Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım  (Okunma sayısı 2423 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« : 26 Eylül 2017, 15:28:31 »
Herkese selamlar,

155hp'lik tjet motorlu mito'ya yazılım atma konusında deneyim olan var  mıdır?

Hangi yazılım firması tercih edilmedir?

Stage 1 yazılım ile intercooler, downpipe, bobin, buji falan gibi komponentlere de girmek gerekir mi?

Deneyimli arkadaşlar, başınızdan gelen olaylar üzerinden de örnek vererek anlatırsanız, çok makbule geçer.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #1 : 26 Eylül 2017, 15:48:38 »
@Fatihob bey, danışmadan bekleniyorsunuz  :))
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #2 : 26 Eylül 2017, 15:54:29 »
stage1 yazılım için, filtre kiti ve egzoz düşünülebilir fakat DP, IC , buji gibi ekipmanlar stage "2" ile daha haşır neşirdir. stage3 de ise motor bloğu içerisinde yapılması gerekenler akla gelebilir. Yazarak açıklamak aslında çok da kolay değil. Siz kaç hp lik bir artış yakalamak istiyorsunuz? buna göre ne yapılacağı hesaplanır, o duruma göre de 1-2-3-4.... hangisine denk geldiği konuşulur.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #3 : 26 Eylül 2017, 16:18:53 »
Geldim :)
Yazilim, egsoz, filtre ile 25hp civarinda guc gelebiliyor, fazlasi zor.
Intercooler degise iyi olur ama cok onemli degil.
Bobin, buji falan turboyu buyutmedikten sonra gereksiz. Ben degistirmemistim.

Bana kalirsa egsoz, filitre ve yazilimdan fazlasini yapmaya ugrasmayin.

SM-J510FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

..

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #4 : 26 Eylül 2017, 17:14:08 »
@Fatihob sen son setup sonrasında yaklaşık 250hp lerdeydin değil mi? yazılım+CAI+egzoz dan başkasının yapılmaması gerektiğini harcanan paranın gerektiği kadar beygir getirmemesi sebebi ile mi söyledin acaba?
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #5 : 26 Eylül 2017, 18:17:24 »
@Fatihob sen son setup sonrasında yaklaşık 250hp lerdeydin değil mi? yazılım+CAI+egzoz dan başkasının yapılmaması gerektiğini harcanan paranın gerektiği kadar beygir getirmemesi sebebi ile mi söyledin acaba?
Evet Emre o civarlardaydi benin araba.
Turkiyede Tjete parca bulmak, uydurmak sonrada yazilim yapmak falan zor sey ben o yuzden tavsiye etmiyorum. Verilen emek ve odenenin karsiligi degil alinan guc.

SM-J510FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

..

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #6 : 26 Eylül 2017, 19:59:00 »
@Fatihob benim sana artık danışmanlık ücreti vermem falan gerekecek, çünkü her konuda senden bir şekilde yardım alıyorum :p

Egsoz konusunda ne polisle ne de vize ile sorun yaşamamak için pek girmek istemiyorum doğrusu. Ama biraz detaylandırır mısın, egsoz derken, katalizör iptali mi, susturucu iptali mi, yoksa direk düz borudan falan mı bahsediyoruz?

Bir de egsoz ve filtre, yazılımdan daha fazla güç almak için mi tavsiye ediyorsun, yoksa hararet olmaması veya pistte 2 tur sonra arabanın şişmemesi için mi tavsiye ediyorsun?

İşin özünde, günlük kullanımda yazılımın hiç bir sorun yaratacağını sanmıyorum. Ama soft yazılım yüzünden de pistte araba hemen şişmesin istiyorum. Tabi pistte üst üste 10 turu soluksuz atacak bir setup da aramıyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #7 : 28 Eylül 2017, 10:20:43 »
@Fatihob benim sana artık danışmanlık ücreti vermem falan gerekecek, çünkü her konuda senden bir şekilde yardım alıyorum :p

Egsoz konusunda ne polisle ne de vize ile sorun yaşamamak için pek girmek istemiyorum doğrusu. Ama biraz detaylandırır mısın, egsoz derken, katalizör iptali mi, susturucu iptali mi, yoksa direk düz borudan falan mı bahsediyoruz?

Bir de egsoz ve filtre, yazılımdan daha fazla güç almak için mi tavsiye ediyorsun, yoksa hararet olmaması veya pistte 2 tur sonra arabanın şişmemesi için mi tavsiye ediyorsun?

İşin özünde, günlük kullanımda yazılımın hiç bir sorun yaratacağını sanmıyorum. Ama soft yazılım yüzünden de pistte araba hemen şişmesin istiyorum. Tabi pistte üst üste 10 turu soluksuz atacak bir setup da aramıyorum.

Yazılım sonrası downpipe yaparsan oda yeterli olur komple sistem yapmana gerek yok. (yaparsan biraz daha faydası olur)

Tjette ekstra birşeyler yapmıcaksan downpipe+filtre+yazılım 25 hp güç alır.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #8 : 28 Eylül 2017, 11:20:59 »
Yorum için sağolasın @OğuzCanAlantor hocam.

Filtre konusu herhalde en basiti, K&N kutu içi filtre işimizi görür diye düşünüyorum.

Downpipe'ı hazır alabileceğimiz bir yer var mı? Yoksa custom falan mı yaptırmak gerekir?

Bir de, yazılım olarak hangi firmayla çalışmak gerekir? Sonuçta Alfa'da, özellikle Tjet'te, her firmanın aman aman bi' tecrübesi olduğunu sanmıyorum. Siz nereyi önerirsiniz?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #9 : 28 Eylül 2017, 22:22:12 »
Yorum için sağolasın @OğuzCanAlantor hocam.

Filtre konusu herhalde en basiti, K&N kutu içi filtre işimizi görür diye düşünüyorum.

Downpipe'ı hazır alabileceğimiz bir yer var mı? Yoksa custom falan mı yaptırmak gerekir?

Bir de, yazılım olarak hangi firmayla çalışmak gerekir? Sonuçta Alfa'da, özellikle Tjet'te, her firmanın aman aman bi' tecrübesi olduğunu sanmıyorum. Siz nereyi önerirsiniz?

Bence kutu içi takıcağınıza takmayın daha iyi :) Air intake yapmadıkça bir anlamı olmuyor.

Yazılım istanbuldaysanız powershop veya dr.ecu tercih edebilirsiniz.

Downpipe custom yaptırın markaya para vermeyin .

Yapan usta önemli downpipeda kaçak olursa -güç olarak size dönüş olur
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #10 : 29 Eylül 2017, 13:37:48 »
Custom olarak yapılacak downpipe'ta katalizör yer almalı mı?

Ya da bir başka deyişle, downpipe'ı katalizör öncesinde mi yapmalıyız?

Custon downpipe için örnek model olarak neyi almalıyız?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Oğuz

  • Membro
  • İleti: 2.169
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #11 : 29 Eylül 2017, 15:17:28 »
Downpipe dediğimiz şey aslında katalizör iptalidir. Hem katalizör olsun hem yazılım verimli olsun isterseniz spor katalizör takabilirsiniz, normaline göre daha fazla geçirgendir.

İşinin ehli bir egzozcu ölçüleri alıp rahatça yapacaktır custom olarak.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #12 : 29 Eylül 2017, 16:06:45 »
Downpipe dediğimiz şey aslında katalizör iptalidir. Hem katalizör olsun hem yazılım verimli olsun isterseniz spor katalizör takabilirsiniz, normaline göre daha fazla geçirgendir.

İşinin ehli bir egzozcu ölçüleri alıp rahatça yapacaktır custom olarak.

O zaman downpipe = vize'den kalan araç
demek doğru mudur?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Oğuz

  • Membro
  • İleti: 2.169
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #13 : 29 Eylül 2017, 16:09:52 »
O zaman downpipe = vize'den kalan araç
demek doğru mudur?

Doğrudur. Vize zamanları orjinaliyle sök tak yapmak gerekir.

Alternatif olarak da katalizörün içini boşalttırıp, içine düz boru çektirebilirsiniz. Dışarıdan katalizör varmış gibi görüneceği için vizede sorun yaşamazsınız. Ama orjinal katalizöre geri dönüş yapamayacaksınız tekrar.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #14 : 29 Eylül 2017, 16:29:41 »
Doğrudur. Vize zamanları orjinaliyle sök tak yapmak gerekir.

Alternatif olarak da katalizörün içini boşalttırıp, içine düz boru çektirebilirsiniz. Dışarıdan katalizör varmış gibi görüneceği için vizede sorun yaşamazsınız. Ama orjinal katalizöre geri dönüş yapamayacaksınız tekrar.

Arabalarla ilgili genel olarak bilgili ve tecrübeliyümdir ama bu modifiye konularında ağır cahilim:)

Cahilliğimin alınması konusunda bir miktar yardımcı oldunuz, sağolun, varolun.

Aracımı günlük olarak ailemle kullandığımdan (evet tek kapılı aracı 8 ayık oğlumla ailece kullanıyoruz:))egzoz dolayısıyla polisle falan sıkıntı yaşamayı kesilikle istemem, o sebeple downpipe işi benim için şu an kapsam dışı.

Hava filtresi & cold air intake konusunda ise, K&N'nin Mito için genellikle kutu içi filtreleri var ama @OğuzCanAlantor un da dediği gibi pek fayda etmeyecektir.

Cold air intake'e yöneldiğimde ise şunun gibi bir şey iş görecek midir?
https://birlasshop.com/tr/fiat/296-kn-57-0679-fiatalfa-romeo-yuksek-emisli-hava-filtre-kiti.html
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Oğuz

  • Membro
  • İleti: 2.169
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #15 : 29 Eylül 2017, 16:41:11 »
Arabalarla ilgili genel olarak bilgili ve tecrübeliyümdir ama bu modifiye konularında ağır cahilim:)

Cahilliğimin alınması konusunda bir miktar yardımcı oldunuz, sağolun, varolun.

Aracımı günlük olarak ailemle kullandığımdan (evet tek kapılı aracı 8 ayık oğlumla ailece kullanıyoruz:))egzoz dolayısıyla polisle falan sıkıntı yaşamayı kesilikle istemem, o sebeple downpipe işi benim için şu an kapsam dışı.

Hava filtresi & cold air intake konusunda ise, K&N'nin Mito için genellikle kutu içi filtreleri var ama @OğuzCanAlantor un da dediği gibi pek fayda etmeyecektir.

Cold air intake'e yöneldiğimde ise şunun gibi bir şey iş görecek midir?
https://birlasshop.com/tr/fiat/296-kn-57-0679-fiatalfa-romeo-yuksek-emisli-hava-filtre-kiti.html

Downpipe'ın asıl amacı gaz çıkışını rahatlatması, sesi arttıracaktır tabi ama polisle sorun yaşayacağınız ya da rahatsız olacağınız seviyede olmayacaktır. Mito'larda orta susturucu var mı bilmiyorum,, eğer yoksa ortaya küçük bir tüp susturucu takarsanız eskisi kadar sessiz olur zaten.

Ben kutu içi filtre taraftarıyım. Bunun gibi bir açık filtreyi çok iyi hava alacak şekilde(sis farı yerine) ya da sağlam bir heat shield kullanarak takmazsanız bir faydası olmayacaktır. Açıkta olacağı için yavaş kullanımda ve dur kalkta sadece motordaki sıcak havayı çeker.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

murat_016

  • Membro
  • İleti: 218
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #16 : 29 Eylül 2017, 17:02:28 »
rahmi bende tjet kullanıyorum biliyorsun tech'ten mito değil grande punto bizimki gerçi,

yunanistanda tjetler konusunda güzel iş çıkaran revlimitin istanbul bayisi ile görüşmeyi planlıyorum bakalım ne olacak.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #17 : 29 Eylül 2017, 17:41:57 »
rahmi bende tjet kullanıyorum biliyorsun tech'ten mito değil grande punto bizimki gerçi,

yunanistanda tjetler konusunda güzel iş çıkaran revlimitin istanbul bayisi ile görüşmeyi planlıyorum bakalım ne olacak.

Selam Murat,
muhakkak haberleşelim abi.

Ben de hemen bugün yazılımı yaptırmayacağım. Öncelikle biraz araştırıp öğrenmek istiyorum.

Tjet motor konusunda en bilinçli ve deneyimli forum bence burası. O sebeple konuyu buraya açtım zaten.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat_016

  • Membro
  • İleti: 218
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #18 : 30 Eylül 2017, 09:53:52 »
Selam Murat,
muhakkak haberleşelim abi.

Ben de hemen bugün yazılımı yaptırmayacağım. Öncelikle biraz araştırıp öğrenmek istiyorum.

Tjet motor konusunda en bilinçli ve deneyimli forum bence burası. O sebeple konuyu buraya açtım zaten.

rahmi selam;

çalıştığım sektörden dolayı sene sonunda güzel primler geleceği için bende şuan beklemedeyim açıkcası.

ama şöyle bi şey tanıdığım bi kaç grande 230 ayarında sıkıntısız yürüyor.

mutlaka haberleşelim abi. :) :alfisti:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #19 : 30 Eylül 2017, 10:18:18 »
Arabalarla ilgili genel olarak bilgili ve tecrübeliyümdir ama bu modifiye konularında ağır cahilim:)

Cahilliğimin alınması konusunda bir miktar yardımcı oldunuz, sağolun, varolun.

Aracımı günlük olarak ailemle kullandığımdan (evet tek kapılı aracı 8 ayık oğlumla ailece kullanıyoruz:))egzoz dolayısıyla polisle falan sıkıntı yaşamayı kesilikle istemem, o sebeple downpipe işi benim için şu an kapsam dışı.

Hava filtresi & cold air intake konusunda ise, K&N'nin Mito için genellikle kutu içi filtreleri var ama @OğuzCanAlantor un da dediği gibi pek fayda etmeyecektir.

Cold air intake'e yöneldiğimde ise şunun gibi bir şey iş görecek midir?
https://birlasshop.com/tr/fiat/296-kn-57-0679-fiatalfa-romeo-yuksek-emisli-hava-filtre-kiti.html

downpipe ın yapıcağı ses polis değil arabadan anlayan biri bile duyması zor bir sestir. :) Dp yaptırmaktan ses olayından vazgeçmeyin derim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #20 : 30 Eylül 2017, 11:24:18 »
rahmi selam;

çalıştığım sektörden dolayı sene sonunda güzel primler geleceği için bende şuan beklemedeyim açıkcası.

ama şöyle bi şey tanıdığım bi kaç grande 230 ayarında sıkıntısız yürüyor.

mutlaka haberleşelim abi. :) :alfisti:

230 ayarındaki grande'lerin setup'ı nedir? Sanırım farklı turbo kullanımı falan vardır heralde?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #21 : 30 Eylül 2017, 14:57:02 »
230 ayarındaki grande'lerin setup'ı nedir? Sanırım farklı turbo kullanımı falan vardır heralde?

TD04 Setup yazarsanız bulursunuz.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Oğuz

  • Membro
  • İleti: 2.169
    • Çevrimdışı
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #22 : 30 Eylül 2017, 15:08:56 »
TD04 setup'a buradan bakabilirsiniz. 97-100 oktana göre o değerleri alıyorlar ama, burada o değerler biraz zor.

http://revlimit.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=984:alfa-romeo-mito-1-4t-jet-ihi-td04-en&catid=3190&lang=en&Itemid=162
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #23 : 30 Eylül 2017, 15:54:28 »
TD04 setup'a buradan bakabilirsiniz. 97-100 oktana göre o değerleri alıyorlar ama, burada o değerler biraz zor.

http://revlimit.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=984:alfa-romeo-mito-1-4t-jet-ihi-td04-en&catid=3190&lang=en&Itemid=162
Eğer araç direkt evin 2. aracı olarak kullanılsa, pist odaklı kullanım için çok güzel setup. Ama günlük kullanımda sıkıntı gibi. Bir de maliyeti biraz fazla olacaktır.

Ama aracımla bolca yol yaptığımdan, bundan 3-5 sene sonra artık arabayı satayım dediğimde, yok parasına vermektense pist odaklı bir araca çevirme gibi ufaktan da olsa planım var. O günler olur da nasip olursa, bu setup ı öğrendiğim iyi oldu.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

stan

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimiçi
Ynt: 155hp Tjet Motorlu Mito'ya Yazılım
« #24 : 14 Kasım 2017, 22:00:47 »
Bir süredir Tjet Mito'm için farklı yazılım firmalarından teklif alıyorum.
Remaps, Dr.Ecu, paşaoğlu gibi firmaların hepsi standart yazılım ile 155hp olan gücü 175-180hp bandına çekebileceklerini belirttiler.

Fakat bugün EcuFast İzmir bayii, Tjet motorun yazılıma uygun olmadığı, sıkıntı yarattığı ve bu sebeple bu motora yazılım atmadıklarını belirttiler.

Tabi kafalar karıştı şimdi.

Siz ne dersiniz?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal