Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta navigasyon sorunu, ilgisiz Alfa Romeo servisi, lanet olsun!!!  (Okunma sayısı 5221 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Onur Mutlu

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
   Alfa resmen benimle dalga geçiyor. Ben 1.5 senedir bunların aptal uConnect 6.5 sisteminin tamir ettirmekle uğraşıyorum. Teyp değişti, yeni teybin gelmesi 6-7 haftayı buldu. Foruma da yazmıştım zaten daha öncesinde bilenler bilir. Neyse gerçekten lanet olsun ya. 1 aydır navigasyonum bozuk. Güncellemesi gelecek diye 2 hafta bekletildim, güncelleme yapıldı gene düzelmedi, araç 1.5 gün serviste ayrıntılı elektrik aksamı kontrol edildi. İlk 3 gün düzelmiş bir şekilde kullanırken dün yani 4. gün ve tekrardan bozuldu.
  İhtar çekeceğiz. Kusura bakmayın da insanların dediği 'Alfa servislerde süründürür' sözünü çok doğru buluyorum. Ayrıca aracın navigasyonun değil de kendisinin bozuk olduğunu düşünüyorum. Bu navigasyon 5 bin tl'lik bir rezilliktir, gerçekten parayla rezil oluyoruz. Bu saatten sonra iyi niyet kalmamıştır. Ben burada müşteri olarak mağdur durumdayım. Bu satış sonrası politikasıyla da çok zor satarlar. Son olarak da ücretli güncelleme yapalım dediler ama o harita güncellemesi. Ben öyle bir güncelleme istemedim. 200 Euro'da ona bayılacak değilim. Babamla beraber gerekli bütün işlemleri gerçekleştireceğiz. Aslına bakarsanız uzun zaman önce benim foruma yazmam gerekirdi. Alfa Romeo'nun kendisini geçtim bu olay Tofaş'ın sorumluluğuna geçmiştir. Çok da uzatmadan son olarak You Tube üzerinden de videoyu izleyebilirsiniz buraya da linkini yazıyorum. VİDEOYU PAYLAŞMANIZ VE BEĞENMENİZ ÇOK ÖNEMLİ.
https://www.youtube.com/watch?v=gBgypTq3NCg&t=71s
« Son Düzenleme: 14 Aralık 2017, 09:22:35 Gönderen: admin »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ucarozcan

  • Membro
  • İleti: 739
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #1 : 11 Aralık 2017, 09:48:57 »
Geçmiş olsun, üzücü ve moral bozucu şeyler. Uzun süre yazmayınca sorunlarınız düzelmiştir diye tahmin ediyordum.
Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

Onur Mutlu

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #2 : 11 Aralık 2017, 09:53:37 »
Geçmiş olsun, üzücü ve moral bozucu şeyler. Uzun süre yazmayınca sorunlarınız düzelmiştir diye tahmin ediyordum.

Hiç bir şey yapmıyorlar. Bugün de aradım fırçalarını yediler. İhtar da çekilecek. Her gün servislerde sürünüyorum, sıfır arabayı en az 200 kez götürmüşümdür servise. Harcanan mazota mı üzüleyim, çalınan zamanıma mı?
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2017, 10:07:55 Gönderen: Onur Mutlu »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #3 : 11 Aralık 2017, 10:23:27 »
Ve beklenen son...

İnsan sıfır kilometrede bir araç alınca, MARKASI, MODELİ, FİYATI NE OLURSA OLSUN, rutin bakımlar dışında servise gitmeyi aklının ucundan geçirmemekte. Bu insanın doğasında olan bir beklentidir.

Elbette bir otomobili sıfır kilometrede almış olmak bozulmayacağı anlamına gelmiyor ama sizde olduğu gibi olunca, insanın canı sıkılıyor. UConnect ile yaşamış olduğunu sıkıntı için her zaman ve herkeste yaşanacak diye bir genelleme yapmak pek doğru olmasa da servis tarafından sıkıntının giderilememiş olması can sıkıyor.

Müşteri olarak yaşadığınız sıkıntı neticesinde yasal yollara başvurmanız, en doğal hakkınız. Umarız en kısa zamanda bir sonuca ulaşırsınız.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Onur Mutlu

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #4 : 11 Aralık 2017, 10:34:04 »
Ve beklenen son...

İnsan sıfır kilometrede bir araç alınca, MARKASI, MODELİ, FİYATI NE OLURSA OLSUN, rutin bakımlar dışında servise gitmeyi aklının ucundan geçirmemekte. Bu insanın doğasında olan bir beklentidir.

Elbette bir otomobili sıfır kilometrede almış olmak bozulmayacağı anlamına gelmiyor ama sizde olduğu gibi olunca, insanın canı sıkılıyor. UConnect ile yaşamış olduğunu sıkıntı için her zaman ve herkeste yaşanacak diye bir genelleme yapmak pek doğru olmasa da servis tarafından sıkıntının giderilememiş olması can sıkıyor.

Müşteri olarak yaşadığınız sıkıntı neticesinde yasal yollara başvurmanız, en doğal hakkınız. Umarız en kısa zamanda bir sonuca ulaşırsınız.

Kronik arızası olduğu gibi arabamın bozuk olduğunu da bazen çalıştırdığım zaman marşı çok zor alması. Videoda da 10 Aralık 2017 tarihli ilk kesitte görebilirsiniz. Kronik arızası olduğunu da şu videoyla kanıtlayabilirim. Ne yazık ki insanlar pek fazla video çekmiyorlar konuyla ilgili. Video 1 sene önce çekilmiş.
 https://www.youtube.com/watch?v=91zi46xRJuk&list=PLF_2jtLcHEXvdpNpAs0244yS7m9J1DyFv&index=1
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #5 : 11 Aralık 2017, 10:41:07 »
Kronik arızası olduğu gibi arabamın bozuk olduğunu da bazen çalıştırdığım zaman marşı çok zor alması. Videoda da 10 Aralık 2017 tarihli ilk kesitte görebilirsiniz. Kronik arızası olduğunu da şu videoyla kanıtlayabilirim. Ne yazık ki insanlar pek fazla video çekmiyorlar konuyla ilgili. Video 1 sene önce çekilmiş.
 https://www.youtube.com/watch?v=91zi46xRJuk&list=PLF_2jtLcHEXvdpNpAs0244yS7m9J1DyFv&index=1

Kronik arıza ile kendi aracınızı kast ediyor iseniz bu olabilir, ama "Tüm (dizel) Giulietta'larda bu kronik bir arızadır" diyorsanız, bu muhtemelen doğru olmayacaktır.

En kısa zamanda sorunlarınızın çözülmesi temennisi ile.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Onur Mutlu

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #6 : 11 Aralık 2017, 10:46:44 »
Kronik arıza ile kendi aracınızı kast ediyor iseniz bu olabilir, ama "Tüm (dizel) Giulietta'larda bu kronik bir arızadır" diyorsanız, bu muhtemelen doğru olmayacaktır.

En kısa zamanda sorunlarınızın çözülmesi temennisi ile.

Bunun dışında dediğim gibi aracın elektriksel sıkıntısı da var. Mesela 2-3 hafta önce güncelleme geldiğinde denemek için Ankara'yı turladım. Sesli komutun nerdeyse her türlü ayarını denedim, sıkıntı olmadı. Navigasyonu farklı yerlere götürmesi için ayarladım sıkıntı olmadı ancak bir mazot almaya gittim o zaman gene aynı şekilde bozuldu. Başka bir şekilde servis bana geçen hafta Salı günü aracı teslim ettikten sonra babama 'Park sensörleri çalıştığı zaman, radyoya giden elektrik kesime uğruyor' dendi, sonraki günse hiç bir sorun bulamadıklarını söylediler. Bir baktık ki 3 gün sonra gene aynı sorun gene aynı sıkıntı. Bu araç ayıplı maldır gözümde. Yasal işlemler başlatılacak.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #7 : 11 Aralık 2017, 11:14:48 »
Geçmiş olsun, bence sonuna kadar haklısınız. Problemin küçük yada büyük olması farketmez. Özellikle sıfır araç alan insanlar ikinci el olup ne derdi var bilinmeyen araçları almamak için aslında "daha fazla" ödeyerek alıyorlar. Bu durumda da beklenti elbette özel talepler dışında sadece rutin bakımlar için servise ihtiyaç duyulması. Bazı şanssızlıklar olabilir, bir noktaya kadar kabul edilebilir de ancak çözümsüzlük ve doyurucu cevapların alınamıyor olması insanı çileden çıkarıyor.

Benim aracımda da 6.5" uconnect var, şükür ki bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.729
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #8 : 11 Aralık 2017, 11:17:25 »
Bir 2017 Sahibi Müşterimde daha aynı sorun var.

Zaman zaman kapanıyor. Navigasyon hep ormanda arazide. Saat Sürekli 1 saat ileri 1 saat geri kafasına göre takılıyor (Yaz Saati uygulaması veya GPS Saati aktifleştirmesi kapalı olsa bile) Güncelleme falan yaptırdık ama nafile
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Onur Mutlu

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #9 : 11 Aralık 2017, 11:29:34 »
Bir 2017 Sahibi Müşterimde daha aynı sorun var.

Zaman zaman kapanıyor. Navigasyon hep ormanda arazide. Saat Sürekli 1 saat ileri 1 saat geri kafasına göre takılıyor (Yaz Saati uygulaması veya GPS Saati aktifleştirmesi kapalı olsa bile) Güncelleme falan yaptırdık ama nafile

Bu konuda Alfa Romeo merkezinden karar alınmalı toplatılmalı bu cihazlar nedir çektiğimiz sıkıntı. Bi daha elime sürmicem Alfa’ya.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.729
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #10 : 11 Aralık 2017, 11:30:20 »
Bu konuda Alfa Romeo merkezinden karar alınmalı toplatılmalı bu cihazlar nedir çektiğimiz sıkıntı. Bi daha elime sürmicem Alfa’ya.

Valla o arkadaş mahkemeye verdi Tofaşı ama daha neticelendirilmedi. Devam ediyor mahkeme diye biliyorum
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 502
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #11 : 11 Aralık 2017, 11:31:50 »
Hepimiz begenerek hayalini kurarak aliyoruz alfayi fakat insan arabasinda sorunlar yaşamaya başlayinca pişmanlik duymaya başliyor.ben de ikinci el 27000 de giulietta aldim.özellikle modelli ve duşük km araç aldim ki yillarca masraf etmeden keyifle bineyim.klimasinda problem var, diş sicaklik sensörü bozuk, sinir bozucu trim sesleri.27000 km deki bir arabadan insan bunlari beklemiyor tabi.yine de bunlari halletmeye çalişiyorum çünkü arabami seviyorum.uzun yillar binmek istiyorum.ama şimdiden bu sorunlari yaşiyorsam yüksek kmlerde neler olur düşünemiyorum.en çok ariza yapan araba markasinin alfa olmasi dogruymus sanirim.premium bir markada bunlar olmamali

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur Mutlu

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #12 : 11 Aralık 2017, 11:38:57 »
Hepimiz begenerek hayalini kurarak aliyoruz alfayi fakat insan arabasinda sorunlar yaşamaya başlayinca pişmanlik duymaya başliyor.ben de ikinci el 27000 de giulietta aldim.özellikle modelli ve duşük km araç aldim ki yillarca masraf etmeden keyifle bineyim.klimasinda problem var, diş sicaklik sensörü bozuk, sinir bozucu trim sesleri.27000 km deki bir arabadan insan bunlari beklemiyor tabi.yine de bunlari halletmeye çalişiyorum çünkü arabami seviyorum.uzun yillar binmek istiyorum.ama şimdiden bu sorunlari yaşiyorsam yüksek kmlerde neler olur düşünemiyorum.en çok ariza yapan araba markasinin alfa olmasi dogruymus sanirim.premium bir markada bunlar olmamali

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Gidip Formula 1 yarışlarına gireceklerine düzgün araba üretmeyi becersinler. Premium falan da değil.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #13 : 11 Aralık 2017, 11:41:41 »
Geçmiş olsun. O ne ki biz sanayide dükkan sahibi olduk  :haydi:
Turbo Twin Spark

Onur Mutlu

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #14 : 11 Aralık 2017, 12:56:08 »
Geçmiş olsun. O ne ki biz sanayide dükkan sahibi olduk  :haydi:

Derslerimi de etkiliyor bu durum zaten. Öğrenciyim, arabadan daha önemli işlerim var ve bu araba yüzünden sürekli aksıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.808
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #15 : 11 Aralık 2017, 13:05:52 »
Biraz marka fanatikliği yapacağım. Mutlaka buna atlayanlar olacaktır...  :))

@Dellobaltino
Alıntı
en çok ariza yapan araba markasinin alfa olmasi dogruymus sanirim.premium bir markada bunlar olmamali

Nasıl bir genellemedir bu yahu! Binlerce üretilen Alfa Romeo Giulietta'da yaşanan arızalar ile ( @Dellobaltino , @Onur Mutlu , @Sercan Keklik 'in müşterisi ) en çok arıza yapan araba markası Alfa'dır genellemesi yapmak, nasıl bir kafadır.
Evet, Alfa Romeo dünyanın belki en sağlam araçlarını yapmıyor ama yaşanan sıkıntılar nedeni ile en sık arıza yapan marka demek, pek olmamış.

@Onur Mutlu
Alıntı
Gidip Formula 1 yarışlarına gireceklerine düzgün araba üretmeyi becersinler. Premium falan da değil.
Ben de ne alaka diyorum. Formula 1'e gireceklerine düzgün araba yapsınlar diyorsunuz, 50'li yıllardan beri Formula 1'de olan Ferrari de o zaman çıksın ve düzgün araba üretsin. Ferrari dahil yüzbinlerce Euro para verilen farklı marka ve model otomobillerdeki sıkıntıları okusanız, Alfa'nızı öpüp başınızın üstüne koyarsınız. Dacia'larda yaşanan sıkıntılar nedeni ile Renault da F1'den çıksın mı? Red Bull içti diye ishal olanlar, Red Bull F1'den çıksın mı desinler!

Tamam, elinizde pahalı ve çok para verdiğiniz bir eşya var ve bu eşya muhtemelen ayıplı, karşınızdakilerden tatmin edici sonuç ve cevap alamıyor olmak daha da can sıkıcı ve bunda sonuna kadar haklısınız ama yaşadığınız kızgınlık nedeni ile abes şeyler yazmak, bence uygun bir davranış değil.

Bu yazdıklarıma fanatizm gözü ile bakılabilir, markanın avukatlığını yapıyorsun diyebilirsiniz, ve evet, fanatik bir cevap verdim ama ister yerli ister yabancı basın olsun, ister yerli ve yabancı "gerçek" kişiler ile yaptığım sohbetlerde olsun, genel olarak "TÜM MARKALARDA" sıkıntılar var olduğunu öğrendim yıllar içerisinde. Alındığı günden itibaren hiç sorun yaratmayan arabalar olduğu gibi, servisten çıkamayanlar da var. Bu, mekanik olan şeylerin tümünde mevcut ve değiştirilemez.

Eşime Lenovo marka telefon aldık (ondan önce aynısını kendime almıştım) ve daha 5. ayda ana kartını değiştirtmek zorunda kaldık geçen hafta, ama bu durum nedeni ile hiçbir zaman "Lenovo en çok arıza yapan marka demekte haklılarmış" demedim. Sağda solda sponsor olacaklarına doğru dürüst telefon üretsinler demedim. Eğer ki Lenovo'nun cep telefonları, gerçekten çok arıza yapan bir marka olması durumu eldeki somut verilere göre ispatlanmış olsa idi ve ben yine de o markayı tercih etmiş olsaydım, o zaman sıkıntı benden kaynaklı olurdu. Ama öyle bir durum yok. Sırf eşimin telefonu arıza yaptı diye tüm markayı karalamak, mantıklı bir düşünce durumu değildir.

 :kahve:

Bekliyorum.  :))

///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.729
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #16 : 11 Aralık 2017, 13:16:02 »
@agucba benim müşteride 4. giuliettası aynı onur gibi düşünüyo bu araba hatalı diyo başka hiç birşey demiyor :))
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.808
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #17 : 11 Aralık 2017, 13:21:35 »
@agucba benim müşteride 4. giuliettası aynı onur gibi düşünüyo bu araba hatalı diyo başka hiç birşey demiyor :))
Neye göre hatalı arkadaş?

Gesendet von meinem Lenovo K53a48 mit Tapatalk


///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.729
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #18 : 11 Aralık 2017, 13:29:10 »
Neye göre hatalı arkadaş?

Gesendet von meinem Lenovo K53a48 mit Tapatalk



Aslında konunu özü şu;

Teypler problemli. Fakat bunu getirip satıyorlar. Destek veren yok. Neden? Çünkü Tofaş a da italya destek vermiyor. Teyp üreticisi vermiyor vs..

Bu sefer ne olur? Kullanıcı Tofaşı suçlu buluyor. Tofaş ta muhattap bulamıyor falan vs. olaylar silsilesi devam ediyor.

Esasında satarken söylemeleri lazım ama söylemiyorlar. @Alfadanadam  da mesela güncelleme yapamıyorum
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 502
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #19 : 11 Aralık 2017, 13:31:27 »
Kardeşim ben bu en çok ariza yapan marka genellemesini burda forumdaki bir iki şikayet üzerine yapmadim.zaten bu genellemeyi de yapan ben değilim.bu istatistiki bir araştirma.ingilterede yapilmiş bir araştirmada en az ariza yapan marka mazda iken en çok ariza yapan araba alfa romeo.her marka araç ariza yapabilir ama bu tip istatistiki araştirmalar zaten birkaç kişinin şikayetiyle yapilmiyor.kapi kollari kirilmayan yok.çok mu zor biraz sağlam yapmak.kalitesizliktir bu.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #20 : 11 Aralık 2017, 13:43:57 »
Adminin dediği gibi diğer markalarda da çeşitli sorunlar görülüyor.  Örneğin s63 diyorsun tank  gibi bişey olmaz diyorsun. Ertesi gün servise gidiyorsun mal ayıplı çıkıyor. Ancak diğer arkadaşın da dediği gibi istatistiki veriler ele veriyor kendini diğer taraftan arıza olarak tanımlanan durumlar ülkeden ülkeye değişiyor yani hepsinin standartı farklı. Bence sorun Fiat ve Tofaş'ın kendisi. Alfa gibi özel bir marka bukadar güzel mahvedilmeye çalışılırdı. Fiatın kendi markası adı altında ürettiği egeayı da görüyoruz. okadar donanım var çok azı sağlıklı çalışıyor. hala sağlam değil. kimse kızmasın gullieta ile doblonun konsola bakıyorsun birbirine benziyor. Gulia ve stelivo ortaya çıktı da bu durum az da olsa minimize edildi. Bununda nedeni Fiatın işi erbabına bırakması oldu.
alfa romeo 2004 156 distinctive

Onur Mutlu

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #21 : 11 Aralık 2017, 14:05:09 »
Biraz marka fanatikliği yapacağım. Mutlaka buna atlayanlar olacaktır...  :))

@Dellobaltino
Nasıl bir genellemedir bu yahu! Binlerce üretilen Alfa Romeo Giulietta'da yaşanan arızalar ile ( @Dellobaltino , @Onur Mutlu , @Sercan Keklik 'in müşterisi ) en çok arıza yapan araba markası Alfa'dır genellemesi yapmak, nasıl bir kafadır.
Evet, Alfa Romeo dünyanın belki en sağlam araçlarını yapmıyor ama yaşanan sıkıntılar nedeni ile en sık arıza yapan marka demek, pek olmamış.

@Onur Mutlu Ben de ne alaka diyorum. Formula 1'e gireceklerine düzgün araba yapsınlar diyorsunuz, 50'li yıllardan beri Formula 1'de olan Ferrari de o zaman çıksın ve düzgün araba üretsin. Ferrari dahil yüzbinlerce Euro para verilen farklı marka ve model otomobillerdeki sıkıntıları okusanız, Alfa'nızı öpüp başınızın üstüne koyarsınız. Dacia'larda yaşanan sıkıntılar nedeni ile Renault da F1'den çıksın mı? Red Bull içti diye ishal olanlar, Red Bull F1'den çıksın mı desinler!

Tamam, elinizde pahalı ve çok para verdiğiniz bir eşya var ve bu eşya muhtemelen ayıplı, karşınızdakilerden tatmin edici sonuç ve cevap alamıyor olmak daha da can sıkıcı ve bunda sonuna kadar haklısınız ama yaşadığınız kızgınlık nedeni ile abes şeyler yazmak, bence uygun bir davranış değil.

Bu yazdıklarıma fanatizm gözü ile bakılabilir, markanın avukatlığını yapıyorsun diyebilirsiniz, ve evet, fanatik bir cevap verdim ama ister yerli ister yabancı basın olsun, ister yerli ve yabancı "gerçek" kişiler ile yaptığım sohbetlerde olsun, genel olarak "TÜM MARKALARDA" sıkıntılar var olduğunu öğrendim yıllar içerisinde. Alındığı günden itibaren hiç sorun yaratmayan arabalar olduğu gibi, servisten çıkamayanlar da var. Bu, mekanik olan şeylerin tümünde mevcut ve değiştirilemez.

Eşime Lenovo marka telefon aldık (ondan önce aynısını kendime almıştım) ve daha 5. ayda ana kartını değiştirtmek zorunda kaldık geçen hafta, ama bu durum nedeni ile hiçbir zaman "Lenovo en çok arıza yapan marka demekte haklılarmış" demedim. Sağda solda sponsor olacaklarına doğru dürüst telefon üretsinler demedim. Eğer ki Lenovo'nun cep telefonları, gerçekten çok arıza yapan bir marka olması durumu eldeki somut verilere göre ispatlanmış olsa idi ve ben yine de o markayı tercih etmiş olsaydım, o zaman sıkıntı benden kaynaklı olurdu. Ama öyle bir durum yok. Sırf eşimin telefonu arıza yaptı diye tüm markayı karalamak, mantıklı bir düşünce durumu değildir.

 :kahve:

Bekliyorum.  :))

Genellemek değil yaptığımız, dünya da bunu söylüyor dünyanın en az güvenilir (reliable) arabalarından biri Alfa Romeo. Bunu kabul ederek aldım zaten de sıfır arabada bu kadar sorun çıkacağını hiç Ferrari’nin düzgün araba yapıyor zaten süper spor araçlar üretiyor, seri üretim değil de özel sipariş üzerine getiriliyor. Marka içindeki sıkıntıları çözemeden F1 yarışlarına geri dönmesi yerine önce bunları bir çözsün sonra girsin demekle de yanlış bir şey göremiyorum. Genel olarak dediğiniz gibi bütün markalarda sıkıntı var ama en azından ürününe destek sağlanıyor. Bunlar bir yerden sonra gidin ücretli güncelleyin dediler. Ücretli güncelleme dedikleri de harita. Ayrıca 2016 model bir arabada 2014 haritası ne arar bilmiyorum. Ayarlardan haritayla ilgili kısımdan açıkça görülüyor. Zaten sıfırken de logosu çizik bir şekilde satılması da bence Alfanın kalitesizliğine işarettir. Fabrikanın finisyon kısmında Alman markalarda her şeyine son kez detaylıca bir daha bakılır ve öyle araba yola çıkar. Alfa’da üretip hemen çıkarmışlar hissi var.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #22 : 11 Aralık 2017, 14:38:07 »
Büyük geçmiş olsun. Bu arabanın kendisi veya genel anlamıyla markanın modelinin genel kalitesiyle ilgili bir şey değil. İzole bir arızalı parçanın satış ve destek yönetimini becerememeleri. Ben olsaydım çoktan avukatımla tüketici mahkemesine gitmiştim. Elinizde belgeler de varsa tepe tepe kullanıp önünde sonunda eşdeğerinin sıfırıyla değişmeli o araba. Tabii elinizde mahkeme için geçerli evrakın olduğunu varsayıyorum.

Ben hep ikinci el araba alıyorum, bunda kişisel beğenilerim ve fiyat/performans kriterlerimin yanısıra aldığım aracın üreticisinden özel bir satış sonrası hizmeti beklemiyor olmam da bir etken. Ben kendim hallederim diye bakıyorum konuya. Ama aracı sıfır almışsınız siz. O sıfır araca verilen paranın içine markanın iddia ettiği standartlarda bir satış sonrası desteği de dahil. Bu örnekte, başkar arkadaşların da söylediği üzere, Türkiye satış tarafı "ben arabayı satar geçer aldığım paraya bakarım, gerisi beni alakadar etmez" diye tabiri caizse basmış geçmiş. SSH tarafı da ben akşam 6'ya kadar çalışırım 6'yı beşk geçe benim işim biter, müşterinin işi olmuş olmamış benim problemim değil demiş. En suçlu olan üst yönetim de bu tip kendilerine layık olmayan ufak işlerle zaten ilgilenmemiş. Ondan sonra marka değerini şöyle yapacaz, bilmemneyi böyle artıracağız. Nerede o el hareketi şeklindeki smiley?

Yalnız o "en çok arıza yapan marka", "reliable olmayan" istatistiklerini yanlış okuyanlarımız var. İngiliz kökenli "Reliability Index"lerden bahsediyorsanız, o öyle markanın "premium"luğuyla, yok malzeme kalitesiyle falan alakalı bir şey değil. Zira en alt sıralarda Bentley, Maserati duruyor şu anda. En üstte de Daihatsu var. Bu bilgiyi görmeden gidin Daihatsu'yu sorun bakalım, "iç trim malzemeleri çok dandik, sert ve kalitesiz plastik kullanmışlar" yorumu duyarsınız. Kaldı ki o listelerde marka sıralaması kimsenin bakmayacağı dandik bir istatistiki veridir. O listelerin esas kullanım amacı markaların modellerini ayrı ayrı karşılaştırmaktır. Yani "Alfa VW'den daha az reliable" diyemezsiniz. "Giulietta Golf'ten daha az reliable" diyebilirsiniz.

Bu bir marka savunuculuğu değil. Bu işin teknik yönü böyle.



Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.808
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #23 : 11 Aralık 2017, 15:23:17 »
Kardeşim ben bu en çok ariza yapan marka genellemesini burda forumdaki bir iki şikayet üzerine yapmadim.zaten bu genellemeyi de yapan ben değilim.bu istatistiki bir araştirma.ingilterede yapilmiş bir araştirmada en az ariza yapan marka mazda iken en çok ariza yapan araba alfa romeo.her marka araç ariza yapabilir ama bu tip istatistiki araştirmalar zaten birkaç kişinin şikayetiyle yapilmiyor.kapi kollari kirilmayan yok.çok mu zor biraz sağlam yapmak.kalitesizliktir bu.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kardeşim derken!

Madem istatistiki bilgiler, o zaman ben de 2017 yılı başında yapılmış bir değerlendirmeyi paylaşayım. En az arıza yapan listesinde, sizin en az arıza yaptığı dediğiniz marka olan Mazda, ABD'de ortalamanın üstünde arıza yapmış, İngiltere'de ortalamanın altında kalmış. Her iki ülkede farklı sonuçlar çıkmış. Buyrun değerlendirme;

http://www.sekizsilindir.com/2017/09/en-sorunsuz-araba-markalar.html

Sizin örnek verdiğiniz listede Mazda birinci iken Alfa %54 arıza oranı ile 22. olmuş. Onu da gördüm. Ama işin ilginci, bu değerlendirme 2009'da var, ama 2014'te de aynısı var. Yani birisi bir şey yazıyor ve yıllar yıllar boyu aynı tablo kullanılmaya devam ediyor.

Örnek;
2009 yılının Donanım Haber'indeki link;
https://forum.donanimhaber.com/en-az-ariza-cikaran-araclar-listesi--34682598

Örnek;
2014 yılındaki Mobil Servis Bloğunda aynı liste mevcut. İşte linki;
https://mobilotoservis.com/blog/ogren/en-az-ariza-cikaran-otomobil-markalari

Arada 5, yazı ile beş yıl var ama pişirip pişirip aynı istatistikleri her sene farklı şekillerde farklı internet portalları, hiç bir araştırma yapmadan, doğruluğunu teyit etmeden takipçilerin önüne koyuvermişler.
O kadar işimin arasında, 10-15 dakikalık araştırma ile bile bunları bulabiliyorsam...

Hangisine inanalım o zaman? Hangisi doğru? 2009 mu, 2014 mü? Yoksa 2016 yılını kapsayan mı? ABD için olanı mı, İngiltere için olanı mı? Yoksa aşağıda paylaştığım ve sadece ADAC'nin çağrıldığı durumlardan çıkartılan istatistike mi inanalım? Hangisi?

Bu konuda genel olarak J. D. Power otorite kabul edilir ama onlar da sadece ABD ve İngiltere'ye bakıyor anladığım kadarı ile.

Mesela 2015 yılı... Tüm sınıflar var. Mazda, MX-5 modeli ile sadece Compact Sports Car'da önde.
http://www.jdpower.com/cars/awards/Initial-Quality-Study-by-Segment/567ENG?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber

Yetmedi mi? Alın size ADAC'nin istatikleri.
https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/default.aspx

Yani istatistikler matematiksel gerçekleri gösterirler ama yaşanan gerçekler farklıdır. Markaların iyi veya kötü olduğunu göstermez.

Futboldan örnek vereyim, sevilir böyle örnekler. Günümüzde istatistiklere çok fazla bakılır. Futbolcu ne kadar koşmuş, kaç tane kaç metrelik depar atmış, kaç tane top kaybetmiş, kaç tane kazanmış vs. Bunlara bakılarak futbolcu ilk 11'e giriyor veya girmiyor. Ama istatistik o futbolcunun soyut olarak neler yaptığını gösteremez. Mesela BJK'daki Talisca. Koşmaz, savunma yapmaz, boş gezer ama buldu mu ya atar ya da attırır!
Messi, genel olarak sadece top ayağında iken var olan bir futbolcu. Koşu istatistikleri, savunma istatistikleri yerlerde sürünüyor diye sıkı ise kesin bakalım takımdan. Pele savunma yapmazdı ama onun olduğu Brezilya 1958, 1962 ve 1970'te dünya şampiyonu oldu. Yine Messi mesela; Barcelona ile kazanmadığı kupa kalmadı ama Messi dünya kupası başarısına bakılacak olursa, oynadığı bir final var. Pele veya Messi, şimdi savunma anlamında kötü ama sonuca gitme anlamında en iyileri olarak kabul edilir.

İstatistik, futbolcunun eksi veya artılarını gösterir ama iyi veya kötü olduğunu göstermez.

Unutmadan, otomobillerde istatistikler oluşturulurken patlayan far ampulleri veya aküden kaynaklı şeyler de sayılıyor. Kalitesi konusunda fikir vermez. Örnek olarak akü konusunda hak verebilirim. Alfa Romeo'lar diğer markalara göre muhtemelenn daha çok bekliyorlardır satış bayisinde ve bu da ilk olarak aküyü etkiler. Bundan 2 ay önce akü bittiği için o esnada 12 aydır kullanmış olduğumuz ve sıfır km aldığımız Giulietta'mız çalışmadı, işyerinin kapısının önünde kaldı. Mecburen olaya müdahale edilmesi için servisi çağırdık. Şimdi bu Alfaların hepsi böyledir mi demem lazım?

Gözden kaçmıştır veya dikkat edilmemiştir diye tekrar yazıyorum, daha doğrusu yazdığımı aynen aktarıyorum;

Evet, Alfa Romeo dünyanın belki en sağlam araçlarını yapmıyor ama yaşanan sıkıntılar nedeni ile en sık arıza yapan marka demek, pek olmamış. Kabul ediyorum, en iyisi değil ama en kötüsü de değil, hiçbir zaman olmadı.

Tamam, elinizde pahalı ve çok para verdiğiniz bir eşya var ve bu eşya muhtemelen ayıplı, karşınızdakilerden tatmin edici sonuç ve cevap alamıyor olmak daha da can sıkıcı ve bunda sonuna kadar haklısınız ama yaşadığınız kızgınlık nedeni ile abes şeyler yazmak, bence uygun bir davranış değil. Elinizdeki eşya ayıplı ise, hukuki yollar açık. Ve gerçekten ayıplı ise hakkınızı sonuna kadar takip edip karşılığını almalısınız. İthalatçı getirdiği markayı yeteri derecede desteklemiyor ise, bu arabanın kendisinin suçu değil.

///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Aldığım Güne Lanet Olsun!!!
« #24 : 11 Aralık 2017, 18:45:03 »
Valla @Onur Mutlu sonuna dek haklı.. Bu 6,5 '' olayı gerçekten skandal, Bülent ( @Alfadanadam ) ile bu konuyu Birmotta tetkik ettiğimizde bunu gördük, yazık ve rezil bir durum. Okyanusu geçip derede boğulmak diye buna deniyor. Sen öncekilere göre mekanik olarak çok daha sağlam bir arabayı yap, hatta rakiplerinden iyi olduğu birçok özellik kat, yok klima yok bilmem nede çuvalla..Olacak iş değil.. :duvar:

PS: Mazda isterse 50 yıl garanti verse de burdaki birçok kişinin dönüp bakacağını pek sanmıyorum o da ayrı tabi. Genellemeler yapmak da insan doğası gereği normal, ateş düştüğü yeri daha çok yakıyor malum. Aslında tüm Giu'lar bozuluyor denemeyeceği konusunda sanırım herkes hem fikir. Ama Alfa bu konuda yoğun bir çaba içerisinde, yeni ürünlerinin aldığı mesafede bu görülüyor ama yeterli değil hala. Hele ki TR deki bu başıbozukluk mevcutken bizler daha çok hissediyoruz olumsuzlukları.
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal