1
İkinci El / Ynt: Sahibinden Efsaneler« Son İleti Gönderen: coyote Bugün, 07:26:13 »İkisi de cansız varlıklar ama insan onları böyle görünce üzülüyor işte. Özellikle 33'ün arkadan fotoğrafındaki 33 yazısı bir anda gözümün önüne, 91 ya da 92 yılında Autoshow fuarından alıp, üstüne titrediğim 33 kataloğundaki kırmızı 33 16V fotoğrafını getirdi. İlk çıkan 16V, yani jantların değişmediği, katalitik konvertör takılıp gücün düşmediği, benim gözümdeki "harbi" 16V, ve tabi ki unutulmaz
Bir de aklıma gelmişken sorayım; O yıllarda, Bağdat Caddesindeki (sanırım Caddebostan civarlarında, Kadıköy istikametine giderken sağda diye aklımda kalmış) Zeytinoğlu bayisinden sıfır alınıp bayiden çıkarken hızla gelen bir arabanın çarpıp direkt hurdaya çıkardığı bir 16v'den bahsedilirdi. Bu olay efsane miydi yoksa gerçekten yaşandı mı, belki burada bir bilen vardır 4
İkinci El / Ynt: Sahibinden Efsaneler« Son İleti Gönderen: Kaan Dün, 13:39:57 »Biri şu GT yi kurtarsa keşke Elinden 2 GT geçmiş biri olarak söylüyorum sen senden gidersin ama o bir daha geri gelmez. Feleğin çemberinde 2 tur atmıştır bence. Fotoşoklu resimlere aldanıp bambaşka manzara ile karşılaşmak olası. 5
İkinci El / Alfa Romeo 75 2.0 TS« Son İleti Gönderen: 916GTV Dün, 13:30:11 »Merhabalar
Yer problemi sebebiyle topladigim 75imi satiyorum. 1991 model, klimasiz model. Su an sahibindende ilanda ama forumdan alacak olursa hatri sayilir bir indirim yapmayi dusunuyorum . Aklima gelen arti ve eksilerini belirteyim; 180000kmde kazasiz, lpgsiz ve on cam dahil orijinal. Trim eksigi bulunmuyor. Taban halisinin bazi bolgelerinden hala fabrikasyon naylon muhafazalari mevcut. Kazasiz, gorebildigimiz sadece sag onde kucuk bir dokunma olmus. Saselerde hata yok. Sol on kapi, sag arka kapi ve sag arka camurlukta biraz macun var. Boya oncesi fotolar mevcut, bir cok parca tavan dahil boyasizdi. Motorsuz olarak almistim, dusuk kmli yurtdisindan gelen lpgsiz motor takildi. Yataklar, kompresyon vs kontrol edildi. Yataklar ciziksiz, kompresyon esit cikti. Genel motor kontrolleri, enjektor temizligi vs yapildi. Debimetre kusursuz, rolanti ve gaz tepkileri cok duzgun. On saft takozu degisti, arka saglam. Saft ugultusu vs yok, balans duzgun. Sanzimanda sorun yok, gecisler hatasiz. Farlar, stoplar, sinyaller, reflektor hatasiza yakin. Reflektorun bir tarafinda ki seffaf plastik kapak kirik. Sag stop almanyadan hatasiz alindi, sol stop cok hafif soluk ama butunlukte renk farki belli olmuyor. Tabani gordugum en duzgun 75lerden diyebilirim. Curuk sadece kronik 75 problemi olan stepne havuzunda vardi, ona da mudahale edildi. Koltuklarin yapilmasi gerekiyor. Cam suyu tanki kirik, orijinalini getirip takacagim. Parca tedarigi tarafimdan halledilecek. Camurluk dodiklerindeki plastik seritlerin iki tanesi bulunmuyor. Kapi kollarinin arkasindaki kaucuk cerceveler yine 75 kronigi olarak dokulmus. Su an icin aklima gelenler bunlar. 75 kendi garajimda duruyor, gormek isteyen arkadaslarimi misafir edebilirim. 6
İkinci El / Ynt: Sahibinden Efsaneler« Son İleti Gönderen: balesanist Dün, 00:34:58 »Dönüşü olmayan yola girmiş gibi
7
Alfa Romeo İle İlgili Genel Bilgilendirmeler / Ynt: Alfa Romeo Giuletta Alamama Sorunsalı« Son İleti Gönderen: esiyok 10 Ekim 2024, 14:21:23 »Aşağıda yazacaklarım pek çok kez konuşulmuş olabilir. Kalabalık ettiyse kusura bakmayın. Çok güzel özetlenmiş, şahsen 1.6 JDTM'i biraz kullandıktan sonra benzinli 170'lik versiyona geçmeyi düşünüyorum. 2015+ model olur büyük ihtimal. 2012 1.6 JTDM - > 2015+ 1.4 170. 8
Alfa Romeo İle İlgili Genel Bilgilendirmeler / Ynt: Alfa Romeo Giuletta Alamama Sorunsalı« Son İleti Gönderen: stormvalley 10 Ekim 2024, 14:09:53 »Aşağıda yazacaklarım pek çok kez konuşulmuş olabilir. Kalabalık ettiyse kusura bakmayın.
Giulietta da 1.4 lt hacimde iki tip seçenek var. - 1.4 TB MA 170hp - 1.4 TB 120hp 120lik olanları pek tercih edilmiyor ama MA versiyonu kadar nazik değiller, modifiye sevenler için daha iyi bir seçenek olabilir ama yapacağınız onca şey aracınızı belki MA versiyonu kadar hızlı yapar : ) TCT konusu kesinlikle DSG'den daha sorunsuz, daha ucuz ve daha basit. MA Ünite biraz hassas, yanlış yağ kullanımını sevmiyor ve MA Filtresinin bakım çevrimini doğru takip etmek gerekiyor. Bir önceki Giulietta'mda, daha önceki kullanıcılarındaki uzun bakım sıklığı ve yanlış yap kullanımı sebebiyle MA değiştirmek zorunda kaldım Yağ konusu oldukça tartışıldı buralarda, firmanın tavsiye ettiği iki yağdan birini kullanmak lazım, geri kalanı riskli olabiliyor. Doğru yağ kullanıyor bile olsanız ülkemiz şartlarında rutin yağ bakımını maksimum 10.000km olarak ayarlamanız lazım. Ben şahsen 7-8bin arası değiştiriyorum. Bulunmayacak parçası yok ki zaten pek çok parçası FIAT parçası. Muadillerini aşağıdaki opsiyonları dahil ederek değerlendirmekte de fayda var. - 170 hp motor gücü - Bağımsız arka süspansiyonlar - Otomatik farlar - Yağmur sensörü - İtalyan Nappa Deri Koltuklar - Koltuk ısıtma ve elektronik bel desteği (hatta elektrikli & hafızalı) - Spor pedal ve eşik takımı - Brembo Frenler - Komple cam tavan - En boşunda bile Aluminyum Alaşım Jantlar Bunlar sayabildiğim bazı ekstralar. Neyse çok uzadı, bir önceki iletimde dediğim gibi, Giulietta gayet tabiki alınır, uzun süre mis gibi binilir hatta sattıktan sonra daha yeni bir Giulietta alınır 9
İkinci El / Ynt: Sahibinden Efsaneler« Son İleti Gönderen: radar54 10 Ekim 2024, 13:57:28 »Biri şu GT yi kurtarsa keşke
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-mmt-essiz-orjinal-bebek-alfa-gt-2.0-1153510450/detay 10
Alfa Romeo İle İlgili Genel Bilgilendirmeler / Ynt: Alfa Romeo Giuletta Alamama Sorunsalı« Son İleti Gönderen: octinum 10 Ekim 2024, 13:34:06 »Çevrenizde "muadil" dedikleri araçlar fiyat olarak muadil muhtemelen, çoğu insan araba ile karpuz seçiminde aynı algoritmayı izlediği için muadil diyorlar. Bende bir de Citroen C5 var, spesifik bir varyantı, değiştirince almak isteyeceğim muadil arabalara param yetmiyor dediğimde babam kızıyor "bi sürü araba var yauuv, amcanın hunday i20 çok güzel bak alsana ondan" diye. Anlatamıyorum baba D+ segment aktif süspansiyonlu, 3.0 v6 arabanın muadili 1.4 otomatik boş paket i20 değil diye. Ona göre yeni i20 daha pahalı olduğu için daha iyi çünkü.
Giulietta'nın bildiğim kadarıyla gerçek muadillerinden önemli bir eksiği yok. Bir ihtimal, bazı parçalarının yan sanayisi yoktur, veya yeni parça yerine çıkma ararsanız satış adetlerinden dolayı biraz daha zor bulunabilir. Ama bildiğim kadarıyla alfayedek.net'e girince her şey çıkıyor. Bu iki istisna dışında gerçek muadillerinden (aynı jenerasyondan Audi A3, Mercedes A serisi vb.) daha pahalı da değildir. Arıza ve tamir konusunda, yürüyen aksamda çok sıkıntı yaşamıyor arkadaşlar diye biliyorum. Spesifik konular var yine elbette, mesela MultiAir ünitesinde dikkat edilmesi gereken, dikkat edilmezse masraf açan mevzular gibi. Veya gördüğüm kadarıyla TCT baskı balata kiti DSG'den daha pahalıydı. Ama yine gerçek muadillerinden fazla değildir, atıyorum bunda MAir sapıtıyordur, A3'te de başka bir yer sapıtıyordur. Günün sonunda anlamlı bir fark çıkmaz. Hah, bir de, bulunduğunuz yerde Alfa ustası olsa iyi olur, veya arızalarda bakımlarda arabayı en yakın büyük şehire göndermeyi göze almanızda fayda olabilir. Nihayetinde karşılaşacağınız sıkıntılar arabanın kendisiyle ilgili olmayacak, o kesin. Ama bu da tavuk-yumurta ilişkisi zaten. Alfa Romeo genelde şehir efsaneleri nedeniyle az satar, az sattığı için bazıları bazı sorunlar yaşar, sorunlar var diye şehir efsanesi güçlendiği için az satar, böyle gider. Kişisel olarak, C segment ebatlarında bir hatchback'e geçme ihtimalim var benim de, bagaj ve bir-iki başka kriterden vazgeçersem kendime alacağım araba Giulietta olur. Muhtemelen 1.4 benzinli TCT. O da zaten hatırladığım kadarıyla komple MultiAir. |