıktıktan sonra birkaç tur kovaladı, sonra bıraktı. Bence Lec'in ayrıca şanssızlığı yarışın 2.kez güvenli moda alınmasıydı. Hesaplanamayan şey bu oldu. Benim kızdığım bebe gibi ağlaması Vettel'in arkasındayken ki Vettel gelsin vericem yol dedi 2 kez..

Yanlış hatırlamıyorsam 2020 yılında kenar yönetimi ile sürücülerin iletişimi ya tamamı ile olmayacak ya da asgariye indirilecek.
O zaman bu tip sızlanmalar olmaz diye düşünüyorum ama bu daha önce yazdığım gibi, bence son kuşak yarış sürücülerinin genel problemi.
Raikkönen ne güzel dedi; "Let me alone, I know what to do."

Bir de videosunu ekleyelim ve sonraki yarışı beklemeye koyulalım.

https://www.youtube.com/watch?v=nlbjnZbxEcI

///////////////

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal