Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Selespeed Nasıl Kullanılır?  (Okunma sayısı 3834 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Selespeed Nasıl Kullanılır?
« : 17 Ağustos 2016, 23:50:03 »
Evet, bir bardak kahve süresince işim gücüm yok, daha önceden söz verdiğim rehberlerden birini daha şey'ettirivereyim. :) Forumun yıllanmış SS'çileri için boşa zaman kaybı olabilir ama özellikle 156 SS'lerin epeyce ucuzlamasıyla yeni kullanıcılar aramıza katılıyor, onlara yararı olur. Gerçi yıllanmış SS'çiler de Selespeed'i kaldırmak başlığına bir baksın.  ;)

Bu günün konusu "Selespeed nasıl kullanılır?". Bu konuda Selespeed kullanımı ve sağlıklı bir Selespeed'den ne tepkiler almanızın normal olduğunu paylaşacağım. Normal kullanım dışında, yeni bir SS almak için denerken de faydası olur diye umuyorum. Yazacaklarım 2003 model, ikinci nesil Selespeed robotlu 156'da geçerli. 147 ve GT de üç aşağı beş yukarı böyle çalışır. Birinci nesil robotlar biraz daha farklı olabilir ama prensip olarak aynıdır.

Yine bu yazıda tam durmadan geriye takmak, el freni çekip gazlamak gibi mevzulara girmeyeceğim. Gerek var mı zaten?

Öncelikle Selespeed'e şu bakış açısının çok işe yaradığını gördüm: Selespeed, yanınızda iyi bir şoförün sizin adınıza debriyaja basıp vites değiştirdiği bir tür manuel şanzımandır. Dolayısıyla gazı kalkıştan sürüşe manuel arabada kullandığınız gibi kullanmalısınız. Bunu aklınızda tutarsanız işin büyük kısmını çözersiniz.

Selespeed'i çalıştırmak

Selespeed'li bir aracın sol ön kapısını açtığınızda pompa motoru devreye girer ve siz kontağı açana kadar genelde yeterli basınç sağlar. Kontağı açıp, elbette kontrol ışıklarının sönmesini bekledikten sonra, ayağınız frendeyken marşa bastığınız zaman vites boşa geçer ve araba çalışır. Zaten manuel şanzımanda da böyle yapacaktınız; arabayı boşa alıp marşa basacaktınız. Burada frene basma şartının sebebi, Selespeed'in yanlışlıkla marşa basıp birilerini ezmemenizi bilmesi için bir yöntem olması.

Sonra yine frene basıp birinci veya geri vitese takıyorsunuz ve arabayı yerinden kaldırıyorsunuz.

Selespeed'i kaldırmak

Kullanıcıların en çok zorlandığı yerlerden biri budur. Buradaki anahtar kelime yine manuel şanzıman kullanır gibi kullanmak. Manuel şanzımanda debriyajı kavrama noktasına kadar çekip hafifçe gaza basarak ilerleyecektiniz.

Selespeed sizin gitme isteğinizi gaz pedalı konumuna göre algılar. Siz gaza bastığınız zaman hareket etmek istediğinizi anlar ve baskı balatayı kavrama noktasına kadar getirip hazırlığını yapar. Aynı manuel vitesteki gibi, kavrama noktasına gelmesine fırsat vermeden gaza basmaya devam ederseniz zıplayarak ani bir kalkış yapabilir.

Gaza hafif dokunduğunuz zaman kavrama noktasına gelmesi çok belirgin bir histir. İşte burada yapmanız gereken, araba hareket etme eğilimine girmişse ayağınızı kısa süre bekletmek, girmemişse de çok çok az daha gaz verip yine orada beklemek. Söylediğim ve bu yazıda defalarca da söyleyeceğim gibi, manuelde de böyle yapacaktınız.

Pek kimsenin bilmediği bir şey ise, Selespeed'de gaz pedalı hareketlerinizin kararlı olmasının önemidir. Selespeed sizin gaz pedalına basma hızınız, gaz pedal konumu gibi bilgileri inceleyerek, baskı balatayı ne kadar hızlı kapatması gerektiğini hesaplayıp bir tablo (tork aktarım tablosu) çıkarır. Eğer bu tablo seçildiği anda gaz pedalını farklı bir profilde kullanmaya kalkarsanız Selespeed'in yeni bir tablo hesaplaması gerekir. Çoğu kullanıcının özellikle park manevralarında zıplaya zıplaya parketmesinin sebebi budur. Anlık olarak gaza fazla basarlar, tam SS buna uygun tabloyu hesaplayıp profili seçtiğinde aniden gazı keserler, hop yeni tablo ve yeni profil, o anda tekrar gaz, aaa, yeni tablo, yeni profil... :D

Başta söylediğim, yanınızda birisi var ve debriyaja basıp vites değiştiriyor gibi düşünün. Arkadaşınız sizin gaza nasıl bastığını da anlıyor olsun. Siz gaza bastınız, arkadaşınız kavrama noktasına geldi, bıraktı bırakacak hop siz gazı bıraktınız. Küfreder. :) Selespeed en azından sadece zıplıyor.

Elbette Selespeed'le hata yapıp gaza fazla basmış olabilirsiniz ve güvenlik için gazı bırakmanız gerekir. Aldırmayın, bir sonrakinde doğru basarsınız olur biter.

Selespeed'i RAMPADA kaldırmak

Hill Holder'ı olmayan Selespeed'le rampada kalmak çoğu kullanıcının kabusudur. Alayı boşa korkuyor. :)

Selespeed rampa yukarı kalkma işini manuel şanzımandaki sizden çok daha iyi yapar. Kavramanın gaz pedalı konumuna göre hesaplandığını hatırlayın ve ayağınızı frenden çeker çekmez gazın üzerine koyun. Bir önceki "Selespeed'i kaldırma" başlığında bahsettiğim şekilde gaza az bir miktar basın. Anında kavramaya hazırlanır ve yarım debriyajda bekler. Pedala hafif daha fazla basın. Hop. Hareket ediyorsunuz.

Ayağınızı frenden çekmenizle gaza basmanız arasında geçen sürede arabanın çok kayacağı dik rampada ne yapacaksınız? El freni pek çok sürücü için en kolay seçenek. Ama Selespeed'in bir güzelliği, frene bassanız da kavrama yapabilmesidir. Emekliye ayırdığınız sol ayağınızı fren pedalına koyun. Debriyajı filan yok nasıl olsa. Sağ ayağınızla gaza dokunun ki kavramayı yakalasın. Sol ayağınızı frenden çekin ve gaza biraz daha basıp devam edin.

Selespeed'de vites değişimleri

Ayağını gazdan çekme!

Bu konuyu birinci-ikinci vites geçişleri ve sonrası olarak ikiye ayırabilirsiniz. Selespeed'in birinci vitesi manuellere göre daha yüksek oranlıdır. Geri kalan oranlar ise birebir aynıdır. Dolayısıyla manuele göre birinci ve ikinci vitesler arasında daha geniş bir boşluk var.

Bu yüzden genelde birinci vitesten ikinci vitese geçişte kullanıcılar sarsıntı hisseder. Selespeed'e bırakırsanız bu sarsıntıyı azaltmak için birinci viteste orta devirleri bekleyecek ve geçeceği (ikinci) vitesteki motor devriyle tekerlek hızının daha uyumlu olmasını sağlamaya çalışacaktır.

Bu sarsıntıya karşı alabileceğiniz en iyi önlem tıpkı kaldırıkenki gibi gaz pedalına düzgün ve kararlı şekilde basmak. Çok fazla basarsanız "spor" kullanım istediğinizi düşünüp performansa yönelik geçişlere başlayabilir, her geçişte sırtınıza tekmeyi yersiniz. Gaza basıp refleks olarak vites değişimi için gazı bırakırsanız yeni tablo hesaplaması gerekir, bu arada yine sırtınıza tekmeyi yersiniz (bu sefer küt sesiyle). Kararlı olmazsanız Selespeed'i de yanıltırsınız.

Vites değişimlerindeki altın tavsiye ise değişim sırasında ayağınızı gazdan çekmemek ve daha fazla da basmamak. Korkmayın, Selespeed bir kere vites değiştirmeye karar verdiyse gazı kökleseniz de devir çeviremezsiniz çünkü vites değişiminden hemen önce gaz kelebeği kontrolünü sizden alır, torku düşürür, vites değişiminden hemen sonra da kontrolü size iade edip kaldığı yerden tork üretmeye devam eder. Eğer tam vites değişimi sırasında gaz pedalı konumunu değiştirirseniz ne olur? Önceki paragraflardaki tablolar vardı ya. Hah, o olur işte. :D

Burada iki paragraflık mola verelim. Selespeed'in vites geçişleri normalde 0.7 saniye civarı sürer. Eğer 5000 devrin yukarısındaysanız VE gaz pedalına %60'tan fazla basıyorsanız süre bir miktar kısalır. Bu süre Selespeed'in hızlı vites değiştirmeyi becerememesinden değil, baskı balata ve aktarmayı korumak istemesinden kaynaklanan bir ayardır. Aynı sistem GTA Selespeed'de, Ferrari 355F1'de, F430'da ve BMW SMG'de de kullanılmaktadır ve Ferrari için 150 milisaniye, BMW için 65 milisaniye gibi sürelere kadar düşebilir. Selespeed dahil tüm bunların atası olan Ferrari F1 yarış arabaları ise 15 milisaniyede vites değiştirebilir. Ancak bu araçlar daha yüksek dayanımlı, çok daha pahalı aktarma organlarına sahiptirler ve buna rağmen aynı tarzda kullanımda normal bir Selespeed'den çok daha önce ağır bakıma girmek zorunda kalırlar.

Yani Selespeed kötü tasarlanmış bir robotize manuel değildir. Ayrıca DSG'nin aksine Selespeed'de tüm vites değişimleri aynı süreyi alır. DSG'de yavaşlarken birden hızlanmaya karar verirseniz sırf şanzımanın hazırlanması 1 saniyenin üzerinde sürebilir.

Vites düşme işlerine gelelim. Selespeed'in vites değişiminde en çok kafasını karıştıran şey kullanıcının SS'le aynı anda müdahale etmesidir. Piyasada "Elle vites atma kafası karışır" dedikleri de bu. Selespeed bir vites düşmeye karar verdiği anda siz de vites düşmeye kalkarsanız iki vites birden düşer. Bu davranışı vites yükseltirken göstermez; vites yükseltirken aynı anda siz de yükseltmeye basarsanız normal kullanımda anlamsız olacağı için sizin komutunuzu gözardı eder. Ancak gerçek hayatta iki vites düşmek çok da anlamsız değildir ve en önemlisi; yolu gören sizsiniz, Selespeed değil. :) Dolayısıyla Selespeed "vardır bi' bildiği" der ve hem kendi vites düşme işini sürdürür, hem de sizin komutunuzu yerine getirir.

Öyle olursa ne olur? Bu genelde erken gaza bastığınızda başınıza gelir. Diyelim ki üçüncü viteste, çok düşük devirdesiniz ve önünüzdeki yavaş aracı sollamak için vites düşürüp gaza basacaksınız. Eğer gaza basma işini saniyenin onda bir bile erken başlatırsanız devriniz düşük olduğu için Selespeed hızlanmanıza daha uygun olan ikinci vitesi seçmeyi başlatır. O anda siz de vites düşme komutunu gönderdiğiniz için, "bir bildiği vardır" düsturuyla hareket edip birinci vitese geçiverir, hem de aragazı vererek! Bu ilk başıma geldiğinde eşim yanımdaydı, "Arabaya bak, önünde yavaş gidince kendi kendine atar yapıyor" dedi. :D

Bu arada evet, Selespeed birinci vitesin yelpazesine uygun her hızda birinci vitese geçebilir. Ayrıca tüm vites düşmelerde boşa alınca az ya da çok "aragazı" verip baskı balatayı kapatır. Şöyle işler; siz vites düşme komutunu verdiğinizde baskı balatayı ayırır ve tam bu anda hedef viteste, bulunduğunuz hızda motor devrinin kaç bin rpm olması gerektiğini hesaplar. Motoru o devre çıkarıp baskı balatayı bırakır. Böylece hem aktarma organlarına zarar vermemiş olur, hem de arabanın aniden öne yığılıp arkasını bırakmasını engeller. Yanlışlıkla yaptığınız aşırı vites düşmelerin aktarma organlarına bir zararı yoktur, buna birinci vites de dahil. Zaten şanzımanı dağıtacak bir vitesi de seçemezsiniz; 5. viteste 120'yle giderken birinci vitese geçme komutu verirseniz Selespeed herhangi bir motor devrinde birinci viteste o hızda olamayacağını hesaplar, "salak mısın?" der ve sizin istediğiniz birinci vitese değil, kendi uygun gördüğü en düşük vitese geçer.

Durma ve parketme

Selespeed'de bir "Park" konumu yoktur. Durup kontağı kapattığınız zaman, zaten yeterince yavaşladığında birinci vitese geçmiş olur ve kontağı kapattığınızda da birinci viteste kalır. Ya da geri geri park ettiyseniz geri viteste. El frenini çekip arabadan inin. Bir şey yapmanıza gerek yok. Ha, yokuşta filan parkettiyseniz yokuşun yönüne göre geriye takabilirsiniz mesela. Manuel şanzımandır demiş miydim?

Bu önerilere uygun kullanırsanız büyük oranda rahat bir Selespeed kullanımınız olur. Bu durumlarda vereceği tepkilerdeki değişikliklerde bakım ihtiyacı olabileceğini gözönünde tutun. Mesela vites değişim süreleri uzamışsa çoğu zaman bu sensörlere işaret eder (çünkü sensör bilgilerinde tutarsızlık algıladığında kendini korumak için güvenli moda geçer). Kalkış ve değişimler küt-küt diye oluyorsa baskı balata itici ayarı yapılması gerekiyor olabilir. Hareket halinde kendiliğinden boşa atıyorsa kesin bir sorun vardır çünkü Selespeed'in normal çalışmasında hareket halinde boşa atmak diye bir şey yoktur. Arıza ihtimali gördüğünde kendinizi yol kenarına atabilmeniz için zaman tanımak ve gerekiyorsa arabayı çekebilmenizi, rölantide motoru çalıştırabilmenizi sağlamak için güvenlik nedeniyle boşa atar.

Biraz sıkıldınız ama umarım yararlı bir yazı olur. :)
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2016, 00:07:02 Gönderen: octinum »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #1 : 18 Ağustos 2016, 00:01:52 »
Kesinlikle yapmamanız gereken şeyi ikinci mesaja sakladım çünkü Türksünüz, hepsini okumayabilirsiniz.  :haydi:

Selespeed'i yarım debriyajda hiçbir zaman bekletmeyin. Manuel şanzımanı da böyle yapmıyorsunuz zaten. Selespeed kavrama nokasını sizden çok daha hassas şekilde yakalar ve muhafaza eder. Dolayısıyla rampada yarım debriyajla beklerseniz baskı balatayı ısıtır ve ısrarla beklettiğinizde yakarsınız. Duruyorsanız frene basacaksınız. Gaza sadece hareket edeceğinizde basacaksınız. Korkmayın, Selespeed'in rampa yukarı kalkışında geri kaçma miktarı sadece sizin ayağınızın frenden gaza ne kadar hızlı geçtiğine bağlıdır. Gaza dokunduğunuz anda yarım debriyaja geçer ve geri kaçmayı anında durdurur. Aşırı dik yokuşlar müstesna; ama hill holder'ı olmayan tüm araçlar, manuel olsun otomatik olsun aşırı dik yokuşlarda geri kaçabilir.

Baskı balatada bir sıcaklık sensörü vardır ve Selespeed dumanlar içinde balatayı yakmadan çok önce size arıza uyarısıyla durumu bildirir. Böyle bir durumda balatayı soğutmalısınız; bunun için de iki seçeneğiniz var. Ya gaza basıp tam kavramayı sağlayarak ilerleyeceksiniz, ya da sağa çekip duracaksınız. Gaza basıp tam kavramayı sağladığınız zaman baskı balata daha fazla ısınmaz çünkü artık kaydırma modunda kalmaz. Hemen soğumaya başlar. Selespeed'in "abi yanıyoruz!" uyarısına kulak asmazsanız kendinizi sanayide bulur, eline çayını alıp yanınıza oturan elemanın Selespeed çok arıza çıkarıyor diye almadığı geyiklerini çekersiniz.

SS'in hassasiyetiyle ilgili iyi haberi vereyim bu arada. :) Debriyajı sizden daha iyi kullanması kesin olduğundan, bahsettiğim şekilde kullanıldığında aynı şoförün aynı şekilde kullandığı manuel araçtan daha uzun baskı balata ömürleri sağlayabilir.

« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2016, 00:18:09 Gönderen: octinum »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #2 : 18 Ağustos 2016, 00:45:06 »
Ben 3 yıllık selespeed kullanıcısıyım fakat her yazdığından yeni birşeyler, detaylar öğreniyorum abi. Okurken de hiç sıkmıyor yazıların. Düz bilgi değil, sohbet gibi. Bi anda bitiveriyor. Yine çok faydalı bir rehber için eline sağlık :)
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.645
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #3 : 18 Ağustos 2016, 01:51:37 »
Doğa'nın hislerine katılıyorum.
Ayrıca SS alasım geldi 😊
Kaleminize sağlık.
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

h.t

  • Membro
  • İleti: 2.357
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #4 : 18 Ağustos 2016, 02:02:53 »
Valla abi gece gece SS ile dik yokuşta kalkmayı bile hissettim. Eline , emeğine , kalemine sağlık


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kuti147

  • Membro
  • İleti: 785
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #5 : 18 Ağustos 2016, 06:36:23 »
SS alma niyetine girmeme sebep olan insansın biliyorsun değilmi :)
Eline sağlık gerçekten yararli bilgiler. :yukari-ok:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
--------------------------------------
A4 2.0T Quattro Sline

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #6 : 18 Ağustos 2016, 07:10:49 »
Eh uykusuzluk nelere kadir.  :kahve: Beğendiğinize sevindim, umarım içinde işinize yarayan bilgiler vardır.

Ben de yazarken eğleniyorum laf aramızda. Ayrıca bu tip ortamlar paylaşım mekanları ya; hepinizden bir şey öğrenmişimdir şimdiye kadar. Elimden gelen geri dönüşü de bu diyelim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #7 : 18 Ağustos 2016, 08:54:00 »
Baştan sona harika bir yazı olmuş abi Alfa romeo ruhunu en iyi yansıtan insanlardan birisin bence :) Emeğine sağlık ss hakkında kafasında soru işareti olanlara bu rehber çok faydalı olucaktır.

Xperia Z3 cihazımdan gönderildi


ozroztrk

  • Membro
  • İleti: 235
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #8 : 18 Ağustos 2016, 09:15:03 »
@octinum  Emirhan hocam eline sağlık, değerli bilgiler için teşekkürler.  :yukari-ok: :yukari-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.781
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #9 : 18 Ağustos 2016, 10:01:45 »
Ağzına emeğine yüreğine kalemine sağlık. SS kullanmadım,kullanmayacam,hiçbir zaman SS alfam olmayacak ama ne alaka sonuna kadar okudum :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ahmetali

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #10 : 18 Ağustos 2016, 10:10:40 »
@octinum harika SS özeti ve tamamen kullanıcı tecrübesine dayanan samimi yazınız için teşekkür ederim. Elinize sağlık. Okurken her söylediğinizi kendi aracımda bire bir yaşadığımı fark ettim. Doğru yaptıklarım da olmuş (yokuşta sol ayak fren) yanlış yaptıklarım da (vites geçişlerinde gazı bırakma veya gaza yüklenme vs.). En çok da 1'den 2'ye geçişlerde sırtıma yediğim tekmenin normal olup olmadığından şüphe ediyordum. Normal olmasına sevindim. Akşam ilk işim 1'den 2'ye geçmeden aracı orta devirde ve gaz pedalını sabit tutarak denemek olacak.

Ayrıca SS'imde başıma gelen 2 olaydan bahsetmek istiyorum. Birincisi hangi şartlar altında olduğunu tam olarak çözemedim ama yolda hareket halinde belirli bir hızda giderken City modunda araç vites değiştirip kısa bir süre yarım kavrama yapıyor ve sonra tam kavrıyor. Bunu neden yaptığını çözemedim ama Baskı balta korumaya yönelik RPM 'in doğru noktaya gelmesini bekliyor olabilir ama bunu neden yarım kavramada yapıyor bilemedim.

Diğer bir olay da 2 kere başıma geldi. Araç bazen Manuel Mod kullanılamaz hatası veriyor. Arabayı geri vitese almak istediğimde Manuel Mod kullanılamaz diyor. Ne geri vites ne 1 ne 2 hiç birini kabul etmiyor. Kontak kapatıp 1-2 dakika bekleyip tekrar çalışınca düzeliyor.

Benzer durumları yaşayan var mı? Aracım 147 SS
R.I.P. Ayrton Senna
Respect Niki Lauda

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.963
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #11 : 18 Ağustos 2016, 10:32:37 »
Harika bir yazı. Tek solukta okudum. Ellerinize sağlık.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #12 : 18 Ağustos 2016, 11:15:48 »
Çok teşekkürler

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.076
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #13 : 18 Ağustos 2016, 11:35:47 »
@octinum bu forumda iken ben gönül rahatlığıyla selespeed alırım  :arkadasim: Eline sağlık kardeşim  :alkis:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

kuti147

  • Membro
  • İleti: 785
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #14 : 18 Ağustos 2016, 11:42:23 »
@octinum bu forumda iken ben gönül rahatlığıyla selespeed alırım  :arkadasim: Eline sağlık kardeşim  :alkis:

Aynı hisler içindeyim :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
--------------------------------------
A4 2.0T Quattro Sline

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #15 : 18 Ağustos 2016, 12:05:08 »

Aynı hisler içindeyim :)


Hehe o kadar da rahat olmayın, ellenmemişini bulun. Neresini elledikleri belli olmuyor.  >:D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.653
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #16 : 18 Ağustos 2016, 14:31:50 »
Ellerinize sağlık :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.469
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #17 : 18 Ağustos 2016, 16:37:13 »
Eline sağlık hocam her zamanki gibi çok şık bir anlatım olmuş  :)
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #18 : 18 Ağustos 2016, 17:49:51 »
Çok anlaşılır bir anlatım olmuş. Bir manuel vites fanatiği, Alfisti üyesi olarak, eğer günün birinde selespeed bir Alfa almak zorunda kalırsam, ilk arayacağım yazı bu olacak. Teşekkürler  :yukari-ok:

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #19 : 18 Ağustos 2016, 18:09:57 »
bilgiler cok guzel, keyifle okudum ve internette selespeed ilanlarina bakma istegi olustu


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

romeo37

  • Membro
  • İleti: 181
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #20 : 21 Ağustos 2016, 22:54:11 »
selespeed lerimizin değeri arttı elinize sağlık..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #21 : 21 Ağustos 2016, 23:36:56 »
@octinum harika SS özeti ve tamamen kullanıcı tecrübesine dayanan samimi yazınız için teşekkür ederim. Elinize sağlık. Okurken her söylediğinizi kendi aracımda bire bir yaşadığımı fark ettim. Doğru yaptıklarım da olmuş (yokuşta sol ayak fren) yanlış yaptıklarım da (vites geçişlerinde gazı bırakma veya gaza yüklenme vs.). En çok da 1'den 2'ye geçişlerde sırtıma yediğim tekmenin normal olup olmadığından şüphe ediyordum. Normal olmasına sevindim. Akşam ilk işim 1'den 2'ye geçmeden aracı orta devirde ve gaz pedalını sabit tutarak denemek olacak.

Ayrıca SS'imde başıma gelen 2 olaydan bahsetmek istiyorum. Birincisi hangi şartlar altında olduğunu tam olarak çözemedim ama yolda hareket halinde belirli bir hızda giderken City modunda araç vites değiştirip kısa bir süre yarım kavrama yapıyor ve sonra tam kavrıyor. Bunu neden yaptığını çözemedim ama Baskı balta korumaya yönelik RPM 'in doğru noktaya gelmesini bekliyor olabilir ama bunu neden yarım kavramada yapıyor bilemedim.

Diğer bir olay da 2 kere başıma geldi. Araç bazen Manuel Mod kullanılamaz hatası veriyor. Arabayı geri vitese almak istediğimde Manuel Mod kullanılamaz diyor. Ne geri vites ne 1 ne 2 hiç birini kabul etmiyor. Kontak kapatıp 1-2 dakika bekleyip tekrar çalışınca düzeliyor.

Benzer durumları yaşayan var mı? Aracım 147 SS


Tekme düzeldi mi? :)

Baskı balatayı ve clutch rod ayarını kontrol edin. Clutch rod ayar değerinin 28.5mm civarında olması gerek. 28.0-28.5 aralığı iyidir. Baskı balata yıprandıkça bu değer artar. Uç noktalarda araba vites geçişlerinde kavrama gecikmesi gibi tepkiler verebilir.

Eğer sizin durum buysa tam kapattığını sandığı yerde aslında tam kapatamıyordur; düzeltme uygulayana kadar da anlık yarım debriyajlar yapmış oluyordur. Bu hem sizin hissiyatı, hem de arada vitesi reddetmeyi açıklar çünkü kavrama tam olmuyorsa baskı balata ısınıyordur. Normalde sıcaklık uyarısı vermesi gerek ama bu akşam Kuti147'nin de başına gelmiş; çok dur-kalklı ve rampa yukarı trafikte bir süre geçirince uyarı vermeden vites geçişlerini reddetmiş, Murat Arslan'ın tavsiyesiyle arabayı birkaç dakika dinlendirince düzelmiş.

Clutch rod ayarının kontrolü basit. Cihaza/bilgisayara bağlanıp değeri okunacak. Baskı balata kontrolü için de yine bilgisayara bağlanacak ve motor devriyle şanzıman giriş devri karşılaştırılacak. Araba viteste ve hareket halindeyken ikisi aynı devirde dönüyor olmalı. Fark varsa baskı balata kaçırıyordur.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

gurkanlale

  • Membro
  • İleti: 255
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #22 : 22 Ağustos 2016, 09:15:13 »
Güzel paylaşım.  :alkis:
Drive Tastefully..

ahmetali

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #23 : 22 Ağustos 2016, 13:22:13 »


Tekme düzeldi mi? :)

Baskı balatayı ve clutch rod ayarını kontrol edin. Clutch rod ayar değerinin 28.5mm civarında olması gerek. 28.0-28.5 aralığı iyidir. Baskı balata yıprandıkça bu değer artar. Uç noktalarda araba vites geçişlerinde kavrama gecikmesi gibi tepkiler verebilir.

Eğer sizin durum buysa tam kapattığını sandığı yerde aslında tam kapatamıyordur; düzeltme uygulayana kadar da anlık yarım debriyajlar yapmış oluyordur. Bu hem sizin hissiyatı, hem de arada vitesi reddetmeyi açıklar çünkü kavrama tam olmuyorsa baskı balata ısınıyordur. Normalde sıcaklık uyarısı vermesi gerek ama bu akşam Kuti147'nin de başına gelmiş; çok dur-kalklı ve rampa yukarı trafikte bir süre geçirince uyarı vermeden vites geçişlerini reddetmiş, Murat Arslan'ın tavsiyesiyle arabayı birkaç dakika dinlendirince düzelmiş.

Clutch rod ayarının kontrolü basit. Cihaza/bilgisayara bağlanıp değeri okunacak. Baskı balata kontrolü için de yine bilgisayara bağlanacak ve motor devriyle şanzıman giriş devri karşılaştırılacak. Araba viteste ve hareket halindeyken ikisi aynı devirde dönüyor olmalı. Fark varsa baskı balata kaçırıyordur.

Cevap için çok teşekkür ederim. Tekmeyi düzelttim  :D

Geçen gün 2 saatin üzerinde dur kalk trafikte kaldım. Debriyaj kaçırma her viteste çok belirgin olmaya başladı. 1'de kalkarken sorun yok, 2'ye geçince eğer ayağımı gazdan çekmezsem devir 4000 'e kadar yükseliyor ama kavrama yapmıyor. 3-4-5 de ufak ufak kaçırıyor. Mecbur vites geçişlerinde ayağımı gazdan hafifçe çekiyorum. Zeki Usta ile telefonda görüştüm aşırı trafikte uzun süre kalacaksak beklemelerde aracı boşa almamı önerdi. Bu hafta takip edeceğim ama kontrole götürmek şart oldu. :(

Yardımınız için tekrar teşekkür ederim. :alfisti:
R.I.P. Ayrton Senna
Respect Niki Lauda

vlkylmz

  • Membro
  • İleti: 146
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Nasıl Kullanılır?
« #24 : 22 Kasım 2016, 09:57:08 »
Harika bir bilgilendirme...Teşekkürler
kalite asla tesadüf değildir

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal