Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 da merkezi kilit sorunu, arka sinyal, akü yada elektrik sorunların nedeni!  (Okunma sayısı 1805 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Merhaba,

Öncelikle yıllardır aracımda var olan bir sorunu ileteyim. Bilindiği üzere bizim araçlarda elektrik problemi kronik bir sorundur. Aracımın merkezi kilit sistemi bazen sorun oluşturuyor ve kilitlemiyordu. Özellikle soğuk havalarda bu sorun çok oluşuyordu. Aküm bazen yeni olmasına karşın gereksiz bitiyor, VDC, ABS arıza sinyali gibi uyarı mesajlarını zaman zaman yaşıyordum. Aracımda seyir halinde iken, birkaç defa hiçbir problem olmamasına karşın birden motorun kapandığını bile hatırlıyorum.

Araştırmaların özellikle merkezi kilit sorunun bagaj kaynaklı olduğunu gösteriyordu. Zira seyir halinde iken, bagaj açılmamasına karşın sürekli ( BOOT ) bagajın açık olduğu mesajını alıyordum. Kapıları kilitlemek istediğimde de aynı mesajı zaman zaman alıyordum. Bagaj kapağını bir kaç defa aç kapa yapınca, yada kapağa giden boruyu birkaç defa hafif sıkınca sorun gidiyordu.

Bagaj kapağı ile araç arasındaki spiral lastik boru içinden geçen kablolarda sorun olduğuna adım kadar emindim ve en sonunda bu probleme detaylı eğilmek için zaman ayırabildim.

İlk etapta, bagaj kapak döşemesini söktüm.

Bagaj kapak döşemesini söktüğünüz vakit, lambalara ve bagaj kilidine giden klipsli kablo hattını göreceksiniz. Bir karga burun ve düz tornavida ile tüm klipsleri bagaj kapağından söktükten sonra kabloyu komple sökebilirsiniz. Tüm bağlantılar soketlidir ve sökme için soketin üzerindeki tırnağı esnetmeniz kafi.

Akabinde işte kablomuz;



Kablonun kodu: 932 60620622



Lastik koruyucuyu giriş soketine doğru dikkatlice sürükledikten sonra işte sonunda sorunumuzun kaynağı arkadaşlar;





İki kırmızı bant arasındaki bez muhafaza bandını dikkatlice kesip soyunuz;



İşte gördüğünüz bu saçaklanmış, kimi kopmuş ve hepsi neredeyse hepsi ile kısa devre olan bu kablo, bagaj kapağına giden lambaların enerjisini ve kontrol birimine bağlantı sağlayan merkezi kilit sistemindeki bagaj kapak sensor sinyalini taşıdığı için tüm sorunumuzun kaynağıdır.

Şu ana kadar benim 1 defa sigortam attı. Ve yenisini takınca düzelmişti. Sizlerde de bu sorunu yaşayan muhakkak vardır. İlla sigorta atacak diye bir kaide yok. Kablo mesafesinin uzun olması, kablo empedansının yüksek olması ve kablonun içindeki tellerin kopması ile direncin artmasından ötürü sigorta atmamış olabilir düşüncesindeyim. Lakin aküyü bitiren, aracı seyir halinde sebepsiz yere stop ettiren, merkezi kilidin çalışmamasını sağlayan ve farklı sistemlere ait arıza olmamasına karşın arıza sinyalleri almanıza neden olan elektriksel sorunun nedeni bu olabilir. Zira bende bu çıktı.

Bu sorunu kendim tespit ettim ve kendim giderdim.

Burada ciddi bir hata yapmışlar bence. O da PVC izoleli kablo kullanmalarıdır.
Bu kablo izolasyonu çok esnek değildir. Ve termal şok dayanımı ile ısı dayanımı zayıftır. Dolayısı ile zamanla çabuk sertleşir ve özelliğini yitirir. Burada hava sıcakları kışın 0 dereceye, yazın 45 dereceye ulaştığında bu esneme aralığına dayanacak kablo şart bence. Zaten hava soğuduğu vakit sorun daha artıyordu bende. Bunun nedeni de PVC soğukta büzüşüyor, çatlak aralıkları artıyor ve kısa devre de çoğalıyordu. Bu durum arabayı bile yakabilir tehlikeli bir problemdir.

Kabloyu kendim tamir ettim. İki kırmızı bant arasındaki kabloları TEKER TEKER yoksa karıştırabilirsiniz, keserek yenisini lehimledim. Yeni kablo olarak da izolasyonu -60 ile +200 sıcaklık aralığına dayanabilir Silikon izoleli, kalay kaplı bakır kablo kullandım. Ek mesafesi kısa olduğu için mevcut kalınlıktan bir miktar daha ince kablo kullandım. Bu ek yapınca ek yerlerindeki kalınlaşmayı azaltacaktır. Siz aynı çap da deneyebilirsiniz. Ben dış lastik izolesi kolay geçsin diye böyle yaptım. Tüm kablo uçlarını 5mm kadar soyup lehimledikten sonra, hepsine ayrı ayrı daralan makaron geçirdim. Tavsiyem fazla abartmamak kaydı ile, ek yapacağınız kısm için 2-3 santim fazla uzun kablo kullanın. Ben kablonun bozuk kısmından 27 santim kadar kesip, 30 santim kablo ekledim. Bunun nedeni ek kısmın, spiral boru içinde hareketli alana denk gelmemesi içindir. Lehim esnek olmadığı için sonrasında çatlama yapabilir. O nedenle ek kısmını mümkün olduğunca hareketli kısımdan köşe kısımlara çekiniz.

Ve birkaç saatlik çalışmanın sonucu;





Dış koruma bandı için elektrik bandı kullanmayın derim. Zira o bant belli zaman sonra sertleşir ve esnekliğini kaybeder. O nedenle ben orijinalinde yapıldığı gibi bez yara bandı kullandım. Mumlu bez bant bulamadığım için, eczaneden alabilecek olduğunuz bu bandı kullanabilirsiniz.





Kabloyu söktüğüm şekil takıp soketleri ve kabloyu sabitledikten sonra, sonuçta elektrikle alakalı tüm sorunlarım gitti.

Aracım 16 yaşında ve tüm 156 larda hatta diğer modellerde de bu sorunun olduğu kanısındayım. Eğer aracınız 156 ise ve sorun yaşamasanız dahi, bu revizyon işlemini yapmanızı veya işinin uzmanı olan bir elektrikçiye yaptırmanızı tavsiye ederim. Veya kablonun yenisini temin edip taktırabilirsiniz. PVC izole bu kısım için çok büyük bir hata kanısındayımdır.

En azından kapak içindeki döşemeyi ve bu kabloyu söküp kontrol edebilirsiniz. Bu sökme işlemi ve takma işlemi inanın çok basit. Basit aletlerle yapılabilecek bu revizyon işlemini öneririm.

Herkese keyifli ve güvenli sürüşler dilerim.

Saygılarımla
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hakan

  • Membro
  • İleti: 163
    • Çevrimdışı
Bravo faydalı bir paylaşım.159 bagaj aydınlatması zaman zaman bir çalışıp bir çalışmıyordu, bende spiral kauçuğu geriye doğru sıyırınca benzer bir görüntüyle karşılaşmıştım.ben komple sökmeden yerinde halletmiştim ama sizinki daha iyi detaylı bir çalışma olmuş.neticede 3 senedir herhangi bir sıkıntı yaşamadım.birilerinin işine yarar illaki bu paylaşım.
haktas

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Bravo faydalı bir paylaşım.159 bagaj aydınlatması zaman zaman bir çalışıp bir çalışmıyordu, bende spiral kauçuğu geriye doğru sıyırınca benzer bir görüntüyle karşılaşmıştım.ben komple sökmeden yerinde halletmiştim ama sizinki daha iyi detaylı bir çalışma olmuş.neticede 3 senedir herhangi bir sıkıntı yaşamadım.birilerinin işine yarar illaki bu paylaşım.

Teşekkürler, umarım ihtiyacı olana referans olur. Ben çok çektim bu kablodan, en azından başkası faydalansın kanısındayım. Bagaj aydınlatması demişken. Kapıları kapatsanız dahi, bu kablodaki kısa devre nedeni ile beyin bagajın açık olduğunu sanarak, bagaj lambasını sürekli yakmaktadır. Park halinde kontak anahtarı üzerinde olmasa dahi bu kablo nedeni ile bagaj lambası sürekli yanıyor. Sonuç olarak akü bitiyor veya gücü azaldığı için ilk marşta zorlanarak çalışıyor.

Benzer sorun yaşayanlar, arka koltuğa oturup, aracı kilitledikten sonra, arka koltuk ile bagaj arasındaki kapaktan bakarak bagaj lambasının sürekli yanıp yanmadığını da kontrol edebilir. Ben ilk bu şekil tespit etmiştim sorunun kökenini.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.932
    • Çevrimiçi
Ali bey elinize sağlık.

Cihan82

  • Membro
  • İleti: 386
    • Çevrimdışı
Aynı kablodaki benzer bir sorun nedeniyle benim de bagaj lambası yanmıyordu. Kabloda benzer bir operasyonla çözmüştük. Güzel paylaşım  :clover:
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal