Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 2.0 SELESPEED YARI OTOMATİK VİTES TRAFİKTE YAŞADIĞIM SORUN  (Okunma sayısı 701 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Merhaba değerli forum üyeleri öncelikle iyi akşamlar dilerim. Yaklaşık 1 haftadır Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed Yarı otomatik araca sahibim ki bunu konu olarak açmış, tebriklerinizi almıştım. Yaşadığım bir sorunu fazla bilgi sahibi olmadığım için size danışmak istedim.

Değerli arkadaşlar, trafikte 2. viteste city modu açık şekilde yarı otomatik olarak devam ederken trafiğe geldiğimde aracı yarı otomatik şanzıman 2.viteste durduruyor. Durduktan sonra 1.vitese geçiyor. Fakat örneğin aracı durdurdum lamba yandı vs trafik akmaya başladı gaza bastım seri şekilde önce 1 sonra 2 yaptı. Hemen ileride bir araç tekrar durduğunda ve ben durmak zorunda kaldığımda tekrar trafiğe giriyorum ve trafikte önümdeki duran ya da çok yavaş ilerleyen araca arkadan yanaşırken 2.viteste ayağımı gazdan çekip frene basmak istediğimde araç tekler gibi kendini 3-4 defa ileri geri sallıyor sanki benzin bitmiş gibi. Benden daha iyi bilirsiniz o durumu. Sanırım yarı otomatiğin sorunlarından bir tanesi. Yani ben 2. viteste iken araç durma pozisyonuna geldiğinde (normalde 1.vitese düşmem lazım düşmediğim için sanırım robotun kafası karışıyor emin değilim) ayağımı gazdan çeker çekmez araç ileri geri kendini sallıyor tekliyor tam tabirini bilmiyorum. 3. ve 4. viteslerde bu sorunu yaşamıyorum araç akıyor problem oluşmuyor.

Belki sorunumu detaylı anlatamadım ama ilk arabam ve ilk defa yarı otomatik şanzıman kullanıyorum beni anladığınızı düşünüyorum. Bu sorunun önüne geçmek için ya aracı city modundan çıkarıp 2.viteste trafiğe geldiğimde manuel olarak 1'e mi atmalıyım? yoksa ayağımı gazdan komple kaldırmayıp çok hafifte olsa ayağımı gazda mı bırakmalıyım? (çünkü ayağımı gazdan çekince yaşanıyor bu durum) Zamanla aracı tanır tepkilerine alışırsın diyorlar fakat doğru olan şeye alışmam için önce doğruyu öğrenmem gerek diye düşünüyorum. Bunun içinde size sormak istedim.

Değerli bilgilerinizi aktarabilirseniz çok mutlu olurum. Aracımı çok seviyorum çok memnunum fakat yarı otomatikten gün geçtikçe soğumaya başladım (manuel konusunda da aşırı bir tecrübem yok) :(

Çözüm önerilerinizi bekliyorum...

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.156
    • Çevrimdışı
Aslında bir video çekip yükleseniz daha iyi anlaşılır bence... Ama City mod da araç durduğunda kendi 1 e alması lazım almıyorsa sıkıntı var demektir. Ben SS kullandığım 2 yıl süre içinde neredeyse hiç city modunda kullanmadım, hep manual kullandım kulakçıklar veya vitesi kullanarak.
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Araç durduğunda 1 e alıyor onda sorun yok zaten. 2.viteste rolantide ilerlerken trafiğe denk geldiğimizde ve aracı duracak konuma getirdiğimiz de gazdan ayağı çekince 4-5 kere tekliyor ardından düzeliyor. Teşekkür ederim cevabınız için 🤗

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.765
    • Çevrimdışı
Aslında 1. vitese atması gereken hızda 1. vitese geçmediği, 2. viteste olduğu için tekliyor. 2. viteste gideceği minimum hızdan daha yavaş o sırada.
SS tecrübem yok, sorun nedendir bilmiyorum. Kabaca, robot hız ve vites eşlemesini tam yapamıyor.
..

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Cevaplar için teşekkür ederim öncelikle. Az evvel forumdan tanıştığım @blackgear Kadir abim ile buluştuk. Aracımı test etti sağ olsun. Durumun normal olduğunu zamanla ayağımın kas hafızasının duruma alınacağını dile getirdi. Kendisine buradan da teşekkür ediyorum. Kendisinden öğrenecek çok şeyim var :)

Nicola Larini

  • Membro
  • İleti: 486
    • Çevrimdışı
Arkadaşların dedikleri gibi biraz alışmanız gerekir. Sarsıntı için başka bir önerim de var. Motor üst çatal bağlantı burcu eskimiş olabilir. Yaş itibariyle motor takozları ömrünü tamamlayabiliyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Öneriniz için teşekkür ederim yakın zamanda kontrol ettireceğim onu da :) çok teşekkürler

makine

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Geçmiş olsun. Aynı sorunu ilk başlarda bende yaşadım.ara ara tekrar yaşıyorum. Bu biraz gaza basma rutinligin ile de ilgili. Farklı bir öneri olaraksa direksiyon yağına bak. Direksiyon yağından dolayı da benzer bir sorun yaşandığını okumuştum bir sayfada.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Geçmiş olsun. Aynı sorunu ilk başlarda bende yaşadım.ara ara tekrar yaşıyorum. Bu biraz gaza basma rutinligin ile de ilgili. Farklı bir öneri olaraksa direksiyon yağına bak. Direksiyon yağından dolayı da benzer bir sorun yaşandığını okumuştum bir sayfada.

Bunu da not alacağım hocam teşekkür ederim.  :)

Kaan

  • Membro
  • İleti: 650
    • Çevrimdışı
Nacizane önerim tamamen gaz pedalına kararlı basmanız ile ilgili olacak. SS leri sağlıklı ve uzun süre sıkıntısız kullanmak için öncelikle gaz pedalına kararlı basmalısınız. Nasıl ? Eğer dediğiniz gibi gaza seri basıp kalkış yapacaksanız yol açık olmalı. Bu şekilde 1-2-3-4 gidebilir siniz. Ama bence hata biraz sizde çünkü sıkışık trafikte ss i böyle kullanmamalısınız. Trafik sıkışık olduğunda kalkışları daha yumuşak yaparsanız 1-2, 2-1 geçişlerinde daha az sıkıntı yaşarsınız ve vuruntu olmaz. Ve uzun soluklu durmalarda vitesi kesinlikle boşa alıp bekleyin. Bende GT SS almadan önce @octinum un yazılarını çok detaylı okudum. Oradan hatırladıklarımdan şu çok önemlidir: kabaca hatırladığım gaza basış şeklinize göre şanzıman bir harita hazırlıyor ve ona göre vites aralığı belirlemişken siz bir anda ayağınızı gazdan çekince yada frene basınca defalarca bu harita değişiyor ve bu sebeple size yetişemeyince vuruntu hissediyorsunuz. Kısacası gaza trafik durumuna göre kararlı basarsanız min. sorun yaşarsınız. Ayrıca yukarıda dedikleri gibi siz 2 nin min. süratinin altında gittiğiniz için araba 1 e geçerken sıkıntı çıkarıyor. Bu gibi durumlarda yapmanız gereken manuel olarak vitesi erkenden düşürmek olacaktır. Siz manuel düşürdüğünüz de zaten araba ara gaz vererek 1 e sıkıntısız geçecek ve motor freni yapacaktır. Kendinizde müdahale etmekten çekinmeyin. Ayrıca çok dik yokuşlarda kesinlikle 2 ye attırmayın manuel olarak kendiniz 1 de çıkın çünkü yokuşun sonunda gaz kesip yavaşlarken de benzer sorunu yaşayacaksınız. Sabah sabah biraz uzun ve karışık olmuş olabilir, kusura bakmayın. Ama bu şekilde biraz daha dikkatli kullanırsanız kısa sürede tamamen kavramış olursunuz ss in çalışmasını.
1 hayal
5 duyu
6.his

radar54

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Klasik SS'e alışma sürecindesiniz city modunda neredeyse durmadan vites 1e geçmez. 1e geçmediği için 2de kalkmaya çalışır ve vuruntu yaşarsınız.
Bunun en basit çözümü manuel kullanmak. Diğer çözümü arkadaşların dediği gibi kas hafızası ve gaz pedalına trafiğin durumuna göre basmak.
siz seri hızlanmak için gaza yüklendiğinizde robot devri biraz daha yükseltip gücü artırırken siz birden gaz kesip yavaşlayıp tekrar ama bu sefer yavaş gaz verdiğinizde bir önceki haritanızı silip yenisini yapana kadar vuruntu yaşarsınız.
Gaz pedalına basma şiddetiniz bu haritayı sürekli değiştirir bunu unutmayın.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-...

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.390
    • Çevrimdışı
Merhaba değerli forum üyeleri öncelikle iyi akşamlar dilerim. Yaklaşık 1 haftadır Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed Yarı otomatik araca sahibim ki bunu konu olarak açmış, tebriklerinizi almıştım. Yaşadığım bir sorunu fazla bilgi sahibi olmadığım için size danışmak istedim.

Değerli arkadaşlar, trafikte 2. viteste city modu açık şekilde yarı otomatik olarak devam ederken trafiğe geldiğimde aracı yarı otomatik şanzıman 2.viteste durduruyor. Durduktan sonra 1.vitese geçiyor. Fakat örneğin aracı durdurdum lamba yandı vs trafik akmaya başladı gaza bastım seri şekilde önce 1 sonra 2 yaptı. Hemen ileride bir araç tekrar durduğunda ve ben durmak zorunda kaldığımda tekrar trafiğe giriyorum ve trafikte önümdeki duran ya da çok yavaş ilerleyen araca arkadan yanaşırken 2.viteste ayağımı gazdan çekip frene basmak istediğimde araç tekler gibi kendini 3-4 defa ileri geri sallıyor sanki benzin bitmiş gibi. Benden daha iyi bilirsiniz o durumu. Sanırım yarı otomatiğin sorunlarından bir tanesi. Yani ben 2. viteste iken araç durma pozisyonuna geldiğinde (normalde 1.vitese düşmem lazım düşmediğim için sanırım robotun kafası karışıyor emin değilim) ayağımı gazdan çeker çekmez araç ileri geri kendini sallıyor tekliyor tam tabirini bilmiyorum. 3. ve 4. viteslerde bu sorunu yaşamıyorum araç akıyor problem oluşmuyor.

Belki sorunumu detaylı anlatamadım ama ilk arabam ve ilk defa yarı otomatik şanzıman kullanıyorum beni anladığınızı düşünüyorum. Bu sorunun önüne geçmek için ya aracı city modundan çıkarıp 2.viteste trafiğe geldiğimde manuel olarak 1'e mi atmalıyım? yoksa ayağımı gazdan komple kaldırmayıp çok hafifte olsa ayağımı gazda mı bırakmalıyım? (çünkü ayağımı gazdan çekince yaşanıyor bu durum) Zamanla aracı tanır tepkilerine alışırsın diyorlar fakat doğru olan şeye alışmam için önce doğruyu öğrenmem gerek diye düşünüyorum. Bunun içinde size sormak istedim.

Değerli bilgilerinizi aktarabilirseniz çok mutlu olurum. Aracımı çok seviyorum çok memnunum fakat yarı otomatikten gün geçtikçe soğumaya başladım (manuel konusunda da aşırı bir tecrübem yok) :(

Çözüm önerilerinizi bekliyorum...

Manuel tecrübesi olsa işte... :D Manuel şanzıman tecrübesi Selespeed'in nasıl çalıştığıyla ilgili bir fikir verirdi, "Haaa debriyaja basmış çekmiş gibi oldum işte yea" diyebilirdiniz mesela, ona göre vaziyet alırdınız.

3+ viteslerde yaşanmama sebebi vites oranlarından dolayı sarsıntıların etkisinin azalması. atıyorum 3. viteste 6000 devirden gazı bırakınca öne yığılmasıyla 1. viteste aynı hareketi yapmak arasındaki farkı düşünün.

@blackgear kendisi görüp normal dediyse sorun yoktur, uzaktan kumandalı yorum yapıyorum kusuruma bakmayın ama genel bilgi olsun. Yakın zamanda kalibrasyon, daha doğrusu debriyaj rod ayarı yapılmış mıydı? 28-28.5mm aralığı olması gerek, balata eskidikçe uzar o aralık. Yapılmadıysa bir bakılmasında fayda olabilir.

Arkadaşların da söylediği gibi, pedal hareketlerinin tutarlı olması önemli. Bir de vitesin çalışma sistemini aklınızda tutun, sizin hareketleriniz Selespeed ECU'de işleniyor, diğer parametrelerle birlikte bir işleme karar veriliyor, bu işlem de robot tarafından yerine getiriliyor. Bunlarda belirli gecikmeler mutlaka var. O gecikmelerin arasında ECU'nün kararını değiştirmeye zorlayacak bir şey olursa sarsıntı yine gelebilir.

Bunlar neler olabilir? Sırf gaz pedalı olmayabilir. Tam bir eşik hız değerinde fren pedalının tamamen bırakılması veya gaza belirli şekilde basılması olabilir mesela. SS tam debriyajı ayırırken hızlanma talebi olarak algılayacağı bir durum olabilir. Sensör eskimesi/elektrik dalgalanması bile olabilir ama blackgear denemiş görmüş, kullanım tarzı daha büyük olasılık bence.

Tek kavrama gerçekten size göre olmayabilir bu arada. :) Ayıp değil ya, beklentilerinizi karşılamayabilir. Nihayetinde "araç şu şu beklentimi karşılıyor, buna da katlanırım" diyebilirsiniz, veya demeyebilirsiniz. Tüm "farklı" sistemlerde bir alışma süreci gerekir, tam otomatikte bile. Bence kullanım tarzınızda burada yazan şeyleri deneye deneye biraz daha süre verin.

Bu arada, SS her zaman sürücü güvenliğine yönelik kararlara öncelik verir. Durmak üzereyken hızlanma talebi algılarsa sarsıntıya falan hiç bakmaz, çakar kavramayı. Çünkü o sırada hemzemin geçitte yaklaşmakta olan trenin önünde olabilirsiniz. Konforlu öleceğinize seke seke kaçın der. :D

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Manuel tecrübesi olsa işte... :D Manuel şanzıman tecrübesi Selespeed'in nasıl çalıştığıyla ilgili bir fikir verirdi, "Haaa debriyaja basmış çekmiş gibi oldum işte yea" diyebilirdiniz mesela, ona göre vaziyet alırdınız.

3+ viteslerde yaşanmama sebebi vites oranlarından dolayı sarsıntıların etkisinin azalması. atıyorum 3. viteste 6000 devirden gazı bırakınca öne yığılmasıyla 1. viteste aynı hareketi yapmak arasındaki farkı düşünün.

@blackgear kendisi görüp normal dediyse sorun yoktur, uzaktan kumandalı yorum yapıyorum kusuruma bakmayın ama genel bilgi olsun. Yakın zamanda kalibrasyon, daha doğrusu debriyaj rod ayarı yapılmış mıydı? 28-28.5mm aralığı olması gerek, balata eskidikçe uzar o aralık. Yapılmadıysa bir bakılmasında fayda olabilir.

Arkadaşların da söylediği gibi, pedal hareketlerinin tutarlı olması önemli. Bir de vitesin çalışma sistemini aklınızda tutun, sizin hareketleriniz Selespeed ECU'de işleniyor, diğer parametrelerle birlikte bir işleme karar veriliyor, bu işlem de robot tarafından yerine getiriliyor. Bunlarda belirli gecikmeler mutlaka var. O gecikmelerin arasında ECU'nün kararını değiştirmeye zorlayacak bir şey olursa sarsıntı yine gelebilir.

Bunlar neler olabilir? Sırf gaz pedalı olmayabilir. Tam bir eşik hız değerinde fren pedalının tamamen bırakılması veya gaza belirli şekilde basılması olabilir mesela. SS tam debriyajı ayırırken hızlanma talebi olarak algılayacağı bir durum olabilir. Sensör eskimesi/elektrik dalgalanması bile olabilir ama blackgear denemiş görmüş, kullanım tarzı daha büyük olasılık bence.

Tek kavrama gerçekten size göre olmayabilir bu arada. :) Ayıp değil ya, beklentilerinizi karşılamayabilir. Nihayetinde "araç şu şu beklentimi karşılıyor, buna da katlanırım" diyebilirsiniz, veya demeyebilirsiniz. Tüm "farklı" sistemlerde bir alışma süreci gerekir, tam otomatikte bile. Bence kullanım tarzınızda burada yazan şeyleri deneye deneye biraz daha süre verin.

Bu arada, SS her zaman sürücü güvenliğine yönelik kararlara öncelik verir. Durmak üzereyken hızlanma talebi algılarsa sarsıntıya falan hiç bakmaz, çakar kavramayı. Çünkü o sırada hemzemin geçitte yaklaşmakta olan trenin önünde olabilirsiniz. Konforlu öleceğinize seke seke kaçın der. :D



Üstadım yine harika cevaplar vermişsiniz bu sitede sizin gibi bir insanın olması ne mutlu bizler için. Elbette ki süre vereceğim bu benim ilk aracım kolay kolay pes etmem :) Çok teşekkür ederim ilginiz için

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.340
    • Çevrimdışı
Evet, sorunumuz tam olarak debriyajdan ayağı sert kaldırmakla alakalı :D, tabi bunu robot yapıyor.

Benim kullandığım SS MK2 idi. Dolayısıyla ben vitesler ile şıkır şıkır oynuyordum. İlk zamanlar ben de o sorunu yaşadım bir süre, duruma göre ya vites büyüyor ya da düşürüyordum. Arada kalınca zıplıyor araba. Ama MK1 ler direksiyondan tepki alınca direk manuel e geçiyor, city moddan çıkıyor. Bu problem çözülebiliyor mu bilmiyorum. Her vites mıncıklamasından sonra city ye geçmek veya sürekli alışıp manuel de kullanmak gerek sanırım.

Bir de yapılıyorsa ve bulursan, MK2 direksiyonu öneririm. Baş parmak ile değiştirmek çok ergonomik değil, neden böyle bir tasarım yapmışlar anlamıyorum. MK2 lerde (genel konuşmayayım, benim GT öyleydi) direksiyon arkasında, diğer parmaklar ile kontrol ediliyor. Daha keyifli ve ergonomik. Yapılabilirse tavsiyedir.

Alfisti7106

  • Membro
  • İleti: 2
    • Çevrimdışı
Merhabalar bende mk2 ss kullanıcı olarak sizin sorununuz aracınız baskı Balatasının zayıflamış olmasıdır. Baskı Balat’a zayıf olduğu için araç kavramayı sağlıklı yapamıyor. Baskı Balatanızın durumunu bilmiyorsanız şiddetle değiştirmenizi tavsiye ediyorum. Baskı balatadan sonra da ateşleme sistemini gözden geçirin. Bujiler pipo buji kabloları vs.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

radar54

  • Membro
  • İleti: 974
    • Çevrimdışı
Merhabalar bende mk2 ss kullanıcı olarak sizin sorununuz aracınız baskı Balatasının zayıflamış olmasıdır. Baskı Balat’a zayıf olduğu için araç kavramayı sağlıklı yapamıyor. Baskı Balatanızın durumunu bilmiyorsanız şiddetle değiştirmenizi tavsiye ediyorum. Baskı balatadan sonra da ateşleme sistemini gözden geçirin. Bujiler pipo buji kabloları vs.

Arkadaş bulmuş sorunu teşhisi koymuş. Bunca yıldır SS kullanan kaç kişi bunu bilemedik sen en iyisi bu arkadaşın dediğini yap baskı balatayı değiştir @Frknsht hatta başlamışken robotun yenisini al birde pompa basınç tüpü değişikliği yap kesin çözüm.  :arkadasim:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-...

makine

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Benim aracta 4- 5 .vitese 3000 3500 devirde geçiyor. Bu bir sorun yaşatır mı. Fikirlerinizi yazmanızı rica ediyorum. Araç 2001 156 2.0 ts
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.390
    • Çevrimdışı
Evet, sorunumuz tam olarak debriyajdan ayağı sert kaldırmakla alakalı :D, tabi bunu robot yapıyor.

Benim kullandığım SS MK2 idi. Dolayısıyla ben vitesler ile şıkır şıkır oynuyordum. İlk zamanlar ben de o sorunu yaşadım bir süre, duruma göre ya vites büyüyor ya da düşürüyordum. Arada kalınca zıplıyor araba. Ama MK1 ler direksiyondan tepki alınca direk manuel e geçiyor, city moddan çıkıyor. Bu problem çözülebiliyor mu bilmiyorum. Her vites mıncıklamasından sonra city ye geçmek veya sürekli alışıp manuel de kullanmak gerek sanırım.

Bir de yapılıyorsa ve bulursan, MK2 direksiyonu öneririm. Baş parmak ile değiştirmek çok ergonomik değil, neden böyle bir tasarım yapmışlar anlamıyorum. MK2 lerde (genel konuşmayayım, benim GT öyleydi) direksiyon arkasında, diğer parmaklar ile kontrol ediliyor. Daha keyifli ve ergonomik. Yapılabilirse tavsiyedir.
GT'de şıkır şıkır oynuyorsun tabii hocam, tuzun kuru. :) Mk2 156'larda da elle oynayınca manuele düşüyor ne yazık ki. Butona basıp City mode'a almak gerekiyor.

Sanırım City modundan çıkmadan vites oynama işinin sırrı JTS'de. Benim 156 (Mk1.5) City modunda oynamama izin veriyor. Ama Selespeed ECU'sunun etiketinde JTS Selespeed yazıyor. Muhtemelen bir "sele beyni sıkıntılı" durumunda değiştirilmiş.

RMX2001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.390
    • Çevrimdışı
Benim aracta 4- 5 .vitese 3000 3500 devirde geçiyor. Bu bir sorun yaşatır mı. Fikirlerinizi yazmanızı rica ediyorum. Araç 2001 156 2.0 ts
Gaza basma şekline, hıza falan göre ayarlıyor Selespeed onu. Yani vites değişim noktaları değişken. Normalde mümkün olduğu kadar erken yükseltmeye bakar, sakin gidişte de o devirlerde mi atıyor?

RMX2001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Arkadaş bulmuş sorunu teşhisi koymuş. Bunca yıldır SS kullanan kaç kişi bunu bilemedik sen en iyisi bu arkadaşın dediğini yap baskı balatayı değiştir @Frknsht hatta başlamışken robotun yenisini al birde pompa basınç tüpü değişikliği yap kesin çözüm.  :arkadasim:

Bir baktırayım :)

Ancak görebildim. Cevaplar için çok teşekkür ederim.  :alfisti:

Frknsht

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Gerekli kontrolleri yaptırdım. Bu tarz bir durumu yaşayan olursa diye tekrar cevaplamak istedim. Aracın bugün triger, v, devirdaim, balance değişti. Bu sorunun ana sebebi lambda sensörünün arızalı olması ve arıza lambasını yakmış olması olarak çözüldü. Arıza lambası söndürüldükten sonra bile rahatlama geldi araca. Ek olarak bujiler oldukça eski durumda imiş. Gelecek ay ikisi birden orjinal parçaları ile değişecek. İlginiz için teşekkür ederim. :)
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2021, 12:54:44 Gönderen: Frknsht »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2022, SimplePortal