0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
@Fatihob sen son setup sonrasında yaklaşık 250hp lerdeydin değil mi? yazılım+CAI+egzoz dan başkasının yapılmaması gerektiğini harcanan paranın gerektiği kadar beygir getirmemesi sebebi ile mi söyledin acaba?
@Fatihob benim sana artık danışmanlık ücreti vermem falan gerekecek, çünkü her konuda senden bir şekilde yardım alıyorum Egsoz konusunda ne polisle ne de vize ile sorun yaşamamak için pek girmek istemiyorum doğrusu. Ama biraz detaylandırır mısın, egsoz derken, katalizör iptali mi, susturucu iptali mi, yoksa direk düz borudan falan mı bahsediyoruz?Bir de egsoz ve filtre, yazılımdan daha fazla güç almak için mi tavsiye ediyorsun, yoksa hararet olmaması veya pistte 2 tur sonra arabanın şişmemesi için mi tavsiye ediyorsun?İşin özünde, günlük kullanımda yazılımın hiç bir sorun yaratacağını sanmıyorum. Ama soft yazılım yüzünden de pistte araba hemen şişmesin istiyorum. Tabi pistte üst üste 10 turu soluksuz atacak bir setup da aramıyorum.
Yorum için sağolasın @OğuzCanAlantor hocam.Filtre konusu herhalde en basiti, K&N kutu içi filtre işimizi görür diye düşünüyorum.Downpipe'ı hazır alabileceğimiz bir yer var mı? Yoksa custom falan mı yaptırmak gerekir?Bir de, yazılım olarak hangi firmayla çalışmak gerekir? Sonuçta Alfa'da, özellikle Tjet'te, her firmanın aman aman bi' tecrübesi olduğunu sanmıyorum. Siz nereyi önerirsiniz?
Downpipe dediğimiz şey aslında katalizör iptalidir. Hem katalizör olsun hem yazılım verimli olsun isterseniz spor katalizör takabilirsiniz, normaline göre daha fazla geçirgendir. İşinin ehli bir egzozcu ölçüleri alıp rahatça yapacaktır custom olarak.
O zaman downpipe = vize'den kalan araçdemek doğru mudur?
Doğrudur. Vize zamanları orjinaliyle sök tak yapmak gerekir. Alternatif olarak da katalizörün içini boşalttırıp, içine düz boru çektirebilirsiniz. Dışarıdan katalizör varmış gibi görüneceği için vizede sorun yaşamazsınız. Ama orjinal katalizöre geri dönüş yapamayacaksınız tekrar.
Arabalarla ilgili genel olarak bilgili ve tecrübeliyümdir ama bu modifiye konularında ağır cahilim:)Cahilliğimin alınması konusunda bir miktar yardımcı oldunuz, sağolun, varolun.Aracımı günlük olarak ailemle kullandığımdan (evet tek kapılı aracı 8 ayık oğlumla ailece kullanıyoruz:))egzoz dolayısıyla polisle falan sıkıntı yaşamayı kesilikle istemem, o sebeple downpipe işi benim için şu an kapsam dışı.Hava filtresi & cold air intake konusunda ise, K&N'nin Mito için genellikle kutu içi filtreleri var ama @OğuzCanAlantor un da dediği gibi pek fayda etmeyecektir.Cold air intake'e yöneldiğimde ise şunun gibi bir şey iş görecek midir?https://birlasshop.com/tr/fiat/296-kn-57-0679-fiatalfa-romeo-yuksek-emisli-hava-filtre-kiti.html
rahmi bende tjet kullanıyorum biliyorsun tech'ten mito değil grande punto bizimki gerçi,yunanistanda tjetler konusunda güzel iş çıkaran revlimitin istanbul bayisi ile görüşmeyi planlıyorum bakalım ne olacak.
Selam Murat,muhakkak haberleşelim abi.Ben de hemen bugün yazılımı yaptırmayacağım. Öncelikle biraz araştırıp öğrenmek istiyorum.Tjet motor konusunda en bilinçli ve deneyimli forum bence burası. O sebeple konuyu buraya açtım zaten.
rahmi selam;çalıştığım sektörden dolayı sene sonunda güzel primler geleceği için bende şuan beklemedeyim açıkcası.ama şöyle bi şey tanıdığım bi kaç grande 230 ayarında sıkıntısız yürüyor. mutlaka haberleşelim abi.
230 ayarındaki grande'lerin setup'ı nedir? Sanırım farklı turbo kullanımı falan vardır heralde?
TD04 setup'a buradan bakabilirsiniz. 97-100 oktana göre o değerleri alıyorlar ama, burada o değerler biraz zor. http://revlimit.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=984:alfa-romeo-mito-1-4t-jet-ihi-td04-en&catid=3190&lang=en&Itemid=162