Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



İzmir, Alfaları bırakıp Audi'lere bindi : )

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

#125
Yalnız dikkat etmek gerek. GT'deki 3.2 V6 (Arese) ile 159'daki 3.2 V6 (GM/Holden) aynı değil.

///////////////

n/a

#126
Bu ayrıntıyı ilk defa duydum serkan abi...Bahsi geçen konunun yeri burası değil ama aradaki fark nedir bu iki 3.2 v6 arasında..Sitede sanırım bu konu hakkında bir bilgi yok...Bu konuda bilgi sahibiyisen bizi aydınlatırsan çok iyi olur..

n/a

#127
quote:

Yalnız dikkat etmek gerek. GT'deki 3.2 V6 (Arese) ile 159'daki 3.2 V6 (GM/Holden) aynı değil.




Evet, 3.2 JTS'de Arese'deki ses ve performansı bulmak pek mümkün değil.

"Arese" denilen blok, 90lı yıllardan beri 164, GTV, 166'larda kullanılan blok. Arese'ler 2 litre V6 (turbo beslemeli), 2.5 litre, 3 litre ve 3.2 litre oluyor. 3.2 JTS ise GM tarafından geliştirilmiş ama alfa romeo tarafından son şekli verilmiş, direkt benzin enjeksiyonlu 1 motor. Sesinin Arese kadar güzel olmamasının sebebi, bujilerden yoksun olmasıdır...

Apayrı 2 motor yani

agucba

#128
Ahmet, önce resimleri ekleyeyim.

Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>

Alfa Romeo'nun Arese (Milano Şehrin'de Arese ve Portello olmak üzere 2 üretim tesisi vardı) üretimi olan bu motoru 1979 yılında ilk olarak Alfa 6 modelinde, daha sonra GTV 6'da kullanıldı. Geliştirildi ve 90'larda dünyanın en iyi V6 motoru olarak tanımlandı. Artık üretilmiyor ancak hala dünyanın en iyisi diyebilriz. İlk çıktığında SOHC (üstten tek egzantrik) ve 12 Subap'lı olarak üretildi. Daha sonra 164 ile birlikte geliştirilerek DOHC (üstten çift egzantrik) ve 24 Subap'lı olarak üretimi devam etti.
Çok sağlam olması, görüntüsü ve sesi, torku çok yüksek olmasa da güçlü olması en büyük özelliğidir.
Ayrıca Alfa Romeo'nun kendi geliştirip ürettiği bir motordur.
Triger Kayışı tahriklidir.

Register or Login" border=0>

Bu da yeni V6 motor. Fiat'ın GM ile olan kısa süreli evliliğinden doğan bir motordur. Temeli GM/Holden'den gelmekte. Alfa Romeo kendi felsefesine göre geliştirdi, modern bir sistem olan direkt enjeksiyon sistemini ekledi.
Kemikleşmiş Alfa Romeo kitlesi pek beğenmese de bu yeni JTS (Jet Thrust Stoichiometric) motor eski V6 motordan teknolojik olarak daha başarılı, ancak saf Alfa Romeo olmamsı, beklediğimiz sesi vermemesi ve görüntüsü Arese kadar güzel değildir.
Zincir tahriklidir.
Bu arada kısa bir düzeltme yapayım. Alfa Romeo'nun JTS motorunda 100.000 km dayanan Platin bujiler standart olarak kullanılmakta.

///////////////

Salleen

#129
yeni a4ler mukemell bence. güzel bir gün olmuş =)

umur

#130
Yahu bende bugun arkadaşlarımla gittim audi testine Ata ve Önder sizi görmedim hiç arabalarınızı dahi göremedim sizde beni görememişsiniz açıkçası.
Bende pistin kısalan wersiyonunu görünce üzüldüm açıkçası uzun düzlükte 3.2 q yla gazlamak hayalimdi :)
İlk olarak yeni 2.7 tdı kullandım standart direksiyonlu çok yumuşak bir kullanıma sahip ben çok zorlamadım açıkçası ama hızlanmasını begendim büyük we agir bir arabayi zorlanmadan hızlandırıyor.
Sonra ise 3.2 quattro ya bindim , çok zewk aldım diyebilirim motor sesi beni çok etkiledi Önderin de dedigi gibi ilk kalkışta çok seri 4 çeker oldugunu hemen belli ediyor.Kullandıgım 2 araçta düz vitesti , abs testinde ise nasıl yaptıysam quattro yu arkadan kaydırdım çabucak topladı kendisini gerçi benim yardımıma ihtiyaç duymadan
Sonuç olarak ben begendim ciddi anlamda.Alfacılara rastlasaydım daha bir güzel olurdu ama o ayrı.

onr

#131
Ata ile Öndere Karşıyaka'dan giderken haber vermedikleri için kırıldığımı belirtmek isterim.
Gerçi kendileri 2 kişi de gitmek istemiş olabilirler..
Valla şahsım adına çok alındım!

Yalın

#132
Kazaya ilişkin bilgilerini paylaşan herkese teşekkürler ederim. Olayın nasıl olduğunu merak ediyordum sayenizde aydınlanmış olduk sağolun.

"Maalesef Aracın NCap'ten 5 yıldız alması biryerlerinizi kırmayacağınız yada aracın içinde ölmeyeceğiniz anlamına gelmiyor.. Sadece risk faktörünün azlığını simgeliyor o 5 yıldız"

shame Ncap testlerinde alınan 5 yıldızın ne anlama geldiğini tabii ki biliyorum. Sadece demek istediğim araçtaki hasara bakarak bu tür bir kazada ncapta 5 yıldız almış bir aracın kırılmaya sebebiyet vermesinin şaşırtıcı olduğu. Diğer arkadaşlarımızında belirttiği gibi vuruş hızı tahminen 40-50 km/s civarında ve aracın önü ncap sonuçlarını andırır bir biçimde darbeyi almış. Değerlendirmem bu bağlamdaydı.

Edited by - Yalın on 16/03/2008  21:05:45

n/a

#133
Serkan güzel özetlemişsin, yanlız şu var ki, SOHC 12 valf Arese (2 litre turbo versiyonu), 24 subap ve DOHC'ler çıktığında üretilmeye devam etti, 2003'de makyajlı 166 çıkana dek.

1 de SOHC yani tek egzantrik, biliyorsun sadece turbo beslemeli'de uygulandı. Yanlız V motorların yapısı gereği SOHC V6'larda silindir sırası başına 1 egzantrik var. Yani V6 turbo'da 2, atmosferiklerde ise 4 egzantrik var.


umur

#134
Kazayla ilgili son bilgim , audi ekibinden yaralanan olmuş yani ayagı kırılmış.Kullanan bayanlarda bişy yok.Büyük ihtimal öndeki yolcu koltugunda oturuyordu yetkili.Bugun de bana başka bir yetkili soyledi bunu :)

n/a

#135
ahh ahh GT 3.2 sen kullanmışmıydın Ahmet??
biz orçun la bir gece  k.toprak-beşiktaş-ortaköy-bebek-kavacık-sabiha gökçen-kartal-k.toprak yapmıştık sadece 1 saat içinde :) gerçekten baya ii gidiodu :) ama maalsef lastik 0 dı ve rot u bozuktu virajlarda fln daha önce kullandığım 2.0 lar gibi değildi tabi önden çekiş bitik lastik ve 3.2 nin torku altında kafadan kayma acayip belirgindi,lastikleride ii olsa çok daha keyifli olurdu bize o gece :)

brera yıda volkan la kullanmıştı ki gerçekten 1680kg mudur nedir ıııh hiç 260hp lik bi araç gibi değildi kesinlikle..

brera da ztn tt karşısında fln o yüzden kaybetti hep(tt yeni aluminyum şasesiyle 1400kg larda malum) bari 1500-1550 arası olsa çok fark eder..ama maalesef..

n/a

#136
Motorla ilgili açıklamalar ve paylaşım için aras ve serkana teşekkür ederim..

Evet kullanmıştım can.Geçtiğimiz yaz değil ,ondan bir önceki yazın temmuz ayında gelmişti sırası ile brera ile birlikte...Gt 3.2 siyah renk ve 18 jantlı idi..Bayininde tanıdık olmasından dolayı ,bir hafta boyunca gt'nin tepesinden inmemiştik..

Gt 'yi yollamışlardı, brera 3.2 'yi getirmişlerdi.. Oda tam 2hafta boyunca balikesirde kaldı..Sabah akşam sınırsız bir şekilde kullanma fırsatımız olmuştu.. :)  

Dediğin gibi brera 'nın tek dezavantajı kilosundan kaynaklanıyor gönül isterdi ki 1500kg civarlarında olsa...

agucba

#137
quote:

Serkan güzel özetlemişsin, yanlız şu var ki, SOHC 12 valf Arese (2 litre turbo versiyonu), 24 subap ve DOHC'ler çıktığında üretilmeye devam etti, 2003'de makyajlı 166 çıkana dek.

1 de SOHC yani tek egzantrik, biliyorsun sadece turbo beslemeli'de uygulandı. Yanlız V motorların yapısı gereği SOHC V6'larda silindir sırası başına 1 egzantrik var. Yani V6 turbo'da 2, atmosferiklerde ise 4 egzantrik var.





Yeri bu başlık altı değil ama yine de bir düzeltme yapayım. Arese V6 SOHC olarak çıktı ve 164 Super'ler çıkana kadar o şekilde devam etti.
V6 SOHC motor Alfa 6 2.5, GTV 6 2.5, 75 V6'da 2.5-3.0 litre olarak kullanıldı. 164 ilk çıktığında 3.0 V6 SOHC (180-190 HP arası) idi ve Super çıkana kadar bununla devam etti. 164 Super çıktıktan sonra 2.0 V6 TB olarak üretimi devam etti.
3.2 V6 önce 156 GTA'da kullanıldı ve sonra sırası ile 147, GTV/Spider ve son olarak 166'da kullanıldı. Tabi burada hacim sadece 0.2 litre arttırılmadı, aynı zamanda beselemden egzoz sistemine kadar bazı modifikasyonlar yapılarak en üstün haline ulaşmış oldu.

Neyse, daha fazla Off-Topic yapmadan burada noktalayalım. Başka zaman devam edebiliriz.

Edited by - agucba on 16/03/2008  22:55:02

///////////////

ATA

#138
quote:

Kazaya ilişkin bilgilerini paylaşan herkese teşekkürler ederim. Olayın nasıl olduğunu merak ediyordum sayenizde aydınlanmış olduk sağolun.

"Maalesef Aracın NCap'ten 5 yıldız alması biryerlerinizi kırmayacağınız yada aracın içinde ölmeyeceğiniz anlamına gelmiyor.. Sadece risk faktörünün azlığını simgeliyor o 5 yıldız"

shame Ncap testlerinde alınan 5 yıldızın ne anlama geldiğini tabii ki biliyorum. Sadece demek istediğim araçtaki hasara bakarak bu tür bir kazada ncapta 5 yıldız almış bir aracın kırılmaya sebebiyet vermesinin şaşırtıcı olduğu. Diğer arkadaşlarımızında belirttiği gibi vuruş hızı tahminen 40-50 km/s civarında ve aracın önü ncap sonuçlarını andırır bir biçimde darbeyi almış. Değerlendirmem bu bağlamdaydı.

Edited by - Yalın on 16/03/2008  21:05:45




40-50Km/h hız zaten kaza için ciddi bir hız sayılır. Euro  Ncap çarpışma testleride 56Km/h hız ile olduğundan yapılan kaza ciddi boyutlardaydı. Ayağın kırılmasıda bana normal geldi ki, allahtan daha ciddi sonuçlar doğurmadı.

Daha doğrusu ben kaza alanının nasıl bir yer olduğunu bildiğim için böyle düşünüyorum, kaza yerini ve kaza şeklini görseniz bu aracıun durumu iyi bile dersiniz =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

n/a

#139
Ncap meselesi yanlış anlaşılıyor biraz gördüğüm kadarıyla..
Ncap testleri standart süratlerle yapılan standart kazaları içerir.. Kazada ya araç düz yüzeyli bir objeye çarpar yada düz yüzeyli bir obje araca çarptırılır..
Ancak gerçek kazalarda düz yüzeyli objeler araçlara pek çarpmaz..
Her kaza kendine göre orjinaldir tekrar edilemez veya baz kabul edilemez..
Bu yüzden "NCap'ten 5 yıldız almış araçta kol bacak mı kırılırmış?" gibi bir yaklaşımda bulunmak olmaz.. Ncap'ten 5 yıldız almış bir araçla saatte 20-30 km ile bile bacaklarınızı kırabilirsiniz..

n/a

#140
Ya aslında bu kaza olayını büyütmenin bir manası yok.. Tabiki pist ortamında "sürücü hatasından" dolayı yol tutuşta gayet başarılı bir A4 ün kanala düşmesi normal karşılanabilir.. ki İstanbul lansmanında takla atıldığını görevliler bize söyledi.. Ha biz niye üstünde durduk, ana sayfaya koyduk, hep alman otomobilleri el üstünde tutuluyor, kötü tarafları hiç gösterilmiyor şeklinde bir kara mizah tadında.. Yoksa olay gayet normaldir, sürücü hatasıdır tabiiki : )

AlfistiKerem

#141
quote:

Ya aslında bu kaza olayını büyütmenin bir manası yok.. Tabiki pist ortamında "sürücü hatasından" dolayı yol tutuşta gayet başarılı bir A4 ün kanala düşmesi normal karşılanabilir.. ki İstanbul lansmanında takla atıldığını görevliler bize söyledi.. Ha biz niye üstünde durduk, ana sayfaya koyduk, hep alman otomobilleri el üstünde tutuluyor, kötü tarafları hiç gösterilmiyor şeklinde bir kara mizah tadında.. Yoksa olay gayet normaldir, sürücü hatasıdır tabiiki : )



Evet Tolga abi,hep Alman arabaları el üstünde tutuluyor.Mesela dikkat ettim,özellikle dergilerde söz konusu Audi,BMW,Mercedes,Jaguar veya Alfa Romeo olduğunda hep Audi birinci gösteriliyor.İnsan bir an koskoca Mercedes,BMW neden Audinin önüne geçemiyor diyor.Bu hep You are not allowed to view links. Register or Login zaman bir karşılaştırma olsa hep Audi hep Audi.Alfa'da sonunculukla yetiniyordu.Ama son seneler özellikle 156 çıktığından itibaren 2.lik ve 3.lükle yetiniyor.İnşallah gün gelir 1.oluruz dergilerin gözünde.Kalbimizde zaten 1 numara

n/a

#142
quote:

Ncap meselesi yanlış anlaşılıyor biraz gördüğüm kadarıyla..
Ncap testleri standart süratlerle yapılan standart kazaları içerir.. Kazada ya araç düz yüzeyli bir objeye çarpar yada düz yüzeyli bir obje araca çarptırılır..
Ancak gerçek kazalarda düz yüzeyli objeler araçlara pek çarpmaz..
Her kaza kendine göre orjinaldir tekrar edilemez veya baz kabul edilemez..
Bu yüzden "NCap'ten 5 yıldız almış araçta kol bacak mı kırılırmış?" gibi bir yaklaşımda bulunmak olmaz.. Ncap'ten 5 yıldız almış bir araçla saatte 20-30 km ile bile bacaklarınızı kırabilirsiniz..



Kesinlikle katılıyorum,NCAP testleri bana göre de aracın ne kadar güvenli olduğunu gösteren kesin bir unsur değil,bu derecelendirilmeler bir aracın kaza anında mühendislik tasarımının ne ölçüde etkili olduğu ve kullanılan malzeme hakkında fikir verebilir ancak .Yoksa 100km üzerinde hızla yapılan kazalarda her araç benzer şekilde deforme oluyor, hayat kurtaran tasarımdaki farklar oluyor..

Alman araçlarının yüceltilmesi olayına başka bir açıdan bakmak istiyorum; şu an AB'nin lokomotifi Almanya'dır.Eğer Alman ekonomisine birşey olursa AB çöker, önemli sektörü de otomotiv..AB kendini sırtalayan Almanya'yı her sektörde tabiri caizse pofpoflayarak ayakta tutmaya çalışıyor,Avrupa'nın birçok ülkesinde kendi yerel markaları olmasına rağmen kamu kurumu araçlarının Alman araçlarından seçilmesini bile buna bağlıyorum ben.Tabii almanların Avrupanın en disiplinli ve çalışkan toplumu olduğunu gözardı edemeyiz.

admin

#143
Ya boşverin Ncap'i falan, düşene bir tekmede biz atalım. Tüüü, kakaaaa A4, yerlerde sürünüyor, berbaattttt.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

murat

#144
quote:

Ya boşverin Ncap'i falan, düşene bir tekmede biz atalım. Tüüü, kakaaaa A4, yerlerde sürünüyor, berbaattttt.



Tabi ya olay budur Anasayfaya koyanın da ellerine sağlık
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

n/a

#145
Güzel bir gün olmuş.

İzmirde de hava süperdi zaten. Ben maalesef hasta evdeydim. :(

Bir sonraki organizasiyona bende gelicem inşallah.

Audiye içim gitti yaa.

Gerçi bende Almanyada Audi Müzesinde staj yaparken yeni bir A4 ile "ufak" bir kaza yapmıştım... :(( (stajerleri ayak işlerine Audiler ile gönderiyorlardı:)) Adamlar kızmadı bile yapılan benzetme aynen şöyledi: bir yumurta dolusu sepette bir yumurta kırılmış, ne olcak ki! Ben aynen

onr

#146
Bizdeki Doğan- Şahin- Kartal gibi adamlar BMW, Mercedes, Audi, Porsche kullanıyorlar ya delireceğim..