Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



147 genel bakım için yardım

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Gözgöz

Merhaba arkadaşlar :arkadasim:,aracımın buji,bobin,ve buji kablolarını değiştirme kararı aldım aracım lpgli hangi model bujiyi önerirsiniz duyduğuma göre orjinal bujiler lpg ile pek verimli olmuyormuş ve forumda araştırdım fakat yeterli bi bilgi bulamadım hangi yağı kullanmalıyım iyi forumlar

halil

147 için önerilen lpg bujisi yok.kullanacağınız orjinal bujiler pmr7a+bkr6ekpa modelleridir.bu bujilerin standart tırnak aralığı 0,8 mm dir.lpg de kullanacağınız için 0,6 mm yapabilirsiniz.yağ için ise 10w40 kaliteli bir yağ kullanabilirsiniz.castrol magnatec iyi olur.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

octinum

halil üstadın dediği gibi, LPG bujisi diye özel bir buji yok.

Buji tırnak aralığını 0.1mm kadar daraltıyorum ben diğer LPG'li araçlarımda, ama onlar tek tırnaklı. Çok tırnaklıda henüz denemedim.

LPG için bujide önerilen, birebir aynı spesifikasyonda, ama "Heat Range" denen özelliği bir üstte seçmek. O da motorun normal halindeki silindir içi sıcaklıklara bağlı seçilmesi gereken bir şey. Atıyorum LPG silindir içi sıcaklığı 200 derece artırıyorsa, bizim silindir sıcaklığı da normalde 700 dereceyse, BKR6EKPA'nın aynı özelliklerinde ama heat range'i 6 yerine 7 olan bujiyi almak mantıklı olabilir. Ama silindir içi sıcaklıklar zaten 500 dereceyse anlamlı da olmaz.

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
halil üstadın dediği gibi, LPG bujisi diye özel bir buji yok.

Buji tırnak aralığını 0.1mm kadar daraltıyorum ben diğer LPG'li araçlarımda, ama onlar tek tırnaklı. Çok tırnaklıda henüz denemedim.

LPG için bujide önerilen, birebir aynı spesifikasyonda, ama "Heat Range" denen özelliği bir üstte seçmek. O da motorun normal halindeki silindir içi sıcaklıklara bağlı seçilmesi gereken bir şey. Atıyorum LPG silindir içi sıcaklığı 200 derece artırıyorsa, bizim silindir sıcaklığı da normalde 700 dereceyse, BKR6EKPA'nın aynı özelliklerinde ama heat range'i 6 yerine 7 olan bujiyi almak mantıklı olabilir. Ama silindir içi sıcaklıklar zaten 500 dereceyse anlamlı da olmaz.

ngk'nın ürettiği özel lpg bujileri var. fakat bizim ts motorlar için yok.kastettiğim o. mesela 166 2,0 turbo için lpg 2 model buji öneriliyor.

You are not allowed to view links. Register or Login

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
ngk'nın ürettiği özel lpg bujileri var. fakat bizim ts motorlar için yok.kastettiğim o. mesela 166 2,0 turbo için lpg 2 model buji öneriliyor.

You are not allowed to view links. Register or Login


Hmm bu ürünlerden haberdar değildim, garip şekilde çok az ve çakışan detay bilgi bulabildim. Heat range 2 diyor bir yerde, ki sanki fazla sıcak (veya ürün sınıfına özel numaralandırma var). Aynı şekilde iridyum diyen yer de gördüm, bakır diyen de.

Turbo motor için öyle bir şey çıkarmış olabilirler bu arada, bu da bizim atmosferikler için bir şey çıkmamasını açıklayabilir. Onların silindir içi sıcaklık ve basınçları zaten yüksek.

halil

#5
You are not allowed to view links. Register or Login sadece turbo motorlara has bir buji değil.ben örnek olsun diye verdim.ts harici(155 ts hariç) alfaların ve diğer markalar için çoğuna karşılık gelen lpg bujileri mevcut. 155 t.s 144 hp 92-94 model arası için lpg 3 modeli öneriliyor.

aşağıdaki linkten kataloğu indirdiğinizde görebilirsiniz.

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A