Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 147 sahiplerinin dikkatine  (Okunma sayısı 893 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

iskender

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« : 06 Ağustos 2007, 12:15:50 »
2003 model (27 Haziran 2003 çıkışlı)Alfa 147 aracım 42.500 km de triger kayışı kopardı. Tarafıma açtığı masraf 3000 YTL civarı. aracım Birmot servislerinde periyodik bakıma girmesine rağmen, ki son bakımı 12 Ocak 2007 (36.000 km'de yapımıştı)bu problemle karşı karşı kaldı. Size tavsiyem bilgi ve tavsiyesine aşırı güvendiğimiz servislere pek kulak asmayın, bu tarz problemlerde topu hep size atıyorlar. Değişmesi gereken tarih ve km de değiştirmeyip, bu km de bu tarihde değişmesi gerekir deyip işten sıyrılmaya çalışıyorlar.
Bence alfa gibi bir arabanın Türkiye'de hak ettiği yeri bulamamasının tek sorumlusu kullandığımız arabalar değil, onun kalitesine ulaşamayan hizmet anlayışı. Bence bu durumu alfa romeo üreticisine birebir anlatmanın tam zamanı. aksi takdirde sorunlarımız ile baş başayız. Ben gerekli birimlerle irtibata geçiyorum ve sonuna kadarda takipçisi olacağım.
Umarım kimsenin başına böyle birşey gelmez.
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2007, 10:07:48 Gönderen: a/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

omeroguz

  • Membro
  • İleti: 1.915
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #1 : 06 Ağustos 2007, 12:24:40 »
Geçmiş olsun, umarım mücadelenizde başarılı olursunuz.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 12:24:40 Gönderen: omeroguz »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.779
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #2 : 06 Ağustos 2007, 12:56:47 »
Geçmiş olsun.
Gelişmeler hakkında bizi de haberdar edin ki başkalarının başına gelmesi durumunda elimizde bir örnek olsun.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 12:56:47 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #3 : 06 Ağustos 2007, 13:22:47 »
Geçmiş olsun, gerçekten çok üzücü bir durum. Hele ki arabasına hiç bakmayan insanların arabalarına hiçbirşey olmazken bizler gibi aracının üstüne titreyen araç sahiplerinin başına gelmesi hepten siniz bozucu. Umarım davanızda arzuladığınız sonuca ulaşırsınız.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 13:22:47 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfonso

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #4 : 06 Ağustos 2007, 13:55:38 »
quote:

2003 model (27 Haziran 2003 çıkışlı)Alfa 147 aracım 42.500 km de triger kayışı kopardı. Tarafıma açtığı masraf 3000 YTL civarı. aracım Birmot servislerinde periyodik bakıma girmesine rağmen, ki son bakımı 12 Ocak 2007 (36.000 km'de yapımıştı)bu problemle karşı karşı kaldı. Size tavsiyem bilgi ve tavsiyesine aşırı güvendiğimiz servislere pek kulak asmayın, bu tarz problemlerde topu hep size atıyorlar. Değişmesi gereken tarih ve km de değiştirmeyip, bu km de bu tarihde değişmesi gerekir deyip işten sıyrılmaya çalışıyorlar.
Bence alfa gibi bir arabanın Türkiye'de hak ettiği yeri bulamamasının tek sorumlusu kullandığımız arabalar değil, onun kalitesine ulaşamayan hizmet anlayışı. Bence bu durumu alfa romeo üreticisine birebir anlatmanın tam zamanı. aksi takdirde sorunlarımız ile baş başayız. Ben gerekli birimlerle irtibata geçiyorum ve sonuna kadarda takipçisi olacağım.
Umarım kimsenin başına böyle birşey gelmez.



hepsine katılıyorum.. özel servisleride yetkili servisleride çok kötü.. birgün başka bir araba kullanıyor olursam bunun tek sebebi servisler olacak..
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 13:55:38 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

iskender

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #5 : 06 Ağustos 2007, 14:34:38 »
Teşeekür ederim arkadaşlar.
Aslında mesele 3000 YTL de değil. Bu durum benim başıma şehirler arası yolda veya 90 km/h hızla sol şeritte ilerlerdiğim herhangi bir anda başıma gelseydi. Bana, yanımdakilere ve konuyla ilgisi olmayan 3. şahsların başına gelebilecek muhtemel yaralanma ve ölümün sorumlusu kim olacaktı. Çünkü motor stop edince, direksiyon sertleşiyor, fren sertleşiyor ve araba birden yavaşlıyor. Bunun sorumlusu ben mi olacaktım? Bence konuya bu acıdan yaklaşıldığında galiba durum biraz daha vahim gözüküyor. umarım kimsenin başına bu tarz bir olay gelmez.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 14:34:38 Gönderen: iskender »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #6 : 06 Ağustos 2007, 15:25:40 »
Oncelikle gecmiş olsun. Gercekten sinir bozucu bir durum..
Bu durumun aslında hepimizin basına gelebilecegini dusunerek bu mucadeleye bizlerde katılmalıyız diye dusunuyorum...
Bu olay servislerle yasadıgımız olumsuzluk ve ilgisizligi cok iyi yansıtan bir ornek.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 15:25:40 Gönderen: ATA »
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.700
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #7 : 06 Ağustos 2007, 16:30:31 »
geçmiş olsun :(
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 16:30:31 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #8 : 06 Ağustos 2007, 18:41:32 »
geçmiş olsun levent bey...benimde aracım 38500km lere geldi..Bu triger kayışının alfalarda kaç bin km de değiştiğini bende bilmiyorum, biri yardımcı olursa çok sevinirim..?
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 18:41:32 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.779
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #9 : 06 Ağustos 2007, 18:53:26 »
16V Twin Spark motorlarda 60.000 km'de değiştirilmesi üretici firma tarafından tavsiye ediliyor. Ancak bence bu km beklenmeden değiştirilmesi daha sağlıklı olacaktır.

V6 motorlarında bu ömür 120.000 km veya 5 yıldır. Yani 5 senenin sonunda sadece 60.000 km yapmış iseniz yine değiştirmeniz üretici firma tarafından tavsiye ediliyor.

Peki T. Spark motorlarında km haricinde yıl olarak değiştirme periyodunu bilen var mı?

Eğer V6'ların triger kayışları 120.000 Km/5 Yıl'da değişmesi gerekiyorsa T. Spark'ların da 60.000 Km/?? Yıl (düz mantık hesabına göre 3-4 Yıl olması gerekir diye düşünüyorum) gibi bir periyodu vardır ki İskender Bey'in arabası 27 Haziran 2003 çıkışlı olduğuna göre 4 yılı geçiyor. Neticede triger bir çeşit lastik ve belli bir seneden sonra mukavemetini kaybediyor.

Aynısı tekerlerde bulunan lastikler için de geçerli. Km yapmayan lastiklerin de bir yıldan sonra değişmesi tavsiye edilir.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 18:53:26 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #10 : 06 Ağustos 2007, 22:56:41 »
Öncelikle Geçmiş olsun..

Ben aracımı geçen sene ikinci el olarak 42.000kmde aldım. Araç servise giderken triger kayışı kopardı. Kayış E5'te edirne istikameti yönünde haliçe doğru inişte saatte 90-100km hızla sol şeritte giderken koptu..

Valfler yamuldu ve bana maliyeti 1.300ytl civarı oldu.. 3000ytl'lik aracınızda nasıl bir hasar oluştu merak ettim?

Ayrıca triger ömrü aslında km ile ölçülmesi yanlış bir parça, siz yol yapmasanız da faaliyette olan bir parça ve gördüğü trafikle aşıntısı doğru oranda..
O yüzden bu işler birazda şans meselesi..
Tekrar geçmiş olsun..
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2007, 22:56:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

simendifer

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #11 : 07 Ağustos 2007, 01:02:14 »
Ben ilk olarak 120 bin olarak belirlendi diye okumuştum triger ömrünün. Ama daha sonra kopma olayları artınca 60 bine çekildi diye biliyorum. Size geçmiş olsun.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 01:02:14 Gönderen: simendifer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cem

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #12 : 07 Ağustos 2007, 01:15:12 »
Kopma riskleri ortaya çıkınca bir anda 60.000 KM yaptılar,bence 90.000 ideal bir rakamdı ama,yinede erken değişmek ,koparak tehlike yaratmasından iyidir.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 01:15:12 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

iskender

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #13 : 07 Ağustos 2007, 08:09:20 »
Şu an araç Zincirlikuyu Birmotta, 3000 YTL bana şu an tahmini olarak ifade edilen masraf. Kaldı ki araç park ederken kayış kopardı. Yani hızım 10-20 km/h civarında. Ifade edilen masrafa üst motor kapağının açılması supapların değişmesi ve birtakım rektifiye işleri dahilmiş. Tabi bu arada kayış ve gergilerde değişecek. Aracı yarın teslim alacağım. 1300 YTL'ye hangi serviste ne zaman yaptırdınız merak etim. En azından elimde örnek teşkil eder.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 08:09:20 Gönderen: iskender »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #14 : 07 Ağustos 2007, 08:11:20 »
Triger normalde set olarak değiştirilen bir parça. Yani bahsi geçen sisteme dahil bazı gergi makaraları vs de değişiyor değşim zamanında. Ancak benim her zaman tavsiyem, zamanı gelmemiş dahi olsa trigerin belirli aralıklarla değişimi. Set olarak değil de sadece kayışı değiştirirseniz çok çok makul paralara kafanız rahat olur.
Mesela, siz 40.000 km.de ya da 60.000 km.de bir değiştiriyorsanız, 20.000 ya da 30.000 km sonra sadece kayışı değiştirerek kendinizi biraz olsun garantiye almış olmuş olursunuz.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 08:11:20 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

iskender

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #15 : 07 Ağustos 2007, 08:35:12 »
tabiki kendimizi garantiye almak açısından 20.000'de bir değiştirmek mantıklı gözüküyor. Ama pratik olmaktan çok uzak. O zaman 20.000'de bir arabanın her parçasını değiştirelim. Kaldıki bunun değişim zamanını belirleyecek ve değiştirecek olanlar yatkili servisler. Ben hangi parçanın ne zaman değiştirilmesini bilmek zorunda değilim ki.
Eğer zamanında değişmesi gereken parçayı tespit edemiyorsa bir yetkili servis ve değiştirmiyorsa, argüman olarakta değiştirilmesi gerekir gibi üçüncü şahıslar üzerinden konuşuyorsa durum ciddi demektir. Arkadaşlar bu gibi durumlar sırası ile hepimizin başına geliyor ve gelmeyede devam edecek, bizler başkalarının hatalarını cebimizden karşılamaya devam edersek herşeyden önce diğer alfa kullanıcılarına haksızlık etmiş oluruz. Bu kadar açık şekide mağdur olduğum bir durumda, eğer ki tofaş durumu kulak arkası etmeye devam ederse, bende durumu mahkemeye taşımak zorunda kalacağım. Ve neticesinden de bütün alfistleri haberdar edeceğim.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 08:35:12 Gönderen: iskender »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #16 : 07 Ağustos 2007, 10:31:12 »
İskender Bey, benim yukarıda yazdıklarım tavsiye niteliğindedir ve bu sitenin varoluş sebeplerinden biridir. Bu site üyeleri diğer Alfa Romeo sahipleri ve sürücülerinden daha bilgili ya da en azından daha ilgililerdir ve biz bu noktadan hareketle gerek teknik gerekse diğer konularda bilgi ve tecrübe paylaşımlarında bulunuruz.

Gerçekte olması gerekenler ile pratikte olanlar arasındaki uçurum olduğu hepimizin malumudur. Sizin de vurguladığınız gibi bazı konular tam oturmadığı için kendimizi ve araçlarımızı korumak adına bir takım ek uğraşlar içine giriyoruz. Bu siteye üye olup teknik konularda birşeyler sormak-yazmak-okumak ta bunlardan biri mesela. Yaşadığınız problem sadece yetkili servis müşterilerinin değil Alfa Romeo sahiplerinin tamamını ilgilendiren bir durumdur ve tavsiye ettiğim şekilde davranılırsa bundan fayda sağlanacağını düşünüyorum.

Yaşadıklarınızdan büyük üzüntü duyduğumu daha önceden de belirtmiştim zaten, yazdıklarınızda da haklısınız.
Hukuki olarak hakkınızı aramanızı da bilinçli her bireyin yapması gereken bir davranış olarak gördüğümü de belirtmek isterim.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 10:31:12 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

iskender

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #17 : 07 Ağustos 2007, 11:04:56 »
Teşekkürler Bülent arkadaşım. Benim zaten serzlenişim kesinlikle size değil. Kaldıki böyle bir siteyi biz alfa severlerin hizmetine sunduğunuz ve bu başı boşlukta birbiktelik ruhu oluşturmanız adına size ve diğer site kurucularına minnettarım.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 11:04:56 Gönderen: iskender »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.029
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #18 : 07 Ağustos 2007, 11:23:39 »
Geçmiş olsun...Nacizane tavsiyem konuyu bir avukat ile görüşüp haklılığınızdan emin olduktan sonra (Bundan kastım kanuni haklılık) Alfa Romeo italya sitesindeki irtibat bölümüne konuyu ingilizce olarak aktarmanızdır.Orada şehir seçimi filan vardır.Oraya rastgele bir seçim yapın (Örneğin milano vs) Tüm iletişim bilgilerinizi ve Türkiyeden yazdığınızı belirtin.Mutlaka size geri dönüş olacaktır

Edited by - murat147 on 07/08/2007  11:24:23
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 11:23:39 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

iskender

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #19 : 07 Ağustos 2007, 11:33:57 »
Çok teşekkürler Murat arkadaşım tavsiyen için. Bende aynısını yaptım şikayetimi Alfa Romeo nerkeze İtalyanca olarak ilettim. Aynı şikayetimi Tofaş'a da bildirdim şu ana kadar 5 gün geçti ne arayan va ne soran. Bu arada avukatımla irtibat halindeyim en son çare durumu mahkemeye taşımak olacak gibi gözüküyor.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 11:33:57 Gönderen: iskender »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.029
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #20 : 07 Ağustos 2007, 12:12:05 »
mail olarak mı attınız yoksa sitedeki irtibat formunu mu doldurdunuz ??



LINK
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2007, 12:12:05 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

BARLAS

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #21 : 13 Ağustos 2007, 09:37:33 »
En son servise varyatör değişimi için gittiğimde varyatörle birlikte bana triger setinin de değiştiğini (hatta eğer Gold Plan'ım olmasa bunların bana 1.100 YTL gibi bir maliyeti olacağını) söylediler. Eğer gerçekten varyatör değişiminde tirger seti de değişiyorsa hemen hemen hepimizin varyatörleri ya değişti ya da kısa zaman içinde değişecektir. O zaman triger kayışı da değiştiğinden bu kayışın kopma ihtimalini azaltmış olmuyor mu?
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2007, 09:37:33 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cem

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #22 : 13 Ağustos 2007, 10:31:59 »
VAryatör değişiminde trigerin yada triger değişiminde varyatörün değişimi(mümkünde varyatörün tamiri) öneriliyor, Gold plandan dolayı sormadan değişmişlerdir Barlas abi seninkini.
Gold plan'ı olmayanlar masraflı olduğundan bu değişimlere pek sıcak bakmıyor olabilirler :)
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2007, 10:31:59 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.783
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #23 : 13 Ağustos 2007, 10:38:25 »
Standart prosedürde, varyatörle beraber trigerinde değişmesi gerekiyor. Hatta bir süre öncesine kadar değiştiriyorlardı.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2007, 10:38:25 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

BARLAS

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #24 : 13 Ağustos 2007, 11:26:34 »
quote:

Standart prosedürde, varyatörle beraber trigerinde değişmesi gerekiyor. Hatta bir süre öncesine kadar değiştiriyorlardı.



Tamam işte, bu durumda varyatörü değişen araçlar bir anlamda daha şanslı oluyor kayış kopmasına falan.. Herkes varyatörünü bozsun o zaman garantiler bitmeden..
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2007, 11:26:34 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged