Merhaba arkadaşlar,
Az önce extrem(yanlış yazdıysam kusura bakmayın) arkadaşımızın kendini ve aracını tanıtmak için açtığı konuyu okudum baştan sona da orda gözüme çarpan ve birden heyecanlanmama sebep olan birşey gördüm.
2007 model 2008 5. ay trafiğe çıkışlı 147 sahibiyim, 0 km aldım ve şimdiye kadar 17000km oldu. cumartesi bakıma sokmayı düşünüyordum. ancak orda arkadaşımız 10000kmde bir bakıma sokmak gerektiğini belirten cümleler kurmuş, benim satış danışmanından aldığım bilgiler 20000 km veya 1 yıl olaraktı.
eğer 10000km ise sanırım bağzı sıkıntılar beni bekliyor....
teşekkürler,
Alper
http://www.birmot.com.tr/Pages.aspx?PageID=134
doğrudur heralde,
daha önce de aramıştım ama şimdi gördüm bu sayfayı.
En azından yağı 10 binde değiştirin. Bakım denilen şey çok abartı birşey değildir.
teşekkürler,
ilk başlarda ayda bir uğrardım küçükyalı birmota çeşitli sebeplerden; jant var mı, farın biri sarı yanıyo, bagaj kapısı tavan sürtüyor vs...
bu iş aslında biraz zamansızlıktan böyle oldu, yaklaşık 6aydır çok yoğun gidiyor herşey, benimde aklımdaydı yoksa ilk 10.000km içinde bi yağ değiştirmek...
değiştiremesemde sürekli (hemen her hafta) yağını suyunu kontrol ederim. en ufak bi problem dahi görsem servise gidicektim. hem yoğun olmam hemde ilkbakışta problemsiz gibidurması biraz beni bu zamana kadar sürükledi.
problem yaşamamış olmak ve servis süresinin 1 yıl veya 20.000km olması en azından tesellim şimdilik.
Edited by - alperbatur on 21/04/2009 23:32:31
aslında eskiden sıfır arabanın yağını ve yağ filtresini 3000 de değiştirmek gerekir derlerdi. çapak birşey varsa motor dışına atılsın diye.
quote:
aslında eskiden sıfır arabanın yağını ve yağ filtresini 3000 de değiştirmek gerekir derlerdi. çapak birşey varsa motor dışına atılsın diye.
Ben olsam şu anda da aynısını yapardım. Dünyanın parasını vererek aldığım arabadan 100 liralık yağı esirgemek çok anlamsız bir tasarruf olurdu.
buraya yazınca utanmaya başladım niye değiştirmedim diye :)
gerçekten daha dikkatli olmam gereken bir konuydu,
cuma yada cumartesi beylikdüzü birmotta bakımını yaptıracağım,
öncelikle beylikdüzü servisi hakkında yorum yapabilecek var mı?
biraz daha gidip zincirlikuyuda da yaptırabilirim ama gerek yok beylikdüzü iyidir derseniz başka yapmam gerekenlerde var beylikdüzünde, onlara da vakit ayırabilirim.
ayrıca bu periodik bakımda standart değişmesi gerekenler nelerdir? tabiki kontrol yapılır başka arızalar varsa kontrol sırasında ortaya çıkar, öğrenmek istediğim yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, motor yağı gibi standart olarak değişecekler nelerdir?
yorumlarınınz için teşekkürler.
Yağ, filtre ıvır zıvır değişimi çok basittir. Detaylı işlem yoksa yol katedip zincirlikuyu'ya gitmenize gerek yok bence.
Gerçekten daha dikkatli olmam gereken bir konuydu demişsiniz. Yürekten katılıyorum. Alfa deyince en dikkat edilesi konuların başında gelir yağ.