Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?  (Okunma sayısı 561 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« : 29 Aralık 2015, 11:37:48 »
Arkadaşlar selam.

Bir ay kadar önce kendi başıma gelen bir mesele ve üzerine bir başka 147 q2 kullanıcısının yaşadığı bir olaydan sonra bu başlığı açma gereksinimi duydum.

Başlık belki yanlış oldu, tam limitör gibi değil ama şöyle sorayım. 200 üstü seyir sonrası bende 5 saatlik bir kullanım sonrası bir diğer 147'de ise benzer şekilde 200 üstü seyrederken araç kendini limp mode almış. Ben de ankaraya 200 küsür km kala bu sorunu yaşayıp o şekilde gitmiştim. Hata kodunu sildirip o zaman box'ın ayarının fazla olmasına bağlamış ve ayar düşürerek devam etmiştim. Sonrasında bir sorun yaşamadım. Ama diğer araçta bilinen ekstra uygulama yok.

Yazılımsal olarak o hızlara çıkınca engelleme gibi bir durum mu var yoksa stok haldeki araç niye kendisini limp mode'a alıyor daha devir bandı 3-4 k arasında iken.

Bilgisi olan varsa yardımcı olabilirlerse sevinirim.

Bizde sadece egr var, dpf yok. Acaba egr ile ilgili bir meseleden dolayı olabilir mi? Ya da ne olabilir? Teşekkürler.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

Kutay

  • Membro
  • İleti: 1.637
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« #1 : 29 Aralık 2015, 12:45:19 »
Takip
https://hizliresim.com/2bAebA

98" 156 1.6
99" 156 2.0
99" 166 3.0 Sportronic

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« #2 : 29 Aralık 2015, 16:12:17 »
Konu ile ilgili jtd performance'a yazdım.

Aynen aktarayım.

"The limp mode at high speeds usually occurs when turbo pressure becomes too high (>2500 mbar abs.). It is a known issue when vnt mechanism inside turbo isn't moving freely."

Peki bu konuda yapılabilecekler nedir? Aracın yazılıma turbo basıncının düşürülmeye mi ihtiyacı var? Hadi racechip'teki durumu anlarım, sonuçta boost pressure ile oynanıyor. Ama stok haldeki araçta neden böyle bir durum oluyor?

Yazılım konusundaki üstadlardan yardım bekliyoruz :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« #3 : 29 Aralık 2015, 16:36:29 »
200ü geçtikten sonra limp moda girmesi öyle denk gelmiş olabilir.
Intercoolerdan gelen hava ısısı artmış (İAT yükselmiş) olabilir.
Anlık benzin çekememiştir belkide. (Bende missfire olunca limp moda geçmiyor o ayrı)
Eğer EGT ile ilgili bir sensör varsa "xx" dereceden sonra motor kendini korusun gibi komut varsa, sebebi oda olabilir.
Wastagate hortumunda incecik bir yırtık vardır, beyin basıncı düzgün okuyamıyordur, araç normalden fazla basınç ile yürüyor olabilir. Yabancı forumda size verdikleri cevap için stok araçtaki mantıklı açıklama bu olabilir.

1.9 JTDlerin turbo peak değeri nedir? Yabancı arkadaş 2.5bar ve üzeri demişte, 200kmh'den hızlı giden bir 1.9JTD o kadar basınç basmaz bence. 159ların dashboardda 1.5Bar yazıyordu diye hatırlıyorum.
..

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« #4 : 29 Aralık 2015, 16:45:44 »
Dostum öncelikle cevap için teşekkürler.

Alfaowner'da remap'li gt 1.9 jtd bu sorunu yaşamış. Gerçi maf sensörü takılı değilmiş onunla alakalı mı değil mi bilmiyorum ama genel olarak gördüğüm remap-chip uygulaması yaptıran turbo dizel araçların sorunu olmuş hep. Genel olarak bir kısmı doğru remap ile olayı çözmüş kimisinde de dpf iptali vs suçlanmış.

Şimdi tüm ihtimaller göz önüne alındığında stok araçta bunu yaptığını düşünürsek çözüm anlamında ne yapılabilir? Daha iyi bir intercooler veya daha iyi yerleşimli bir air intake?

Enjektörlerin kontrolü?

İsmini bilmediğim buradan öğreneceğim sensörlerin vs değişimi?

Turbo ve bağlantılarının kontrolü?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

Adza

  • Membro
  • İleti: 1.098
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« #5 : 30 Aralık 2015, 18:23:52 »
159 da DPF i iptal edip ısı sensörü yanlış ölçüm yapınca alıyordu limp mode a.
Q2 de dpf yok, ama ben sorunun yanlış ölçüm veya yüksek turbo basıncından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. 200 çok saçma bir limit hız hem de limit hız olsa dahi limp mode a alıp arıza yakmaz.
Bence stock bir araçta olmaması gereken bir durum.

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« #6 : 30 Aralık 2015, 19:22:39 »
Sıkıntı şu ki, düz boru uygulanmış dpf egr iptalli arabada bu sorunu ortaya çıkarma olasılığı daha yüksek diye belirtti üstteki açıklamayı yapan kişi. Hatta turbo'nun durumuna da el atılması gerektiğini belirtti. Onunla ilgili yazdıkları da şöyle

"What you can do is, removing both m6 nuts under the vacuum actuator. Then you can move the actuator, it should be very easily. If you feel any resistance, the vnt mechanism inside the turbo needs cleaning from soot deposits."

Buradaki terimlere yabancıyım, turbonun temizlenmeye ihtiyacı olup olmadığını anlamanın yolundan bahsetti de m6 nuts ve vacuum actuator nedir. :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« #7 : 30 Aralık 2015, 21:08:38 »
159 da DPF i iptal edip ısı sensörü yanlış ölçüm yapınca alıyordu limp mode a.
Q2 de dpf yok, ama ben sorunun yanlış ölçüm veya yüksek turbo basıncından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. 200 çok saçma bir limit hız hem de limit hız olsa dahi limp mode a alıp arıza yakmaz.
Bence stock bir araçta olmaması gereken bir durum.

Düzeltme yapmak istiyorum DPF olan Q2'ler mevcut.

Konuyla ilgili olarak ise mantık yürütüyorum, DPF tıkalı olsa, limp mode vermek için 200 üstünü beklemez, çünkü sabit bir şekilde o hızlarla gitmek için EGT zaten görece yüksek olacaktır, yüksek EGT de kısa vadeli olmak suretiyle DPF'nin işine gelen bir şey, dolayısıyla DPF'den dolayı limp mode'a alma ihtimali düşük.

Daha yüksek ihtimal ise turbo ile ilgili bir durum olması. Bunu Racechip eşliğinde yapıyorsa sebep basit: Ayarlar fazla açık, Racechip'in yanıltma katsayısı fazla yüksek olduğu için ECU "bilader ben x birim yakıt gönder/boost bas diyorum x+5 gidiyor, bi pislik var" diyerek korumaya alıyor.

Standart araç ise turbo ile ilgili ekipmanlarda bir yerde farkedilmeyen bir kaçak vardır, wastegate'de de problem olabilir, ama mantık aynı. ECU Turbo'nun basması gerektiğinden fazla bastığını algılıyordur, dolayısıyla kesiyordur.

Bir başka ihtimal de yabancı forumda söylendiği gibi turbonun kendisiyle ilgili bir problemdir. Eğer durum buysa ne yapmak gerektiği konusunda bilgim yok.

Ancak ben olsam ilk olarak bütün turbo bağlantılarını ve hortumlarını kontrol eder, bir kaçak göçek yırtık var mı ona bakardım.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2015, 21:19:44 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.9 jtd motorlarda limitör var mı?
« #8 : 30 Aralık 2015, 21:30:38 »
O zaman turboya baktırıp kendimizi güvenceye almak yapmamız gereken ilk şey. Stok araç için en azından.

Zaten forumlarda da genel olarak sorun yaşayanlar "oynanan" turbodizeller. Çözüm bulanlar ya turbo ile ilgili birşeylere el atmışlar veya yazılımlarında değişikliğe gitmişler.

Ben işimi garantiye almak adına turbo'ya bağlantılarına baktırsam en azından içim rahat olur :)

Gerçi yavrunun 1 aylık bir yatma süresi var artık. Kar yağdığı andan itibaren kış uykusuna gireceğiz kısmetse. Sonra bu işlere topluca girerim artık.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal